- Taxes-Refund -

האם חייב לשלם מס הכנסה על פיצויי פיטורים?

על פי חוק, במקרים של: התפטרות, פיטורין, פרישה או עזיבת מקום עבודה – צריכים להיות משולמים לכם מענקי פרישה. בנוסף, עומדים לרשותכם כספים בקופות הגמל אותם חסכתם במהלך השנים הרבות שלכם בעבודה. החל מיום הפרישה משולמת לכם קצבה חודשית וייתכן מאוד שאתם זכאים גם לתשלומים נוספים.

לא ידעתם את כל זה? המאמר הזה בא לעשות לכם סדר בדיוק בנושאים האלו. אל תתנו לחוסר הידע שלכם בתחומים מסוימים להיות לפרצה למעסיקים או בעלי עסקים שלא מכבדים את החוק.

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

 

החלטות חשובות שיש לבצע לפני פרישה\ עזיבה של מקום עבודה:

רגע לפני שאתם עוזבים את מקום העבודה שלכם אתם נדרשים לקבל החלטות כבדות משקל שיש להם השפעה ישירה על היכולת הכלכלית שלכם לאורך זמן ובוודאי על הפנסיה שלכם. הצעד הראשון של לפני כל החלטה הוא תכנון מס. תכנון מס בצורה נכונה יכול לחסוך לכם עשרות אלפי שקלים בתשלומי המס: במועד העזיבה או במהלך תקופה הפנסיה.
כל עורך דין דיני עבודה יאשר לכם את המידע הזה על פי תיקון 190 לפוקדת מס הכנסה.

פטיש

 

כמה מס אנחנו חייבים לשלם על מענק פרישה או פיצויי פיטורים?

שיעור המס שמתקיים על מענק פרישה מרכיב הפיצויים בקופות השונות, מענק שנים עודפות בנוסף להחזר דמי הגמולים שמגיע לך הינו שיעור המס השולי. לאחר מכן מימוש פטור מתשלום מס הכנסה, במידה ובחרתם לממש אותו, בגובה מכפלת המשכורת הנקובה על פי חוק בטופס 161  (שכר הברוטו), מספר שנות העבודה.

 

האם אפשר להגדיל את הפטור ממס?

ישנם מקרים מסוימים בהם אפשר לקבל פטור מוגדל. למשל: פקיד שומה יכול להגדיל את הפטור ממס על כספי פיצויים ומענקי פרישה באופן אוטומטי עד לשיעור של 150% מהמשכורת הנקובה או עד לתקרה של כ 12,640 ₪ לכל שנת עבודה. הנמוך מבניהם.

 

כיצד משלמים את המס ומה מועד התשלום שלו?

במועד העזיבה או הפרישה של מקום העבודה, כל משלם צריך לנכות את המס מתוך התשלום המשולם לעובד העוזב. המשלם יכול להיות המעסיק, קופת הגמל, קרן הפנסיה או חברת הביטוח. כל המס משולם במעמד העזיבה.

אם העובד בוחר שלא לבצע פדיון של כפי הפיצויים מקופת הגמל שלו עדיין חלה על הקופה החובה לנכות את המס במלואו על פי הוראות רשות המיסים למעט מקרים שבהם העובד בחר ברצף קצבה או זכויות פיצויים בכפוף לתקרות הקבועות בחוק או כל הכללים.

 

אילו דרכים קיימות להפחתת תשלומי המס?

  • פריסת מס
  • מימוש נקודות זיכוי
  • רצף קצבה

 

לסיכום

אנחנו יודעים שהחומר הזה נשמע קצת מסובך ולא תמיד מובן אבל הוא חשוב ליישום. מי שמסתבך עם כל החוקים ומה כדאי ומה הכי משתלם יכול ורצוי שיתייעץ עם עורך דין לענייני עבודה. הם יודעים בדיוק את כל הזכויות שלכם והחובות של המעסיק כלפיכם בכל סיטואציה.

עורך דין

 

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה