- Taxes-Refund -

החזר מס מילואים

במדינת ישראל לא רק שכולנו מחויבים לשרת בצבא, אלא אנחנו צריכים גם לעשות שירות מילואים. אומנם זה נכון שגם בעידן המודרני עדיין גברים נדרשים ליותר שירות מילואים לעומת נשים, אך ככל שעובר הזמן וככל שנשים מאיישות תפקידים חשובים יותר בצבא – אנחנו רואים שגם הן עושות מילואים. במקרה שאתם נדרשים לעשות מילואים חשוב לדעת הכל על החזר מס מילואים.

השאלה כמה ימים של מילואים אדם עושה במהלך שנה קלנדרית אחת קשורה לגורמים שונים כמו: הבקשה האישית שלו, התפקיד שהוא ממלא בצבא, המצב הרפואי שלו, המצב המשפחתי שלו ועוד. מה שבטוח זה שיש לא מעט אנשים שעושים לפחות 32 ימים של מילואים בשנה ועובדה זו הובילה את הצבא לתת מענק לאותם האנשים. הבעיה הייתה, עד לא מזמן, שעל המענק הזה דרשו מחיילים המילואים לשלם אחוזים משמעותיים ביותר של מס.

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

התוצאה הייתה ברורה: אפילו אם הסכום עצמו היה משמעותי, בסופו של דבר מה שנשאר לחייל המילואים לא היה מכובד מאוד, אחרי ניכוי כל המיסים. לכן החדשות שהיום מגיעים החזרי מס מילואים לאותם חיילים אלה הן חדשות נפלאות, כי למה לוותר על מה שמגיע לכל אחד מאיתנו שתרם את זמנו ואת מרצו להגנה על המדינה?

"החזרי מס הם כסף שממתין לעובדים, אשר במהלך שנת המס שילמו מס הכנסה בסכום שעלה על הנדרש."

החזר מס מילואים

איך מקבלים החזר מס מילואים?

ממש כפי שקורה לגבי החזרי מס אחרים, גם כאשר מדברים על החזר מס מילואים מדברים למעשה על בירוקרטיה ועל משהו שברוב המקרים על האזרח עצמו לדרוש מרשות המיסים. כלומר, במצב אוטופי הרי היינו מצפים שרשות המיסים עצמה תפנה אל האזרח שעשה מילואים ופשוט תחזיר לו את הכסף שמגיע לו.

עם זאת, בפועל זה כמובן לא קורה ועל כל אחד מאיתנו שסבור שמגיעים לו החזרי מס – לפנות אל רשות המיסים. חשוב שתבינו שזה לא באמת משנה אם אתם סבורים שמגיעים לכם החזרי מס בגין שירות המילואים שעשיתם או בגלל כל סיבה אחרת, כי בכל מקרה יש נהלים ברורים להגשת הבקשה.

למעשה, חלק מהשאלה האם רשות המיסים באמת תבדוק ברצינות את הבקשה שלכם ותענה עליה בחיוב, תלוי בשאלה האם הגשתם אותה כמו שצריך. לכן עליכם להבין איזה טפסים אתם צריכים למלא ואיזה אישורים שמוכיחים כי עשיתם שירות מילואים מלא עליכם להגיש. זה נשמע לכם מורכב? יש הרבה בירורי בירוקרטיה לפניכם ואתם לא יודעים מאיפה להתחיל?

אם כך, כדאי שתדעו שבפועל זה הרבה יותר פשוט ממה שנדמה לכם. אתם יכולים לפנות אל רשות המיסים או לקרוא כל מאמר הקשור לנושא של החזרי מס מילואים ובצורה כזאת להבין האם גם אתם, כמו רבים אחרים, עומדים בקריטריונים הנדרשים.

 

תוך כמה זמן הסכום יועבר אליכם ועל איזה סכום מדובר?

חשבתם לרגע שאולי עדיף לכם לוותר על הפניה אל רשות המיסים בבקשה להחזר מס כי זה מסובך ומורכב? אם כך, כדאי שתדעו שפעמים רבות כאשר מדברים על החזר מס מילואים מדברם על מאות ואף על אלפי שקלים! אומנם זה נכון שלא מדובר על סכום שיוכל לשנות לכם את החיים, אך מצד שני, הסכום הזה כן יוכל לעזור לכם.

זה לא משנה אם אתם רוצים לממן בעזרתו טיול לחו"ל או את החלפת הרכב הישן, כי בכל מקרה לקבל בבת אחת את כל ההחזר שמגיע לכם זו חגיגה גדולה שמגיעה לכם. כמו כן, רשות המיסים היא אומנם גוף מאוד מורכב ומסורבל, כי היא מתמודדת עם ניהול המיסים של המדינה כולה, אך יחד עם זאת, הגוף הזה עובד בצורה מסודרת. משמעות הדברים מבחינתכם היא שאומנם יעבור זמן מהרגע שבו תשלחו את הבקשה שלכם להחזר מס ועד שהיא תיבדק ותיענה, אך לא מדובר על שנים רבות ובעיקר – אין לכם מה להפסיד.

יתרה מכך, את הכסף שמגיע לכם אתם תקבלו ישירות אל חשבון הבנק שלכם, מה שאומר שאתם אפילו לא צריכים לצאת מהבית או להגיע למשרד מסוים כדי לקחת את הכסף. בימינו החזרי מס זה עניין שבשגרה ויש הרבה מאוד קטגוריות של אנשים שיכולים לקבל החזרים כאלה בתקופות מסוימות של חייהם. לכן שווה להתעקש, לבדוק את הדברים לעומק ולראות מה עליכם לעשות כדי לקבל בכל זאת את מה שמגיע לכם כי אין צורך להמשיך ולתרום למדינה בתשלומי מיסים גבוהים מידי.

אם בשל היותכם משרתי מילואים פספסתם חודשי עבודה, שבהם המשכתם לשלם מס הכנסה כרגיל, תוכלו להיות זכאים לקבלת החזר מס עבור ההפרש בין סכום המס ששילמתם בפועל, לסכום המס שהייתם אמורים לשלם בניכוי חודשי המילואים.

לא, החזרי המס לא מתבצעים באופן אוטומטי. חשוב מאוד לדעת שרשות המיסים מעדכנת את סכומי המס שאותם אתם משלמים אחת לשנה, ולא מודעת לשינויים שמתרחשים בחייכם במהלך השנה. אם לא תפנו אל רשות המיסים בבקשה להחזרי מס באופן אקטיבי, לא תקבלו החזרי מס.

את טופס הבקשה להחזרי מס ניתן להוריד מהאינטרנט ולמלא, אך את ההגשה עצמה יש לעשות באופן ידני אצל פקיד השומה במס הכנסה. לטופס הבקשה יש לצרף מסמכים רלוונטיים, שיכולים להוכיח את זכאותכם לקבלת ההחזרים. את הבקשה ניתן להגיש גם באופן רטרואקטיבי, עד שש שנות מס אחורנית.

אמנם ניתן לבצע את ההליך גם באופן עצמאי, אך תמיד רצוי להיעזר בשירותיו של איש מקצוע שמתמחה בנושא החזרי מס. איש המקצוע ייעל את ההליך וינהל אותו עבורכם, יחסוך מכם את העיסוק בבירוקרטיה אינסופית ויוודא כי שכל זכויותיכם מוצו עד תום.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

החזרי מס בפריפריה

החיים במרכז לעומת החיים בפריפריה שונים מאוד במדינתו הקטנה ובכל אזור ישנם היתרונות והחסרונות המובהקים בו. במאמר זה נכיר לעומק

קרא עוד »
החזרי מס נדל"ן

נדל"ניסטים? אתם חייבים להיות בעלי ראש גדול, חשיבה עסקית ותעוזה. זה לא אומר שאינכם עלולים לשאת לפעמים בנטל כלכלי כבד

קרא עוד »
החזר מס לרופאים

החזר המס לסטודנטים לרפואה או לרפואת שיניים ניתן רק לאלו שלמדו רפואה בישראל, לימודי רפואה בחו"ל הם דבר שכיח, אולם

קרא עוד »
×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה