- Taxes-Refund -

מס על נדלן

המיסוי על נדל"ן נכון לשנת 2023 כולל מס רכישה, מס שבח, היטל השבחה ומס הכנסה על שכירות. בנוסף, מהות העסקה עשויה לחייב תשלום מס הכנסה, מע"מ ומיסים או היטלים אחרים.
מס רכישה >>

מס על נדלן – מיסוי מקרקעין

החוק קובע כי שני הצדדים המעורבים בעסקת מקרקעין, המוכר והקונה, חייבים במס. מס מקרקעין ניתן לסווג לשתי צורות עיקריות: מס שבח למוכרים ומס רכישה לקונים. תשלום מיסים אלו בזמן אמת הוא חיוני להשלמת העסקה בלשכת רישום המקרקעין. מסים משולמים בדרך כלל במשרדי מיסוי מקרקעין אזוריים תוך פרק זמן של 60 יום ממועד העסקה.

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

מהו מס שבח?

מס שבח הוא עוד מרכיב מכריע במיסוי מקרקעין. מס זה מוטל על רווחי ההון ממכירת מקרקעין. הוא מחושב כ-25% מרווח ההון, שהוא ההפרש בין מחיר המכירה של הנכס למחיר הרכישה שלו, עם התאמות למדד המחירים לצרכן וקיזוז הוצאות רכישה והשבחה.

מחשבון מס שבח >>

מס על נדלן

מהו מס רכישה?

הבנת המושג מס רכישה היא בסיסית. המס חל על רכישת בית פרטי, דירה, קרקע או נכס מסחרי. שווי הנכס והשימוש המיועד בו הם הגורמים המרכזיים בקביעת מדרגות המס.

כמה זה מס רכישה?

שווי הנכס מס רכישה
רכישה של דירה יחידה – עד 1,919,155 ש"ח 0%
רכישת דירה יחידה – שמעל 1,919,155 ₪ ועד 2,276,360 ₪  3.5%
רכישת דירה יחידה – מ- 2,276,360 ₪ ועד 5,872,725 ₪ 5%
רכישת דירה יחידה -מ-  5,872,725 ₪ ועד 19,575,755 ₪ 8%
רכישת דירה יחידה – מעל 19,575,755 ₪ 10%
רכישת דירה שניה – עד 5,525,070 ₪ 8%
רכישת דירה שניה – מעל 5,525,070 ₪ 10%

הנתונים נכון לשנת 2023.

האם צריך לשלם מס רכישה על דירות שונות?

מעניין לציין שהחוק הישראלי מתיר ליחיד להחזיק בשתי דירות מגורים עד 18 חודשים תוך נהנה משיעור המס המופחת של הנכס הראשון. הוראה זו נועדה לתת מענה למקרים בהם הרוכשים אינם יכולים למכור את דירתם הקודמת לפני רכישת דירת חדשה.

מה קובע את הסכום של מס רכישה?

מס הרכישה משתנה לפי שני פרמטרים: מחיר הדירה, וסוג העסקה. מס זה חל על כל עסקאות המקרקעין ברחבי שטח ישראל, לרבות בתים פרטיים, דירות מגורים ומגרשים. תשלום מס הרכישה הינו תנאי מוקדם לרישום העסקה בלשכת רישום המקרקעין.

מהו שיעור מס הרכישה נכון לשנת 2023?

ראוי לציין כי שיעורי מס הרכישה מותאמים מדי שנה בהתאם לתנודתיות במדד המחירים לצרכן. משרד האוצר קובע את התעריפים ב-16 בינואר בכל שנה. ישנם מקרים בהם ניתנות חריגות והפחתות בתשלום מס רכישה.

מה ההבדל בין סוגים שונים של מס רכישה?

מס הרכישה נמוך יחסית לנכס בודד בבעלות הרוכש או משפחתו הקרובה, אך הוא מתחיל לטפס לנכס השני ומעלה. עם זאת, בעלות של עד שליש דירה או עד מחצית מדירה שעברה בירושה אינה נחשבת לבעלות על נכס נוסף בקביעת מס הרכישה.

כמה מס שבח משלמים על דירה בירושה?

אם נמכרת דירה שעברה בירושה, המס הוא 25% מההפרש בין מחיר הרכישה המקורי למחיר המכירה. עם זאת, אם המנוח היה פטור ממס, גם היורש, בתנאי שהם בן זוג או צאצא.

כיצד מחשבים רווח נקי כדי לדעת כמה יוצא מס שבח?

מס זה מחושב על הרווח הנקי של המכירה, ולא על הרווח הגולמי. מנכות הוצאות כגון עמלות תיווך ושיפוצים ונעשות התאמות אינפלציוניות. זו גם הסיבה בגללה חשוב לשמור קבלות על הוצאות שונות, כמו למשל אחרי שיפוץ בדירה.

האם יש מע"מ בנדל"ן?

תשלומי מע"מ יכולים לחול באחד משלושה מקרים: המקרה הראשון הוא כאשר המוכר הוא סוחר/תאגיד/ישות משפטית הנדרשת לשלם מע"מ. המקרה השני הוא שבו הקונה הוא סוחר/תאגיד/ישות משפטית הנדרשת בתשלום מע"מ. המקרה השלישי הוא בו חל מע"מ על העסקה כתוצאה מהחוק או מדרישות רשות המסים.

מתי ולמי משלמים היטל השבחה?

מדובר בחיוב המוטל על ידי הרשות המקומית על בעלי דירות בגין שיפורים שביצעו שהעלו את ערך הנכס. ההיטל הוא 50% מסכום ההשבחה. גם כאן, בשביל לבחון את רף ההשבחה צריך לבדוק מה היה הערך של הנכס לפני ואחרי התאריך שבו המחיר השתנה. 

מתי משלמים מע"מ על עסקאות נדל"ן בישראל?

מע"מ ישולם על עסקאות מקרקעין בשלושה מקרים עיקריים: אם המוכר הוא גוף חייב במע"מ, כגון עוסק או חברה; אם הקונה הוא גוף חייב במע"מ; או במצבים מסוימים בהם החוק או רשות המיסים דורשים זאת. למשל, בקניית דירה חדשה מקבלן, המחיר כולל את המע"מ החל על העסקה.

למה חשוב לדעת מהו מס המוטל על נדלן בישראל?

הבנת המרכיבים השונים הללו של נוף המס בישראל חיונית לכל מי ששוקל לקנות או למכור נכס שם. כמו בכל החלטה פיננסית משמעותית, תמיד מומלץ לפנות לייעוץ מאיש מקצוע מס או יועץ משפטי כדי להבין היטב את חובותיך וזכויותיך.

האם צריך לשלם מס הכנסה על שכירות?

אם יש בבעלותך נכס בישראל ואתה מרוויח ממנו הכנסה משכירות, ייתכן שתחויב במס הכנסה על שכירות. החל משנת 2023, הכנסה מדמי שכירות מחויבת במס בשיעורים פרוגרסיביים, אך ישנם פטורים על הכנסות משכירות נמוכות ברף מסוים. את המס משלמים על הכנסה משכירות עד 5,471 ש"ח ובשיעור של 10% עבור הכנסה, ועד תשלום מס לפי מדרגות.

האם זרים שהם בעלי דירות בישראל צריכים לשלם מיסים על נדל"ן?

אם אתה זר שקונה או מוכר נכס בישראל, עשויים להיות שיקולים נוספים ומיסים אפשריים. לדוגמה, בעלים זרים עשויים לעמוד בפני שיעורי מס שונים, וייתכנו דרישות ומיסים נוספים בעת מכירת נכס.

מה מיוחד בתחום של מס על נדלן בישראל?

נושא המיסוי הוא עצום ומסובך, במיוחד כאשר דנים בנדל"ן בישראל. חלים סוגים שונים של מעסים, הכוללים בין היתר מס רכישה, מס שבח נדלן, היטל השבחה וכמובן מס הכנסה נדלן בהקשר של שכר דירה. כל אלה מותנים בפרטי העסקה. החקיקה הישראלית מציעה מתווה מקיף של סוגי המסים השונים שעיסקת מקרקעין עלולה לגרור.

איך אפשר להפחית מס הכנסה מחירי דירות במסלולי פטורים?

בחיפוש אחר דרכים של הפחתת חבות מס הכנסה מכירת דירות יכולה להיות עסקה מתעתעת. לכל נתיב יש יתרונות וחסרונות משלו, והנישום יכול לבחור אחד בכל שנה. עם זאת, באופן עקרוני שלושת מסלולי המס להשכרת דירה הם: מסלול הפטור ממס, מסלול חיוב מס מופחת ומסלול חיוב מס לפי מדרגות המס. אם למשל מדובר במקרים של מס הכנסה על השכרת נכס מסחרי, מתייחסים להכנסה שמתקבלת כהכנסה פאסיבית. שיעור המס שחל על הכנסה כזו מתחיל ב-30% ותלוי בשאר ההכנסות של בעל הנכס. 

איזה פטורים יש על מס על נדלן?

קיימים פטורים והנחות ספציפיות ממס לקבוצות מסוימות כמו נכים, עיוורים ולקויי ראייה, ניצולי שואה, נכי המלחמה בנאצים, בני משפחות שכולות ועולים חדשים. הפרט של פטורים או הנחות אלו משתנים בהתאם למצב ולשווי הנכס.

מתי כדאי להידרש לעניין של מיסוי מקרקעין ונדל"ן?

עולם מיסוי המקרקעין בישראל הינו מקיף ומגוון, עם היבטים שונים שיש לקחת בחשבון. ממס רכישה ועד מס שבח, לכל סוג מס יש ניואנסים ומפרטים משלו שחשובים לקונים ולמוכרים להבין. ניווט בשטח מורכב זה יכול להיות אתגר, אך הבנת היסודות יכולה להקל משמעותית על התהליך.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

מס היטל השבחה

היטל השבחה משפיע על בעלי נכסים המבצעים פרויקטי בנייה המעלים את ערך הנכס שלהם. המס מוטל על שווי נכס עקב

קרא עוד »
סוגי תיקים במס הכנסה

מערכת המס מחלקת יחידים וגופים למקרי מס הכנסה ספציפיים על סמך מצבם התעסוקתי, פעילותם העסקית וקריטריונים נוספים. סיווגים אלו מסייעים

קרא עוד »
מס רכישה ילד נכה

הורים שזכאים על פי הנחיות המוסד לביטוח לאומי לקבלת גמלת ילד נכה, גם עשויים בתנאים מסוימים להפחתה במס רכישה ולתשלום

קרא עוד »
מס דיבידנד

החל משנת 2024, מסגרת המס סביב דיבידנדים בישראל בנויה כדי להבדיל בין בעלי מניות בודדים, בעלי מניות מהותיים (המחזיקים ביותר

קרא עוד »
פטור מס שבח

הפטור ממס שבח בישראל חל על מוכרי דירות מגורים בתנאים ספציפיים. כדי לקבל פטור, דירה חייבת להיות בנויה במלואה, בבעלות

קרא עוד »
תשלום מס שבח

כל מי שמוכר זכות במקרקעין ואינו פטור על פי הנחיות רשות המיסים, צריך לשלם מס שבח בתוך 60 ימים מתאריך

קרא עוד »
מס רכישה

מס רכישה הוא מס שמשלמים על רכישת זכות במקרקעין לפי החוק מיסוי מקרקעין התשכ"ג 1963. המס משולם מהצד של הרוכש

קרא עוד »
×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה