- Taxes-Refund -

מדריך בנושא התפטרות מעבודה

לכל עובד קיים הזכות לבחור על סיום תקופת עבודתו ולהתפטר ממקום העבודה. ההתפטרות מזכה את העובד בלא מעט זכויות לאחר סיום העבודה ועד למציאת מקום עבודה חדש. עם זאת, על העובד לבצע את ההתפטרות באופן תקין ועל פי החוק שכן החלטתו משפיעה גם על המעסיק והתנהלותו העסקית. אז איך מתפטרים מהעבודה? הכנו עבורכם את המדריך המלא.

הודעה על התפטרות – איך עושים את זה נכון?

ראשית, במקרה בו עובד בוחר להתפטר ממקום העבודה, עליו לספק למעסיק הודעה על כך. את הודעת ההתפטרות העובד צריך לספק למעסיק בכתב ובאופן רשמי. כמו כן, העובד אינו יכול להחליט על סיום העסקה מיידי אלא אם הדבר הוסכם בין המעסיק לעובד.

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

על כן, לאחר הודעת ההתפטרות למעסיק, על העובד להמשיך לעבוד במקום העבודה למשך תקופה מוגדרת הנקבעת על פי אופן העסקתו והותק שלו במקום העבודה. במהלך התקופה שבין ההודעה ועד לסיום העבודה הרשמי, על העובד להמשיך להגיע למקום עבודתו ולבצע את עבודתו באופן מקצועי ומלא.

מהצד השני, בתקופה זו על המעסיק להמשיך לשלם לעובד את השכר שנקבע ביניהם באופן מלא וכן לספק לו את התנאים המתאימים לעבודתו. במקרה בו עובד בוחר על דעת עצמו לסיים את העסקתו באופן מיידי, המעסיק רשאי לתבוע את העובד בבית הדין לעבודה והעובד עלול להיות מחויב בתשלום פיצויים למעסיק על הפגיעה שנגרמה לו בעקבות כך.

 

כמה זמן מראש יש להודיע על התפטרות למעסיק?

כפי שציינו, עובד אשר מעוניין להתפטר מעבודתו לא יכול לעשות זאת באופן מיידי אלא עליו להודיע על כך מראש למעסיק ולהמשיך לעבוד במקום העבודה למשך תקופה מסוימת. אורך התקופה שבין ההודעה על סיום ההעסקה עד לסיומה בפועל הוא משתנה ותלוי הן באופן ההעסקה של העובד (העסקה על בסיס שכר יומי או שעתי או העסקה על בסיס שכר חודשי) וכן בוותק של העובד במקום העבודה. להלן טבלה המציגה את אופן חישוב זמן התקופה המוקדמת בהתאם לתנאים השונים.

 

ותק עובד בשכר חודשי עובד בשכר שעתי
פחות משנה על כל חודש מחצי השנה הראשונה – יום הודעה מוקדמת

על כל חודש מחצי השנה השנייה – יומיים וחצי הודעה מוקדמת

על כל חודש – יום הודעה מוקדמת
בין שנה לשנתיים חודש הודעה מוקדמת על כל שני חודשים בשנה השנייה – יום הודעה מוקדמת בתוספת 14 ימים מהשנה הראשונה ובסך הכול עד 20 ימים
בין שנתיים לשלוש שנים חודש הודעה מוקדמת על כל שני חודשים בשנה השלישית – יום הודעה מוקדמת בתוספת 21 ימים מהשנה הראשונה ובסך הכול עד 27 ימים
שלוש שנים או יותר חודש הודעה מוקדמת חודש הודעה מוקדמת

 

בנוסף לאמור בטבלה, העובד והמעסיק רשאים להסכים ביניהם על תקופה ארוכה יותר בין ההודעה לסיום ההעסקה הרשמי. עם זאת, מדובר רק על מקרים בהם התקופה הארוכה יותר נקבעה באופן משותף. המעסיק לא יכול לכפות על העובד תקופת עבודה ארוכה יותר מזו הקבועה בחוק, גם במקרה בו החוזה אשר נחתם ביניהם מחייב אחרת.

בנוסף, במקרה בו המעסיק לא מעוניין להמשיך להעסיק את העובד במהלך תקופת ההודעה המוקדמת, הוא עדיין מחויב לשלם לעובד שכר על תקופה זו כאילו העובד המשיך לעבוד במקום העבודה.

ההבדל היחיד במקרה כזה הוא שהמעסיק לו מחויב לשלם לעובד על תנאים נוספים כמו רכב או טלפון וכן לא נדרש ממנו להפריש לעובד שכר לפנסיה או לקופת גמל. כמו כן, גם אם העובד אינו עובד בתקופת ההודעה המוקדמת, הוא אינו יכול לחתום אבטלה עבור תקופה זו.

 

איך מתנהלת סגירת החשבון בין העובד למעסיק?

אחרי ההודעה על סיום העבודה, יש לבצע בין העובד למעסיק סגירת חשבון הכוללת בתוכה את כלל התשלומים המגיעים לעובד בסיום תקופת עבודתו. השכר האחרון של העובד יכלול שכר עבור תקופת העבודה האחרונה עד ליום הפיטורים שנקבע בחוק, פדיון ימי חופשה ומחלה וכן תשלומים ומענקים נוספים על פי הזכויות השונות המגיעות לעובד.

  • שכר אחרון – השכר האחרון של העובד ישולם לו בהתאם לתנאים שנקבעו בינו לבין המעסיק ויכלול את כלל הזכויות המגיעות לו כמו הפרשות לביטוח ולפנסיה והוצאות שונות כמו טלפון או רכב. אם נקבע שהעובד לא יעבוד בתקופת ההודעה המוקדמת, המעסיק חייב לשלם לעובד רק את השכר הבסיסי, ללא זכויות סוציאליות נוספות.
  • פדיון ימי חופשה – אם העובד מסיים את העסקתו כאשר נותרו לזכותו יומי חופשה ממקום העבודה, רשאי העובד לפדות את ימי החופשה ולקבל בעבורם שכר. עם זאת, קיימת גם אפשרות לנצל את ימי החופשה במהלך תקופת ההודעה המוקדמת. ניצול ימי חופשה על ידי העובד במהלך תקופת הודעה מוקדמת חייב להיעשות בהסכמת המעסיק. בנוסף, המעסיק יכול לחייב את העובד לנצל את ימי החופשה שלו במהלך תקופת ההודעה המוקדמת.
  • פדיון דמי הבראה – בנוסף לימי החופשה, העובד רשאי גם לפדות את דמי ההבראה שנצברו לו לאורך עבודתו. עם זאת, הוא אינו רשאי לעשות כן עבור ימי מחלה אלא אם הוסכם אחרת.
  • מענק פרישה – במקרים מסוימים יהיו זכאים עובדים לקבלת מענק פרישה בסיום עבודתם. מענק הפרישה אינו מחויב בחוק והוא ניתן רק במקרים בהם הדבר סוכם מראש בין העובד למעסיק בהסכם העבודה.
  • תשלומי ביטוח לאומי – על פי חוק, לאורך כל תקופת העבודה אצל מעסיק, על המעסיק לשלם עבור העובד דמי ביטוח לאומי. הדבר תקף גם עבור תקופת ההודעה המוקדמת ויש לוודא כי המעסיק אכן שילם את התשלומים הנדרשים לפי סיום ההעסקה.
  • פיצויי פיטורים – כיוון שהעובד הוא זה שבחר לסיים את העסקתו, הוא לרוב לא יהיה זכאי לפיצויי פיטורים מהמעסיק. עם זאת, ברוב המקרים צו ההרבה של הביטוח הפנסיוני המקיף תקף ומאפשר לעובד למשוך כספי פיצויים שהופרשו להם לביטוח הפנסיוני בתנאים מסוימים.
שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה