- Taxes-Refund -

החזר מס בגין מחלה

ייתכן שלא ידעתם, אבל ישנו סימולטור ייעודי שיוצר עבורכם הדמיה אנונימית של הגשת דיווח למס הכנסה באתר של מס הכנסה. מטרת ההדמיה היא לתת תשובה לשאלה האם ייתכן שאתם זכאים להחזר מס. כלומר, אחרי שתזינו בסימולטור את כל הנתונים הרלוונטיים – תוכלו לדעת האם אתם זכאים להחזר על חלק ממס הכנסה ששילמתם בשנה מסוימת. חלילה וחליתם, תוכלו ללמוד כאן כיצד לדרוש החזר מס בגין מחלה.

החזר מס הוא השם לתופעה שבה ישנו סכום שהחוק קובע שמס הכנסה צריך להחזיר לכם – מפני שלמעשה הייתם זכאים לנקודות זיכוי אך לא ידעתם זאת, ולכן שילמתם יותר ממה שהייתם חייבים. אם הסימולטור ניפק לכם תשובה חיובית – אתם זכאים להחזר מס. את הליך הגשת הבקשה יהיה הכי טוב אם תתחילו כמה יותר מוקדם. אבל חשוב שתדעו שהליך הקבלה של החזר מס הוא הרבה יותר מסובך מהזנה של כמה פרטים בסימולטור.

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

 

החזר מס – לא פשוט בכלל

החזר מס יכול להיות תהליך קשה, שדורש המון טפסים שצריך למלא ואישורים שצריך להביא, ממש כמו בכל הליך בירוקרטי. במסגרת הגשת הבקשה להחזר מס תצטרכו למלא טפסים שמנוסחים בצורה שלא לגמרי תבינו, להנפיק אישורים רלוונטיים משלל גורמים חיצוניים כמו בתי חולים או ביטוח לאומי, וכמובן להתאזר בהמון סבלנות מפני שלוקח לא מעט זמן עד שהבקשה שלכם באמת נבחנת. את תהליך הבקשה להחזר מס תוכלו להחליט שאתם מוציאים לפועל על ידי שכירת השירותים של חברת החזר מס, או שתחליטו להתנהל מול מס הכנסה לבד.

 

מהו למעשה החזר מס בגין מחלה

לצערנו הרב, ישנן מחלות רבות היכולות ליצור קשיים משמעותיים על איכות חייו של החולה, כמו גם על מי שמטפל בו. בגלל שמדינת ישראל היא מדינת רווחה, היא מעניקה לחולים ולמשפחותיהם שלל הטבות, על מנת להקל מעט על חייהם. ההקלה שהטקסט הזה יעסוק בה היא החזר מס. המטרה של החזר המס היא הענקה של שקט נפשי, לפחות במובן הכלכלי, לאלו שחייהם קשים מאליהם.

החזר מס בגין מחלה
החזר מס בגין מחלה

הקושי שמחלה מביאה איתה

אם חס וחלילה מחלה תכה, או שכבר הכתה, בכם או במישהו שקרוב אליכם  – תהיה לכך השפעה מהותית על איכות החיים שלכם. ישנן מחלות אשר יכולות להביא לפגיעה משמעותית או אפילו איבוד מוחלט של היכולת לעבוד.

הדבר גורר קושי מהותי ביכולת של האדם לכלכל את עצמו או את סביבתו, בשל הפגיעה ביכולת של האדם החולה או של מי שנאלץ לטפל בו להתפרנס. העניין נעשה אפילו קשה יותר במקרים בהם נוצר גם קושי בביצוע של הפעולות הכי בסיסיות בחיי היומיום. הפגיעה הזו דורשת גם טיפול צמוד שעולה כסף או זמן (שכידוע, שווה כסף),  וגם ציוד לעזרה בפעולות הבסיסיות – שגם הוא עולה כסף.

 

ביטוח לאומי ומס הכנסה – הילכו שניהם יחדיו?

על מנת שתהיו זכאים להחזר מס בגין מחלה, עליכם לעבור קודם כל דרך וועדה רפואית של ביטוח לאומי. נכון, מס הכנסה וביטוח לאומי הם שני גופים נפרדים, שלא תמיד מתקשרים אחד עם השני.

אבל אתם צריכים להבין שגם המוסד לביטוח לאומי וגם מס הכנסה הם גופים ממשלתיים רשמיים. בגלל ששניהם גופים ממשלתיים רשמיים, ועדה רפואית של הביטוח הלאומי שמכירה באדם כבעל אחוזי נכות, עומדת בסטנדרטים הממשלתיים שנדרשים גם במס הכנסה. לכן ועדה רפואית של ביטוח לאומי יכולה לעזור לכם לקבל את החזרי המס המגיעים לכם ממס הכנסה.

יש לציין כי אחוזי הנכות שנקבעו חייבים להיות תקפים לתקופה שאורכה הוא יותר מאשר 184 ימים. בנוסף, כמו שכבר ציינו, הביטוח הלאומי ומס הכנסה לא תמיד מדברים אחד עם השני.

לכן, גם אם הביטוח הלאומי הכיר באחוזי הנכות שלכם, אתם תצטרכו להגיש את הבקשה להחזר מס למס הכנסה בעצמכם, ולא תוכלו לסמוך שהביטוח הלאומי יעדכן את מס הכנסה במצבכם או שמס הכנסה ישאל את הביטוח הלאומי האם יש לכם אחוזי נכות.

 

סיכום

אם ננסה להביא לסיכום את כל האמור בטקסט שקראתם עכשיו, נציין את העובדה שההליך לקבלת החזר המס בגין מחלה ממושכת הוא הליך בירוקרטי ארוך ומייגע. על מנת למצות מלוא הזכות של מי שחולה במחלה ממושכת להחזר מס – מומלץ לפנות לחברת החזרי מס.

נזכיר גם את העובדה שמחלה ממושכת יוצרת קשיים נפשיים ופיזיים ומנטליים גם אצל מי שחולה במחלה ממשוכת וגם אצל מי שסועד אותו. מדינת ישראל מודעת לקשיים הללו, ולכן היא מציעה לחולה עזרה בפן הכלכלי בדמות הקלות והחזרי מס.

הדבר האחרון שאנחנו רוצים להזכיר הוא העניין הבא – גם אם חולה לא הגיש בקשה להקלות במס ברגע שהוא היה זכאי להן – הוא עדיין יכול לקבל החזר מס למפרע (כלומר באופן רטרואקטיבי) עד שש שנים מיום הגשת הבקשה.

בנוסף למאמר הארוך והעמוס בפרטים שקראתם עכשיו, עשינו מאמץ לאסוף עבורכם כמה שאלות שסברנו שייתכן ועלו לכם במהלך הקריאה של הטקסט, או שהרגשתם שהטקסט לא ענה עליהן. כמובן שהבנו גם תשובות לשאלות הללו, והשתדלנו שהתשובות תהיינה ברורות ומפורטות. אנחנו מקווים שאחרי שתסיימו לעבור על השאלות והתשובות – תרגישו שיש לכם את כל הידע שאתם צריכים.

באופן מתמיה, אחוזי נכות לא מצטברים, גם עבור אדם שיש לו אחוזי נכות משתי מחלות נבדלות או יותר. יוצאות מן הכלל הן מחלות גפיים, בהן יש הצטברות של אחוזי הנכות.

לחברה להחזרי מס יש שתי מטרות, והיא מנסה לשלב בינהן כל הזמן. המטרה הראשונה היא כמובן להרוויח כסף. המטרה השנייה היא לתת לכם עזרה במיצוי הזכויות שלכם במס הכנסה.

הצוותים המקצועיים והמנוסים שהחברה להחזר מס מעסיקה ידעו להכין את התיק שלכם, כך שהכסף שמגיע לכם ימצא את דרכו אליכם במהירות האפשרית, ולא יתעכב בגלל סחבת.

כדי לבחור את בחוכמה את החברה להחזרי מס שתעזור לכם להשיג את החזרי המס שמגיעים לכם, תצטרכו לערוך השוואה בין הצעות המחיר של החברות השונות. בנוסף, תצטרכו לשאול את המשפחה והחברים לשכם כדי לקבל מושג מי הן החברות שאפשר לסמוך עליהן לפי המוניטין שלהן, ומי חברות הן החברות שצריך להתרחק מהן. עוד דבר שתצטרכו לעשות, הוא לערוך סקירה באינטרנט כדי לראות את החוויות של הלקוחות של החברות שאתם חושבים שרלוונטיות עבורכם.

 

החזר מס רטרואקטיבי עובד כך – גם אם חולה לא הגיש בקשה להקלות במס ברגע שהוא היה זכאי להן – הוא עדיין יכול לקבל החזר מס למפרע (כלומר באופן רטרואקטיבי) עד שש שנים מיום הגשת הבקשה.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

החזר מס ילד נכה

בישראל כיום כל אדם שמשלם מס הכנסה יכול להשתמש במחשבון ייעודי, הנמצא באתר של מס הכנסה. המחשבון מאפשר לכם לגלות

קרא עוד »
החזר מס לנכים

באתר של מס הכנסה ישנו מחשבון ייעודי להחזר מס, בו יכול להשתמש כל אדם שמשלם מס הכנסה. שימוש במחשבון נותן

קרא עוד »
×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה