- Taxes-Refund -

מדריך – מיצוי זכויות לקראת סוף השנה האזרחית

סוף השנה האזרחית הוא זמן מצוין לעבור על הנתונים מהשנים האחרונות ולוודא את מיצוי הזכויות בתחומים השונים. בלא מעט מקרים, התוקף של הגשת בקשות ודוחות מסוימים הוא עד סוף השנה האזרחית, או עד סוף נובמבר.

מיצוי הזכויות יכול לבוא לידי ביטוי בהטבות ובהחזרי מס בשווי של אלפי שקלים. להלן המדריך המלא לכל הזכויות שניתן למצות עד סוף השנה ואיך אפשר לעשות זאת.

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

זכויות עבור עובדים שכירים

עובדים שכירים אמנם נדרשים לפחות דיווחים וניהול עצמאי של דוחות ההכנסות והניכויים שלהם מול גופים שונים. עם זאת, יש לא מעט פעולות שעובדים שכירים יכולים לבצע באופן עצמאי בסוף השנה האזרחית ובכך לזכות בהטבות שונות. להלן מספר פעולות כאלו:

הפרשות לביטוח הפנסיוני

הפרשות לביטוחים פנסיונים שונים מאפשרות הטבות מס לעובד. מס הכנסה אמנם מנוכה מכל הרכיבים המשולמים לעובד אך באופן שונה עבור הרכיבים השונים. על כן, הפרשה של סכומים גדולים יותר לביטוח הפנסיוני תאפשר בסופו של דבר תשלום מס נמוך יותר עבור העובד. ניתן בתור התחלה להגדיל את כמות ההפרשות על ידי המעסיק מ-6 אחוז ל-7 אחוז.

מדריך – מיצוי זכויות לקראת סוף השנה האזרחית

בנוסף, ניתן גם להפקיד כספים לביטוח הפנסיוני באופן עצמאי ובכך להגדיל את הטבות המס. כמו כן, במקרה של עובדים אשר התחילו לעבוד אצל מעסיק חדש בשנה האחרונה, כדאי לוודא שאכן הכספים הועברו אל הביטוח הפנסיוני עד סוף השנה.

באופן כללי, החשיבות בביצוע הבדיקות וההפרשות מול הביטוח הפנסיוני לפני סוף השנה האזרחית טמונה באופן בו מחושב מס ההכנסה. כיוון שהמס מחושב באופן שנתי, ניכויים אשר התרחשו לאחר סוף השנה לא ייכנסו לחישוב השנתי ועשויים למנוע הנאה מהטבות מס שונות.

תיאומי מס ותיאומים בביטוח הלאומי

מי שעבד בשתי עבודות שונות במקביל במהלך השנה האחרונה או מי שהחליף את מקום עבודתו במהלך השנה, נדרש לבצע תיאום מס וכן תיאום בביטוח הלאומי. מי שעבד בעבודות שונות לאורך השנה, שילם את המס המקסימלי האפשרי, לרוב שלא בצדק. ביצוע של תיאום מס לפני סוף השנה האזרחית מאפשר לעובד לקבל את הכסף שמגיע לו מהמעסיק עד סוף השנה ולא תדרוש הגשת בקשה להחזרי מס אשר עשויה לארוך זמן רב.

באותה מידה, גם הסכומים אשר נוכו עבור הביטוח הלאומי לא בהכרח נגבו בצורה הנכונה במקרים בהם היה יותר ממעסיק אחד אשר הפריש כספים לביטוח הלאומי. גם כאן, טיפול מוקדם בבעיה, לפני סוף השנה, יאפשר לקבל את הכספים בחזרה ויחסוך הגשה של בקשה להחזר כספי.

עדכון טופס 101

טופס 101 או כפי שהוא מוכר ״כרטיס עובד״ הוא הטופס בו מצהיר העובד על זכויות המגיעות לו בתור עובד שכיר. זכויות אלו יכולות לנבוע ממגוון רחב של אירועים אישיים אשר התרחשו במהלך השנה – לידה של ילד, מעבר למקום מגורים המזכה בהקלות מס, איבחון ילד כנכה וסיבות רבות נוספות. עדכון טופס 101 לפני סיום שנת המס יאפשר קבלה של ההטבות בשנת המס האחרונה מיד בסוף השנה ויחסוך את הצורך בהגשת בקשה להחזר מס.

החזרי מס משנים קודמות

כפי שכדאי לבצע את כלל הדיווחים לפני סוף שנת המס, זאת גם הזדמנות טובה לבדוק אם במהלך 6 השנים האחרונות חויבתם במס גבוה יותר מהנדרש. אם כן, כדאי להשלים את הגשת הבקשה להחזר מס לפני סוף השנה שכן הבקשות רלוונטיות רק עבור 6 שנות המס האחרונות ולאחר סוף השנה האזרחית לא ניתן להגיש בקשות על השנה השישית.

ניצול ימי חופשה

ניתן לצבור ימי חופשה רק אם לאורך השנה נוצלו יותר מ-7 ימי חופשה (והשאר נצברים לשנה הבאה). לקראת סוף השנה כדאי לוודא שאכן ניצלתם לפחות 7 ימי חופשה כדי שתוכלו לצבור את השאר.

זכויות עבור עצמאים ומעסיקים

מעסיקים ועצמאים לרוב מודעים יותר לחובותיהם לקראת סוף השנה האזרחית ולחשיבות הגדולה של דיווח וביצוע כלל ההליכים הנדרשים לפני סוף השנה. עם זאת, אספנו עבורכם מספר מקרים שכדאי לשים אליהם לב לפני סוף השנה האזרחית:

קרן השתלמות

עובדים עצמאים רשאים להפקיד עד 4.5 מהשכר שלהם ועד תקרה של 11 אלף ש״ח לקרן השתלמות.

הפקדות לקרן השתלמות מפחיתות את גובה המס שנדרש אותו עובד לשלם בשנת ההפקדות. בנוסף, קרנות השתלמות פטורות מרווחי הון כך שהן אפיק משתלם להשקעה עבור עובדים המעוניינים בחיסכון לטווח הבינוני ארוך.

העברת כספים לביטוח פנסיוני של עובדים

אם במסגרת העסק אתם מעסיקים עובדים, כמעסיקים אתם מחויבים בהפקדת כספים בביטוח הפנסיוני של העובדים שלכם.

הפקדת הכספים צריכה להתחיל לכל המאוחר לאחר 3 חודשי עבודה ולא לאחר סיום השנה האזרחית. אי הפקדה של הכספים בזמן עלולה לחשוף את המעסיקים לתלונות על עבירות על חוקי העסקה.

תשלום ביטוח לאומי באמצעות הוראת קבע

תשלומים קבועים לביטוח לאומי לאורך שנת המס נחשבים להוצאה מוכרת אשר ניתן לנכות מגובה ההכנסה באותה שנת מס ובכך לשלם מס הכנסה על הכנסה נמוכה יותר.

תשלום של דמי הביטוח הלאומי באמצעות הוראת קבע חודשית מאפשר להוסיף את התשלום של חודש דצמבר, אשר משולם בינואר של השנה הבאה, לחישוב של שנת המס האחרונה. בכך ניתן להקטין במעט את גובה ההכנסות של שנת המס האחרונה ולחסוך בתשלומי המס של אותה שנה.

עוסק פטור

בעלי עסקים ועצמאים אשר מוגדרים כעסוקים פטורים נדרשים לעמוד ברף הכנסות שנתי הנמוך מכ-100 אלף ש״ח בשנה. מדובר בסך כל ההכנסות ולא הרווחים, כלומר לא ניתן לנכות מהסכום הוצאות מוכרות.

על כן, לקראת סוף השנה, במידה וצפויים להיכנס לעסק תקבולים אשר יגרמו לסך ההכנסות באותה שנה לעלות על 100 אלף ש״ח, ניתן לבקש לדחות אותם לשנת המס הבאה ובכך להישאר רשומים כעוסק פטור.

 

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

שנת מס

השאלה מה היא שנת המס הנוכחית חוזרת על עצמה לעיתים קרובות ומשותפת לשכירים, עצמאיים, בעלי עסקים, נציגים חברות וארגונים פרטיים

קרא עוד »
החזר מס שלילי

מה זה החזר מס שלילי? מענק בגובה 4,000 ש"ח הניתן לעובדים שהכנסתם נמוכה (שכירים ועצמאים) לאחר שהגישו בקשה ועמדו בתנאי

קרא עוד »
חברת החזרי מס

לישראלים רבים יש זכאות להחזר מס, כל אחד ואחת מסיבותיו שלו. הנה כמה דוגמאות לאנשים שיכולים להיות זכאים להחזרי מס

קרא עוד »
×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה