- Taxes-Refund -

בחירת ביטוח מתאים

במסגרת התנהלות פיננסית נכונה, בחירה מתאימה של ביטוחים היא פעולה חשובה במיוחד. בכל חודש, אנחנו מוצאים סכום כסף לא מבוטל על ביטוחים, ולא פעם אנחנו לא באמת יודעים האם כל שקל שאנחנו משלמים לחברות הביטוח השונות באמת מוצדק. אנחנו כאן כדי לעזור לכם לקבל את הכלים שיאפשרו לכם לבצע בחירת ביטוח מתאים בצורה המיטבית.

 

בדיקת הר הביטוח - אנו מתחייבים להוזיל את תשלומי הביטוח בעד 50%
מלאו את הטופס הבא והתחילו לחסוך בתשלומי הביטוח >>>

רוצים לבדוק אם יש אפשרות להוזלה?
או מלאו את הטופס הבא

ביטוח

כאשר אנחנו מדברים על בחירת ביטוח מתאים, חשוב להבין קודם כל המילה ביטוח מחביאה בתוכה הרבה מאוד דברים. תחת קורת גג אחת ניתן לכלול את ביטוחי הרכב, הדירה, טיסות לחו"ל, ביטוח רפואי ועוד. המכנה המשותף לכל המכשירים הללו הוא המרכיב הביטוחי שבהם, כלומר העובדה שאנחנו משלמים באופן קבוע סכום כסף קטן, והחברה משלמת לנו במקרה של צורך בהוצאה גדולה.

ההתנהלות מול חברות הביטוח יכולה להיות מורכבת ומתישה. חברות הביטוח כמובן יעשו הכל כדי להימנע מלשלם לכם, כיון שזו הצורה שבה הן מרוויחות את הכסף שלהן. דווקא בגלל זה חשוב לבחור בצורה מוקפדת ביטוח מתאים, כך שגם אם הוא יעלה לכם קצת יותר כסף, תוכלו להיות בטוחים שבמקרה הצורך הביטוח יהיה שם בשבילכם כדי לסייע לכם בהוצאות.

 

איך הביטוח עובד

בכל ביטוח, התשלום שאותו אנחנו משלמים נקבע ביחס לסיכון ההפסד של חברת הביטוח. ככל שהסיכוי שחברת הביטוח תצטרך לשלם לכם מסיבה כלשהי גבוה יותר, כך המחיר שאותו תשלמו עבור הביטוח יהיה יקר יותר. לא משנה על איזה ביטוח מדובר, העיקרון הזה הוא מה שעומד מאוחרי כל ביטוח באשר הוא.

ניתן לראות את הביטוח בתור הסכם משפטי, ולכן חשוב לדעת שבמקרים שבהם תהיה לכם תביעה מול הביטוח, התביעה עלולה להתגלגל לפתחו של בית המשפט. אתם חייבים להיות מודעים בדיוק לפוליסה שלכם וכמובן להבין שתידרשו להציג ראיות במקרה הצורך.

 

בחירת ביטוח מתאים

כאשר ניגשים לבחור ביטוח, ישנם שני דברים מרכזיים שבעזרתם יש להשוות בין הביטוחים השונים. הדבר הראשון הוא כמובן ההיקף של הפוליסה. הפוליסה היא למעשה מסמך שבו מפורטים בצורה מדוקדקת התנאים של הביטוח. הפוליסה מפטרת את המקרים שבהם הביטוח יכסה את ההוצאות שלכם ואת המקרים שלא, וכמובן מה העלות של פוליסת הביטוח מבחינתכם.

ההיקף של הפוליסה הוא הדבר החשוב ביותר כיון שבעזרתו תוכלו לדעת מהם המקרים שבהם הביטוח יכסה אתכם. לאחר שבחרתם פוליסה בהיקף שנראה לכם מתאים, תוכלו להשוות בין הביטוחים השונים. חשוב לדעת שאין מה לבצע השוואה בין ביטוחים שונים לפני שבדקתם את הפוליסות, כיון שלעיתים פוליסה זולה יותר היא פשוט כזו שמכסה פחות תרחישים.

עניין נוסף שעליו יש לתת את הדעת בכל ביטוח הוא כמובן ההשתתפות העצמית. בכל ביטוח, הביטוח לא מכסה את ההוצאות בצורה מלאה אלא דורש מכם השתתפות עצמית, כלומר סכום כסף שאותו יהיה עליכם לשלם. במסגרת בדיקת הפוליסה עליכם להבין מה גובה ההשתתפות העצמית שאותה תידרשו לשלם בכל מקרה של הפעלת הביטוח, וחשוב להכניס את הנתון הזה לסל השיקולים.

 

חברות ביטוח

בשוק ישנן חברות ביטוח לא מעטות, ואת ההתקשרות איתן ניתן לעשות באופן עצמאי או דרך סוכן של חברת הביטוח. היתרון בקבלת שירות דרך סוכן הוא בכך שאתם יכולים להיות בטוחים שבמקרה שבו תהיו זקוקים לביטוח, החברה לא תוכל להתעלם מהפנייה שלכם. חברות הביטוח ידועות בכך שאינן אוהבות לשלם, ולכן סוכן במקרים רבים יכול לעזור לכם לקבל את מה שמגיע לכם.

 

חברה אחת או מספר חברות?

בשל הסוגים הרבים של הביטוחים שכל אחד מאיתנו זקוק להם, רבים מעדיפים לקבל את כל השירות באמצעות חברה אחת. בצורה הזו נחסך מכם הרבה כאב ראש בירוקרטי, אולם חשוב לדעת שהמחיר הכולל שאותו תשלמו על הביטוחים שלכם במקרה הזה, הוא לא בהכרח המחיר הזול ביותר.

 

כפל ביטוחים

דבר נוסף שחשוב לדעת כאשר ניגשים לבחירת ביטוח מתאים הוא הנושא של כפל ביטוחים. לרבים מאיתנו ישנם ביטוחים שאנחנו לא תמיד מודעים לקיומם. בין אם מדובר על ביטוח רפואי דרך העבודה, או כיסוי מסוים על הרכב, אתם עלולים לעיתים להיות במצב שבו אתם משלמים על ביטוח שכבר קיים עבורכם.

כדי להימנע ממצב כזה, בדקו היטב מה בדיוק הביטוחים שבהם אתם מחזיקים, וכמובן עברו היטב על הפוליסות ותראו שאין תרחישים שמכוסים באמצעות שני ביטוחים. מצב כזה גורם לכם להוצאה מיותרת, בלי שחברות הביטוח באמת מתכננות לשלם לכם כפול. הסיטואציה הזו נפוצה בעיקר בתחום של ביטוחים רפואיים מסוגים שונים, וחשוב להיות מודעים לכך.

 

השוואת מחירים

כמו בכל תחום שבו אתם עורכים השוות מחירים, חשוב להיזהר מהצעות מחיר שבהן המחיר נמוך באופן משמעותי מהמחיר המקובל בשוק. אחרי שתעכרו השוואה בין הצעות של מספר חברות, תוכלו מהר מאוד להבין מה סדר הגודל של המחירים, ולכן אם אתם רואים הצעה שנמוכה בצורה משמעותית משאר ההצעות, הדבר הזה צריך להדליק אצלכם נורה אדומה.

אחרי שביצעתם השוואת מחירים וקיבלתם סדר גודל מסוים, אל תתביישו להתמקח עם החברות השונות על המחיר של הביטוח שהן מציעות לכם. החברות נלחמות על כל לקוח, וזו בדיוק ההזדמנות שלכם להנות מכך ולקבל פוליסת ביטוח במחיר משתלם. בכל מקרה, לא תפסידו מכך שום דבר.

 

לסיכום

בחירת ביטוח מתאים היא מלאכה מורכבת שיש להתייחס אליה בכובד ראש. למרות המאמץ שיכול להיות כרוך בבחירת ביטוח מתאים לכל נושא, חשוב לדעת שבטווח של שנים מדובר על חיסכון משמעותי בהוצאות שלכם, ולכן המאמץ הזה בהחלט משתלם. הקפידו לפני שאתם משווים מחירים להשוות היטב את הפוליסות שהחברות השונות מציעות לכם, ובחרו בפוליסה המקיפה ביותר.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

אתר הר הביטוח

עולם הביטוחים נראה לרבים בציבור הישראלי כבלתי מוכר ומעורפל. כולנו מקבלים בכל כמה זמן שיחות טלפון בהן חברות הביטוח שלנו

קרא עוד »
×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה