- Taxes-Refund -

ביטוח חובה לרכב פרטי – למה הוא חובה?

ביטוח חובה לרכב פרטי הוא ביטוח שאותו כל בעל רכב חייב לעשות לרכב שלו. בניגוד לביטוחים אחרים שיש ברכב, בלי ביטוח החובה אסור לרכב שלכם להיות על הכביש, ונהיגה ברכב שאינו מבוטח בביטוח חובה עלולה לגרור ענישה פלילית. אנחנו כאן כדי לתת לכם את כל המידע שחשוב לדעת על ביטוח החובה של הרכב שלכם.

 

בדיקת הר הביטוח - אנו מתחייבים להוזיל את תשלומי הביטוח בעד 50%
מלאו את הטופס הבא והתחילו לחסוך בתשלומי הביטוח >>>

רוצים לבדוק אם יש אפשרות להוזלה?
או מלאו את הטופס הבא

ביטוח חובה לרכב פרטי

ביטוח חובה לרכב פרטי, כמו שברור מהשם שלו, הוא ביטוח שחייב להיות לכל רכב. הביטוח הזה נועד לכסות מקרים שבהם נגרמה תאונה והרכב שלכם היה מעורב בה. ביטוח מכסה את הנזקים שנגרמו לבני אדם כתוצאה מהתאונה, לרבות פציעות קשות וכיו"ב. הביטוח מכסה גם את יושבי הרכב במקרה הזה. חשוב לדעת שהכיסוי של הביטוח אינו קשור למידת המעורבות של נהג הרכב.

בעוד שהביטוח מכסה נזקי גוף עבור המעורבים בפגיעה, הוא אינו מכסה פגיעות שונות ברכוש, לא משנה מהי מידת האשמה של הנהג. כדי לכסות גם את המקרים הללו, ישנם ביטוחים שונים לרכב, אולם הם בהחלט לא מוגדרים בתור ביטוחי חובה.

 

כמה עולה ביטוח חובה לרכב?

העלות של ביטוח החובה לרכב מורכב ממספר גורמים:

 

1. גיל הנהגים

ככל שברכב נוהגים נהגים בגיל צעיר יותר, כך המחיר של הביטוח יהיה יקר יותר. בנוסף, אם יש ברכב נהגים שביצעו תאונות בעבר, המחיר של הפוליסה יכול לעלות. הסיבה לדבר הזה היא שנהגים צעירים מבצעים יותר תאונות מאשר נהגים וותיקים ולכן הביטוח עבורם יקר יותר.

 

2. היסטורית הנהגים

כאמור, להיסטוריה של הנהגי ברכב ישנה משמעות ביחס לביטוח, וככל שהעבר של הנהגים יהיה נקי יותר, כך המחיר של הביטוח יהיה נמוך יותר.

 

3. סוג הרכב

רכבים חדשים נחשבים לבטיחותיים יותר מאשר רכבים ישנים, ולכן ככל שהרכב שלכם יהיה חדש יותר, כך המחיר של ביטוח החובה יהיה זול יותר. בניגוד לביטוחים אחרים על הרכב, בביטוח חובה יש דווקא יתרון למי שמחזיק ברכב חדש יותר.

ישנם גורמים נוספים שמשפיעים על מחירו של ביטוח חובה לרכב פרטי, אולם אלו הגורמים המרכזיים ביותר. כאשר אתם מבצעים השוואת מחירים בין ביטוחים שונים, חשוב לקחת את הגורמים הללו בחשבון כדי לקבל השוואה מדויקת בין פוליסות הביטוח השונות.

 

איפה עושים ביטוח חובה לרכב

ביטוח חובה לרכב פרטי מסופק על ידי חברות ביטוח רבות. כל חברת ביטוח שמעניקה ביטוחים לרכב, מעניקה בראש ובראשונה את הביטוח הזה, ביטוח החובה. את המחיר של ביטוח החובה ניתן לקבל בפני עצמו, וכך להשוות אותו בין חברות שונות. עם זאת, בדרך כלל כל נהג מחזיק בביטוחי רכב נוספים מעבר לביטוח החובה, ולכן כדאי לבדוק את העלות הכוללת של כלל הביטוחים.

 

נהגים מסורבי ביטוח

כיון שאת ביטוח החובה ניתן לרכוש דרך חברות ביטוח פרטיות, ישנם נהגים שעלולים למצוא את עצמם במצב שבו חברות הביטוח השונות לא מעוניינות לבטח אותם בשל הרשעות רבות בעבירות נהיגה. עבור נהגים בסטטוס הזה ישנו ביטוח של המדינה שמאפשר להם לבטח את הרכב שלהם, אך כמובן שהעלות של הביטוח הזה תהיה יקרה יותר מאשר של ביטוח חובה דרך חברה רגילה.

 

מה ביטוח החובה לא מכסה?

ביטוח החובה לא מכסה נזקי רכוש, בין אם נגרמו לרכב שלכם ובין אם הרכב שלכם גרם אותם. כמובן, אי הכיסוי הזה לא נוגע למידת המעורבות והאשמה שלכם בתאונה, אלא לכך שהביטוח הזה נועד לכסות רק מקרים של פגיעה בגוף. לכל מקרה של פגיעה ברכוש ישנם ביטוחים נוספים שניתן לרכוש, והם יוכלו לכסות גם מקרים של נזקי רכוש. כמובן שביטוח החובה לא מכסה גניבה של הרכב.

 

נהיגה ללא ביטוח

במקרה שבו נהג  נתפס ברכב שלא מבוטח בביטוח חובה, הוא צפוי לעונש על פי החוק, עונש שעלול להגיע עד כדי מאסר. חשוב לדעת שעבור נהגים צעירים וחדשים העונש אף חמור עוד יותר, ויכול לגרור גם שלילה של רישיון הנהיגה לתקופה מחודשת, וחיוב מחודש לעבור בחינת תיאוריה וטסט.

מקרה חמור עוד יותר הוא כאשר אדם נהג ברכב ללא ביטוח וביצע תאונה. חברת הביטוח לא תכסה את הוצאות הפגיעה והוא עלול לשאת בהוצאות אלו שיהיו כבדות מנשוא. כמובן שהפיצוי לא תלוי בנהג הפוגע כיון שהמדינה משלמת אותו באמצעות 'קרנית', אולם הנהג הפוגע צפוי להיות מחויב בסכומי כסף משמעותיים.

 

סוכן ביטוח

בביטוחים כמו רכב שבהם סיכוי השימוש בביטוח גבוה בשל תאונות הדרכים הרבות שמתרחשות, כדאי להתקשר עם חברת הביטוח דרך סוכן. במקרה הצורך סוכן ביטוח יוכל לעזור לכם לקבל את המגיע לכם מחברת הביטוח עם הרבה פחות מאמץ מאשר זה שיהיה דרוש לכם כאשר אתם עומדים לבד מול חברת הביטוח.

 

התייעצות עם איש מקצוע

כמו בכל תחום, ובמיוחד כאשר מדברים על העולם של ביטוחים, לפני שאתם ניגשים לבחירת ביטוח חובה לרכב שלכם, כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע ולהבין היכן מומלץ לעשות את הביטוח עבור הרכב שלכם. לעיתים איש מקצוע יוכל להצביע לכם על נקודות שלא חשבתם עליהן כך יעזור לכם לחסוך סכום כסף משמעותי בביטוח החובה על הרכב שלכם.

 

לסיכום

ביטוח חובה הוא ביטוח שאותו כל בעל רכב חייב לעשות לרכב שלו. הביטוח מכסה פגיעות בגוף במקרה של תאונה, בין אם של נוסעים ברכב ובין אם של מי שנפגע מהרכב. הכיסוי של ביטוח החובה הוא אבסולוטי, ואינו תלוי במידת האשמה של נהג הרכב בתאונה. כפי שנאמר, חל איסור מוחלט לנהוג ברכב שאינו מבוטח בביטוח חובה, ונהיגה ברכב כזה עלולה לגרור ענישה פלילית.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

אתר הר הביטוח

עולם הביטוחים נראה לרבים בציבור הישראלי כבלתי מוכר ומעורפל. כולנו מקבלים בכל כמה זמן שיחות טלפון בהן חברות הביטוח שלנו

קרא עוד »
בחירת ביטוח מתאים

במסגרת התנהלות פיננסית נכונה, בחירה מתאימה של ביטוחים היא פעולה חשובה במיוחד. בכל חודש, אנחנו מוצאים סכום כסף לא מבוטל

קרא עוד »
×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה