- Taxes-Refund -

מדריך – מיצוי זכויות לתחילת השנה האזרחית

תחילת השנה האזרחית היא זמן טוב לעשות סדר בתחומים שונים ובין השאר בנושאים כמו הכנסות, הוצאות ומיסים. כיוון שהרבעון הראשון של שנת המס משמש עבור השלמת דיווחים מהשנה הקודמת ודיווחים רלוונטיים עבור השנה המתחילה, כדאי לנצל תקופה זו על מנת לבצע מספר פעולות חשובות שיסייעו בהתנהלות מול מוסדות המדינה, ויביאו למיצוי מלא של הזכויות.

הפעולות החשובות עבור עובדים שכירים

שכירים בדרך כלל רגילים להרגיש ״ראש קטן״ בנושאים האלו ונותנים למעסיק לנהל עוברם את רוב העניינים הקשורים בהכנסות וניכויים. עם זאת, כדאי להכיר את הזכויות המגיעות לכם גם בתור שכירים ולדעת כיצד לנצל אותן בצורה הנכונה.

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

ברוב המקרים המעסיק אינו מודע לזכויות של כל עובדיו ולא בהכרח יפעל על מנת לוודא שהן מגיעות למיצוי מלא. עבור שכירים ישנם מספר נושאים שכדאי לעסוק בהם בתחילת השנה האזרחית:

טופס 101

טופס 101 הוא כרטיס העובד של כל אחד המועסק במקום עבודה. ברוב המקרים, המעסיק ידאג שעובדיו ימלאו את הטופס בתחילת השנה שכן הדבר קריטי עבור הנהלת החשבונות של העסק.

מדריך – מיצוי זכויות לתחילת השנה האזרחית

מהצד של העובד, כדאי לדעת כי טופס 101 הוא הטופס בו העובד מצהיר על ההקלות להן הוא זכאי מרשות המיסים. על כן, כדאי מאוד להכיר את ההקלות הקיימות, את הזכויות המגיעות לכם וכן למלא את הטופס באופן מדויק ומקיף. להלן מספר הטבות נפוצות שכדאי לשים אליהן לב:

  • נשים – כל אישה עובדת זכאית לחצי נקודת זיכוי במס הכנסה אשר מתרגמת להקלה שנתית של 1,314 ש״ח.
  • הורים – הורים לילדים זכאים לנקודות זיכוי במס בהתאם לגילאי הילדים וכן על פי מי מההורים שמקבל את קצבת הילדים. תחילת השנה היא זמן טוב לברר בין בני הזוג מה הדרך הנכונה לנצל את ההטבות ולמי עדיף לקבל נקודת זיכוי במס הכנסה בהתאם לגובה ההכנסה של כל אחד מההורים.
  • משפחות חד הוריות – גם במקרה של גירושים עם ילדים זכאים ההורים לקבל נקודות זיכוי במס הכנסה. בנוסף במידה ומדובר בהורה יחיד, כלומר מקרה בו אחד ההורים נפטר, ניתן לקבל נקודות זיכוי נוספות.
  • ילד נכה – הורות לילד נכה מזכה את ההורים בשתי נקודות זיכוי נוספות.
  • לימודים אקדמיים – השלמת תואר במוסד לימודים אקדמיים מזכה את העובד בנקודות זיכוי על פי סוג התואר ותאריך סיומו.
  • שירות צבאי – גם חיילים משוחררים זכאים לנקודות זיכוי במס הכנסה בהתאם לשנת השחרור.
  • מגורים – גם מגורים במקומות מסוימים יכולים לזכות את העובד בנקודות זיכוי מס שונות. לרוב מדובר ביישובים המוגדרים כיישובי פריפריה ועל העובד להתגורר באותו ישוב במשך 12 חודשים רצופים. רשימת היישובים הזכאים משתנה משנה לשנה וכן גובה ההטבה ותקרת ההטבה משתנות מיישוב ליישוב.

בכל הצהרה על זכאות לנקודת זיכוי מסיבות שונות, על העובד לצרף מסמכים מתאימים המוכיחים את זכאותו ואת תוקפה. אישור לימודים, תעודת שחרור, תעודת לידה ומסמכים רבים נוספים יהיו הכרחיים על מנת לקבל את הטבות המס אשר להן אתם זכאים.

תיאום מס

אם במהלך השנה אדם עובד במספר עבודות, בין אם במקביל ובין אם בתקופות שונות, עליו לערוך תיאום מס מול רשות המיסים על מנת לוודא שלא ייגבה ממנו מס גבוה מהנדרש. את התיאום ניתן לערוך באופן עצמאי באמצעות האתר של רשות המיסים. לפני ביצוע התיאום יש צורך בהעברת מספר תיק הניכויים של מקומות העבודה השונים ועל כן כדאי לברר זאת מול המעסיקים הרלוונטיים.

תיאום ביטוח לאומי

בדומה לתיאום מס, גם מול המוסד לביטוח לאומי יש לערוך תיאום במקרה של עבודה במספר מקומות עבודה שונים אשר מנוכה מהם סכום עבור הביטוח הלאומי. את התהליך אפשר לבצע מול הנהלת החשבונות של המעסיק המשני או באופן עצמאי באתר האינטרנט של המוסד לביטוח לאומי.

מיצוי זכויות עבור עובדים עצמאים בתחילת השנה האזרחית

עובדים עצמאים מודעים יותר לחשיבות של סופה ותחילתה של שנת מס ולמשמעות שיש לדיווח נכון ומהיר של הנתונים לרשויות השונות. באופן כללי, ישנם שני תחומים בהם בעלי עסקים ועצמאים צריכים לדווח בתחילת שנת המס:

דיווח למע״מ על עוסק פטור

עוסק פטור מוגדר כבעל עסק אשר סכום ההכנסות השנתי שלו (כלל ההכנסות, לא הרווח), לא עולה על 100 אלף ש״ח. במקרים כאלו, על העוסק לדווח למע״מ על הכנסותיו לא יאוחר מה-31 לינואר בשנת המס החדשה. במידה והדבר לא ידווח בזמן, יהיה מחויב אותו בעל עסק בתשלום מע״מ בשנת המס הקרובה.

תשלומים מוכרים לקופות גמל

על מרבית ההוצאות המוכרות של העסק, בעל העסק צריך לדווח עד לסיום שנת המס בהם שולמו ההוצאות. ההוצאות היחידות שחורגות מכך הן ההוצאות על קופות גמל לעובדים בעסק (פנסיה, קרן השתלמות או קופות גמל אחרות). את ההוצאות האלו ניתן לשלם עד סוף חודש ינואר בשנת המס החדשה וכן לדווח עליהן עד סוף החודש והן יחשבו כהוצאה מוכרת של השנה החולפת.

בעלי הכנסות משכר דירה

כל מי שמקבל הכנסות מהשכרת דירות צריך לשלם מס הכנסה עבור הכנסות אלו. קיימים שלושה מסלולים שונים לתשלום מס הכנסה על שכר דירה – מסלול פטור ממס עבור הכנסה עד תקרה מסוימת, מסלול מס הכנסה מלא אשר כולל גם מדרגות מס כפי שנקבעו בחוק או מסלול מס בשיעור 10 אחוזים ללא קשר לגובה שכר הדירה.

עבור מי שבחר במסלול של 10 אחוזים מגובה שכר הדירה, עליו לשלם את מס ההכנסה על כל ההכנסות מהשנה החולפת לא יאוחר מה-30 בינואר. במקרים בהם אדם מחזיק במספר דירות, הוא יכול לבחור במסלולים שונים לכל דירה על פי שיקוליו.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

שנת מס

השאלה מה היא שנת המס הנוכחית חוזרת על עצמה לעיתים קרובות ומשותפת לשכירים, עצמאיים, בעלי עסקים, נציגים חברות וארגונים פרטיים

קרא עוד »
החזר מס שלילי

מה זה החזר מס שלילי? מענק בגובה 4,000 ש"ח הניתן לעובדים שהכנסתם נמוכה (שכירים ועצמאים) לאחר שהגישו בקשה ועמדו בתנאי

קרא עוד »
חברת החזרי מס

לישראלים רבים יש זכאות להחזר מס, כל אחד ואחת מסיבותיו שלו. הנה כמה דוגמאות לאנשים שיכולים להיות זכאים להחזרי מס

קרא עוד »
×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה