- Taxes-Refund -

פריסת מס שבח

מס שבח משלמים עקרונית בשנה שבה המוכר מכר את הדירה, אך קיימת אפשרות לבקש להכיר בשבח כהכנסה על פני כמה שנים ולמעשה לפרוס אותה לתקופה של 4 שנים – או לתקופה שבה המוכר עדיין מחזיק את הדירה, המוקדם מבין השתיים. המשמעות היא הפחתת אחוז המס בהתאם לנתוני המוכר, בעוד היתרונות רלוונטיים בעיקר לאוכלוסיות שזכאיות לתשלומי מס מופחתים

אם מכרת נכס ב-6 השנים האחרונות, ייתכן והינך זכאי להחזר מס שבח בשווי עשרות אלפי שקלים. התחל בדיקת זכאות, בסיומה תתגלה מידת זכאותך – במהירות וללא עלות!
איך קוראים לך?
האם מכרת נכס ב-6 השנים האחרונות?
מתי מכרת את הנכס?
איזה נכס מכרת?
כמה מס שבח שילמת במכירת הנכס?
מצויין, אנחנו מיד מסיימים. לצרכיי אימות וקבלת תוצאות הבדיקה
אנא הכנס את מספר טלפון הנייד שלך

לכמה זמן אפשר לפרוס מס שבח?

למוכרים יש אפשרות לפרוס את המס על פני עד 4 שנים אחורה משנת המכירה או לתקופת הבעלות על הנכס, הקצר מביניהם. תקופת הבעלות מחושבת משנת המס שלאחר רכישת הנכס ועד לשנת המכירה. 

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

בעלי נכסים משותפים, כגון בני זוג, יכולים לבקש חלוקה נפרדת על סמך שיעורי המס והזיכויים האישיים שלהם. גמישות זו משתרעת על מוכרים שקיבלו בירושה או קיבלו נכס במתנה, ומאפשרת חלוקת מס שבח על פני תקופת הבעלות, לרבות הזמן שהחזיק הבעלים הקודם, מוגבל ל-4 שנים לכל היותר.

פריסת מס שבח לפי תקופות

ניתן לבקש לפרוס את מס שבח מקרקעין על פני תקופה של עד 4 שנים, בתוספת השבח השנתי להכנסתו החייבת של המוכר. במידה והמוכר שילם יותר מס שבח מהחייב, הוא זכאי להחזר ההפרש בצירוף ריבית והצמדה. למרות שמדובר בפריסת הרווח ולא בפריסת תשלום המס עצמו, השימוש במנגנון חשוב כי הוא עשוי להוביל לכמה יתרונות: הפחתת תשלומי המס או קבלת החזרי מס משמעותי, במידה ומגישים את הבקשה תוך 6 שנים. 

מתי ניתן לבקש לחשב מחדש את מס השבח?

ניתן לבקש את חישוב מס שבח עד 4 שנים לפני שנת המכירה, בתוספת השבח השנתי להכנסתו החייבת של המוכר. פריסת מס שבח עשויה להוריד את אחוז המס על השבח ולהקטין את חבות המס של המוכר, בהתאם לנתוני מס ההכנסה האישיים שלו. ניתן לפרוס את השבח על פני תקופה של עד 4 שנים לפני מועד המכירה או תקופת הבעלות על הנכס הנמכר, לפי הקצר מביניהם.

איך מוגדרת תקופת הבעלות במקרקעין?

תקופת הבעלות במקרקעין מתחילה בשנת המס שלאחר שנת המס בה קיבל המוכר את הזכות בנכס ומסתיימת בשנת המס בה חדל המוכר להחזיק בנכס. חשוב להכיר את הנתונים לגבי הסעיף הזה, על מנת למלא אותו לאחר מכן על גבי הטופס הרלוונטי. 

למי שמורה הזכות לבצע פריסה של מס השבח?

הזכות שמורה עבור מוכרי זכויות במקרקעין שאינם פטורים, שהם תושבי ישראל והגישו דוחות שנתיים למס הכנסה לחלוקת השנים. במידה ומדובר על מי שפטורים ממס שבח, כמובן שהזכות אינה רלוונטית לגביהם. 

כיצד משפיע החוק על אוכלוסיות ספציפיות?

פריסת מס שבח משתנה בהתאם לסוג האוכלוסייה. כך לדוגמא מוכרים בני 60 פלוס או נכים נהנים ממדרגות מס הכנסה נמוכות יותר, בעוד בני זוג המוכרים נכס בבעלות משותפת יכולים כל אחד לבקש לפרוס את השבח לפי נקודות הזיכוי ושיעורי המס שלו. יש לבצע הערכות פרטניות לכל אחד מבני הזוג. בנוסף, מוכרי נכסים שעברו בירושה יכולים לפרוס שבח מתקופת הבעלות של המוריש ואילך, אבל רק החל משנת המס שלאחר מועד רכישת המוריש (הפריסה מותרת ל-4 שנים לכל היותר). לשם השוואה, מוכרי נכסים מחוננים יכולים להפיץ הערכה מתקופת הבעלות של נותן המתנה. 

האם גם חברות ותאגידים יכולים לבצע פריסה של השבח?

חלוקה למס שבח אפשרית למכירת נכסים מרובים, אך מומלץ להתייעץ עם מומחה. חברות אינן זכאיות לחלוקת שבח; הזכות ניתנת ליחידים בלבד (נכון לשנת 2023). במילים אחרות, גם ארגונים שעוסקים בנדל"ן ומוכרים או קונים נכסי מקרקעין לצורך הפקת רווחים לא זכאים לבצע את הפריסה של השבח. 

איך מבצעים את הפריסה של השבח?

קודם כל רצוי לבצע הדמיית חישוב מס שבח במחשבון אתר האינטרנט של רשות המיסים לתוצאות מיטביות. לאחר מכן יש להגיש הצהרה על מכירה או רכישה של זכויות במקרקעין ולצרף טופס 7003. בנוסף, כדאי לצרף אסמכתאות להגשת דוחות מס הכנסה לפי סעיף 131 לפקודה לשנים המתבקשת. לבסוף, יש למלא בפריסה את הכנסתו החייבת של המוכר בשיעורי מס רגילים (לפי מדרגות מס הכנסה) ומספר נקודות הזיכוי המגיעות למוכר עבור שנות המס.

מתי אפשר לקבל החזר?

חישוב המס של מנהל מיסוי מקרקעין עשוי להוציא את שנת המכירה, וכתוצאה מכך תשלום מס שבח גבוה יותר מהחייב. במקרה זה, זכאי המוכר להחזר לאחר הגשת דו"ח הכנסותיו לשנת המכירה, לרבות שבח המקרקעין.

מבנה בקשה לפריסת מס שבח מקרקעין

החלק הטכני של ביצוע הפעולה הוא הגשת בקשה לפריסת מס שבח מקרקעין על גבי טופס 7003 של רשות המיסים. בסעיפים הראשונים של הטופס ממלאים פרטים לגבי המוכר, פרטי הזכויות לגביהן מוגשת הבקשה ואת התאריך בו הזכות הגיעה לידי המבקש. לאחר מכן מציינים מהי תקופת הפריסה המתבקשת, בחלוקה משנת מס אחת לשנת מס אחרת (בה נמכרה הזכות שהפרטים שלה מצוינים על גבי הבקשה). 

מה כדאי לסמן ולא לסמן על גבי טופס הבקשה לפריסת השבח?

חלק מהסעיפים על גבי טופס 7003 דורשים סימון מצד מבקש הבקשה. כך למשל יש לציין האם הוגשה בקשה לפריסה נוספת אחרת בתקופת הפריסה ועבור איזה שנים הוגשו דוחות מס לפקיד השומה. מעבר לכך, יש לציין את ההכנסות הקובעות כפי שהוצהרו על גבי טופס הדיווח השנתי בסעיף הרלוונטי לפקודת מס הכנסה (סעיף 131). בחלק האחרון מציינים את נקודות הזיכוי המגיעות למבקש הבקשה בשנות המס נשוא הפריסה (למשל תושב, בן או בת זוג, מזונות, מספר ילדים שנולדו בכל שנת מס, מספר ילדים אחרים, השתתפות בכלכלת הילדים וכן הלאה).

שאלות ותשובות

על פני תקופה של עד 4 שנים.

מוכרים של זכויות מקרקעין שאינן פטורות ותושבי ישראל שהגישו דוחות שנתיים למס הכנסה לשנים המתבקשות.

לבקש החזר מס. המוכר זכאי להחזר לאחר הגשת דו"ח הכנסותיו לשנת המכירה, לרבות שבח המקרקעין, אם שילם מס שבח גבוה מהחייב.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

עוסק מורשה

עוסק מורשה, כהגדרת רשויות המס בישראל, הוא בעצם עצמאי שמחזור העסקים השנתי שלו עולה על 120,000 ₪ נכון לשנת 2024.

קרא עוד »
מס היטל השבחה

היטל השבחה הינו מס הנגבות על ידי הרשויות המקומיות על עליית ערך הנכס הנובעת מתוספות בנייה מורשות, כאשר המס עומד

קרא עוד »
סוגי תיקים במס הכנסה

מערכת המס מחלקת יחידים וגופים למקרי מס הכנסה ספציפיים על סמך מצבם התעסוקתי, פעילותם העסקית וקריטריונים נוספים. סיווגים אלו מסייעים

קרא עוד »
מס רכישה ילד נכה

הורים שזכאים על פי הנחיות המוסד לביטוח לאומי לקבלת גמלת ילד נכה, גם עשויים בתנאים מסוימים להפחתה במס רכישה ולתשלום

קרא עוד »
מס דיבידנד

החל משנת 2024, מסגרת המס סביב דיבידנדים בישראל בנויה כדי להבדיל בין בעלי מניות בודדים, בעלי מניות מהותיים (המחזיקים ביותר

קרא עוד »
פטור מס שבח

הפטור ממס שבח בישראל חל על מוכרי דירות מגורים בתנאים ספציפיים. כדי לקבל פטור, דירה חייבת להיות בנויה במלואה, בבעלות

קרא עוד »
תשלום מס שבח

כל מי שמוכר זכות במקרקעין ואינו פטור על פי הנחיות רשות המיסים, צריך לשלם מס שבח בתוך 60 ימים מתאריך

קרא עוד »
מס רכישה

מס רכישה הוא מס שמשלמים על רכישת זכות במקרקעין לפי החוק מיסוי מקרקעין התשכ"ג 1963. המס משולם מהצד של הרוכש

קרא עוד »
×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה