- Taxes-Refund -

החזר מס בזמן עוצר

מגפת הקורונה שינתה את חיינו ללא היכר והכניסה מונחים חדשים לשגרה היום יומית שלנו כמו סגר, עוצר וחופשה ללא תשלום. ההתנהלות הכלכלית זהירה מתמיד ולכן עלינו להכיר בכלים הקיימים לצמצום ההוצאות. מאמר זה מספק מידע בנושא החזר מס בזמן עוצר – מה נחוץ לדעת וכיצד ניתן לדרוש אותו.

פרנסתם של מיליוני ישראלים נפגעה בעקבות צעדי הממשלה לטיפול במשבר, ועד כה לא ברור מתי התקופה הקשה הזו צפויה להסתיים.

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

עם זאת, ישנם לא מעט צעדים כלכליים, שמספקים הטבות לנפגעי המצב, וביניהם גם החזר מס על התקופה האחרונה.

החזר מס – מה זה אומר?

באופן כללי, החזר מס מגיע לכל מי ששילם יותר מס ממה שהיה צריך במהלך שנת המס. איך יודעים מה גובה המס שהיה נדרש לשלם? אז פה טמון הכלב – לא באמת יודעים. בתחילת השנה רשות המיסים מבצעת הערכה של השכר השנתי של עובד על סמך הכנסתו בשנה הקודמת, ועל פי ההכנסה השנתית המשוערת היא קובעת את גובה המס אשר משולם באופן חודשי לרשות המיסים דרך המשכורת.

החזר מס בזמן עוצר

בסופה של כל שנה, ניתן לבדוק אם הסכום המוערך דומה לסכום שהוכנס בדרך כלל. אם סכום ההכנסה היה נמוך מהסכום שהוערך, משמעות הדבר ששולם מס מיותר על הכנסה שלא באמת נכנסה. על כן, קיימת זכאות להחזר מס.

יותר מכך, לעיתים ההבדל בין הסכום המוערך לסכום המוכנס בפועל הם מספיק גדולים כדי שייווצר הבדל של מדרגת מס שלמה, ובמקרה הזה החזר המס יכול להיות גדול במיוחד. מרבית העובדים לא מוודאים בסופה של כל שנה האם מגיע להם החזר מס ולכן כספים רבים יורדים לטמיון.

החזר מס בתקופת הקורונה

אין ספק שהשנה הנוכחית הייתה חריגה בכל קנה מידה, במיוחד עבור המשק הישראלי שסבל מהשבתות ארוכות, פיטורים, צמצומים ויציאה לחופשות ללא תשלום. אירוע כמו עוצר לדוגמה, גורם לכך שרבים מפסיקים את עבודתם באופן מוחלט לתקופה ממושכת ועל כן מאבדים שכר רב לאורך אותה תקופה.

הן עצמאים והן שכירים שהרוויחו פחות בתקופה האחרונה בעקבות המשבר, ככל הנראה זכאים להחזר מס על מס ההכנסה ששולם בתקופה שבה כן עבדו. הצמצום בשכר מוביל לכך שהשכר שהוערך בתחילת השנה יהיה גבוה משמעותית מהשכר שבסופו של דבר נכנס, ועל כן המס ששולם היה גבוה מהנדרש. בנוסף, רשות המיסים בישראל מודעת למצב הקשה שנוצר בעקבות המגפה העולמית, ועל כן הצהירה כי כספים רבים שהתעכבו אצלה מבקשות החזרי מס קודמות ישוחררו בהקדם.

באופן כללי ניכר כי רשות המיסים עושה כמיטב יכולתה על מנת לזרז הליכים ולהחזיר כספים לזכאים מוקדם ככל הניתן. על כן, אם גם אתם זכאים להחזר מס, מומלץ להגיש בקשה לרשות המיסים בהקדם האפשרי על מנת לקבל את הכסף בזמן הקרוב.

החזר מס בזמן עוצר – מי זכאי?

באופן כללי, כל מי שהכנסתו נפגעה בתקופה האחרונה, סביר שהוא זכאי להחזר מס. בנוסף, קיימים גם מקרים נוספים המספקים זכאות להחזר מס כמו – הורים לילדים מתחת לגיל 18, סטודנטים, מתגרשים ומתחתנים, מי שהוא או אחד מבני משפחתו חולה במחלה קשה וכן אנשים אשר עובדים במספר עבודות ולא ביצעו תיאום מס.

לאור הגדלת היעילות של רשות המיסים בתקופה האחרונה בעקבות המצב, זהו זמן מושלם לטפל בהחזרי מס, גם כאלו המגיעים לכם בעקבות התקופה האחרונה וגם כאלו שיכול להיות שמגיע לכם משנים קודמות.

הדגש היחיד שחשוב לזכור הוא כי רשות המיסים מספקת החזרי מס רק עבור שש השנים האחרונות. כלומר, מי שמגיש בקשה להחזר מס בשנת 2020 יכול להגיש בקשה גם עבור כל שנה החל משנת 2014. אלו בדיוק הכספים שיכולים לעזור לכם לשרוד את התקופה הקרובה.

איך מגישים בקשה להחזר מס?

על אף ההתאמות המיוחדות שבוצעו ברשות המיסים בעקבות תקופת הקורונה, התאמה אחת משמעותית לא בוצעה עדיין, והיא האפשרות להגיש את הבקשות להחזר מס באופן מקוון דרך האינטרנט.

על מנת להגיש בקשה להחזר מס, יש להגיע אל פקיד השומה המקומי ברשות המיסים ולהגיש לו את הטפסים הרלוונטיים. הטופס המרכזי עבור שכירים הוא טופס 135 של רשות המיסים ועבור עצמאיים הוא טופס 137 (או 1301 אם ההכנסה השנתית גבוהה מ-60 אלף ש״ח). מלבד טפסים אלו, יש להגיש גם טופס 106 המסופק על ידי המעסיק ומהווה סיכום של ההכנסות והניכויים בשנה החולפת.

כמו כן, יש לצרף לבקשה אישורים נוספים, המעידים על זכאות להחזר מס (אישורי לימודים, תעודות לידה ורישום מצב משפחתי) במידה ומבקש הבקשה זכאי לעוד הקלות מלבד אלו הקשורות בגובה ההכנסה. את כל אלו יש להגיש בצירוף צילום שיק או מסמך בנקאי המאשר את הבעלות על חשבון הבנק אליו יוחזרו הכספים.

מה עוד חשוב לדעת על בקשות להחזר מס בזמן עוצר?

בקשה להחזר מס היא תמיד עניין מורכב ודורשת היכרות מעמיקה עם חוקי המיסים בישראל, ובקיאות באופן בו מחושבים המיסים. גם בשגרה מומלץ להיעזר ביועץ מס או רואה חשבון, אשר יוכלו לוודא שאתם אכן זכאים להחזר, ולסייע לכם במילוי הטפסים בצורה הנכונה כך שתקבלו את ההחזר ללא עיכובים או דחיות. עם זאת, בתקופה הנוכחית התייעצות עם גורמי מקצוע היא חשובה שבעתיים.

לאורך תקופת המשבר הממשלה הצהירה על מגוון של תוכניות לסיוע לעסקים, עצמאים ושכירים על פי אוסף רחב של הגדרות ומפתחות. מרבית הישראלים מתקשים לעקוב אחר קצב ההודעות או לאילו הטבות הם זכאים במסגרת תוכניות הממשלה השונות. בנוסף, סביר כי לאורך התקופה נוצרו אצל חלק מהעובדים אי סדרים כאלו ואחרים ברישום ההכנסות וההוצאות בעקבות המצב.

על כן, כדאי מאוד לפנות לייעוץ מקצועי אצל יועץ מס או רואה חשבון, שיוכלו לסייע לכם לעשות סדר במסמכים, לערוך לכם היכרות עם התוכניות השונות, ולהגיש יחד איתכם את הבקשות למגוון ההקלות להם אתם זכאים בעקבות משבר הקורונה.

אם בתקופות העוצר שהיו בישראל במסגרת ההתמודדות עם הקורונה פוטרתם או הוצאתם ממקום עבודתכם לחל"ת, פירוש הדבר שהיו חודשים בשנה שבהם לא נכנסה לכם משכורת – אך בכל זאת המשכתם לשלם מס כרגיל. עבור תקופות אלו מגיעים לכם החזרי מס מהמדינה.

את טופס הבקשה להחזרי מס תוכלו להוריד מהאינטרנט, אך ההגשה שלו צריכה להתבצע באופן פיזי מול פקיד השומה במס הכנסה. אל הבקשה יש לצרף מסמכים רלוונטיים, כמו תלושי שכר או מסמכים שמעידים על כך שמגיעים לכם החזרי המס שאותם אתם מבקשים לקבל.

כן! גם אם לא הספקתם להגיש החזרי מס עבור שנת 2020 בסוף שנת המס או לא ידעתם על זכאותכם, תוכלו להגיש את הבקשה להחזרי מס גם באופן רטרואקטיבי עבור שנה זו, עד שש שנות מס אחורנית.

אמנם ניתן להגיש את הבקשה ולעבור את ההליך גם בצורה עצמאית, אך תמיד כדאי שיהיה לצידכם איש מקצוע שמתמחה בהחזרי מס. איש המקצוע יוכל לייעל עבורכם את ההליך ולדאוג שהכל יוגש במהירות ובמקצועיות, וכן לדאוג שתמצו את זכויותיכם עד תום.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

החזרי מס בפריפריה

החיים במרכז לעומת החיים בפריפריה שונים מאוד במדינתו הקטנה ובכל אזור ישנם היתרונות והחסרונות המובהקים בו. במאמר זה נכיר לעומק

קרא עוד »
החזרי מס נדל"ן

נדל"ניסטים? אתם חייבים להיות בעלי ראש גדול, חשיבה עסקית ותעוזה. זה לא אומר שאינכם עלולים לשאת לפעמים בנטל כלכלי כבד

קרא עוד »
החזר מס לרופאים

החזר המס לסטודנטים לרפואה או לרפואת שיניים ניתן רק לאלו שלמדו רפואה בישראל, לימודי רפואה בחו"ל הם דבר שכיח, אולם

קרא עוד »
×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה