- Taxes-Refund -

החזר מס על קניות בחו"ל

לא רבים יודעים זאת, אך במרבית מדינות העולם ניתן לקבל החזר מס על קניות בחו"ל כאשר אתם קונים בהן כתיירים.

מדובר במנגנון נפוץ אשר נועד לעודד תיירות על ידי הוזלה של הרכישות בחו״ל, ומסוגל לספק לתיירים הטבות של מאות שקלים.

אז מי זכאי להחזר מס, על כמה כסף מדובר ואיך ניתן לקבל את ההחזר? על כך בכתבה הבאה.

נהנית בחו"ל? עשית קניות? – קבל חלק מהכסף חזרה!
החזרי מס יכולים להגיע עד אלפי שקלים!
בין אם עשיתם קניות בחו"ל או לא, יש סיכוי של 78% שמגיע לכם החזר מס.
3 שלבים קצרים ונציג מחברת מרוויחים החזרי מס – יחזור אליכם >>>

החזר מס לשכירים - מחשבון אונליין >>>
דקות
שניות

החזר מס על קניות בחו״ל – מה הרעיון?

בשנים האחרונות, תופעת הטיסות עבור שופינג הופכת לנפוצה יותר ויותר. אם בעבר הסיבה לטוס לחו״ל הייתה הצורך להיחשף למקומות ותרבויות חדשים או חיפוש אחר חופשה ומנוחה ניתן לומר שהיום עריכת קניות זולות בחו״ל הפכה לסיבה לא פחות משמעותית עבור הנסיעה.

מוקדי תיירות עולמיים, בעיקר באירופה, השכילו לנצל את התופעה ומציעים כבר מספר שנים הקלות במס עבור התייר חובב הקניות.

המטרה היא כמובן להפוך את הקניות למשתלמות עוד יותר, ועל ידי כך לעודד צריכה גבוהה יותר של תיירים ולהגדיל את מספר התיירים הנכנסים למדינה. הקלות אלו יכולות להיות משמעותיות אם מכירים את פרטיהם ויודעים לנצל אותם בצורה הנכונה.

אז על מה ניתן לקבל החזר מס בחו״ל ועל מה לא?

החוק כמובן שונה בין מדינה למדינה וחשוב לברר במדויק יותר את הפרטים לפני שטסים, אך באופן כללי החזרי מס על קניות בחו״ל ניתן לקבל עבור קנייה לייצוא אישי. כלומר, על הוצאות כמו נסיעות, בתי מלון, מסעדות או אטרקציות מקומיות כמו מוזיאונים או פארקים, לא ניתן לקבל החזר מס שכן אלו דברים אשר נצרכים במדינת היעד.

עם זאת, רכישה של בגדים, מוצרים אלקטרוניים, מחשבים, כלי בית ובעצם כל דבר שאתם לוקחים איתכם הביתה במזוודה, יכולים לזכות אתכם בהחזר מס עבור הרכישה.

חשוב להקפיד על שני דגשים ברכישות אלו. הראשון הוא שהחנות בה אתם קונים מאפשרת קבלה של החזרי מס. בדרך כלל מדובר בסימון שיופיע על גבי הכניסה לחנות באמצעות מדבקה עליה ייכתב "Tax Free" או כל וריאציה של המונח.

החזר מס על קניות בחול

מרבית החנויות הגדולות או חנויות שהן חלק מרשת בינלאומית יאפשרו את ההטבה הזו ללקוחותיהם. אם לא הצלחתם למצוא את המדבקה בכניסה, תמיד אפשר לשאול את המוכרים בחנות אם החנות מספקת החזר מס.

הדגש השני החשוב הוא גובה הקנייה המינימלי המזכה אתכם בהחזר מס. מדובר במספר המשתנה בין מדינה למדינה ויכול להשתנות גם לאורך זמן בהתאם לחוקי המדינה. על כן, חשוב לברר לפני הטיסה על אילו סכומים בכלל מדובר.

לרוב הכוונה בסכום הקנייה הוא לסך הקנייה בחנות מסוימות ביום מסוים, כך שאם אתם מסוג התיירים שנוהגים לחזור לאותה חנות מספר פעמים עבור רכישות שונות, עדיף דווקא לחתור לקנייה של כלל המוצרים בעסקה אחת.

איך מקבלים החזר מס על קניות בחו״ל – שלב אחר שלב

לאחר שביררנו שהחנות בה ערכנו את הקניות אכן מזכה אותנו בהחזר מס, ולאחר שווידאנו שסכום הקנייה שלנו אכן גבוה יותר מהסכום המינימלי לקבלת החזר מס, ניתן להתחיל בתהליך. השלב הראשון מתרחש עוד בחנות בה אנחנו עורכים את הקניות.

לאחר הקנייה, יש לבקש מהמוכר קבלה עם טופס החזר מס. בדרך כלל הוא מכונה Tax Free או Vat Refund או באיזושהי וריאציה על המונחים האלו. את הטופס הנ״ל ממלא המוכר ובו הוא רושם את פרטיכם ומוסיף את חתימת החנות.

ברוב הכמעט מוחלט של המקרים יבקש מכם המוכר להציג את הדרכון שלכם על מנת למלא את הפרטים. על כן, חשוב לשאת את הדרכון עליכם במהלך סיבוב הקניות (ובאופן כללי כדאי שהוא יהיה עליכם לאורך כל שהותכם בחו״ל). רוב החנויות לא יסתפקו בצילום של הדרכון אלא רק בדרכון עצמו אז היו ערוכים לכך.

לאחר מילוי הפרטים על ידי המוכר כדאי לעבור עליהם בעצמכם ולוודא שלא נעשתה טעות בהעתקת השם או מספר הדרכון, שכן הדבר עשוי להוביל לפסילה של הטופס בהמשך. אם כל הפרטים תקינים, ניתן להמשיך בקניות.

השלב הבא מתרחש ביציאה מהמדינה. שלב זה תלוי כמובן באופן בו אתם עוזבים את המדינה ואם עברתם בין מדינות או לא. כך או אחרת, המטרה היא זהה – עליכם להגיע לדלפק מכס על מנת לקבל אישור על החזר המס.

הדגש כאן הוא שעל מנת לקבל את האישור, לא מספיק להציג את הקבלות וטפסי החזר המס החתומים, אלא עליכם גם להציג את הפריטים עליהם אתם מבקשים החזר מס, כאשר הם נמצאים באריזתם המקורית. כך שאם מדובר בדלפק המכס בשדה התעופה, עליכם להגיע אליו לפני ששילחתם את המזוודות למטוס, או כאשר כל הפריטים עליהם אתם מעוניינים לקבל החזר מס נמצאים בכבודת היד שלכם.

עוד דבר שכדאי לקחת בחשבון הוא שלעיתים יש תור ארוך במכס, ולכן כדאי להקדים את ההגעה לשדה אם אתם מעוניינים לעבור שם. לאחר קבלת האישור במכס יש לגשת לעמדת החזר מס, אשר בדרך כלל נמצאת בקרבת מקום. בעמדות אלו ניתן לבחור באיזה אופן לקבל את ההחזר – בתשלום ישר לכרטיס האשראי, במזומן מקומי או בשיק.

יש לשים לב שאם מדובר בקבלת החזר במטבע אחר מהמטבע המקומי, שער ההמרה יכול להיות גבוה יותר מהשער שתקבלו בצ׳יינג׳. בנוסף, חשוב לדעת כי החברות אשר מבצעות את החזר המס נוהגת לקחת עמלה של סכום מסוים מההחזר על הטיפול בו. לעיתים מדובר אף ב-30 או 50 אחוז מההחזר.

על כן, כדאי מאוד לברר את כלל הפרטים המדויקים בהתאם למדינת היעד לפני הטיסה ולבדוק מה גובה ההחזר שתקבלו לאחר כלל הניכויים. לעיתים מדובר בסכום שלא משתלם לחכות עבורו בתור במשך זמן רב או להתעסק בכל הבירוקרטיה הנדרשת מסביב.

החזרי מס בחו"ל ניתנים על קניות שנעשו לצרכי ייצוא אישי – כל מוצר שאתם קונים במדינה שבה אתם נמצאים ויכולים לחזור איתו בחזרה לישראל. בין המוצרים האלו ניתן לכלול למשל קניות של ביגוד ואקססוריז, מוצרים אלקטרוניים שונים כמו מחשבים וטלפונים סלולריים, כלי בית ועוד.

לא ניתן לקבל החזרי מס על מוצרים ושירותים שאתם צורכים במדינה שבה אתם נמצאים. כך, למשל, לא ניתן לקבל החזר מס על שהות במלון או בדירה במדינת היעד, על אטרקציות תיירותיות, על נסיעות בתחבורה ציבורית או במוניות, על אכילה במסעדות ועוד.

אם אתם מעוניינים לקבל החזר מס על קניותיכם בחו"ל, חשוב לוודא כי החנות שאתם רוכשים בה אכן מעניקה את הטבות המס, וכן מהו גובה הקנייה המינימלי שיוכל לזכות אתכם בקבלת החזר המס. בכל מדינה יש חוקים אחרים בנושא זה, כך שחשוב לוודא זאת מראש.

במעמד הרכישה, עליכם לבקש מהמוכר קבלה על הקנייה וכן טופס להחזר מס, שאותו ממלא המוכר. כאשר אתם יוצאים מהמדינה, עליכם לעבור בדלפק המכס על מנת לקבל אישור עבור החזר המס. לרוב תידרשו להציג את הפריטים שעליהם אתם מבקשים החזר, כך שמומלץ לעשות זאת לפני שליחת המזוודות.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

החזרי מס בפריפריה

החיים במרכז לעומת החיים בפריפריה שונים מאוד במדינתו הקטנה ובכל אזור ישנם היתרונות והחסרונות המובהקים בו. במאמר זה נכיר לעומק

קרא עוד »
החזרי מס נדל"ן

נדל"ניסטים? אתם חייבים להיות בעלי ראש גדול, חשיבה עסקית ותעוזה. זה לא אומר שאינכם עלולים לשאת לפעמים בנטל כלכלי כבד

קרא עוד »
החזר מס לרופאים

החזר המס לסטודנטים לרפואה או לרפואת שיניים ניתן רק לאלו שלמדו רפואה בישראל, לימודי רפואה בחו"ל הם דבר שכיח, אולם

קרא עוד »
×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה