- Taxes-Refund -

מתכננים עסקת נדל"ן? הכירו את מס השבח

עומדים לפני קנייה או מכירת דירה? אם אתם לא רוצים לשלם מס מיותר – עצרו! אחד המיסים המכניסים ביותר למדינת ישראל, נובעים ממס השבח, אשר מתקבל בעקבות עסקאות נדל"ן ועלול לטפס לסכומים מוגזמים של עשרות עד מאות אלפי שקלים! אם גם אתם מעוניינים לשמור את הכסף שלכם אצלכם, מבלי להפריש ממנו  עבור מס השבח, הכתבה הזו היא בדיוק בשבילכם.

 

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

מה זה בכלל מס שבח?

מס שבח מקרקעין, הוא מס המשולם על כל רכישה או קנייה של עסקאות נכסי נדל"ן, בהתאם לרווחים של העסקה ובאופן יחסי, שיכול לטפס לעשרות אחוזים מרווח העסקה. מס השבח הממוצע עומד על כ-44 אלף שקלים (!) נתון זה מצביע על אחוזי המיסוי הגבוהים, אשר מגיעים בסופו של דבר לממשלה, במקום לכיסו של בעל העסקה.

 

כסף

האם ניתן לקזז מס שבח?

ישנם אופציות רבות, המאפשרות החזר מס שבח, או קיזוז משמעותי בסכום המס. אחת הדרכים הנפוצות להפחתת מס השבח, היא שמירת כל חשבונית, של הוצאה קטנה כגדולה, העוסקת באופן ישיר או עקיף בעסקה הנדלנ"ית. חשוב להבין, שהוצאות הקשורות בעסקה, מפחיתות מן הרווח שלה, וכתוצאה מכך, גם באופן ישיר, על מס השבח שבעל העסקה נאלץ לשלם ביחס לרווח שלו מן עסקת הנדל"ן.

 

פטורים לא מעודכנים למס שבח

רבים אינם יודעים, אך עד לפני כמה שנים, היו פטורים ממס השבח, אשר כיום אינם תקפים עוד, ולכן חשוב לדעת עליהם. הפטורים חלו על שתי אופציות: האחת, על דירה אשר התקבלה בירושה והועמדה למכירה רווחית, והשנייה, על דירה אשר נמכרה בהפרש של ארבע שנים מיום קנייתה או קבלתה, אפילו אם אינה דירה יחידה. כיום, למרבה הצער, הקלות מס שבח אילו אינן תקפות אלא מחמירות בהרבה וחשוב להיות מעודכנים בכך והימנע מאשליה שתעלה ביוקר. כדי להיות מעודכנים בנתונים הרלוונטיים.

 

חישוב מס שבח

כיצד מחשבים את מס השבח? ובכן, התשובה לשאלה זו, כלל אינה פשוטה. החישוב של מס השבח מורכב מנתונים רבים ואלמנטים משתנים, מהם עשויה עסקת הנדל"ן. אומנם, רשות המיסים מעמידה עבור הציבור, סימולטור מס שבח, המאפשר להזין לתוכו נתונים ולדמות את החישוב היחסי, אך בפועל, פעמים רבות החישוב שמתקבל לאחר העסקה, שונה בעליל מן החישוב שהתקבל בסימולטור, ואינו תקף חוקית.

 

תכנון מס שבח

כדי לתכנן את מס השבח, מומלץ להיעזר במומחים, אשר בקיאים בנושא, ומכירים את נושא מס השבח לעומק. חשוב להבין, שהקריטריונים של מס השבח מתעדכנים בתדירות גבוהה, דבר המשפיע על החישובים השונים, ודורש שליטה מערכתית בכל מרכיבי המס, כמו גם ידע נרחב בזכאות לפטור או קיזוז ממס השבח.

 

לסיכום

מס שבח יכול להסתכם בסכומים גבוהים למדי, אך בעזרת אנשי המקצוע, ששולטים בנתונים המרכיבים אותו, ניתן להגיע לפטור ממס השבח, או לפחות להפחיתו משמעותית.

מטבעות

 

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה