- Taxes-Refund -

פטור ממס הכנסה – הפרשות המעסיק לביטוח אובדן כושר עבודה

הפרשות המעסיק לביטוח אובדן כושר עבודה הן כספים שמעסיקים רבים מעבירים לעובדיהם לצורך ביטוח זה. המטרה של כספים אלו היא כמובן לסייע לעובד במקרים בהם חס וחלילה נגרמה לו פגיעה אשר הובילה לנזק המונע ממנו לבצע את עבודתו (וכן עבודות אחרות).

הפרשות אלו, בדומה לרכיבי שכר אחרים, מחויבות במס הכנסה במקרים מסוימים. מתי הן מחויבות במס ואיך ניתן לקבל פטור? על כך בכתבה הבאה.

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

אובדן כושר עבודה – מה זה אומר?

עבור רבים אובדן כושר עבודה נשמע כמו דבר אשר יכול להתחרש רק במקרים של פגיעה חמורה כמו תאונה קשה או נכות. אך על פי, אובדן כושר עבודה יכול להתרחש בכל מצב בו אדם נפגע בצורה שאינה מאפשרת לו להמשיך בעבודתו.

חברות הביטוח נוטות להבדיל בין שני מצבים שונים של אובדן כושר עבודה – אובדן כושר עבודה כללי, כלומר פגיעה חמורה שאינה מאפשרת לאותו אדם לבצע כל עבודה וכן אובדן כושר עבודה ספציפי, כלומר פגיעה אשר מונעת מאותו אדם לבצע את עבודתו המסוימת בה הוא מועסק.

פטור ממס הכנסה – הפרשות המעסיק לביטוח אובדן כושר עבודה

ישנם מקרים רבים בהם פגיעה פיזית או נפשית כלשהי לא תוביל למצב של אובדן כושר עבודה כללי, אך כן תגרום לפגיעה קשה ביכולת ההשתכרות של אותו אדם שכן הוא ביסס את חייו על קריירה מסוימת.

בנוסף, אובדן כושר עבודה גם נמדד בהקשרים של זמן וחומרה. כלומר, ניתן לקבל גם קצבאות על אובדן כושר עבודה חלקי – פגיעה אשר מפריעה לאדם לבצע את עבודתו באותה יעילות או עצימות בה הוא ביצע אותה קודם (למשל במקרים בהם ניתן לעבוד רק בחצי משרה בעקבות בעיה רפואית). ובאותה מידה ניתן לקבוע קצבת אובדן כושר עבודה זמנית למקרים בהם חלה פגיעה ביכולת ההשתכרות של אותו אדם אך לאחר תקופה מצבו הבריאותי השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודתו.

מי זכאי להפרשות המעסיק לביטוח אובדן כושר עבודה?

על פי חוק, כל מעסיק מחויב להפריש כספים עבור ביטוח פנסיוני של העובדים. הביטוח הפנסיוני כולל לרוב גם רכיב של ביטוח על אובדן כושר עבודה.

במקרים מסוימים אם הביטוח של העובד נמצא בביטוח מנהלים, הוא יכול לקבוע בעצמו את רכיבי הביטוח ובכך להחליט אם לכלול בו רכיב של אובדן כושר עבודה או לא. המעסיק לא רשאי להתערב בהחלטות העובד במקרה הזה.

כמו כן, במידה והעובד מחליט לוותר על רכיב אובדן כושר עבודה בביטוח המנהלים, הוא לא יהיה זכאי לפיצוי כספי ולקצבה מהמעסיק או מחברת הביטוח במקרים בהם הוא נפגע בצורה אשר פוגעת ביכולתו להמשיך לבצע את עבודתו.

מתי ניתן לקבל פטור ממס הכנסה על הפרשות מעסיק לביטוח אובדן כושר עבודה?

באופן כללי, הפרשות המעסיק בשכר נחשבות לחלק מהשכר ועל כן מחויבות בתשלום מס הכנסה. עם זאת, במקרים של הפרשות מעסיק לביטוח אובדן כושר עבודה, אשר לרוב נכללות תחת הפרשות המעסיק לביטוח הפנסיוני של העובד, ניתן לקבל פטור ממס הכנסה עד תקרה שנקבעה בחוק.

על מנת להיות זכאים לקבלת פטור ממס הכנסה על הפרשות מעסיק לביטוח אובדן כושר עבודה, על הפרשות אלו לעמוד בתנאים הבאים:

  1. הסך הכולל של הפרשות המעסיק לביטוח הפנסיוני וכן הפרשות לתגמולים שונים לא יעלה על 7.5 אחוז מהמשכורת של העובד.
  2. הסך הכולל של הפרשות אלו (תגמולים + ביטוח), לא יעלה על תקרה שנקבעה בחוק. נכון לשנת 2020 התקרה הקבועה בחוק עבור הפרשות אלו היא 1,926 ש״ח.

בנוסף, כל הפרשות מעסיק אשר לא יעמדו בתנאים אלו, יהיו מצורפות לחישוב ההכנסה הכולל של העובד ולכן יחויבו במס על פי מדרגת המס המתאימה של אותו עובד. כלומר, במקרים בהם המעסיק מפריש עבור העובד תגמולים הנמוכים מ-7.5 אחוז ממשכורת העובד, אך הסך של התגמולים האלו עולה על הסכום שנקבע, הפרשות אלו יהיו מחויבות בתשלום מס הכנסה כנדרש בחוק.

כמו כן, חשוב לציין כי בעת חישוב הזכאות של העובד לפטור ממס הכנסה על הפרשות לביטוח אובדן כושר עבודה, יש לכלול את ההפרשות לביטוח ותגמולים שונים אך אין לכלול הפרשות מעסיק לפיצויי פיטורים.

בנוסף, כדאי לדעת כי אותם סכומים המופרשים במסגרת זו והינם פטורים ממס הכנסה, פטורים גם כן מתשלום דמי ביטוח בריאות ודמי ביטוח לאומי.

התקרה לקבלת פטור ממס הכנסה עבור הפרשות מעסיק לביטוח אובדן כושר עבודה

כפי שצוין, הזכאות לפטור ממס הכנסה על הפרשות מעסיק לביטוח אובדן כושר עבודה, תלויה הן באחוזים של אותן הפרשות מהמשכורת של העובד וכן בתקרה שנקבעה בחוק עבור הפרשות אלו. עם זאת, חשוב לדעת כי מדובר בתקרה דינאמית והיא נוטה לעלות ולרדת בכל שנה מסיבות שונות ולפי החלטות הממשלה.

להלן טבלה המציגה את השינוי בתקרת ההפרשת המזוכות בפטור ממס הכנסה:

שנה סכום התקרה שנקבעה
2020 1,926 ש"ח
2019 1,926 ש"ח
2018 1,858 ש"ח
2017 1,814 ש"ח
2016 1,775 ש"ח
2015 2,778 ש"ח
2014 2,726 ש"ח

כיiון שהתקרה הקבועה בחוק נוטה לשינויים בכל שנה, מומלץ מאוד לעקוב אחרי ההחלטות הנקבעות, בעיקר במקרים בהם סך ההפרשות החודשי נמצא בקרבת התקרה ושינוי כזה או אחר בה יכול להשפיע על כמות המס המשולמת מדי חודש.

באופן כללי, הפטור במס במסגרת ההכנסות ניתן באופן אוטומטי בתלוש השכר אך לעיתים, בעיקר במקרים בהם ישנם מספר מעסיקים ונדרשים תיאומי מס, יכולות ליפול טעויות בחישוב וכדאי לבחון היטב שאכן אינכם משלמים מס גבוה ממה שאתם מחויבים לשלם כחוק. בעת הצורך, ניתן להגיש בקשה להחזר מס עד 6 שנים לאחר החיוב השגוי.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

פטור מס הכנסה

פטור ממס הכנסה מסיבות רפואיות ניתן עבור בעלי תעודת עיוור, אנשים שהגישו לפני דצמבר 21 בקשה לקביעת נכות ונקבעה להם

קרא עוד »
×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה