- Taxes-Refund -

מידע ביטוחי של נפטר בהר הביטוח – מה מומלץ לעשות

האובדן של אדם קרוב מותיר אחריו רגשות עזים של עצב וגעגוע, אך גם המון קצוות פתוחים, בעיקר בכל הקשור לעניינים כספיים וביטוחים שונים. למעשה, באמצעות הר הביטוח ניתן להשתמש במידע הביטוחי הקיים על הנפטר ואף לממש כספים או להביא את פוליסת הביטוח לסיומה.

 

בדיקת הר הביטוח - אנו מתחייבים להוזיל את תשלומי הביטוח בעד 50%
מלאו את הטופס הבא והתחילו לחסוך בתשלומי הביטוח >>>

רוצים לבדוק אם יש אפשרות להוזלה?
או מלאו את הטופס הבא

על רגשות וקצוות פתוחים שמותיר אחריו אדם קרוב שנפטר

פטירת אדם קרוב אינה אירוע קל לעיכול והיא מותירה עלינו רושם עז ובעיקר רגשות של געגוע, עצב ואובדן. אך מלבד רגשות אלו, שהזמן מצליח לרפא במרבית המקרים, כאשר אדם קרוב נפטר, הוא מותיר אחריו הרבה קצוות פתוחים, בעיקר בכל הקשור לנושאים הפיננסים השונים – רכוש, כספים וביטוחים שונים.

איתור הכספים והרכוש של הנפטר הוא משימה די מאתגרת, בעיקר בגלל אמצעי הזיהוי המחמירים שהחברות השונות המנהלות את הכספים נוקטות לפני ביצוע כל פעולה מהותית בחשבון, כך שייתכן בהחלט מצב בו הנפטר הותיר אחריו כספים וביטוחים, שלא רק שאין לנו גישה אליהם, אלא אנחנו אף נאלצים להמשיך ולשלם עבורם, כמו במקרה של דמי ניהול.

 

מידע ביטוחי של נפטר בהר הביטוח

המצוקה הממשית של קרובי האדם הנפטר בכל הקשור לאיתור פוליסות הביטוח שלו לאחר פטירתו, יחד עם המציאות של כפל ביטוחי שהיתה נפוצה אצל אנשים רבים, הביאה את משרד האוצר ליזום פתרון יעיל, פשוט ונוח לתפעול, הנקרא הר הביטוח. הר הביטוח הוא למעשה אתר של משרד האוצר, בו ניתן לאתר את כל הפוליסות שהיו קיימות לאדם הנפטר.

כך, ניתן לאתר מידע ביטוחי של נפטר בהר הביטוח, לצפות בכל הפוליסות הקיימות וליצור קשר עם חברות הביטוח הרלוונטיות ולפעול בהתאם לצרכים שלכם. יחד עם זאת, כדאי לדעת כי באתר תוכלו למצוא מידע ביטוחי של נפטר בהר הביטוח, אך רק בגין פוליסות ביטוח של חברות הביטוח ולא ביטוחים משלימים למיניהם.

 

כיצד ניתן לאתר מידע ביטוחי של נפטר בהר הביטוח?

כאמור, הר הביטוח הוא אתר אינטרנטי וכדי להשתמש בו ולאתר מידע ביטוחי של נפטר בהר הביטוח, נדרש לגלות מיומנות מסוימת בשימוש במחשב. ככלל, האתר בנוי בצורה נוחה וידידותית למשתמש, כך שניתן להיכנס לאתר ופשוט לעקוב אחר הוראות הכניסה.

כך, הצעד הראשון בשימוש באתר הר הביטוח הוא הזדהות במסך הכניסה, באמצעות הזנת פרטים אישיים כמו תעודת זהות ותאריך ההנפקה שלה ולציין האם הוצאתם דרכון ו/או יצאתם מהארץ בשלוש השנים האחרונות. לאחר מכן, תידרשו למלא פרטים מזהים של הנפטר, לרבות תאריך הפטירה שלו ולאחר מכן, יוצגו בפניכם כלל הפוליסות של הנפטר.

הביטוחים השונים שיוצגו בפניכם, יחולקו לפי קטגוריות ביטוחיות – ביטוח כללי, ביטוחי בריאות וביטוחי חיים, כאשר לצד כל פוליסה קיימת אפשרות ללחוץ עליה ולקבל פירוט נוסף. חשוב לדעת, כי מדובר באתר ממשלתי ובטוח לשימוש, כך שהפרטים האישיים שאתם מזינים באתר יישארו חסויים.

 

איתרתי מידע ביטוחי של נפטר בהר הביטוח – מה מומלץ לעשות עכשיו?

לאחר הכניסה לאתר הר הביטוח, תהליך ההזדהות ואיתור מידע ביטוחי של נפטר בהר הביטוח, גיליתם כי אכן קיימים ביטוחים של האדם הקרוב הנפטר, שכלל לא הייתם מודעים אליהם ואתם שואלים את עצמכם מה מומלץ לעשות, אז הנה לפניכם כמה פעולות מומלצות:

 

צרו קשר עם חברת הביטוח

איתור מידע ביטוחי של נפטר בהר הביטוח הוא ללא ספק צעד חשוב בסדר שאנחנו מנסים לעשות לאחר פטירתו, אך היות והעולם הפיננסי בכלל ועולם הביטוחים בפרט לא נהיר וברור לכולנו, לעיתים, גם גילוי הפוליסות לכשעצמו לא אומר לנו יותר מידי.

לפיכך, לאחר איתור מידע ביטוחי של נפטר בהר הביטוח מומלץ בשלב הראשון להתקשר לחברת הביטוח ולברר את מלוא הפרטים על הביטוח, האם הוא עדיין נדרש, האם מגיעים לכם תגמולי ביטוח בגין פטירתו של בעל הפוליסה, מה העלות החודשית, תהליך ביטול הפוליסה ועוד.

 

השוואה ואיתור ביטוחים כפולים

במידה ובתהליך איתור מידע ביטוחי של נפטר בהר הביטוח ראיתם כי קיימים לנפטר כיסויים ביטוחיים הרלוונטיים גם לאחר פטירתו, דוגמת ביטוח דירה או ביטוח רכב, מומלץ יהיה לבדוק בשלב הראשון כי לא קיים כפל ביטוחי, כלומר שאתם לא משלמים פעמיים על אותו הביטוח, בחברה זו או בכמה חברות שונות.

בנוסף, הפרמיה החודשית של הפוליסה הרלוונטית, יכולה להתברר כגבוהה במיוחד ולכן, פעולה נוספת, חשובה ומומלצת לביצוע, היא ביצוע השוואת הפוליסה, על התנאים והכיסויים שלה, מול פוליסות שחברות ביטוח אחרות מציעות. פעולת השוואה זו יכולה לחסוך לכם אלפי ואף עשרות אלפי שקלים בשנה.

 

פנו לחברה מקצועית

ההתעסקות באיתור ביטוחים והניסיון לקבל תשובות מפורטות ונטולות אינטרסים מחברות הביטוח, עלולים להתגלות כמשימה מתישה למדי, הכרוכה בטלפונים וזמני המתנה מרובים. באמצעות פנייה לחברה מקצועית, תוכלו לחסוך זמן וכסף רב, כשחברות אלו יעשו בשבילכם את כל העבודה, החל מהבדיקה ועד הורדת העלויות.

 

השוואת מחירים באתר הר הביטוח

מעבר לאפשרות לקבל מידע ביטוחי של נפטר בהר הביטוח, ניתן לבצע באתר גם השוואה בין מחירי הפוליסות שחברות הביטוח השונות מציעות, זאת לצד מידע השוואתי נוסף הנוגע לטיב השירות של כל חברות הביטוח.

יחד עם זאת, אפשרות ההשוואה באתר הר הביטוח מתמקדת בעיקר בתשלום, נתון שלא תמיד מהווה אינדיקציה מועילה לטיב הפוליסה והכיסויים הביטוחיים שלה, כך שמומלץ לעשות השוואה פרטנית מול הכיסויים המוצעים או להיעזר בחברה מקצועית ומנוסה בתחום.

 

מידע ביטוחי של נפטר בהר הביטוח – סיכום

ראינו עד כאן כי, לצד הרגשות הרבים הנלווים לפטירתו של אדם קרוב, ישנו גם את הנושא הכלכלי והקצוות הלא סגורים שהנפטר משאיר אחריו, כאשר אחת האפשרויות היעילות לאיתור פוליסות ביטוח שונות של הנפטר היא באמצעות חיפוש באתר הר הביטוח.

לאחר איתור מידע ביטוחי של נפטר בהר הביטוח מומלץ ליצור קשר עם חברות הביטוח הרלוונטיות, באופן עצמאי או עם חברה מקצועית ומנוסה בתחום, במטרה לבדוק את הצורך בפוליסות ולבצע השוואה, באופן שיחסוך לכם הרבה כסף.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

אתר הר הביטוח

עולם הביטוחים נראה לרבים בציבור הישראלי כבלתי מוכר ומעורפל. כולנו מקבלים בכל כמה זמן שיחות טלפון בהן חברות הביטוח שלנו

קרא עוד »
בחירת ביטוח מתאים

במסגרת התנהלות פיננסית נכונה, בחירה מתאימה של ביטוחים היא פעולה חשובה במיוחד. בכל חודש, אנחנו מוצאים סכום כסף לא מבוטל

קרא עוד »
×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה