- Taxes-Refund -

החזר מס הכנסה לבעלי נכות רפואית הזכאים לפטור

פעמים רבות, אנשים הסובלים מנכות משקיעים את כל מרצם בהתמודדות עם מצבם, ולמעשה מזניחים את הטיפול בענייני החזרי המס. העיכוב במקרה זה, לא חייב להיות הרסני מבחינה פיננסית. הסיבה לכך היא, שוועדות אישור הנכות מעניקות אפשרות לקבל החזר מס רטרואקטיבי. הזמן להתחלת קבלת ההחזר נקבע בין השאר על מועד פריצת הנכות, מה שיצריך העברת מסמכים מתאימים מטעם הרופאים המטפלים לוועדה.

מי זכאי להחזר מס בעקבות נכות רפואית?

אנשים עם מוגבלות שאושרו להם פטור ממס הכנסה עשויים להיות זכאים להחזר מס עד 6 שנים רטרואקטיבית אם הוכרה הנכות המזכה בפטור באותן שנים.

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

כדי להיות זכאי להחזר מס, יש לעמוד בקריטריונים הבאים:

  • על היחיד לעמוד בתנאי הזכאות לפטור ממס הכנסה בשנות המס הקודמות על פי מסמכים רלוונטיים או קביעת ועדה רפואית לפטור ממס הכנסה.
  • היחיד לא היה צריך לממש את הפטור באותן שנים (עד 6 שנים רטרואקטיבית).
  • את הבקשה להחזר מס ניתן להגיש לתקופה של עד שש שנים שקדמו לשנת המס הנוכחית. כך למשל, בשנת 2024 ניתן להגיש בקשות להחזרי מס משנת 2018 ואילך.

אם יחיד כבר הגיש דוחות שנתיים או בקשות להחזרי מס עבור שנות המס שבהן הוא זכאי לפטור לפני קביעת הנכות, יוכל להגיש בקשה לתיקון הדוחות ולממש את הפטור באותן שנים (למעלה). עד 6 שנים אחורה), בהתאם להנחיות לתיקון שומות בשל פטור ממס על בסיס נכות.

החזר מס הכנסה לבעלי נכות רפואית הזכאים לפטור

אילו מסמכים להגיש?

  1. טופס בקשה: מלא את טופס 135 טופס הבקשה להחזר מס הכנסה.
  2. העתק הפרוטוקול: צרף עותק "נאמן למקור" של הפרוטוקול מהוועדה הרפואית הרלוונטית שקבעה את אחוזי הנכות. זו יכולה להיות ועדה לנכות כללית או ועדה לנפגעי עבודה. ודא שהעותק הוא ייצוג מדויק של המסמך המקורי.
  3. העתק הפרוטוקול לפטור: במידת הצורך יש לצרף עותק "נאמן למקור" של הפרוטוקול מוועדה רפואית לפטור ממס הכנסה. מסמך זה צריך להכיל את ההחלטה בדבר הפטור

יש לוודא שכל המסמכים הנדרשים מלאים, מדויקים ומצורפים לבקשה. הקפדה על הנחיות אלו תסייע להקל על הטיפול בהחזר מס הכנסה בגין הנכות הרפואית.

נוסף על כך, תאלצו להשיג טפסי אישור מהמעסיקים השונים, ומסמכים המעידים על שינויים אחרים והטבות שונות להן הייתם זכאים מבחינת מיסוי. הטבות אלו יכולות לכלול לידת ילד וכדומה. נוסף על כל אלו, עליכם להביא כחלק מחבילת המסמכים גם את הפרוטוקול וההחלטות של הועדה הרפואית שדנה בענייניכם, מאחר ומדובר בפרט המידע החשוב ביותר, ולמעשה במסמך המקנה לכם את הזכאות להחזר.

הגשה לא שלמה של כלל המסמכים, תוביל פעמים רבות לדחיית הבקשה, גם אם היא ביסודה מוצדקת, ותשלח אתכם להשלמות בבית. כדאי מאוד לגשת לאתר רשות המיסים, ולברר שיש ברשותכם את כלל המסמכים הרלוונטיים מראש, מאחר וישנם הבדלים הקשורים לאופי התעסוקה, ולהיות העובד עצמאי או שכיר.

על פי אילו שיקולים מקבלת הוועדה הרפואית את החלטותיה?

רבים ניגשים לוועדה הרפואית, מתוך תחושה שמדובר במבחן שיש לעבור. חשוב להבין, הועדה הרפואית כוללת בתוכה רופאים מתחומים רבים, אשר מטרתם אינה להכשיל אתכם, אלא לבדוק את מצבכם לאשורו.

ניסיונות להתל בוועדה, ולהגזים את הסימפטומים אותם אתם חווים, יתגלו ככל הנראה בשלב מוקדים על ידי המומחים והרופאים, אשר ראו מקרים רבים כמו שלכם במהלך הקריירה העשירה שלהם. השיקולים על פיהם מקבלת הועדה את החלטותיה, נוגעים להשפעת הפגיעה והנכות על יכולתכם להמשיך לעבוד. חלק מהפגיעות, למרות שאינן חמורות יחסית, דורשות מהאדם הסובל מהם להפחית בשעות העבודה היומיות, כתנאי לשמירה על בריאותו. שיקול נוסף של הועדה, נוגע להשפעת הנכות על מצבכם בטווח הארוך.

חלק מהנכויות יובילו להחמרת המצב עם השנים, והחזר המס יכול לאפשר לסובל מהן להשקיע את הזמן בטיפול בבריאותו, כך שימשיך להיות פרודוקטיבי שנים רבות קדימה. שיקול נוסף של הועדה, נוגע לצורך בקבלת טיפולים רפואיים נוספים. קבלת הטיפולים עולה פעמים רבות סכומים גבוהים, ודורשת בין השאר השקעת זמן, מה שמפחית את יכולת ההשתכרות של הפרט.

כיצד ראוי להגיע לדיון בוועדה?

כאשר מגיעים לדיון בוועדה, חשוב להגיע באופן מכובד, אשר יקרין רצינות ואמינות. אנשים רבים מנסים להגיע לוועדות הרפואיות באופן שיבליט את הנכות ממנה הם סובלים, מתוך מחשבה שהדבר יגרום לאישור החזר מס הכנסה גבוה יותר.

עליכם להגיע לדיון בוועדה בדיוק כמו שהייתם מגיעים לאירוע חשוב אחר, תוך הקפדה על נראות חיצונית ולבוש מכבד. לבוש מכובד יקרין לחברי הועדה את המסר שאתם אינכם אנשים המנסים להיראות במצוקה רבה יותר מכפי שאתם באמת, ותגדיל את הסיכוי שתקבלו מענה חיובי, סיכוי שהוא לא מובן מאליו כמצב בו אלפי אנשים מנסים לרמות את הועדות הרפואיות בכל שנה.

על מנת לוודא את מצבו הרפואי ואת אחוזי הנכות, אדם בעל נכות רפואית נדרש לעבור ועדה רפואית, שקובעת בין היתר את מספר אחוזי ההנחה שמגיעים לאותו אדם במס הכנסה. לאחר מעבר הועדה, תוכלו לקבל את ההנחה בסכום שנקבע.

אם דחיתם עד כה את הטיפול בנושא הזכויות שמגיעות לכם במס הכנסה, וגם אם כבר עברו מספר שנים מאז שהוכרה רשמית הנכות הרפואית שלכם – עדיין תוכלו להגיש בקשה להחזרי מס עבור אותה תקופה, גם באופן רטרואקטיבי, עד שש שנות מס אחורנית.

את טופס הבקשה להחזרי המס עצמו יש להגיש לפקיד השומה במס הכנסה, אך לטופס זה יש לצרף עוד מספר מסמכים נלווים. מסמכים אלו הם למשל תלושי השכר שלכם בשנת המס שעליה אתם מבקשים החזר, וכל מסמך אחר שמעיד על זכאותכם.

לקראת הדיון בוועדה מומלץ להכין מראש את כל המסמכים הרלוונטיים אודות הנכות שלכם והסיבה שבגללה מגיעים לכם ההחזרים. חשוב להדגיש שאמינות היא פרמטר מהותי עבור הוועדה, כך שמומלץ לשמור על אווירה מקצועית ואמינה ולא לנסות להתל בוועדה ולהציג מצג שווא אודות מצבכם.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

החזרי מס בפריפריה

החיים במרכז לעומת החיים בפריפריה שונים מאוד במדינתו הקטנה ובכל אזור ישנם היתרונות והחסרונות המובהקים בו. במאמר זה נכיר לעומק

קרא עוד »
החזרי מס נדל"ן

נדל"ניסטים? אתם חייבים להיות בעלי ראש גדול, חשיבה עסקית ותעוזה. זה לא אומר שאינכם עלולים לשאת לפעמים בנטל כלכלי כבד

קרא עוד »
החזר מס לרופאים

החזר המס לסטודנטים לרפואה או לרפואת שיניים ניתן רק לאלו שלמדו רפואה בישראל, לימודי רפואה בחו"ל הם דבר שכיח, אולם

קרא עוד »
×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה