- Taxes-Refund -

ביטוח חיים: האם זה כדאי ולמי?

ביטוח חיים זה הוא ביטוח שנשמע גדול עלינו ובלתי מובן. מה אנחנו מקבלים ממנו, מה אנחנו משלמים עליו? האם זה בכלל נחוץ? להיות מבוטח בביטוח חיים זה רשות או חובה? כל התשובות לפנינו.

החיים שלנו חשובים לנו, ללא ספק. וצמד המילים ביטוח חיים, נשמע כמו עניין גדול וחשוב, שכדאי ולכל אחד יהיה כזה ברשותו. אם כך, מה אנחנו יודעים על ביטוח חיים? מה מרוויח מי שבבעלותו ביטוח שכזה. מסתבר שהרבה

בדיקת הר הביטוח - אנו מתחייבים להוזיל את תשלומי הביטוח בעד 50%
מלאו את הטופס הבא והתחילו לחסוך בתשלומי הביטוח >>>

רוצים לבדוק אם יש אפשרות להוזלה?
או מלאו את הטופס הבא

 

ביטוח חיים – מה מרוויחים ומה מפסידים?

ביטוח חיים הוא אחד הביטוחים הבודדים בעולם הביטוח בו מי שמרוויח בסופו של דבר מכספי הביטוח הוא אינו המוטב, רוכש הביטוח, אלא בני משפחתו. אם כך, ביטוח חיים – האם זה כדאי?  התשובה תלויה באורח החיים של אותו אדם. בכמעט מאה אחוז מהמקרים, התשובה היא כן. ביטוח חיים הוא עניין הכרחי מאחר ואחרי לכתו של אדם, קשיים כלכליים יכולים להצטבר אצל בני משפחתו ומוטביו בעקבות כך.

 

ביטוח חיים – מה הוא מבטח?

מה מכסה ביטוח החיים? בעת הפטירה של בן משפחה, שהיה חלק משמעותי מכלכלת הבית, היה והוא נפטר ועודנו עובד, נוצר קושי בכלכלת משק הבית שלו. אי לכך, ביטוח חיים הוא כלי לסיוע בעניין זה. ביטוח חיים יכול לתת קצבה מסוימת לבני משפחתו שתכסה את ההוצאות החודשיות ותחליף במובן מסוים את משכורתו של המנוח.

ביטוח חיים נחוץ גם במקרה ולאדם הייתה דירה בבעלותו ועליה הוא משלם עדיין תשלומי משכנתא. במקרה הזה, המוטב השני, לא יצטרך להישאר עם החוב לבדו, והביטוח יכסה את התשלום הנותר על הדירה, חלקו או כולו.

 

מתי מומלץ לרכוש ביטוח חיים?

התשלום על ביטוח חיים מושפע באופן ישיר מגילו ומצבו הרפואי של המבוטח, מן הסתם. ככל שאדם בריא יותר וצעיר, הסיכוי שלו לנצל את כספי הביטוח בשנים הקרובות נמוך יותר באופן משמעותי. אפשר לחשוב אולי, שכדאי להתחיל לשלם עבור ביטוח שכזה בשנות החיים האחרונות, או בשנים האחרונות לפני צאתו של אדם לפנסיה, אך חשביה שכזאת עלולה להיות שגויה ולעלות בהרבה כסף למבוטח ולמשפחתו.

ראשית, ככל שאדם צעיר ובריא יותר, עלות הפוליסה שהוא ישלם, תהיה נמוכה יותר. אמנם יתכן והוא ישלם עליה שנים רבות יותר, אך בחישוב הכולל, משתלם יותר להתחיל לשלם על הפוליסה כשהמחירים עדיין שווים לכל נפש.

שנית, אין איש אשר מתכנן את לכתו מן העולם. יתכן ולא עלינו, הפטירה תהיה פתאומית והתכנון להתחיל לשלם עבור ביטוח חיים בשלב מאוחר יותר, לא יצליח להתממש. בשורה התחתונה – ביטוח חיים, האם זה כדאי ולמי? כדאי, לכולם. מתי? כמה שיותר מוקדם.

 

אילו סוגים של ביטוח חיים קיימים בשוק?

ישנן חברות ביטוח רבות בשוק המוכנות לבטח כל אדם באשר הוא בביטוח חיים. אם כך, מה השוני? השוני הוא בסוג הפוליסה. ישנו ביטוח חיים שמכסה רק את הוצאות המשכנתא, ישנו ביטוח חיים שמכסה רק מוות מסוג כלשהו, או רק עד גיל מסוים ויש ביטוח חיים שמכסה כל מקרה פטירה.

 

לא לשכוח את האותיות הקטנות

לא מפתיע אם כך, שבבואנו לחתום על פוליסה מסוימת המתהדרת בשם 'ביטוח חיים' יש צורך לקרוא ולהתמקד בפרטי הפוליסה כולל האותיות הקטנות. פוליסה שמכסה כל מקרה מוות, כמובן לא תהיה באותו המחיר של פוליסה המגבילה את התשלומים עבור מקרי מוות מסוימים. את זאת חשוב מאד לבדוק לפני שרוכשים ביטוח חיים ולא להשאיר את העניין לבני המשפחה, שיגלו כי בעצם אינם מכוסים.

 

איך אפשר לבדוק אם אני מכוסה כבר בביטוח חיים?

באתר 'הר הביטוח' יש ריכוז מפורט של כל הפוליסות הקיימות לאדם מסוים. בהכנסה פשוטה של פרטים אישיים כמו מספר תעודת זהות ותאריך הנפקת התעודה, נפרסים לעיני המבוטח כל סוגי הביטוחים שהוא כבר משלם עליהם. במידה ולאחר הכניסה לאתר התגלה כי אין כיסוי עבור ביטוח חיים, זה זמן מצוין לדאוג לכיסוי גם בתחום הזה.

 

איפה ניתן לרכוש ביטוח חיים בצורה משתלמת?

ביטוח חיים הוא מוצר הקיים כמעט בכל חברת ביטוח. ניתן לרכוש אותו דרך האינטרנט וניתן לרכוש אותו בשיחת טלפון עם סוכן ביטוח בחברה מסוימת. האם הפוליסה משתלמת? כדאי לברר היטב לפני הרכישה מה היא מכילה.

לפעמים יש צורך בגורם חיצוני כמו חבר או בן משפחה שמבין בעולם הביטוחים שייתן יעוץ על מנת להרגיש שמקבלים תמורה הוגנת לכסף המושקע בפוליסה. מאחר וכל אדם מקבל הצעת מחיר בהתאם לגילו ולמצבו הרפואי, קשה להגיד באופן גורף מה היא פוליסה משתלמת. תמיד טוב לקבל הצעות מחיר ממספר מקומות, להשוות ולהחליט.

 

מרגישים שאתם טובעים במידע? ממי אפשר לקבל עזרה

לא כל אדם יכול להרגיש שהוא 'שוחה' בחומר כאשר מדובר בעולם הביטוח, לשם כך אפשר לנקוט במספר אמצעים. ראשית, כמו שנאמר, להשתמש באתר 'הר הביטוח' ולקבל מענה ראשוני עבור השאלה איזה פוליסה ברשותי ואיזה פוליסה חשבתי שיש לי ובעצם אין לי.

שנית, אפשר להתייעץ עם סוכני ביטוח של חברות מסוימות. אם ההרגשה היא מגמתית מדי, תמיד אפשר להתייעץ עם סוכני ביטוח עצמאיים שנותנים שירות עבור הלקוח ומציעים פוליסות של כל חברות הביטוח, פחות או יותר.

 

איך יודעים על מי אפשר לסמוך?

המלצות על סוכני ביטוח, או על מוצרי ביטוח מסוימים כמו ביטוח חיים תמיד אפשר לקבל מבני משפחה או חברים, או קולגות לעבודה. במקרה של ביטוח חיים, אפשר גם לברר אם יש בקרבתנו בני משפחה שהזדקקו להשתמש בביטוח שכזה ולבדוק בעדינות וברגישות האם הם מרוצים מהשירות שקיבלו, ואם היו ממליצים עליו.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

אתר הר הביטוח

עולם הביטוחים נראה לרבים בציבור הישראלי כבלתי מוכר ומעורפל. כולנו מקבלים בכל כמה זמן שיחות טלפון בהן חברות הביטוח שלנו

קרא עוד »
בחירת ביטוח מתאים

במסגרת התנהלות פיננסית נכונה, בחירה מתאימה של ביטוחים היא פעולה חשובה במיוחד. בכל חודש, אנחנו מוצאים סכום כסף לא מבוטל

קרא עוד »
×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה