- Taxes-Refund -

המדריך המלא למעסיק – תשלום דמי הבראה לעובדים

דמי הבראה מהם? זוהי שאלה שמעסיקה שכירים ומעסיקים כאחד.

מעסיקים רבים, לעתים לא בקיאים במאת האחוזים בדינים הקשורים לדמי הבראה, ודבר זה יכול ליצור אי הבנות במקרה הטוב, ותביעות במקרה הפחות טוב. חשוב לדעת שדמי הבראה מעוגנים בחוק, אך לא כל העובדים זכאים להם.

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

חובתו של המעסיק לשלם את דמי ההבראה לעובדים הזכאים, וישנה גמישות מסוימת בצורת ומועד התשלום- ולכן כל מעסיק עושה זאת בצורה מעט שונה. חובת המעסיקים להיות בקיאים בחוקי דמי ההבראה, האם אתם מכירים אותם?

 

מעסיק ועובדים

מהם דמי הבראה ומי זכאי להם?

דמי הבראה נקראים בשמם, כיוון שבמקור- הם הוענקו לעובדים על מנת לאפשר להם נופש בבית הבראה. בעבר, העובדים אף היו חייבים להציג אסמכתאות וקבלות, המעידות על שהייתם בבית ההבראה.

עם השנים חל ניתוק בין הסיבה המקורית ובין התשלום עצמו, אבל השם? נשאר כפי שהוא. למעשה, ע"פ החוק- כל עובד שהשלים שנת עבודה מלאה אצל המעסיק שלו- זכאי לקבל דמי הבראה החל מיום העבודה הראשון.

גובה דמי ההבראה ליום הוא מעט שונה בין המגזר הפרטי והציבורי, ומספר ימי ההבראה שלהם זכאי העובד בשנה, נקבע ע"פ הוותק שלו בעבודה, ומוצג בטבלה ייעודית לכך, שאותה ניתן למצוא ברחבי הרשת.

תשלום דמי הבראה

ובכן, חובת המעסיק לשלם דמי הבראה לעובד שהשלים שנת עבודה שלמה, ועליו לשלם רטרואקטיבית החל היום העבודה הראשון. חשוב לציין עם זאת- שתקופות שבהן לא התקיימו יחסי עובד-מעביד, אינן נכללות בתקופת הזכאות הזו- למשל חל"ת (חופשה ללא תשלום).

במגזר הפרטי- גובה התשלום ליום הבראה הוא 378 ₪, ואילו במגזר הציבורי- 432 ₪. מקרים נוספים וחשובים לציון, הם מצבים שבהם העובד עובד במשרה חלקית, ואז הוא זכאי לדמי הבראה המחושבים ביחס לחלקיות המשרה, או מצבים שבהם העבודה היא ע"פ שעות- ובהם העובד זכאי לדמי הבראה מלאים באם עבד 186 שעות חודשיות.

בתור מעסיק, במידה ויש לך שאלות בנושא דמי הבראה- תמיד ניתן לקבל מידע נוסף אודות דמי הבראה בפורטל מנהלי משאבי אנוש, ובו תוכל למצוא גם מידע לגבי אפשרויות התשלום השונות של דמי ההבראה, והאפשרויות העומדות בפני העובד לצורך תביעה שלהם.

מעסיקים רבים אינם בקיאים לחלוטין בדיני דמי ההבראה, על אף שחובתם המלאה לעשות כן.

מדובר בתשלום המעוגן בחוק, וחייב להיות משולם לכל עובד שהשלים שנת עבודה מלאה אצל מעסיקו. גובה דמי ההבראה, ומספר ימי הזכאות בשנה- נקבע ע"פ פרמטרים שונים, שאותם ניתן למצוא באתרים רבים המסייעים בנושא זה.

עבור המעסיק- ישנה אופציה לבחור את הצורה והמועד, שבהם ישלם לעובדיו הזכאים את דמי ההבראה. ובכל מקרה- מומלץ תמיד לבצע מול העובד תיאום ציפיות בעניין זה, וזאת בכדי למנוע מצבים לא נעימים ואי הבנות.

תשלום לפי החוק

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה