- Taxes-Refund -

החזרי מס לזוגות נשואים

זוגות נשואים זכאים באופן טבעי להטבות וזכויות שונות, הנובעות ממיסוד הקשר הזוגי ביניהם. אחד האלמנטים העיקריים הנובעים ממיסוד הקשר הוא הקמה של משק בית משותף, אשר מתנהל באופן שונה מול רשויות המס מאשר אדם פרטי, וכך גם זכויותיו של הזוג להחזרי מס מחושבות כהחזרי מס לזוגות נשואים.

מה המשמעות של משק בית משותף, מתי זה מועיל ומתי זה דווקא פוגע? על כך בכתבה הבאה.

מיליוני ישראלים זכאים להחזרי מס מהמדינה!

חברת WinTax מציעה בדיקה מהירה [ללא עלות] לבדיקת זכאות להחזר מס אונליין.

הבדיקה בליווי חברה פרטית להחזרי מס בעלת רישיון, אנו מייצגים מורשים מול מס הכנסה.

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

 

האם אתם זכאים להחזרי מס אדירים? גלו ב-30 שניות!

גלו זכאות ב- 30 שניות >>

החזר מס לשכירים - בדקו עכשיו
דקות
שניות

חישוב מס הכנסה עבור זוגות נשואים

עבור בני זוג נשואים, נפתח במס הכנסה תיק משותף בידי פקיד השומה אשר נושא את שמות שני בני הזוג. התיק המשותף, כולל את כל ההכנסות של שני בני הזוג ומשפיע על אופן חישוב המס. אחת ההשפעות העיקריות היא היכולת לבצע העברה של נקודות מס בין בני הזוג במקרים שונים.

החזרי מס לזוגות נשואים

למשל אם אחד מבני הזוג זכאי להקלה במס בעקבות תשלום ביטוח חיים אך הקלה זו אינה מתקיימת שכן השכר שהוא מרוויח נמוך מכדי להיות מחויב במס, ניתן להעביר את נקודת המס לבן הזוג השני ובכך לחסוך מעט מתשלום המס המשותף. עם זאת, קיימים גם מקרים בהם לא ניתן להעביר נקודות מס בין בני זוג ולכן חשוב לוודא מראש האם זאת אפשרות בהתאם לסוג נקודות הזיכוי של בני הזוג.

נקודות זיכוי במס בעקבות נישואים

אמנם, הליך הנישואים עצמו אינו מספק לבני הזוג נקודות זיכוי במס, אך סביר כי בעקבות מיסוד הקשר, בני הזוג יהיו זכאים להקלות שונות. הגורמים הנפוצים ביותר הם כמובן קיומם של ילדים משותפים לבני הזוג אשר מזכים את בני הזוג בנקודות זיכוי שונות על פי כמות הילדים וגילאי הילדים.

נקודות הזיכוי ניתנות רק לאחד מההורים, כאשר מדובר בזוג נשוי, ועל כן קיימת האפשרות להחליט איזה מההורים יקבל את ההטבה בהתאם לגובה המשכורת שלו והאפשרות שלו להנות מההטבה. בנוסף לאלו, אם אחד מהילדים סובל מנכות או אוטיזם, יהיו ההורים זכאים לנקודות זיכוי נוספות במס הכנסה.

נקודות זיכוי במקרה בו אחד מבני הזוג לא עובד

מלבד מקרים הקשורים בילדים, קיים מצב נוסף הרלוונטי עבור זוגות נשואים והוא מקרה בו אחד מבני הזוג לא עובד.

במקרה בו אחד מבני הזוג עובד בעבודה החייבת במס, ובן הזוג השני לא עובד, וכן בנוסף, אחד מבני הזוג הגיע לגיל פרישה, או עיוור או שנקבעה לו נכות של מעל 90 אחוז לתקופה של 185 יום או יותר, זכאי העובד לקבל נקודת זיכוי אחת ממס הכנסה.

הגשת דו״ח הכנסות משותף עבור זוגות נשואים

עד לא מזמן, זוגות נשואים אשר התקיים קשר של תלות בין מקורות הכנסותיהם, היו חייבים להגיש דו״ח הכנסות משותף למס הכנסה. מדובר על מקרים בהם שני בני הזוג עובדים באותו עסק, או כאשר אחד מבני הזוג מעסיק את השני מתוקף עבודתו.

במקרים אלו, הגשת דו״ח ההכנסות השנתי למס הכנסה באופן משותף, הובילו לתשלום מס גבוה יותר עבור שני בני הזוג. ברוב המקרים, חיבור הכנסותיהם של בני הזוג, הוביל לכך שההכנסה תיחשב במדרגת מס גבוה יותר ועל כן אחוז גדול יותר משכרם המשותף ישולם למס הכנסה.

בשנת 2014, נכנס שינוי לחוק המאפשר לבני זוג העובדים באותו עסק להגיש את דוח הכנסותיהם בנפרד. אך גם היום, זוגות רבים לא מודעים לשינוי ועלולים לשלם מס גבוה מן הנדרש מסיבות שונות.

מקרים נוספים הקשורים לזוגות נשואים ומאפשרים הקלות במס

עוד מקרים בהם קיימות הקלות ונקודות זיכוי ממס הכנסה הם דווקא במקרים בהם הזוגות בוחרים לסיים את קשר הנישואים ביניהם. הורים גרושים המגדלים ילדים או הורה יחיד המגדל ילד לאחר מותו של בן הזוג השני, זכאים לנקודות זיכוי במס הכנסה.

כמו כן, גם הורה אשר משלם מזונות לבן זוגו לשעבר, זכאי לנקודות זיכוי ממס הכנסה. בנוסף, גם במקרים של אימוץ ילד או פונדקאות, זכאים ההורים לנקודות זיכוי ממס הכנסה. חשוב לדעת כי בהקשר של נקודות זיכוי עבור ילדים, הדבר תקף גם במקרים בהם הזוג אינו נשוי אך רשום כידועים בציבור.

החזרי מס לזוגות נשואים – איך זה עובד?

אם לאורך שנת המס חל שינוי בזכאות של אחד מבני הזוג לנקודות זיכוי במס הכנסה או אם אחד מבני הזוג היה זכאי לנקודות זיכוי במס הכנסה אך הדבר לא נרשם ועודכן כראוי ועל כן שולם מס גבוה מהנדרש, ניתן לפנות למס הכנסה בבקשה להחזר מס. את הפניה יש לבצע באמצעות פקיד שומת המס בלשכת המס המקומית.

הבקשה להחזר מס מתבצעת באמצעות טופס 135 של מס הכנסה אותו יש למלא ולהצהיר בו על הסיבות בגינן זכאי הזוג לקבלת החזר מס. בנוסף לטופס זה, יש לצרף גם טופס 106 מהמעסיק המהווה סיכום של כלל ההכנסות בשנת המס עליה מבוקש ההחזר. כמו כן, חשוב לצרף לבקשה מסמכים מתאימים אשר מוכיחים את הזכאות של בני הזוג לקבל החזר מס.

בנוסף, חשוב לדעת כי הבקשה להחזר מס היא בקשה ספציפית עבור שנת מס אחת. כלומר, אם חלה טעות בחישוב המס במשך יותר משנה, יש להגיש מספר בקשות נפרדות להחזר מס עבור כל שנה בה חלה טעות. כמו כן, חשוב לדעת כי אמנם ניתן להגיש בקשות להחזר מס באופן רטרואקטיבי אך אפשרות זו קיימת רק עבור שש שנות המס האחרונות.

מה חשוב לדעת בהגשת בקשה להחזר מס?

לפני הגשת הבקשה, חשוב לדעת כי מדובר בתהליך אשר אורך זמן רב וגם לאחר אישור הבקשה הכסף יכול להישלח לחשבון לאחר שנתיים מיום האישור.

בנוסף, הגשת בקשה חסרה, לא מדויקת או לא ברורה עלולה להוביל לפסילת הבקשה גם אם קיימת זכאות. על כן, כדאי להיעזר במהלך הגשת הבקשה ביועץ מס או רואה חשבון מומחה למס אשר יוכל לוודא שהבקשה מוגשת באופן הנכון.

זוגות נשואים זכאיים להטבות מס שונות מטעם רשויות המס בישראל. הטבות אלו כוללות סוגים שונים של מענקים, כאשר ביניהם ניתן למצוא את האפשרות להעברת נקודות זיכוי ממס בין שני בני הזוג. עם זאת ההעברה זו אינה מתאפשרת לכל נקודות הזיכוי ועל כן יש לבדוק זאת מראש.

מיסוד הקשר באופן רשמי ומוכר בין שני בני זוג, אינם מספיקים לבדם על מנת לקבל נקודות זיכוי מס והחזרי מס. עם זאת, דברים הנלווים למיסוד הקשר כגון ילדים וחינוך, מזכים את בני הזוג בהחזרי מס כאלו ואחרים בהתאם לחוק.

בהחלט. במקרה שבו אחד מבין שני בני הזוג אינו עובד בין אם מסיבות של פיטורין או אבטלה ובין אם בשל מגבלות פיזיות שונות כגון עיוורון או רמה מסוימת של נכות, זכאי בן הזוג העובד לנקודת מס אחת.

על מנת לקבל את החזרי המס המגיעים לכם בשל נקודות זיכוי ממס בגין נישואין, יש צורך להגיש בקשה למס הכנסה. בקשה זה כוללת הגשת טופס 135 המצהיר על נקודות הזיכוי המגיעות לכם, וכן טופס 106 אשר מוגש בכל מקרה בסוף שנת המס, ותפקידו להצהיר על ההכנסות השנתיות.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

החזר מס להורים גאים

כל הורה במדינת ישראל זכאי להטבה במס לטובת גידול ילדיו. המדינה מכירה בהוצאות הרבות הכרוכות בכניסת תינוק חדש למשפחה, בכלכלת

קרא עוד »
×

מיליוני ישראלים זכאים להחזרי מס מהמדינה!

חברת WinTax מציעה בדיקה מהירה לבדיקת זכאות להחזר מס אונליין [ללא עלות]

הבדיקה בליווי חברה פרטית להחזרי מס בעלת רישיון, אנו מייצגים מורשים מול מס הכנסה.

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

רלוונטי אליכם? קבלו את כספכם בחזרה מהמדינה!

התחילו בדיקת זכאות ב-30 שניות!

גלו זכאות ב- 30 שניות >>

החזר מס לשכירים - בדקו עכשיו
דקות
שניות

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה