- Taxes-Refund -

החזר מס בקורונה

מגפת הקורונה, מלבד היותה סיכון בריאותי עבור לא מעט קבוצות באוכלוסייה, היא ללא ספק גם מכה כלכלית קשה שפגעה בעסקים ועובדים רבים. החזר מס בקורונה הינו אחד מהכלים לצמצום הנזק אשר רבים לא מכירים.

סגר, עבודה מהבית, חופשה ללא תשלום וכמובן פיטורים, גרמו אצל ישראלים רבים לירידה משמעותית בהכנסות ולעיתים גם למשבר כלכלי של ממש.

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

מדינת ישראל מציעה מגוון של תוכניות להקלה על הנפגעים, וביניהן גם הקלות בהחזרי מס בתקופת הקורונה. איך זה עובד? על כך בכתבה הבאה.

למה שיחזירו לי מס?

הסיבה העיקרית לקבל החזר מס היא מקרים בהם עובדים משלמים יותר מס ממה שהיו צריכים. זה נשמע כמו מקרה חריג אך מדובר בעצם במקרה נפוץ במיוחד שיכול לקרות לכל אחד. הדבר נעוץ באופן שבו מחושב מס ההכנסה בישראל.

החזר מס בקורונה

רשות המיסים, בתחילת כל שנה מבצעת הערכה של השכר השנתי של כל עובד על סמך הכנסותיו הקודמות ומאפייני השכר שהוא מקבל מהמעסיק. על פי חישובים אלו, קובעת רשות המיסים את גובה המס אשר על אותו עובד לשלם במשך השנה.

עם זאת, את מס ההכנסה משלמים באופן חודשי והוא מנוכה מהמשכורת באופן אוטומטי. כך יוצא שבמקרים בהם הכנסת העובד הייתה נמוכה יותר מההכנסה שהוערכה על ידי רשות המיסים, הוא שילם מס גבוה יותר (כי הוערך לו שכר גבוה יותר) ועל כן בסופו של דבר הוא זכאי לקבל את כספו בחזרה.

כמובן שניתן לבקש את החזר המס רק בדיעבד, שכן עד שלא יודעים את סך ההכנסות השנתי אי אפשר לדעת אם הגענו לסכום שהוערך לנו ברשות המיסים או לא. ישראלים רבים בכלל לא מודעים לזכותם לקבל החזר מס, לא פונים לברר זאת ברשות המיסים ולעיתים סכומים של אלפי שקלים יורדים לטמיון רק מתוך אי ידיעה של הזכויות שמגיעות לנו.

החזר מס בקורונה – מה השתנה?

זכאות להחזר מס קיימת כל שנה מהסיבות שהוזכרו ובהתאם להקלות שונות במס שניתנות על ידי רשות המיסים כמו לימודים אקדמיים, חיילים משוחררים, הורים לילדים, שינוי סטטוס משפחתי, מחלה של קרוב משפחה ועוד סיבות רבות ומגוונות. עם זאת, לאור התקופה המטלטלת אשר עברה על כולנו, יש מספר דגשים שכדאי להכיר לגבי קבלת החזר מס בעקבות תקופת הקורונה.

ראשית, ובאופן הבסיסי ביותר, מרבית הישראלים הרוויחו פחות ממה שהם ציפו בשנת 2020. מלבד מקרים חריגים בהם משבר הקורונה דווקא הועיל לבעלי עסקים מסוימים, הרוב הגדול של העובדים בישראל חווה שנה קשה מבחינה כלכלית שכללה הפסדים רבים של ימי עבודה, עסקאות שהתבטלו ורווחים שקטנו משמעותית בגלל הצורך לבצע התאמות להגבלות המשתנות.

כל מי שהכנסתו הייתה קטנה יותר ממה שציפה בעקבות תקופת הקורונה, וודאי שילם מס על הכנסות גבוהות יותר, ועל כן סביר שהוא זכאי להחזר מס בהתאם להכנסתו האמיתית בשנת 2020.

הדגש השני שחשוב להכיר הוא שינוי באופן בו עובדת רשות המיסים. אם עד כה רשות המיסים נהגה לטפל בבקשות להחזר מס באיטיות וגם לאחר אישור ההחזר לספק את הכסף רק כעבור חודשים ארוכים, בתקופה האחרונה ולאור הבנה של הקושי הכלכלי הגדול שיצר המשבר, רשות המיסים החליטה להחזיר מיידית סכומים רבים עבור מי שעבר את בדיקת הזכאות.

על כן, אם בעבר טיפול בהחזר מס היה חשוב אך היה מכוון בעיקר עבור כסף שיגיע בטווח הרחוק, השנה מדובר בעסק שונה וסביר שמי שיבקש החזר מס בהקדם יזכה לקבל את כספו חזרה במהירות גדולה מהרגיל.

מה הם השלבים בבקשת החזר מס בתקופת הקורונה?

השלב הראשון הוא כמובן ביצוע סיכום של סך ההכנסות בשנה האחרונה. עבור עובדים שכירים, ניתן לקבל סיכום זה מהמעסיק באמצעות בקשת טופס 106. טופס זה מהווה סיכום מלא של כלל ההכנסות והניכויים בשנה האחרונה והוא יסייע לכם בהגשת הבקשה באופן מדויק לרשות המיסים.

עבור עצמאיים, יש להוציא דוח סיכום שנתי כמו בכל שנה ולהיעזר בו. מלבד טופס הסיכום, יש למלא טופס לבקשת החזר מס – טופס 135 עבור עובדים שכירים וטופס 137 עבור עובדים עצמאיים. טופס זה הוא טופס הבקשה המרכזי ועל כן יש למלא אותו בדקדוק רב שכן אי דיוקים בו יכולים להוביל לפסילת הבקשה או להחזר נמוך ממה שאתם אכן זכאים לו.

מלבד טפסי הבקשה, יש לצרף גם אישורים שונים עבור הקלות מס להם אתם זכאים – אישור לימודים עבור סטודנטים, תעודת שחרור עבור חיילים משוחררים, תעודות לידה אם אתם הורים לילדים וכל טופס אחר המתאים להקלות שמגיעות לכם. כמו כן, חשוב לצרף גם שיק או אישור ניהול חשבון מהבנק על מנת שהכסף יועבר ישירות לחשבון הבנק שלכם.

המכשול היחיד בביצוע הבקשה הוא שיש להגיש את כלל הטפסים והאישור אצל פקיד השומה ברשות המיסים, ולא ניתן לבצע את הבקשה באופן מקוון. רשות המיסים אמנם עשתה התאמות לאור תקופת הקורונה, אך עדיין לא בוצעה דיגיטציה של הגשת בקשות להחזר מס.

דברים נוספים שכדאי לדעת לפני שמבקשים החזר מס בתקופת הקורונה?

התקופה האחרונה הייתה מלווה בשינויים רבים ומהירים בשלל תחומים ולא מן הנמנע שבקרוב נשמע על צעדים נוספים שהממשלה מבצעת על מנת לספק הקלות כלכליות לנפגעי המשבר. לא תמיד ניתן לעקוב אחר שינויים אלו או להבין את טיבם כהלכה.

על כן, לפני הגשת הבקשה כדאי להתייעץ עם מומחה מס או רואה חשבון. לעיתים תגלו שאתם זכאים להקלות נוספות שלא הייתם מודעים אליהן ובכל מקרה סיוע של גורם מקצועי יוכל לעזור לכם למלא את כלל הטפסים בצורה מדויקת ולמנוע בעיות בתהליך.

בנוסף, כדאי לדעת כי ניתן להגיש בקשה להחזר מס עבור שנים קודמות עד שש שנים אחורה. כך שאם לא טיפלתם בהחזרי מס להם אתם זכאים כבר מספר שנים, זה הזמן המושלם לעשות זאת.

הקורונה טרפה את הקלפים עבור עובדים רבים במשק, מאות אלפי עובדים פוטרו או הוצאו לחל"ת ועסקים רבים נסגרו. משמעות הדבר היא שעובדים רבים התחילו את שנת 2020 בציפייה לרווח מסוים, אך הרווח בפועל היה קטן יותר. אם זה המצב גם אצלכם, מגיעים לכם החזרי מס על ההפרש.

אם בעבר הליך הגשת הבקשה וקבלת כספי החזרי המס בפועל היו איטיים ומסורבלים, ויכלו לקחת גם חודשים רבים – הקורונה האיצה את קצב ההליך, וכיום תוכלו לקבל תוך זמן קצר במיוחד את סכומי החזרי המס אם נמצאתם זכאים להם.

את טופס הבקשה עצמו ניתן להוריד באופן מקוון, אך את ההגשה יש עדיין לבצע בצורה ידנית אצל פקיד השומה במס הכנסה. אל טופס הבקשה יש לצרף מסמכים רלוונטיים שיעידו על זכאותכם, כמו תלושי שכר של אותה שנת המס. את הבקשה ניתן להגיש גם באופן רטרואקטיבי, עד שש שנות מס אחורנית.

את בדיקת הזכאות והגשת הבקשה ניתן לעשות גם באופן עצמאי, אך תמיד כדאי להיעזר באיש מקצוע על מנת לייעל את ההליך ולוודא שאתם ממצים את זכויותיכם הכלכליות עד תום, וכן כך תוכלו גם לחסוך מעצמכם את הבירוקרטיה שנלווית להליך.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

החזרי מס בפריפריה

החיים במרכז לעומת החיים בפריפריה שונים מאוד במדינתו הקטנה ובכל אזור ישנם היתרונות והחסרונות המובהקים בו. במאמר זה נכיר לעומק

קרא עוד »
החזרי מס נדל"ן

נדל"ניסטים? אתם חייבים להיות בעלי ראש גדול, חשיבה עסקית ותעוזה. זה לא אומר שאינכם עלולים לשאת לפעמים בנטל כלכלי כבד

קרא עוד »
החזר מס לרופאים

החזר המס לסטודנטים לרפואה או לרפואת שיניים ניתן רק לאלו שלמדו רפואה בישראל, לימודי רפואה בחו"ל הם דבר שכיח, אולם

קרא עוד »
×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה