- Taxes-Refund -

תשלומים והחזרי הוצאות בגין שירות מילואים

חיילי מילואים יכולים לנצל מגוון רחב של הטבות ולהתנהל ישירות מול גופי המדינה על מנת לקבל את התשלומים, החזרי ההוצאות וכן הלאה. במאמר הבא נסביר כיצד בדיוק אמור להתרחש תהליך מן הסוג הזה ועם מי אפשר להתייעץ

השתתפות בשירות מילואים היא חובה עבור גברים ונשים בטווח רחב של גילאים. מצד אחד, ישראלי מעל גיל 18 ממלא את חובת ההשתתפות שלו בשירות מילואים פעיל ולעיתים אף נדרש לוותר בשל כך על ימי לימודים ועבודה. מצד שני, אין באמת סיבה לכך שחיילי מילואים ייפגעו כלכלית בגלל השירות.

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

 

הבדלים בין סוגי תשלומים והחזרי הוצאות בגין שירות מילואים

הפתרון הוא מגוון רחב של תשלומים והחזרי הוצאות בגין שירות מילואים. מבחינת תשלומים למשל, הדגש הוא על תשלום עבור שירות המילואים עצמו ועל חישוב לכל יום של שירות מילואים פעיל (מה שמכונה שמ"פ) – אך גם על דמי ביטוח לאומי לחייל מילואים, קבלת פיצוי על נזק או אובדן לרכוש פרטי של חיילי מילואים וכן הלאה.

לשם השוואה, תחת תגמולים נכללים גם תגמולים נוספים לחיילי מילואים, גם תגמולים מיוחדים וגם תגמולים לחיילי מילואים מוחרגי גיל. בתוך כך, סל תשלומים והחזרי הוצאות בגין שירות מילואים כולל החזר הוצאות ובו שוברי נסיעה, החזר הוצאות עבור שימוש ברכב פרטי, החזר הוצאות לחיילי מילואים המתגוררים בקרבת מקום השירות ועוד.

 

איך מממשים זכויות ומקבלים תשלומים והחזרי הוצאות בגין שירות מילואים?

מבחינה בירוקרטית, הדגש על מימוש זכויות ועל קבלת תשלומים והחזרי הוצאות בגין שירות מילואים הוא על התנהלות מול גורמים רלוונטיים. גורמים אלו יכולים להיות מוקדי המילואים המופעלים על ידי צה"ל, המוסד לביטוח לאומי ושי"ל – שירותי ייעוץ לאזרח.

בנוסף, אפשר ליצור קשר עם מוקד מענה ממשלתי מרכזי. היתרון בפנייה אל מוקד מענה ממשלתי מרכזי הוא שמקבלים מידע אמין לגבי הטבות וזכויות, אך החיסרון הוא שלא ניתן לטפל בכל מקרה לגופו. לכן ברוב המקרים כדאי לערב גם נציג של היחידה הצבאית שבה מבצעים את שירות המילואים, או לכל הפחות איש מקצוע מוסמך מטעם המוסד לביטוח לאומי.

 

מי רשאי לקבל תשלומים והחזרי הוצאות בגין שירות מילואים?

התשלום השכיח ביותר במסגרת תשלומים והחזרי הוצאות בגין שירות מילואים ניתן לכל מי שנקרא בצו חריג, או למי שנקרא לאימון מילואים לפי חוק שירות עבודה בשעת חירום. במקביל, הזכאות לתגמול מהמוסד לביטוח לאומי תקפה אפילו עבור נער עובד שהשתתף בפעילות בחינוך קדם צבאי – גדנ"ע.

במקרים של צו חריג כמו צו 8, באימון מילואים או בפעילות בחינוך קדם-צבאי, ישנה זכאות לתשלום תגמול מצד המוסד לביטוח לאומי. יתרה על כך, עובד שהגיע לעבודה וביצע את שירות המילואים שלו לאחר שעות העבודה או בימי המנוחה, יהיה זכאי גם לשכר העבודה הרגיל וגם לתגמול מילואים מלא.

במילים אחרות, התקנות שמנסחות סוגים שונים של תשלומים והחזרי הוצאות בגין שירות מילואים מנסות ליצור מצב שבו חיילי מילואים לא ייפגעו כלכלית. בשביל לעשות את זה, החוק והתקנות מכירים בכך שיכולים להיות מצבים שונים שבהם חיילי המילואים גם משתתפים בשירות הפעיל וגם ממלאים את חובתם אל מקום העבודה שלהם.

 

איך מחשבים את גובה התגמול?

החישוב של גובה התגמול מבוסס על ההבדלים בין עובד שכיר, עצמאי ועובד שהוא גם שכיר וגם עצמאי. אלו הדגשים העיקריים שאליהם צריך להתייחס על מנת לחשב את הגובה והסכום של תשלומים והחזרי הוצאות בגין שירות מילואים:

  • תגמול לשכיר מחושב לפי שכר ברוטו שחייב בדמי ביטוח לאומי מ-3 החודשים שקדמו לחודש המילואים, חלקי 90
  • תגמול לעצמאי מבוסס על ההכנסה החייבת בדמי ביטוח לאומי ב-3 החודשים שקדמו לחודש המילואים, בתוספת 25% ואז חלקי 90
  • תגמול לעובד שהוא גם שכיר וגם עצמאי מבוסס על צירוף של שני החישובים
  • במידה ושולמו תוספות יוקר לשכירים במשק – יש לעדכן את שכר העובד או העצמאי בשיעור תוספת היוקר

בנוסף, כדאי לדעת שלצורך חישוב של תשלומים והחזרי הוצאות בגין שירות מילואים כוללים דמי מחלה, דמי לידה, תשלום תמורת חופשה, דמי אבטלה ודמי פגיעה לנפגע בעבודה.

 

מה כוללים החזרי הוצאות?

העניין הוא שהתשלום בגין ימי המילואים מייצג רק חלק מההוצאות שבהן נדרשים החיילים לשאת. בשביל לממש את הזכויות הכלכליות המלאות שלהם, על החיילים לדרוש החזר הוצאות. ברוב המקרים, הדרך הכי פשוטה לקבל החזרי הוצאות היא בגין שוברי נסיעה לחיילי מילואים. אבל במקרים אחרים, יכול להיות שיתעורר צורך בהחזר הוצאות נסיעה ברכב הפרטי.

ההבדל הוא שכל חייל מילואים יכול להגיע למקום שירות המילואים שלו בתחבורה ציבורית, באמצעות שימוש בשוברי הנסיעה, כדי לקבל החזר הוצאות מלא. אבל אם חייל המילואים בוחר להגיע לשירות ברכב פרטי, הוא יהיה זכאי רק להחזר חלקי עבור הוצאות הנסיעה.

 

טיפים למימוש הזכות

כל התקנות השונות סביב תשלומים והחזרי הוצאות בגין שירות מילואים מחייבות היכרות של החיילים עצמם עם האופן שבו מממשים את ההטבות. בשביל לממש את הזכות, צריך ליצור קשר עם משרד הקישור ביחידה. במידה ומעוניינים לקבל החזר הוצאות נסיעה, צריך להגיש בתום השירות בקשה להחזר הוצאות מתאים ואף לצרף את כרטיסי הנסיעה וכל מסמך נוסף אחר שתומך בדרישת החייל.

לסיכום, תשלומים והחזרי הוצאות בגין שירות מילואים הם חלק בלתי נפרד מהאופן שבו חיילים בגילאים שונים מממשים את הזכויות שלהם. בשביל לממש את הזכויות במלואן, יכול להיות שיהיה צורך ליצור קשר עם המוסד לביטוח לאומי או עם היחידות הצבאיות הרלוונטיות. בנוסף, כדאי לבדוק את קבלת התשלומים מיד עם תום השירות.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה