- Taxes-Refund -

איתור ביטוח חובה – הר הביטוח

עולם הביטוחים מציע לנו מגוון פוליסות וכיסויים ביטוחיים, חלקם נחוצים יותר וחלקם נחוצים פחות, אך בכל הקשור לנהיגה, החוק בישראל מחייב כל בעל רכב להחזיק בביטוח חובה לרכב. אמנם מדובר בביטוח שגרתי ונפוץ למדי, אך לא פעם, אנשים רבים מגלים כי הם רכשו פעמיים ביטוח חובה, מצב, אשר כפי שנראה במאמר זה, ניתן בהחלט למנוע.

 

בדיקת הר הביטוח - אנו מתחייבים להוזיל את תשלומי הביטוח בעד 50%
מלאו את הטופס הבא והתחילו לחסוך בתשלומי הביטוח >>>

רוצים לבדוק אם יש אפשרות להוזלה?
או מלאו את הטופס הבא

אילו סוגי ביטוחי רכב קיימים?

לכל אחד ואחת מאיתנו יכולים לקרות אירועים פתאומיים ובלתי צפויים, אשר חלקם עלולים להתברר לנו כבעלי עלויות תיקון גבוהות במיוחד. כדי להימנע מהוצאות כלכליות כבדות, אנשים רבים פונים לרכוש פוליסות ביטוח מחברות הביטוח השונות, אשר תמורת תשלום חודשי קבוע (פרמיה), מוכנים לחלוק איתנו את הסיכון מהתרחשותם של אירועים אלו.

עולם הביטוחים הוא עולם מיוחד ומגוון, כאשר ניתן לבטח כמעט כל דבר, החל מרכוש ועד בריאות, כאשר אחד הביטוחים הנפוצים במיוחד בתחום הרכוש, הוא ביטוח הרכב, הנחלק ל – 3 קטגוריות עיקריות:

 

ביטוח חובה

כפי ששמו מעיד עליו, ביטוח חובה הוא ביטוח שכל בעל רכב חייב להחזיק ברשותו על פי חוק, כאשר ביטוח זה נועד לספק רשת ביטחון כלכלית לנהג מפני פגיעות גוף שונות, הן של הנוסעים ברכב והן של מעורבים אחרים.

 

ביטוח צד ג'

ביטוח זה מעניק כיסוי רחב יותר מביטוח החובה, כאשר מלבד נזקי גוף, הוא מכסה גם נזקים שנגרמו לרכוש של צד שלישי כתוצאה מתאונה.

 

ביטוח מקיף

הביטוח הרחב ביותר תחת קטגוריית ביטוחי הרכב, כשהוא מעניק כיסוי מפני נזקים שונים העלולים להיגרם לרכב עצמו – שריפה, פריצה, גניבה וכדומה, לרבות כיסוי לנזקי צד ג'.

 

איתור ביטוח חובה – מי צריך את זה?

כאמור, עולם הביטוחים כולל בתוכו מגוון סוגים וכיסויים ביטוחיים, אשר לעיתים יוצרים אצלנו מצב של בלבול וחוסר סדר. לכן, איתור ביטוח חובה נדרש עבור אלו שאינם יודעים אם בכלל קיים להם ביטוח חובה וככל וקיים, באיזו חברה נמצא הביטוח.

מלבד הצורך החשוב בסדר וארגון התיק הביטוחי שלנו, פעמים רבות קורים מקרים של כפל ביטוחי – מצב בו אנחנו משלמים כפול על אותו הביטוח, כך שאיתור ביטוח חובה יכול לחסוך לנו גם כסף רב ותשלומים מיותרים. לאחר שהבנו את החשיבות של איתור ביטוח חובה, נשאר לנו רק לבדוק כיצד עושים זאת בדיוק?

 

איתור ביטוח חובה – הר הביטוח

כאשר יש לנו מושג קלוש באיזו חברה נמצא ביטוח החובה שלנו, הרי שאנחנו יכולים להתקשר לחברת הביטוח הרלוונטית ולבדוק האם אכן ביטוח החובה שלנו נמצא שם. על אף שמדובר בזמני המתנה מרובים ובאינספור שאלות זיהוי, הרי שלפחות יש לנו קצה חוט, אך מה עושים אם אין לנו מושג האם קיים לנו ביטוח חובה והיכן?

בדיוק לשכם כך, משרד האוצר הקים אתר הנקרא הר הביטוח, דרכו כל אדם יכול לאתר את כל הפוליסות הרשומות על שמו. כך, איתור ביטוח חובה – הר הביטוח, מאפשר לנו בכמה לחיצות כפתור, לגלות באיזו חברה אנחנו מבוטחים, כמה אנחנו בדיוק משלמים והאם קיים לנו כפל ביטוחי.

 

איך מבצעים איתור ביטוח חובה – הר הביטוח?

לא מעט אנשים נרתעים מלהזין פרטים אישיים באתרי האינטרנט השונים, אך כפי שהזכרנו, אתר הר הביטוח הוא אתר ממשלתי של משרד האוצר ולפיכך, מאובטח בהתאם. כך, איתור ביטוח חובה – הר הביטוח מתחיל באמצעות הזדהות באתר על ידי מספר תעודת זהות ותאריך הנפקתה וכן מענה על שאלה האם יצאתם מהארץ והונפק לכם דרכון ב – 3 השנים האחרונות.

לאחר שלב ההזדהות, תוכלו לעבור ללשונית "איתור ביטוח קיים" ולראות את כל הפוליסות הקיימות על שמכם ובהתאם לחלוקה על פי קטגוריות ביטוחיות. חשוב לדעת, כי במידה ומדובר ברכישת פוליסה חדשה (במהלך החודש האחרון), ייתכן שהנתונים עדיין לא יהיו מעודכנים במלואם באתר.

 

משלמים כפול? יקר? מה עושים עכשיו?

איתור ביטוח חובה – הר הביטוח מאפשר לנו להיות עם יד על הדופק, הן מבחינת מניעת כפל ביטוחי והן מבחינת גובה התשלום אותו אנחנו משלמים. אך לאחר שגילינו שאנחנו משלמים יקר מידי ו/או פעמיים על אותו הביטוח, מה ניתן לעשות?

 

פנייה עצמאית לחברת הביטוח

איתור ביטוח חובה – הר הביטוח מראה לכם בדיוק באיזו חברה נמצא הביטוח שלכם, כך שאם מדובר בביטוח כפל או בביטוח יקר מידי, תוכלו להתקשר לחברת הביטוח הרלוונטית ולברר אודות הביטוח – אפשרות הוזלה, ביטול ואף זיכוי בגין התקופה בה היה קיים ביטוח כפל.

 

סיוע של חברה מקצועית ומנוסה

זמני ההמתנה הממושכים לנציג טלפוני של חברת הביטוח, יחד עם העובדה החשובה כי הפרמיה החודשית אינה האינדיקציה הבלעדית לכדאיותו של הביטוח, מביאים אנשים רבים להיעזר בשירותיה של חברה מקצועית ומנוסה בתחום איתור ביטוח חובה – הר הביטוח וביטוחים אחרים בכלל והאפשרות להוזיל את הביטוחים.

 

לא מצליחים לאתר את ביטוח החובה שלכם?

דרך אתר הר הביטוח ניתן לאתר כאמור את כלל הפוליסות הקיימות על שמכם, אך לעיתים, אנחנו לא מצליחים לאתר את ביטוח החובה גם דרך אתר הר הביטוח, אשר כפי שהזכרנו, ייתכן וזה נובע מרכישת פוליסה חדשה, אשר טרם התעדכנה במערכת הר הביטוח.

מלבד זאת, ייתכן כי אי הצלחת איתור ביטוח חובה – הר הביטוח נובע מהזנת פרטים שגויים, פוליסה שכבר לא פעילה, פוליסה שנרשמה על שם בן / בת הזוג ועוד. במקרים אלו, מומלץ בהחלט לפנות לסוכן הביטוח או לחברה מקצועית בעלת ניסיון בתחום.

 

מאתרים, משווים וחוסכים

ראינו אם כן, כי ביטוח חובה הוא ביטוח שכל בעל רכב מחויב להחזיק בו על פי חוק, כאשר ייתכנו לא מעט מקרים בהם אנחנו לא יודעים האם והיכן קיים לנו ביטוח חובה לרכב, בעיה אותה ניתן לפתור באמצעות איתור ביטוח חובה – הר הביטוח, אתר ממשלתי של משרד האוצר, המראה לנו את כל הביטוחים הקיימים על שמנו.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

אתר הר הביטוח

עולם הביטוחים נראה לרבים בציבור הישראלי כבלתי מוכר ומעורפל. כולנו מקבלים בכל כמה זמן שיחות טלפון בהן חברות הביטוח שלנו

קרא עוד »
בחירת ביטוח מתאים

במסגרת התנהלות פיננסית נכונה, בחירה מתאימה של ביטוחים היא פעולה חשובה במיוחד. בכל חודש, אנחנו מוצאים סכום כסף לא מבוטל

קרא עוד »
×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה