- Taxes-Refund -

אוכלוסיות מיוחדות בעלות יתרון בקבלת החזרי מס

החזרי מס מהווים זכות המגיעה להרבה עובדים בישראל, אשר בוצעה טעות בחישוב המס שנלקח משכרם במהלך השנה, והם למעשה שילמו סכומים גבוהים מהנדרש. לא מדובר בטעות מכוונת, אלא בכזאת שמקורה בעובדה שהמס המשולם מבוסס על שיעור ההשתכרות השנתית של העובד, עניין שלרוב לא ניתן לחזות אותו במדויק. היכרות עם הזכויות הבסיסיות המגיעות לעובדים המשתייכים לאוכלוסיות מיוחדות בעלות יתרון בקבלת החזרי מס, עשויה למנוע מחד את היווצרות הטעות.

היכרות עם זכויות האדם הבסיסיות המגיעות לעובדים המשתייכים לאוכלוסיות מסוימות, הזכאיות להנחות במס, עשויה למנוע מחד את היווצרות הטעות, ומאידך לאפשר קבלת החזרים מלאים בסוף השנה, במידה ואכן בוצע חישוב לא נכון.

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

 

אוכלוסיות מיוחדות בעלות יתרון בקבלת החזרי מס – נקודות זכות במס הכנסה

נקודות הזיכוי מאפשרות תשלום מופחת של מס, והן ניתנות למי שנמצא תחת אחת מההגדרות שמעניקה המדינה לאוכלוסיות מסוימות. הנה דוגמה לכמה מן הקבוצות, שזכאיות לקבל את ההנחה:

אוכלוסיות מיוחדות בעלות יתרון בקבלת החזרי מס
  1. אנשים עם מוגבלויות, או אנשים המטפלים באופן קבוע באדם עם מוגבלות.
  2. תושבים ביישובים המוגדרים כעיירות פיתוח.
  3. בעלי מקצועות העובדים במקביל במספר תפקידים, הזכאים לביצוע תיאום מס ולקבל הנחה, במקום לשלם מס הכנסה כפול ומכופל, או כל מי שיש לו כמה משרות.
  4. אנשים שעבודתם לא הייתה רציפה.
  5. חיילים משוחררים.

ישנן עוד הרבה סוגי אוכלוסיות שכאלה ובאופן טבעי – רבים מן העובדים בישראל כלל אינן מודעים לעובדה שהם "נופלים תחת ההגדרה" של זכאות לנקודות זיכוי.

מה קורה אם עובד אמור לקבל נקודת זכות אך לא מקבל את ההנחה בפועל?

ראשית כל, חשוב להכיר ולהתוודע לעובדה כי אתם זכאים לקבל נקודות זיכוי, מכל סיבה שתהיה. בנוסף לכך, ייתכן והייתם זכאים לקבלת הנחה בעבר ולא קיבלתם אותה, אבל אין לכם מה לדאוג – תוכלו בהחלט לקבל את הפרשי המס בחזרה, עד שש שנים אחורה.

הפעולות בהן צריך לנקוט, קודם כל, הן מציאת הוכחה ואישור לכך שהנכם משתייכים לאחת מן האוכלוסיות המיוחדות. במידה והשינוי התרחש בשש השנים האחרונות – עליכם למצוא את האישורים עבור כל שנה בנפרד. במידה והוכחתם כי שילמתם מס גבוה מזה שאמור היה להילקח מכם על פי החוק, תוכלו להגיש בקשה לקבלת החזרי מס בסופה של השנה, עבור כלל התקופה.

 

כיצד ניתן לקבל החזרי מס בסוף השנה?

בהנחה וגיליתם שאכן בוצעה טעות בחישובי המס שלכם, או שאינכם בטוחים בכך – תוכלו להיעזר באתרי הממשלה ולבדוק את העניין, על ידי מענה על כמה שאלות פשוטות. בקיאות בנושא תעניק לכם את האפשרות לבצע אומדן של הסכום שייתכן ותהיו זכאים לו.

יהיה עליכם למלא טפסים ייעודיים ולצרף את האישורים שמצאתם, התומכים בטענותיכם לגבי תשלום מס גבוה מהנדרש, ולהגיש בקשה רשמית לקבלת החזר. במידה ותימצאו זכאים, הסכום שהצטבר לזכותכם – כלומר ההפרש ששילמתם מעבר למה שדרש החוק, יוחזר ישירות אל חשבון הבנק שלכם.

האם ניתן לקבל החזרי מס במהלך השנה, במקום להמתין לסופה?

אם אתם עובדים שכירים ובמהלך השנה גיליתם שהמס שמחושב לכם במשכורת אינו תואם את הזכאות שלכם, משמע אינכם מקבלים את ההנחה המגיעה לכם מתוקף השתייכותכם לאחת מהאוכלוסיות המיוחדות על פי החוק, יש מה לעשות כבר ב"זמן אמת". תוכלו לבקש מהמעסיק לשנות את הגדרתכם במערכת השכר, ולקבל את ההפרש כבר במהלך שנת המס במקום להמתין לסיומה, וכך לחסוך את הבירוקרטיה וגם למנוע את הישנותה של הטעות בשנת המס הבאה.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

שנת מס

השאלה מה היא שנת המס הנוכחית חוזרת על עצמה לעיתים קרובות ומשותפת לשכירים, עצמאיים, בעלי עסקים, נציגים חברות וארגונים פרטיים

קרא עוד »
החזר מס שלילי

מה זה החזר מס שלילי? מענק בגובה 4,000 ש"ח הניתן לעובדים שהכנסתם נמוכה (שכירים ועצמאים) לאחר שהגישו בקשה ועמדו בתנאי

קרא עוד »
חברת החזרי מס

לישראלים רבים יש זכאות להחזר מס, כל אחד ואחת מסיבותיו שלו. הנה כמה דוגמאות לאנשים שיכולים להיות זכאים להחזרי מס

קרא עוד »
×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה