- Taxes-Refund -

החזר מס בגין מחלה ממושכת

אולי לא ידעתם, אבל ישנו סימולטור ייעודי שעורך בשבילכם הדמיה אנונימית של הנפקת דיווח למס הכנסה. מטרת ההדמיה היא לנפק תשובה לשאלה האם אולי אתם זכאים להחזר מס. אחרי שתזינו בסימולטור את כל הנתונים הדרושים – תוכלו לדעת האם אתם זכאים להחזר מס. אם הסימולטור ניפק לכם תשובה חיובית – אתם זכאים להחזר מס. חלילה וחליתם, יתכן ותהיו זכאים להחזר מס בגין מחלה ממושכת. כדאי לכם להגיש את הבקשה כמה שיותר מוקדם.

החזר מס הוא השם החזר שאתם מקבלים ממס הכנסה אם שילמתם מס מלא, כשלמעשה הייתם זכאים להנחה בגין נקודות זיכוי שונות. כלומר, מס הכנסה יחזיר לכם כסף כי שילמתם יותר ממה שהייתם צריכים לשלם. אבל, הבירוקרטיה של החזר מס היא הרבה יותר מסובכת מאשר הזנה של כמה נתונים באתר.

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

 

החזר מס – איך לקבל את הכסף שלכם בחזרה ממס הכנסה

החזר מס יכול להיות תהליך ארוך, שידרוש מכם התעסקות עם המון טפסים שתצטרכו למלא ואישורים שתצטרכו להביא. הטפסים שתצטרכו למלא יהיו מנוסחים בשפה שלא תבינו לגמרי, והנפקת האישורים הרלוונטיים תדרוש מכם התרוצצות בין שלל גורמים חיצוניים כמו קופות חולים או ועדות רפואיות.

כמובן שכמו בכל הליך בירוקרטי, תצטרכו לחכות בסבלנות לתוצאות גם חודשים. זאת מפני שעד שהבקשה שלכם תבחן יעבור זמן רב. את החזר המס שמגיע לכם תוכלו להחליט שאתם דורשים על ידי שירותיה של חברה המתמקצעת בהחזרי מס, או שתחליטו להתנהל לבד מול מס הכנסה.

 

החזר מס בגין מחלה ממושכת

לצערנו הרב, ישנן מחלות רבות היכולות ליצור קשיים משמעותיים על איכות חייו של החולה, כמו גם על מי שמטפל בו. בגלל שמדינת ישראל היא מדינת רווחה, היא מעניקה לחולים ולמשפחותיהם שלל הטבות, על מנת להקל מעט על חייהם. ההקלה שהטקסט הזה יעסוק בה היא החזר מס. המטרה של החזר המס היא הענקה של שקט נפשי, לפחות במובן הכלכלי, לאלו שחייהם קשים מאליהם.

החזר מס בגין מחלה ממושכת
החזר מס בגין מחלה ממושכת

הקשיים שמחלה ממושכת יכולה לגרום

אם לא עלינו מחלה ממושכת הכתה בכם או במישהו שקרוב אליכם  – הדבר ישפיע באופן ניכר על איכות החיים שלכם. כולנו יודעים שיש מחלות שיכולות לגרום לפגיעה מהותית או אפילו איבוד גמור של יכולת העבודה של האדם. מחלות ממושכות גוררות גם קושי עצום ביכולת של החולה לפרנס את עצמו או את האנשים התלויים בו, בשל המגבלות הפיזיות שנלוות למחלות ממושכות.

העניין נעשה אפילו מאתגר יותר במקרים שנוצר אצל החולה גם קושי בתפקוד הכי בסיסי ויומיומי. מחלה ממושכת בדרך כלל דורשת גם טיפול צמוד שעולה כסף אם מביאים מטפל חיצוני, או זמן אם המשפחה של החולה מתגייסת לטפל בו. עוד קושי כלכלי שנלווה למחלות ממושכות הוא רכישה של ציוד לעזרה בביצוע של פעולות בסיסיות, כמו הליכה או רחצה.

 

איך מקבלים זכאות להחזר מס בגין מחלה ממושכת

בשביל שחולה יהיה זכאי להחזר ממס הכנסה מפאת מחלה ממושכת, עליו להשיג הכרה באחוזי הנכות שלו אצל וועדה רפואית של הביטוח הלאומי. אתם בוודאי אומרים לעצמכם עכשיו, ובצדק, שמס הכנסה והביטוח הלאומי הם גופים נפרדים, שלא בהכרח מנהלים תקשורת ביניהם.

כמו שכבר ציינו, זה נכון. אבל, גם מס הכנסה וגם ביטוח לאומי הם גופים ממלכתיים (כלומר שייכים למדינת ישראל), ובגלל זה – ועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי חייבת לעמוד בסטנדרטים שמגדירה מדינת ישראל. אותם הסטנדרטים חלים גם על מס הכנסה, ולכן ועדה רפואית של ביטוח לאומי רלוונטית להחזר המס שלכם.

אנחנו רוצים להדגיש הוא שביטוח לאומי ומס הכנסה לא תמיד שומרים על תקשורת רציפה אחד עם השני. לכן, את הקישור בין ההחלטה של הועדה הרפואית לפקיד השומה שאחראי על החזר המס תצטרכו לעשות בעצמכם על ידי טפסים ייעודים.

 

סיכום

אם ננסה לסכם את הטקסט שלמעלה, נגיד שהליך קבלת החזר המס בגין מחלה ממושכת הוא הליך בירוקרטי מתיש. כדי למצות את הזכויות שלכם בצורה הטובה ביותר, נמליץ לכם לפנות לחברה להחזר מס.

מחלה ממושכת מערימה מספיק קשיים פיזיים ומנטליים על החולה ועל משפחתו. נצלו את העזרה שמדינת ישראל מציעה לכם וקחו את הכסף שהיא נותנת לכם. זכרו שגם אם לא בקשתם את ההקלה במס שמגיעה לכם בזמן – אתם עדיין יכולים לקבל החזר מס רטרואקטיבי על מס הכנסה עד שש שנים אחורה מיום הגשת הבקשה.

בנוסף לטקסט המפורט והארוך שקראתם, החלטנו לרכז עבורכם כמה שאלות ותשובות שחשבנו שאולי עלו לכם אחרי הקריאה של הטקסט או במהלכה. השתדלנו לתת תשובות מלאות ומופרטות ככל שיכולנו. מקווים שתרגישו שיש לכם יותר ידע בסופן.

אכן יש הגבלות לגבי החזר מס בגין מחלה ממושכת. המדינה מציעה עזרה למי שהיא חושבת שצריך לקבל אותה, ולכן אם יש לאדם החולה הכנסות בהיקף מסוים – הוא לא יהיה זכאי להקלות בתשלום למס הכנסה. למשל, חולה שיש לו נכס נדל"ן המספק לו הכנסה שנתית של כחצי מיליון שקלים – לא יהיה זכאי להקלה.

אם אחוזי הנכות נקבעו לתקופה האורכת שנה או יותר, יקבל החולה פטור ממס הכנסה על הכנסות המגיעות עד לסכום של 501 אלף ש"ח. אם נקבעו אחוזי הנכות לתקופה הנעה בין 364 – 185 יום, החולה זכאי לפטור ממס הכנסה עבור הכנסות המגיעות עד לסכום של 60,120 ש"ח.

באופן מפתיע, אין הצטברות לאחוזי נכות, המגיעים משתי מחלות שונות או יותר. כלומר, חולה שזכאי עבור מחלה ממושכת אחת לאחוזי נכות בשיעור של 50 אחוז, ועבור מחלה ממושכת שנייה לאחוזי נכות בשיעור של 10 אחוז – לא יהיה זכאי לסך כולל של 60 אחוזי נכות. יוצאות מן הכלל הן מגבלות גפיים, בהן יש חיבור בין אחוזי הנכות.

כדי לבחור את בצורה הנכונה ביותר חברה להחזרי מס, יהיה עליכם לבדוק את שוק החברות להחזרי מס. תצטרכו להשוות בין הצעות מחיר מהחברות השונות, להבין אילו חברות הן החברות האמינות והרציניות ואלו חברות הן רשלניות במקרה הטוב ומקור למעשי נוכלות במקרה הרע על ידי בירור מול המשפחה והחברים שלכם. בנוסף, כדי לעשות סקר שוק ראוי תצטרכו לראות מה הלקוחות של כל חברה אמרו עליה באינטרנט.

 

כדי לקבל החזר מס בגין מחלה ממושכת יש טפסים רבם, כולל חוות דעת רפואיות, שצריך להגיש. אין לנו מספיק מקום במאמר בשביל להציג את כל הטפסים, אבל אם תפנו לחברה להחזרי מס תוכלו לקבל רשימה מסודרת ומפורטת.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

החזר מס ילד נכה

בישראל כיום כל אדם שמשלם מס הכנסה יכול להשתמש במחשבון ייעודי, הנמצא באתר של מס הכנסה. המחשבון מאפשר לכם לגלות

קרא עוד »
החזר מס לנכים

באתר של מס הכנסה ישנו מחשבון ייעודי להחזר מס, בו יכול להשתמש כל אדם שמשלם מס הכנסה. שימוש במחשבון נותן

קרא עוד »
×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה