- Taxes-Refund -

מהי החשיבות העיקרית של ביטוח וועד בית

על פי חוק המקרקעין בישראל, חובה על דיירי הבניין לתחזק את רכושם המשותף. לצורך כך, צריך להכי בחשיבותו של ביטוח ועד בית.

ביטוח זה הוא הכרחי על מנת לתת לדיירים ראש שקט בקשר לכל נזק הנגרם בשטח המשתוף של הבניין.

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

נזקים אלו יכולים לקרות כתוצאה ממזג אויר קיצוני, רעידות אדמה וכן גם פגם בבניין עצמו. עדיין מתלבטים אם לעשות ביטוח ועד הבית? אספנו לכם במאמר הבא כמה סיבות טובות לגרום לכם לחשוב על כך.

 

משפחה מבוטחת

ביטוח צד ג'

נניח במקרה שאורח הגיע לדירה, ונפצע כאשר שהה בשטח המשותף כי נפל עליו חפץ כלשהו מהבניין, או לחלופין בגלל פגם שהיה בחדר המדרגות. אדם זה יכול לדרוש פיצוי כספי בגלל הנזק שנגרם לו, וחושף את הדיירים לתביעה שיכולה לעלות אלפי שקלים מכיסם. ביטוח ועד הבית מטפל בנושא זה, ולא נותן לדיירים להיות לבד במצבים אלה. הביטוח ישלם את הפיצוי הכספי שמגיע לאורח בגין פציעתו.

בנוסף, יכול להיות גם דייר בבניין אחר, שתובע את דיירי הבניין בגלל שהחליטו לשים מסתור למכונת הכביסה, ובכך זה פגוע לו בנוף הנשקף מחלונו, ובכך חושף את הדיירים לתביעה ייצוגית. ביטוח וועד הבית מטפל גם בדברים אלו ומסייע לדיירים לכל אורך הדרך.

 

ביטוח של מבנים משותפים

כאשר יש פגיעה בשטח השותף לבניין כמו לובי כניסה, חדר מדרגות, מעלית ועוד, ביטוח וועד הבית מטפל בנזקים אלו. הוא מטפל בנזקים שנגרמו עקב מזג אויר קיצוני, רעידת אדמה, שריפה ונזק לכלי הרכב בבניין. בנוסף, קיים גם ביטוח רכוש משותף בבניין כמו ציוד הלובי, חדר כושר ועוד.

 

ביטוח רעידות אדמה, מעלית ונזקי מים

מעלית ידועה בצרות שהיא יכולה להביא – כל שבר מכני, קלקול או חלחול של מים למעלית עלולה להשבית את דיירי הבניין. בשביל זה ביטוח וועד הבית נותן לדיירים ראש שקט ונותן פיתרון מהיר לבעיה.

רעידות אדמה יכולות לגרום לנזק רב בתשתית הבניין, ברכוש המשותף ועוד. זהו נושא שאסור להקל בו ראש, בעיקר כי אנו גרים במדינת ישראל, הנמצאת על חלקו של השבר סורי אפריקאי. מצב של רעידת אדמה יכול להוביל להרס הבניין, ואם אין ביטוח משותף, לא יהיה אפשר לבנות אותו מחדש, כיוון שאם לכל בעל דירה יש ביטוח פרטי שלו הוא יכסה את דירתו שלו בלבד.

נזקי מים יכולים גם הם לעשות צרות צרורות לבעלי הדירות בבניין. לא פעם קרה שבעיות הקשורות בצנרת בדירות פרטיות מתגלות בסוף שהן קשורות לצנרת המשותפת בבניין, ששוב – ביטוח וועד הבית מכסה נזקים אלו.

ביטוח וועד הבית מהווה עמוד תווך לכל בעלי הדירות בבניין. ללא ספק הדירות הפרטיות חשובות גם הן, אך השטח המשותף בו הן נמצאות חשוב לא פחות. לכן צריך לעלות נושא זה על סדר היום לדיירים המתגוררים בבניין רב קומות.

 

יד ובית

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה