- Taxes-Refund -

החזר מס בשנת 2020

לא רבים יודעים זאת, אבל מאות אלפי ישראלים זכאים להחזרי מס בכל שנה עקב תשלום מס הכנסה עודף. כיצד להתמודד עם התהליך ומה נדרש עבור החזר מס בשנת 2020, להלן כל המידע הנחוץ.

אופן החישוב של מס ההכנסה יחד עם גורמים משתנים לאורך שנת המס, כמו שינוי מקום עבודה, הפסקת העסקה, לידה וגורמים נוספים אשר לא מדווחים כנדרש למס הכנסה, מובילים לכך שרבים משלמים יותר מס ממה שהם צריכים.

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

איך מחושב מס הכנסה בישראל?

ראשית, יש להתחיל בשאלה העקרונית ביותר – איך מחשבים את מס ההכנסה וכמה כל אחד אמור לשלם.

בישראל, חישוב המס הוא פרוגרסיבי, כלומר, משתנה בין אדם לאדם בהתאם לסכום ההכנסה הכולל של כל אחד. החישוב של סכום ההכנסה הכולל הוא הערכה של סכום ההכנסה השנתי על פי המשכורות החודשיות. מכאן יוצא, שכל אחד משלם מס הכנסה כל חודש עבור משכורתו החודשית, אך מס הכנסה מחושב על פי סך שנתי שיכול להשתנות מסיבות שונות.

החזר מס בשנת 2020

אירועים כמו הפסקת העסקה, שינוי תפקיד או מקום עבודה, מעבר מהעסקה כשכיר לעבודה כעצמאי, או פשוט קיצוץ במשכורת, יובילו לכך שבסופה של השנה סכום ההכנסה הכולל יהיה נמוך ממה שהוערך במס הכנסה, ועל כן תהיה זכאות להחזר מס. עוד גורם שחשוב להכיר הוא נקודות מס הכנסה ופטורים מסיבות שונות.

נקודות זיכוי ממס – מי זכאי להן?

בנוסף להיותו של מס ההכנסה בישראל מס פרוגרסיבי, יש גם כלי נוסף אשר מסייע בהענקת הקלות במס לעובדים שונים מסיבות הנוגעות לחייהם האישיים.

בישראל, זכאים לנקודות זיכוי ממס הכנסה אנשים בעלי המאפיינים הבאים – סטודנטים (לכלל התארים), הורים לילדים מתחת לגיל 18, מי שסובל ממגבלה רפואית, וכן הורים לילדים הסובלים ממגבלה פיזית או מחלה, הורים גרושים אשר משלמים מזונות או הורים חד הוריים, חיילים משוחררים ומסיימי שירות לאומי.

כמות הנקודות וזמן הזכאות משתנים בהתאם למצבים שונים, ועל כן מומלץ לבדוק באתר מס הכנסה באילו קריטריונים אתם עומדים. חשוב לדעת כי נקודות זיכוי במס הכנסה מזכות את המשלם בכ-200 ש״ח בחודש, ולרוב קיומן של מספר נקודות יכול להוביל גם לפטור מלא מתשלום מס הכנסה.

מי עוד זכאי להקלות במס הכנסה?

עוד אוכלוסייה אשר זכאית להקלות במס הכנסה ולרוב לא מודעת לכך, היא קהילת העובדים העצמאיים בישראל. על פי החוק בישראל, עצמאיים זכאים לנכות ממשכורתם מגוון רחב של הוצאות מוכרות עבור עבודתם, דבר אשר יוביל להכנסה שנתית נמוכה יותר, ובכך לתשלום מס נמוך יותר.

הדבר נעשה מתוך הבנה כי לא מעט הוצאות של עצמאיים כמו דלק, ציוד מקצועי, טלפון עסקי ועוד, מטרתן לייצר הכנסה עבור העסק ועל כן הן הוצאות חיוניות. רישום נכון של ההוצאות המוכרות יכול לחסוך אלפי שקלים בשנה עבור עצמאים רבים.

החזר מס בשנת 2020 – איך זה עובד?

אם קיימת סבירות ששילמתם מס הכנסה עודף בשל אחד מהגורמים שצוינו, עליכם לפנות למס הכנסה על מנת לקבל החזר עבור המס העודף.

אם אינכם בטוחים בזכאות שלכם להחזר מס, או שאינכם יודעים כיצד לחשב את סכום המס העודף ששילמתם, ניתן להיעזר בסימולטור להחזר מס באתר מס ההכנסה באינטרנט. גם אם קיימת זכאות להחזר מס, חשוב לדעת כי ניתן להגיש בקשה רק עבור מס עודף ששולם לפני לא יותר מ-6 שנים.

אם עברו יותר מ-6 שנים מתום שנת המס עליה מגיע לכם החזר, לא תהיו זכאים לקבל אותו. עוד דבר שחשוב לדעת לגבי החזר מס, הוא שאת סכום ההחזר ניתן לקבל רק שנה לאחר בחינת הבקשה או שנתיים ממועד תשלום המס, לפי המאוחר מביניהם.

איך מגישים בקשה להחזר מס?

הטופס המרכזי אשר משמש לקבלת החזר מס הוא טופס 135 של מס הכנסה – טופס בקשה לקבלת החזר מס. הטופס המרכזי הנוסף הוא טופס 106 – טופס המתקבל מהמעסיק ומציג את כל ההכנסות שהתקבלו ממקום העבודה וההפרשות השונות מהמשכורת.

מלבד שני טפסים אלו, יש לצרף את כלל האישורים והמסמכים הנדרשים, המוכיחים את הזכאות להחזר מס – אישורי לימודים, תעודת שחרור, אישורים רפואיים, הסכם מזונות, וכל אישור נוסף אשר יצדיק את בקשתכם. בנוסף, עבור עצמאים, יש להגיש דין וחשבון על הוצאות וכן למלא טופס 1301 בצירוף האישורים המתאימים.

כמו כן, על כלל המבקשים לצרף תצלום שיק או אישור חשבון בנק, על מנת לאמת את חשבון הבנק אליו יוחזרו הכספים במידה ותהיה זכאות להחזר. עוד דבר שחשוב לדעת הוא, שהחזרים עבור מספר שנים שונות יש לבקש בנפרד. כלומר עבור כל שנה עליה מגיע החזר מס, יש למלא בקשה חדשה ולצרף אליה את כלל האישורים הנדרשים.

מקרים חריגים

יש מקרים בהם לא חייבים לעבור את התהליך המלא של הגשת בקשה להחזר מס והמתנה ארוכה לקבלת ההחזר. מדובר במצבים בהם עובדים שכירים זכאים להחזר מס על שנת המס שעדיין לא הסתיימה.

במקרים כאלו, אין צורך להגיש בקשה למס הכנסה, וניתן לבצע את התהליך מול המעסיק. אם לדוגמה המעסיק לא חישב נכון את הזכאות של העובד להקלות במס, ניתן לקבל את החזר המס המתאים במשכורת מן המעסיק.

מדובר גם על מצב בו כבר הסתיימה העסקה של אותו עובד אך עדיין לא הסתיימה שנת המס. במקרים אלו, המעסיק יכול להנפיק תלוש שכר לעובד גם לאחר סיום ההעסקה, ובו כלל ההחזרים והפרשי השכר להם זכאי העובד.

איך כדאי לבקש החזר מס?

את תהליך בקשת ההחזר יש לבצע מול פקיד השומה המקומי באמצעות הגשת המסמכים הנדרשים.

לרוב, כיוון שמדובר בהליך מסובך, הדורש מגוון של חישובים והיכרות עם אופן חישוב המס על פי גורמים שונים, ניתן להיעזר בשירותיהם של יועצי מס או רואי חשבון. עם זאת, מדובר כמובן בסיוע בתשלום ובגבייה של אחוז מסוים מסכום ההחזר.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

שנת מס

השאלה מה היא שנת המס הנוכחית חוזרת על עצמה לעיתים קרובות ומשותפת לשכירים, עצמאיים, בעלי עסקים, נציגים חברות וארגונים פרטיים

קרא עוד »
החזר מס שלילי

מה זה החזר מס שלילי? מענק בגובה 4,000 ש"ח הניתן לעובדים שהכנסתם נמוכה (שכירים ועצמאים) לאחר שהגישו בקשה ועמדו בתנאי

קרא עוד »
חברת החזרי מס

לישראלים רבים יש זכאות להחזר מס, כל אחד ואחת מסיבותיו שלו. הנה כמה דוגמאות לאנשים שיכולים להיות זכאים להחזרי מס

קרא עוד »
×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה