- Taxes-Refund -

מה הוא אוצר התיישבות היהודים?

אוה"ה – אוצר התיישבות היהודים הינה חברה בנקאית שאפשרה את הקמת ההתיישבות היהודית עם קום המדינה. במהלך ההיסטוריה מילאה החברה תפקידים חשובים מאוד, הקלה על היהודים בתהליך חידוש ההתיישבות היהודית בארץ וכן סייעה ליהודים כפרטים למכור את הנכסים שלהם בגולה, במטרה לעלות לארץ עם רכושם. כיום החברה הינה פרטית, והיא נסחרה בבורסה עד לשנת 2017. חברה זו עוסקת בשני תחומים – השקעות בניירות ערך ויזמות, הקמה וניהול פרויקטים לחשמל סולארי. מי ששולט על החברה זו ההסתדרות הציונית, האפוטרופוס הכללי של ישראל וכן קרן היסוד.

 

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

מה עומד מאחורי האוצר?

בשנת 1898 הוחלט על ידי הקונגרס הציוני בבזל להקים בנק עברי בשם "בית אוצר התיישבות היהודים". בנק זה מילא תפקיד חשוב בתהליכי ההתיישבות בארץ והוא הוקם על ידי הרצל. בראשית הדרך ההון הרשום היה בסכום של 2 מיליון ליש"ט. מוסד בנקאי זה היה בעל סמכות לנהל משא ומתן מול חברות ומדינות שונות, במטרה לרכוש זכויות ורישיונות להתיישבות עם ישראל על אדמתו. החברה אכן פעלה מול גופים שונים וקידמה את האינטרסים של המתיישבים הציונים בתקופה של קום המדינה וגם אחריה. הבסיס הכלכלי של החברה נתן לעם אשראי לפעול ולצאת לדרך בבנייה.

 

מבנה

עידוד עלייה לארץ ורכישת נכסים

החברה פעלה במדינות הגולה, במטרה לעודד יהודים לעלות לארץ ולסייע להם גם בשלב מכירת הנכסים שלהם. כך נמנעה מכירה בהולה של דירות ונדל"ן במחירי הפסד למקומיים שזיהו את הרצון להיפטר מהנכס במהירות. כך עלו היהודים עם רכוש רב יותר ועברו עלייה בטוחה ושלווה יותר. החברה מימנה ליהודים אלו את העלייה לארץ וכן את בניית הבתים החדשים שלהם. בצורה כזו נמנע הספד כספי עבור העולים ויהודים יוכלו לעלות ארצה ולקבל גם בית למגורים בארץ.

 

תקנות הבנק

התקנות של הבנק בעת הקמתו אושרו בבריטניה, לאחר קבלת האישור הבשורה הופצה בכרוזים ליהודי התפוצות. בין היתר הוצעה ליהודים הצעה להשתתף ביסוד אוצר התיישבות היהודים וזאת בקניית מניות ונטילת חלק בהקמת האוצר. בשלב זה הוצעו מניות במחירים נמוכים וגם בפריסת תשלומים, מה שאיפשר גם למעוטי יכולת להשתתף בייסוד האוצר. בהמשך ציוני רוסיה השקיעו בחברה סכום עצום של כשלושה מיליון רובל, ובכך הם הפכו להיות דומיננטיים בשליטה וגם בפעילות הפוליטית והתרבותית בהסתדרות הציונית.

 

לסיכום 

החברה פועלת גם כיום, היא מעסיקה שני עובדים ו – 15 חברים בדירקטוריון שלה. היא מחזיקה במניות בגובה של קרוב לחמישה אחוזים בבנק לאומי. לחברה שווי שוק של למעלה מ – 850 מיליון שקל. החברה מחזיקה באחוזים מסוימים של מתקנים סולאריים. בין היתר מחזיקה החברה במניות של חברת סולארית דוראל ומתקנים נוספים באיילת השחר, גבעת חיים מאוחד וכן בקיבוץ גזר. בעבר היא מילאה תפקיד משמעותי מאוד בהקמת ההתיישבות היהודית.

מחשבון

 

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה