- Taxes-Refund -

החזר מס בגין תשלום עודף של מס רכישה

עסקת נדלן היא פעמים רבות אחת מהעסקאות המשמעותיות ביותר שתבצעו במהלך חייכם. מדובר בסכומי כסף עצומים, ובקנייה שחייבת להתבצע לאחר בירור מקיף של עתיד השטח והצפי הפיננסי שלכם שנים רבות קדימה. מאמר זה יעסוק בנושא: החזר מס בגין תשלום עודף של מס רכישה – מה זה ואיך ניגשים לזה.

מס רכישה הוא אחד מהפרמטרים שחשוב לשים אליהם לב בעסקאות נדלן. מדובר במס על העברת הנכס, שיכול להגיע לסכומים מכובדים.

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

מהו מס רכישה ומדוע חשוב לשים אליו לב?

כאשר מתבצעת עסקה, גם העסקה הפשוטה ביותר של רכישת שירותים או מוצר, המדינה לרוב גוזרת מהעסקה קופון בדמות מס. מס זה, נקרא מס ערך מוסף כאשר העסקה מתבצעת בחנויות סטנדרטיות, ומס רכישה כאשר מדובר על עסקה בתחום המקרקעין. העברת הנכס מיד ליד, היא ההצדקה להשתת המס.

עסקאות נדלן, אשר מבוצעות במיליונים, כוללות מס רכישה בשיעור של אחוזים בודדים מהסכום. ישנם גורמים רבים המשפיעים על מס הרכישה, ולכן נפוץ מאוד שלמרות בירור מעמיק, תמצאו את עצמכם משלמים סכום גבוה מהסכום אליו אתם נדרשים. לעיתים קרובות רק חודשים אחרי התשלום, לאחר בירור מעמיק או שיחה עם יודע דבר, תגלו ששילמתם יותר מדי.

החזר מס בגין תשלום עודף של מס רכישה

במקרים אלו, ניתן לדרוש לקבל החזר מס, באמצעות הליך בירוקרטי פשוט באופן יחסי. למרות שההליך פשוט, וכולל לא הרבה יותר מגלישה באתר רשות המיסים, חשוב לוודא שהוא מתבצע כהלכה. ישנם פרמטרים רבים המשפיעים על מס הרכישה המוטל עליכם, וכדאי מאוד לבדוק שהבקשה שתגישו תהיה האחרונה, לאחר שתוודאו היטב שהסכום הסופי אכן תואם למצבכם.

החזר מס בגין תשלום עודף של מס רכישה – מהן מדרגות המיסוי?

גובה מס הרכישה, משתנה באופן תדיר על פי מספר רב של מאפיינים. אחד מההבדלים הללו, נקרא מדרגות מיסוי. מדרגות המיסוי נקבעות על פי גודלה של העסקה המבוצעת. הן למעשה מאפשרות למדינה לגבות סכומים גבוהים יותר, ממי שבראייתה ידו משגת. כך למשל, אדם אשר משקיע בשטח קרקע עצום למטרות מסחר, יכול להרשות לעצמו להיפרד מאחוזים גבוהים יותר מאשר אדם אשר רוכש דירה למטרת מגורים.

מדרגות המיסוי מאפשרות את השתת המס באופן תואם למאפייני העסקה, כך שהמדינה תגדיל את רווחיה מצד אחד, ותפגע באזרחים באופן מינימאלי. הבנה של מדרגות המיסוי היא חיונית כדי שתוכלו לשלם את הסכום המדויק בו אתם חייבים.

האם סוג הנכס משפיע על תשלום המס?

מעבר לערכה הפיננסי של העסקה, גם לאופייה יש השפעה על גובהו של מס הרכישה. מדובר במס אשר מוטל על כלל עסקאות המקרקעין, אך המיסוי כולל הבדלים מהותיים בין סוגי הנדל"ן השונים. למעשה, התקנות מחלקות את המס באופן שונה בין קרקע המיועדת לעיבוד חקלאי, קרקע המיועדת למסחר, ושטח ייעודי לבניית בית מגורים.

סוג הנכס יכול להיות בעל השפעה רבה על גובה המס, ופעמים רבות גם מאפשר לכם גישה להטבות והקלות ייעודיות. מעבר להבדלים בין נכס חקלאי, תעשייתי או ייעודי למגורים, גם לאופי הרכישה השפעה על גובהו של המס. פעמים רבות, בשל מחירי הנדל"ן הגבוהים בישראל, המשקיעים מעדיפים לבצע את ההשקעה יחדיו, באופן מרוכז.

כך, נפוץ מאוד שאדם ירכוש כהשקעה אחוז מסוים מתוך דירת המגורים, או יהיה שותף בקבוצת רכישה של קרקע תעשייתית. במקרים אלו, מס הרכישה ייקבע באופן דיפרנציאלי לכל רוכש, כאשר המס הכללי יקבע על פי שווי הנכס כולו, והתשלום האישי ייקבע על פי אחוז הבעלות אשר נקבעה בעסקה.

הנחות במיסוי לאוכלוסיות שונות

על מנת שלא לפגוע באוכלוסיות מוחלשות, ולאפשר צמיחה שווה בכל חלקי החברה, המדינה החלה להעניק הטבות שונות במיסוי לאוכלוסיות ייעודיות. לכל סוג מס יש מדיניות שונה בקשר להענקת ההטבות הללו. כאשר מדובר במס רכישה, כדאי מאוד לברר האם אתם זכאים להטבות, אשר יכולות בהחלט להוביל לחיסכון כספי משמעותי מאוד.

חלק מההטבות ניתנות על סמך רכישה של דירה ראשונה, לעומת רכש של נכס להשקעה. הטבות אחרות, יינתנו לאוכלוסיות בסיכון, או לתושבים מקומיים. חשוב מאוד לבדוק לעומק את ההטבות הפוטנציאליות, מאחר ויכולה להיות להן השפעה על כדאיות העסקה כולה.

בדיקה מראש יכולה להשפיע על כדאיות העסקה

כאשר מתבצעת עסקת נדלן, שני הצדדים קובעים על מחיר על פי מספר שיקולים. אחד מהשיקולים הוא הצפי לעליית הנכס בעתיד, כמות הכסף הנזיל הזמינה, מקומות ואתרים אלטרנטיביים להשקעה ועוד. כאשר משקללים את כלל השיקולים המעורבים בהחלטה, לעיתים העלות של המס, יכולה להפוך עסקה משתלמת לעסקה שהייתם מעדיפים מראש לוותר עליה.

לכן, לפני שמבצעים את העסקה, חשוב מאוד להתייעץ עם בעלי מקצוע, בעלי ידע וניסיון בתחום המיסוי של עסקאות מקרקעין בכלל, ומסי רכישה בפרט. כך, תוכלו להימנע מהסתבכות בקבלת ההחזרים מרשות המיסים, ותוכלו להתכונן לביצוע הרכישה באופן המיטבי. נוסף על כך, ההתייעצות עם בעל המקצוע יכולה לחשוף אתכם להזדמנויות בעולם השקעת המקרקעין, אשר נובעות מזכאותכם להטבות שונות שטרם שמעתם על קיומן.

ניתן להיעזר בסימולטור מס רכישה באתר רשות המיסים

רבים, חושבים שהכניסה לאתר רשות המיסים היא הליך מסובך, ונמנעים מכך. ההימנעות מבירור מעמיק של מצבכם מבחינת המיסוי, היא אינה החלטה רעה בלבד, היא יכולה להיות החלטה הרסנית מבחינה פיננסית. יתכן שתשלמו במשך השנים סכומים גבוהים שלא לצורך, אשר שתסתבכו בגלל שלא שילמתם את המיסים במלואם, מה שיוביל לפתיחת חקירה בעניינכם, ולתשלום קנסות גבוהים ביותר.

כאשר אתם מנסים לקבל מידע על מס הרכישה שעליכם לשלם, כדאי מאוד שתעזרו בכלי החדשני שפותח ברשות המיסים, מחשבון מס הרכישה. מדובר למעשה בכלי המאפשר לכם בלחיצת כפתור לברר מהו המס אשר עליכם לשלם. כל שעליכם לעשות הוא לפתוח את האתר, להזין את הפרטים הנוגעים לעסקה שביצעתם ולהטבות אליהן אתם זכאים, ותקבלו את הסכום הסופי לתשלום או לזיכוי.

כאשר אנו רוכשים נכס נדל"ן כזה או אחר, המדינה מאלצת אותנו לשלם מיסים בגין העברת הנכס מאדם אחד לאחר. על כן, בעת הרכישה, ייתכן כי נדרש לשלם הרבה מעבר לתשלום המקורי של הנכס, ולעיתים תשלום זה יהיה גם הרבה מעבר למה שצריך. במקרים אלו, אנו זכאים לקבלת החזרי מס.

גובה מס הרכישה שאותו נדרש לשלם בגין רכישת נכס, משתנה ממקרה למקרה בהתאם למספר רב של גורמים. בין גורמים אלו, ניתן למצוא את מדרגות המיסוי המושפעות בין היתר מגודל העסקה, מטרת הנכס שנרכש ועוד. מדרגות המיסוי מאפשרות לשלם את המס באופן יחסי, ועל כן טובות גם למדינה וגם לאזרח.

על מנת שלא לפגוע באוכלוסיות אשר סכומי מס הרכישה גבוהים עבור מדי, ובכך לאפשר שוויון במידה כזו או אחרת. בין התנאים המזכים בהטבות מס רכישה, ניתן למצוא אוכלוסיות בסיכון, רכישת דירה ראשונה למחייה ועוד.

רשות המיסים מציעה לאזרחים השונים של מדינת ישראל לבדוק באופן דיי פשוט האם הם זכאי להחזרי מס מסיבות שונות, בין היתר בגין תשלום עודף של מס רכישה. בדיקה זו, מתבצעת בעזרת אתר ייעודי אשר מסייע בחישובים השוני ובהשוואות הנדרשות.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

החזר מס שבח

תגידו, כמה פעמים כבר שמעתם שמגיע לכם החזר מס שבח ולא עשיתם עם זה כלום? מי שכבר הגיש בקשה בעבר

קרא עוד »
×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה