- Taxes-Refund -

ביטוח אחריות מקצועית – מה זה אומר?

מה אתם יודעים על ביטוח אחריות מקצועית? בקריאת מאמר זה תוכלו להחכים בנושא. אספנו לכם מידע חשוב. 

 

בדיקת הר הביטוח - אנו מתחייבים להוזיל את תשלומי הביטוח בעד 50%
מלאו את הטופס הבא והתחילו לחסוך בתשלומי הביטוח >>>

רוצים לבדוק אם יש אפשרות להוזלה?
או מלאו את הטופס הבא

המקצוע שלנו יכול להוות פתח לתביעה

אחת המטרות החשובות של חיינו היא לרכוש לעצמנו מקצוע, ורבים מאתנו מקדישים שנים רבות ללימוד, התמחות והתמקצעות במקצועות חופשיים ונחשבים כמו רפואה, עריכת דין, ראיית חשבון ועוד. אנחנו עושים זאת גם בשביל להתפרנס, אך גם בשביל להרגיש סיפוק מקצועי, להתקדם, ולהפוך לגורם מקצועי ומוביל בתחומנו.

עם זאת, חשוב גם לציין שבמקצועות כמו אלה, בהם אנחנו עובדים עם בני אדם באופן ישיר והרמה המקצועית שלנו משפיעה באופן ישיר על חייהם – אנחנו יכולים גם לעשות טעויות, ויותר מכך אנחנו יכולים גם להיות מואשמים בטעויות גם אם לא ביצענו אותן.

במצבים אלה, אותם המקצועות החופשיים עבורם למדנו והתמחנו שנים רבות, יכולים להפוך בן רגע לגורם המסכן אותנו בתביעה – כאשר לקוחות או מטופלים לא מרוצים יכולים לטעון שטעויות מקצועיות שלנו פגעו בהם בצורה משמעותית. עבור מצבים כאלה, בהם אנחנו יכולים להיות חשובים לתביעה בשל האחריות המקצועית שלנו, קיימת פוליסת הביטוח המכונה ביטוח אחריות מקצועית.

 

ביטוח אחריות מקצועית – מה זה אומר?

אם שאלתם את עצמכם על ביטוח אחריות מקצועית – מה זה אומר? נפתח ונסביר שמדובר בפוליסת ביטוח הנמכרת לאנשים ולעסקים, שמכסה מצבים בהם אותם אנשים או עסקים נתבעים אזרחית על נזקים שנגרמו בתום לב במסגרת הפעילות המקצועית של אותם אנשים או עסקים.

חשוב להדגיש, כבר בשלב ראשוני זה, שהביטוח הוא ביטוח על תביעות אזרחיות בלבד, וכל תביעה פלילית שיכולה להיות מוגשת נגד האדם או העסק בשל העיסוק המקצועי שלהם (נגיד, בשל רשלנות רפואית או מעילה בכספים) – לא מכוסה על ידי ביטוח האחריות המקצועית.

מדובר במצבים בהם העוסק ביצע את עבודתו ללא שום מרכיב פלילי, אך בצורה שהלקוח טוען שאינה מקצועית מספיק, כשחוסר המקצועיות הזו גרם לנזק ברכוש או בבריאות לתובע. ישנם הבדלים משמעותיים מאוד בין פוליסות שונות של ביטוח אחריות מקצועית, וההבדלים הללו נוגעים בראש ובראשונה למקצועות שבהם עוסקים המבוטחים.

פוליסת ביטוח אחריות מקצועית של רופא לא תהיה דומה לפוליסת ביטוח אחריות מקצועית של רואה חשבון, וזו לא תהיה דומה לפוליסת ביטוח אחריות מקצועית של אדריכל. בכל מקצוע ישנם דגשים ספציפיים וישנם סיכונים ספציפיים בתביעות אזרחיות שיכולות להיות מוגשות נגד אותו בעל מקצוע – ופוליסת הביטוח צריכה להתאים לכך באופן מלא.

חשוב גם לציין, כחלק מביטוח האחריות המקצועית, את ביטוח אחריות הדירקטורים – ביטוח לדירקטורים בחברות ציבוריות מתביעה של בעלי מניות בחברה, שנחשב כיום חלק מביטוח האחריות המקצועית.

 

אילו סוגים של ביטוח אחריות מקצועית קיימים?

כאמור, ביטוח אחריות מקצועית יכול להתקיים עבור מקצועות רבים, וננסה להכיר ולהבין חלק מהסוגים של ביטוח אחריות מקצועית שקיימים בשוק הביטוח כיום:

  • רופאים ומקצועות רפואיים: אולי הביטוח המוכר ביותר בתחום זה הוא זה שמיועד לרופאים ולמקצועות רפואיים ופרא-רפואיים שונים. הביטוח הזה מכסה את העוסקים במקצוע הרפואי מפני מצבים בהם מטופלים טוענים שעבודה לא מקצועית דיה גרמה להם או לקרובים אליהם נזק בריאותי משמעותי. חשוב לציין שלא מדובר בכיסוי מפני תביעה פלילית על רשלנות רפואית, אלא בכיסוי של תביעה אזרחית.
  • עורכי דין: עורכי דין בהחלט יכולים לפגוש במצב בו לקוחות שלהם טוענים שעבודה לא מקצועית דיה גרמה להם לנזק של ממש, בשל ייצוג חסר של עורך הדין בבית המשפט או במצבים אחרים. במצב זה, עורך הדין יכול להיות חשוף לתביעה אזרחית מטעם הלקוח – וביטוח האחריות המקצועית מגן עליו מפני כך.
  • רואי חשבון: רואי חשבון, שאמונים על המספרים והספרים הכספיים של לקוחותיהם, הם אנשים שטעות שלהם יכולה לעלות הרבה מאוד כסף ללקוח. במצב זה, הלקוח בוודאי ימהר לתבוע את רואה החשבון, וביטוח האחריות המקצועית מעניק לעוסקים בתחום רשת ביטחון חשובה מאוד בהקשר זה.
  • אדריכלים ומהנדסים: טעויות מקצועיות של אדריכל או מהנדס יכולות להיות טעויות יקרות מאוד, גם ברכוש ולעתים גם בנפש. ביטוח אחריות מקצועית הוא נדרש מהסיבה הזו בדיוק, אך גם כאן חשוב לעמוד על ההפרדה בין הביטוח הנוגע לתביעות האזרחיות, לבין מצבים של תביעה פלילית.

 

מאפייני ביטוח אחריות מקצועית

פוליסות ביטוח אחריות מקצועיות יותאמו באופן ספציפי לכל מקצוע עבורו הן נדרשות, והן מגדירות באופן ספציפי ומפורט את כל סוגי המעשים האפשריים שיכולים להוביל להפעלת הביטוח. במצב בו מתרחש מחדל מהסוג שעבורו יש צורך בהפעלת הביטוח, הפוליסה תכסה את הוצאות ההגנה המשפטית על העוסק בתביעה אזרחית, ואת הפיצוי שיוענק לתובע במצב בו המשפט יסתיים בהפסד או בהסכם.

במקרים רבים, הביטוח כולל רמה כלשהי של השתתפות עצמית, בהתאם לסוג האירוע המתרחש ולעלויות הכיסוי. חשוב מאוד גם לציין שבמקצועות עבורם יש צורך ברישיון (כמעט כל מקצוע עבור יש ביטוח אחריות מקצועית) – קיומו של רישיון זה הוא נדרש עבור קבלת הביטוח.

 

האם כדאי לבצע ביטוח אחריות מקצועית?

אם אתם עוסקים במקצוע חופשי, בו למעשים שלכם יכולה להיות השפעה משמעותית על מצבם הכלכלי או האישי של הלקוחות או המטופלים שלכם, ולכל טעות יכול להיות מחיר עצום – ביטוח אחריות מקצועית הוא מחויב המציאות לחלוטין. ברגע שבו אתם מבוטחים בביטוח אחריות מקצועית, אתם יכולים להתנהל בצורה בטוחה יותר ולדעת שיש לכם רשת ביטחון, וגם טעות לא תהרוס את החיים המקצועיים ואת המצב הכלכלי שלכם.

הביטחון הזה הוא נדרש בכדי שתוכלו לבצע את העבודה שלכם היטב – וכך, ביטוח אחריות מקצועית הוא לא רק נדרש כלכלית ומשפטית, אלא ממש מאפשר לכם לעבוד בצורה טובה, בטוחה ורגועה יותר. כל מה שצריך לעשות הוא לפנות לחברה או לסוכנות ביטוח שמתמחה בביטוחי אחריות מקצועית, ושווה לברר על חברה שמתמחה בביטוחים הנוגעים למקצוע שלכם – כך תוכלו לדעת שאתם חותמים על פוליסה שמתאימה לכם באופן מלא.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

אתר הר הביטוח

עולם הביטוחים נראה לרבים בציבור הישראלי כבלתי מוכר ומעורפל. כולנו מקבלים בכל כמה זמן שיחות טלפון בהן חברות הביטוח שלנו

קרא עוד »
בחירת ביטוח מתאים

במסגרת התנהלות פיננסית נכונה, בחירה מתאימה של ביטוחים היא פעולה חשובה במיוחד. בכל חודש, אנחנו מוצאים סכום כסף לא מבוטל

קרא עוד »
×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה