- Taxes-Refund -

החזרי מס ברכישת ציוד לעיוורים ולקויי ראייה

המס אשר משלמים האזרחים ומועבר למדינה, נועד כדי לאפשר לה לספק שירות בחזרה. שירות זה כולל שירותי הגנה, ביטחון, בניית תשתיות, חינוך ועוד. כדי לוודא שהמיסוי אינו קובר תחתיו את השכבות החלשות, נקבע מגוון מיסים, אשר חלקם תואם להכנסה. החזרי מס ברכישת ציוד לעיוורים ולקויי ראייה, נועד להתאים את תשלום המס למצבו הפיננסי של העיוור, ולהקל עליו מבחינה כלכלית.

מדוע מוענק החזר מס ייעודי לרכישת ציוד לעיוורים?

בעבר, אדם עיוור נחשב כנכה לכל דבר ועניין. היכולת שלו להסתובב ברחוב באופן חופשי, הסיכוי שיוכל לקבל עבודה, והאפשרויות שלו לתקשר עם אנשים היו מצומצמים מאוד. היום, עיוורים רבים עושים שימוש באמצעים מתקדמים, אשר מאפשרים להם להשתלב בחברה באופן מיטבי, ולהפוך לחברים תורמים בה.

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

הציוד החדשני מאפשר לעיוורים להשתלב, אך הוא בא עם תג מחיר מכובד מאוד. הקלות המס למעשה מאפשרות לעיוור שלא לחסוך באמצעים שיאפשרו לו להשתלב בחברה בצורה נאותה, וכך מעניקות למדינה את האפשרות ליהנות ממנו ומהרווחים שיעשה בעת עבודתו זמן ממושך יותר.

בנוסף, העיוורון גוזר על האדם הגבלות מסוימות. עליו לקבל טיפול רפואי ייעודי פעמים רבות, ולהשקיע זמן ממושך יותר בהגעה אל מקום העבודה. הקלות המס הייעודיות מאפשרות להקל על נטל ההתפרנסות הכבד יותר על האדם העיוור, ולהעניק לו את האפשרות לחיות חיים מכובדים.

החזרי מס ברכישת ציוד לעיוורים ולקויי ראייה

אילו אמצעים ייחודיים מזכים בהחזרי מס ברכישת ציוד לעיוורים ולקויי ראייה?

היום, הטכנולוגיה הפכה את חייהם של העיוורים לקלים מאי פעם. אין למעשה כמעט שום תחום בחיי האדם העיוור אשר נשאר סטטי, והוא יכול להיות מחובר היום לעולם באופן מלא לחלוטין. מקל הגישוש של העיוור, אשר כדור בקצהו, אשר שימש כמעין אצבע המגששת אחר מכשולים הניצבים בדרכו, הוא אחד הפריטים שעברו שינוי מהותי.

היום, בקצה של מקלות רבים כאלו, יש גלאי אלקטרוני, אשר מצפצף כאשר קצה המקל מתקרב אל מכשול. הצפצוף מועבר באופן ישיר אל אוזני העיוור, אשר מיומנות בלתרגם אותו, ואת השינויים בתדירותו ובעוצמתו, לתמונה טובה יותר של העולם. אמצעי נוסף בו עיוורים רבים עושים שימוש, מאפשר להם לקרוא כתב שאינו כתב ברייל.

אמצעי זה הוא למעשה מצלמה, בעלת יכולת לתרגם את האותיות הכתובות על שלטים ומבנים לצלילים. אמצעים נוספים כוללים בין השאר התאמות למחשב בבית, שמאפשרות הגדלה מסיבית של כמות האור וגודל הכתב, ונקיטת פעולות באמצעות שימוש בקול, מה שמאפשר לעיוור להתחבר גם אל המרחב הדיגיטלי והאינטרנט. כלל האמצעים הללו הם חיוניים לשילוב נבון של העיוור בחברה, וכמובן מזכים בהחזר מס.

גם מכשור וציוד סטנדרטי לבית מקנה החזר מס

בראיית המדינה, העיוור הוא אמנם אדם אשר יכולתו להשתלב בחברה ובמעגלי התעסוקה הולכת וגדלה, אך עדיין יכולתו להקדיש את מלוא זמנו לפרנסה ולהתקדם מבחינה תעסוקתית פגועה. לכן, המדינה מאפשרת החזרי מס גם על רכישת ציוד סטנדרטי, אשר משמש את העיוור בחיי היום יום.

ציוד זה כולל מכשור חשמלי יקר יחסית, אשר חשוב שיהיה בכל בית. הפריטים הללו כוללים מקרר, תנור אפיה, מכונת כביסה, מזגן ודוד שמש. ההחזר על פריטים אלו אינו יכול להתקבל בבת אחת. העיוור זכאי לרוב להחזר על פריט אחד בשנה בלבד, להוציא מקרה ייחודי של נישואין, במסגרתם הוא יהיה זכאי לקבל החזר על כלל הפריטים בשנתיים הראשונות.

ההחזר על כל פריט, לא נקבע על פי ערכו בפועל, מאחר וקיים טווח מחירים עצום לכל מכשיר, אלא על פי ערך שנקבע באופן ספציפי על ידי המדינה. הקביעה המקדימה נועדה למנוע ניצול של ההטבה, לצורך רכישת מכשירים חשמליים יקרים יותר מהנדרש עבור בני משפחה, וקבלת החזרי מס בהתאם לכך.

מי זכאי להחזר המס?

הזכאות להחזר מס בשל עיוורון ניתנת באופן יחסית רחב לעיוורים מעל גיל 18, אשר צריכים להתחיל בחיים עצמאיים ולהקים משק בית. ההטבה מוענקת לעיוור מעל גיל 18, המחזיק בתעודת עיוור רשמית, אשר מעוניין לגור באופן עצמאי. ההטבה מוענקת שנתיים לאחר קבלת תעודת העיוור.

במידה והעיוורון נגרם בשלב מאוחר יותר בחיים, התנאים יהיו מעט אחרים. מעל גיל 65, העיוור יהיה זכאי לקבלת ההטבה רק לאחר 5 שנים ממועד קבלת התעודה. כאשר מדובר על גילאים מבוגרים יותר, ההטבה תינתן בכפוף לביקורת של עובד סוציאלי, אשר תפקידו לוודא שהיא ניתנת לעיוור עצמו, ושהפריטים אינם משמשים את אחד מבני המשפחה המנצלים זאת.

חשוב להבהיר, שלכללים לקבלת הזכאות להטבה יש יוצא מן הכלל. אדם אשר זכאי להטבה דומה ממקור אחר, לא יהיה זכאי לכפל הטבות. כך למשל, אדם אשר איבד את ראייתו במהלך שירותו הצבאי, וזכאי לפיכך להטבות כנכה צהל ממשרד הביטחון, לעיתים קרובות לא יוכל לקבל גם את ההחזר מטעם המדינה.

כדאי להתייעץ עם גורמים מוסמכים כדי לוודא שכלל זכויותיכם ממומשות

כלל ההטבות והשינויים במיסוי על בסיס עיוורון או נכויות אחרות, דורשות התנהלות נבונה מבחינה בירוקרטית. כלל המסמכים המוגשים, חייבים להיחתם ולהישלח במועד המדויק, אחרת יתכן וזכאותכם להטבה תעוכב. קשה מאוד להבין את כלל הסעיפים הקשורים להטבות המיסוי, אך חשוב להשקיע בכך את הזמן הדרוש, מאחר וכל סעיף יכול להיות בעל משמעות של עשרות אלפי שקלים בטווח הרחוק.

במידה ואין ביכולתכם להקדיש את הזמן הדרוש להבנה מלאה של כלל הסעיפים, או שהנושא נראה לכם כבד מדי, כדאי מאוד לנסות ולהשיג סיוע מקצועי. סיוע זה יאפשר לכם לדעת שאתם מקבלים את מלוא הזכויות המגיעות לכם מתוקף מעמדכם החוקי. פעמים רבות, הסיוע המקצועי, וההנחות במיסוי, יכולים להיות ההבדל בין פרנסה עצמאית לחלוטין, לצורך בקבלת עזרה מבני משפחה.

על מנת להקל (ולו במעט) על חייהם של עיוורים ולקויי ראייה, המדינה מעניקה החזרי מס עבור מספר אמצעים ייחודיים – וביניהם מקל גישוש בעל גלאי אלקטרוני, התאמות למחשב בבית כמו הגדלה מסיבית של גודל הכתב וכמות האור, שימוש בקול באינטרנט ועוד.

כן, המדינה מאפשרת החזרי מס ללקויי ראייה גם על מוצרים יום יומיים שקיימים בכל בית ודרושים לנו כדי להתקיים בעידן המודרני. כך למשל החזרי מס ניתנים עבור מקררים, תנורים, מזגן, דוד שמש, מכונת כביסה ועוד מוצרים חשמליים מעין אלו.

החזרי המס ניתנים לעיוורים מעל גיל 18 שמחזיקים בתעודת עיוור רשמית מטעם המדינה, ומעוניינים לגור באופן עצמאי ולהתחיל חיים עצמאיים. ההטבה תוענק ללקויי ראייה לאחר שנתיים מיום קבלת תעודת העיוור, או לאחר חמש שנים במידה והוא בן 65 ומעלה.

את ההליך ניתן לבצע גם באופן עצמאי, אך מומלץ להיעזר באנשי מקצוע שמכירים את מערכת המס על בוריה, ויוכלו לסייע לכם לממש את כל ההטבות והזכאויות שמגיעות לכם – תוך ייעול ההליך וקיצור הבירוקרטיה שההליך דורש, כך שתקבלו את ההטבה במהרה.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

החזרי מס בפריפריה

החיים במרכז לעומת החיים בפריפריה שונים מאוד במדינתו הקטנה ובכל אזור ישנם היתרונות והחסרונות המובהקים בו. במאמר זה נכיר לעומק

קרא עוד »
החזרי מס נדל"ן

נדל"ניסטים? אתם חייבים להיות בעלי ראש גדול, חשיבה עסקית ותעוזה. זה לא אומר שאינכם עלולים לשאת לפעמים בנטל כלכלי כבד

קרא עוד »
החזר מס לרופאים

החזר המס לסטודנטים לרפואה או לרפואת שיניים ניתן רק לאלו שלמדו רפואה בישראל, לימודי רפואה בחו"ל הם דבר שכיח, אולם

קרא עוד »
×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה