- Taxes-Refund -

מי חייב בהגשת דו"ח שנתי למס הכנסה?

סעיף 131 לפקודת מס הכנסה קובע כי עצמאיים, חברות בע"מ, עוסק מורשה ופטור ולעיתים גם שכירים בעלי הכנסה שנתית גבוהה מחויבים להגיש דוח שנתי ובו פירוט הכנסות והוצאות. אי הגשת הדוח היא עבירה פלילית ומותר לתקן אותו עד 4 שנים מההגשה.

מה ההבדל בין מי שחייב בהגשת דו"ח שנתי למס הכנסה?

עצמאים (עוסק מורשה ופטור), חברה בע"מ ולעיתים גם שכירים חייבים בהגשת דוח שנתי למס הכסנסה. את פירוט החובה בהגשת דוח שנתי למס הכנסה ניתן למצוא בסעיף 131 לפקודת מס הכנסה. מי שיש לו רק סוגים מסוימים של הכנסה עשוי להיות פטור מחובות זו. בנוסף, לשמאי יש סמכות לבקש דו"ח שנתי מאנשים שעל פי חוק לא יידרשו להגיש דו"ח.

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

עד מתי אפשר להגיש את הדו"ח?

תאריך היעד להגשת הדוח השנתי הוא 30 באפריל של השנה שלאחר תום שנת המס עבור יחידים, ו-31 במאי עבור חברות. רשות המיסים מעניקה לעסקים מסוימים אישור להגיש את הדוחות השנתיים שלהם במועד מאוחר יותר בהתאם להנחיות שנקבעו. לכן, עבור רוב העסקים, דוח לשנת 2023 יגיע עד 30 באפריל 2024.

איך מגישים את הבקשה?

תהליך הגשת דוח שנתי לגוף מס הכנסה הינו חובה לבעלי עסקים מכל סוג. לעומת זאת, עובדים שכירים מסוימים עשויים להיות נתונים גם לדרישה זו בנסיבות ספציפיות. במקרים בהם העסק נמצא בבעלות אדם פרטי ולא תאגיד, הגשה זו מתבצעת באופן מקוון באמצעות אתר האינטרנט של רשות המסים. זאת מלווה בהגשה ידנית של הדו"ח לפקיד השומה.

מי חייב בהגשת דוח שנתי למס הכנסה

מי חייב בהגשת דו"ח שנתי למס הכנסה אצל שכירים?

אצל שכירים, תשלומי מס אמורים להתבצע באופן שוטף במהלך השנה, בין אם באמצעות הלנת שכר או תשלומי מס משוערים. מעסיקים מנכים מס במקור משכרם של עובדיהם באמצעות המידע שהעובדים מספקים בטופס 1301. אם לא מנוכה מס, או אם אינך מועסק ויש הכנסה חייבת במס, ייתכן שצריך לשלם מס ולהגיש דוח. 

איך יודעים מה לכתוב בהגשת דוח שנתי למס הכנסה על ידי שכירים?

מס משוער הוא השיטה המשמשת לתשלום מס על הכנסה שאינה חייבת בניכוי במקור. זה כולל הכנסה מעבודה עצמאית, רווחים עסקיים, ריבית, שכר דירה, דיבידנדים ומקורות אחרים. החוק מחייב בדרך כלל לשלם מס על הכנסה כפי שמקבלים אותה במהלך השנה. אם לא משלמים מספיק עד למועד הפירעון של כל תקופת תשלום, ייתכן שייגבה קנס, גם אם מגיע החזר בעת הגשת החזר המס.

למה הגשת הדו"ח היא חובה?

הגשת הדוח מאפשרת לשלם כל מס שהשכיר חייב בו ולהימנע מקנסות. במקביל, החוק מאפשר למשרד האוצר לגבות קנס אם ההחזר הוגש לאחר מועד הפירעון, כולל הארכות, או אם ההחזר שלך הוגש בזמן אך השיק לא מכובד. כמו כן, ניתן לגבות קנס אם לא משלמים את כל המס המגיע עד למועד הפירעון הרגיל של החזרה, גם אם ניתנת הארכת מועד להגשה.

מי חייב בהגשת דו"ח שנתי למס הכנסה אצל בני זוג?

בני זוג, החולקים משק בית, יכולים לקבל החלטה לגבי בן הזוג שיוגדר כרשומים. החלטה זו אינה משפיעה על חבות המס שלהם. תיק מס ההכנסה שלהם נושא את שני השמות, והם יכולים לבחור להגיש דו"ח יחיד הכולל את שתי ההכנסות או להגיש דוחות נפרדים.

האם קטינים חייבים בהגשת דוח שנתי למס הכנסה?

גם קטינים שהשתכרותם השנתית עולה על מגבלה חוקית מחויבים להגיש דוח שנתי. בעלי עסקים קטנים, שהכנסתם האישית והפדיון העסקי שלהם לא עולים על 60,000 ש"ח בשנה, רשאים להגיש דוח מקוצר. דוח זה אינו מחייב חישוב מיסים; לפיכך, אין צורך בתחומים הקשורים לזיכויים ולניכויים.

מה קורה אם מי שחייב בהגשת דוח שנתי למס הכנסה לא עושה את זה?

אם בעל עסק יגלה כי שילם יותר מדי או שילם פחות את מס ההכנסה שלו, הוא יידרש לשלם תשלומים נוספים או להיות זכאי להחזר מס. אי הגשת דו"ח במועד הינה עבירה פלילית, שעלולה להוביל לקנסות ולעונשי מאסר. כמו כן, לפקיד השומה הזכות לקבוע את ההכנסה החייבת ואת המס לפי שיקול דעתו אם לא יוגש דוח.

איך מתקן מי שחייב בהגשת דוח שנתי למס הכנסה את הדיווח שלו?

בתרחישים מסוימים, ניתן לבצע תיקונים בדוח שהוגש בעבר, כגון כאשר קיימת זכאות לא מנוצלת לנקודות זיכוי או זיכוי עקב תרומה. ניתן לבצע תיקון כזה תוך ארבע שנים מתום השנה בה הוגש הדוח. זאת באמצעות פנייה מפורטת לפקיד השומה אשר אמורה לכלול את פרטי התיק, שנת המס בגינה מתבקש התיקון, סיבת הבקשה והסבר על השינוי. מסמכים רלוונטיים והדוח המתוקן צריכים ללוות את הבקשה. החלטת השמאי יכולה להביא לקבלה או לדחייה של הבקשה, עם הודעה מתאימה שתשלח למבקש.

תוך כמה זמן אפשר לבדוק מי שחייב בהגשת דו"ח שנתי למס הכנסה?

פקיד השומה רשאי לעיין בדוח תוך ארבע שנים מתום שנת המס שבה הוגש אם יש יסוד סביר להניח שהדוח אינו נכון. עם זאת, אם הוגשו כל הדוחות הנדרשים, על פקיד השומה להזמין את הנישום לשימוע לפני שינוי ההכנסה המוצהרת בדוח.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

מס היטל השבחה

היטל השבחה משפיע על בעלי נכסים המבצעים פרויקטי בנייה המעלים את ערך הנכס שלהם. המס מוטל על שווי נכס עקב

קרא עוד »
סוגי תיקים במס הכנסה

מערכת המס מחלקת יחידים וגופים למקרי מס הכנסה ספציפיים על סמך מצבם התעסוקתי, פעילותם העסקית וקריטריונים נוספים. סיווגים אלו מסייעים

קרא עוד »
מס רכישה ילד נכה

הורים שזכאים על פי הנחיות המוסד לביטוח לאומי לקבלת גמלת ילד נכה, גם עשויים בתנאים מסוימים להפחתה במס רכישה ולתשלום

קרא עוד »
מס דיבידנד

החל משנת 2024, מסגרת המס סביב דיבידנדים בישראל בנויה כדי להבדיל בין בעלי מניות בודדים, בעלי מניות מהותיים (המחזיקים ביותר

קרא עוד »
פטור מס שבח

הפטור ממס שבח בישראל חל על מוכרי דירות מגורים בתנאים ספציפיים. כדי לקבל פטור, דירה חייבת להיות בנויה במלואה, בבעלות

קרא עוד »
תשלום מס שבח

כל מי שמוכר זכות במקרקעין ואינו פטור על פי הנחיות רשות המיסים, צריך לשלם מס שבח בתוך 60 ימים מתאריך

קרא עוד »
מס רכישה

מס רכישה הוא מס שמשלמים על רכישת זכות במקרקעין לפי החוק מיסוי מקרקעין התשכ"ג 1963. המס משולם מהצד של הרוכש

קרא עוד »
מס על נדלן

המיסוי על נדל"ן נכון לשנת 2023 כולל מס רכישה, מס שבח, היטל השבחה ומס הכנסה על שכירות. בנוסף, מהות העסקה

קרא עוד »
×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה