- Taxes-Refund -

חברה בע"מ: כל מה שחשוב לדעת

מדובר באחת ההמצאות המשפטיות פורצות הדרך, שקידמו את הכלכלה ועיצבו את המרחב העסקי של ימינו. מה סוד כוחה של "חברה בעירבון מוגבל", מי יכול להקים אותה, מהם היתרונות ולמה כדאי לשים לב בבואכם להקים חברה.

 

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

מהי חברה בע"מ?

חברה בע"מ היא גוף משפטי שנוצר לצורך ביצוע פעילות עסקית שמטרתה הפקת רווח לבעלי המניות. חוק החברות (1999) מסדיר את מעמדם החוקי והמשפטי של חברות בע"מ בישראל. בשלבי הקמתה, על כל חברה בע"מ בישראל להירשם אצל רשם החברות.

 

חברה מוגבלת כל מה שצריך לדעת

מה משמעות המושג "בערבון מוגבל"?

משמעות המילה בע"מ היא: בערבון מוגבל. בשונה לחלוטין מהתארגנויות עסקיות אחרות כגון עוסק מורשה, עוסק פטור או שותפות, חברה בע"מ מקיימת הפרדה בין מקימי החברה ובעליה לבין הנכסים והחובות של החברה. חברה בע"מ הינה "אישיות משפטית נפרדת", כלומר ישות משפטית וכלכלית העומדת בפני עצמה.

 

רפורמה כלכלית אדירה

מבחינה היסטורית, הקמת גוף משפטי מאוגד לפעילות עסקית שנכסיו וחובותיו נפרדים מאלו של הבעלים הייתה רפורמה משמעותית ביותר שהזניקה את כלכלת העולם. מדוע? מכיוון שיזמים רבים חששו לקחת סיכון בהלוואה של כספים על מנת להגשים רעיונות ויזמויות.

לפני ההמצאה של "חברה בערבון מוגבל" כל חוב של העסק היה חוב של בעלי העסק, ללא כל הפרדה. כעת, כשאפשר להקים חברה והחברה היא זו שלוקחת את החוב, ללא יכולת לגבותו מהבעלים, יזמים רבים החלו ללוות כספים וליצור עסקים חדשים שקידמו את הכלכלה ואיכות חיי האזרחים.

 

מי יכול להקים חברה בע"מ?

כל אדם יכול להקים חברה בע"מ וכן התאגדות של מספר בני אדם. גם חברה בע"מ יכולה להקים חברה בע"מ אחרת (מושג שנקרא לעתים "חברה-בת"). זאת בכפוף לתנאי שמטרות החברה לא ינגדו את החוק ולא יהיו בלתי מוסריות.

 

מה היתרונות של חברה בע"מ?

אישיות משפטית נפרדת

חובות החברה מופרדים מבעלי החברה וזה מפחית משמעותית את הסיכון הכלכלי עבור היזמים והבעלים. במקרה שהחברה לא תצליח מבחינה עסקית ותיקלע לחובות, נושי החברה, כולל רשויות המס, לא יוכלו לתבוע את בעלי החברה אלא במקרים חריגים.

אולם ישנם יתרונות נוספים בהיות החברה גוף משפטי נפרד: החברה יכולה לבצע עסקאות והתקשרויות בשמה ללא קשר ישיר לבעלי החברה, לדוגמה: לרכוש ולמכור נכסים, לבצע השקעות ולכרות חוזים. את כלל הפעילות הזו החברה עושה בשמה, לפי זכויותיה וחובותיה כגוף עצמאי ונפרד מבעליה. זה מעניק לבעלי החברה דרגת חופש וגם יכולת לשמור על אנונימיות לפי הצורך.

 

חיסכון בתשלום מס הכנסה

מס הכנסה עבור עצמאי שאינו מאוגד כחברה מגיע עד תקרה של 50% לבעלי הכנסות גבוהות. לעומת זאת, מס ההכנסה החייבת בו חברה בע"מ עומד על 23% בלבד, נכון לשנת 2022. יש לזכור שבעלי חברה חייבים במס בגין חלוקת דיבידנד, בשיעור של 25% עד 30%.

אולם חברות רבות בוחרות שלא לחלק דיבידנד ובמקום כך לנצל רווחים עודפים לצורך ביצוע השקעות מניבות בחברה עצמה או בחברות בנות. כך, בשילוב תכנון מס חכם, חברות בע"מ עשויות לשלם עשרות אחוזים פחות בתשלומי מס הכנסה בהשוואה לעצמאי שאינו מאוגד כחברה.

 

חיסכון בתשלום ביטוח לאומי

בעלים של חברה משלם ביטוח לאומי רק עבור המשכורת שהם מושכים לחשבון הבנק שלהם. יתרת רווחי החברה, המחולקים כדיבידנד או המשמשים להשקעות, פטורים מתשלומי ביטוח לאומי. לעומת זאת, עצמאי שאינו מאוגד כחברה משלם ביטוח לאומי בגין כל הכנסותיו.

 

הכרה בהוצאות

במקרה של חברה בע"מ, רשויות המס מכירות בצורה מלאה בהוצאות מסוימות כגון הוצאות מימון ורכוש קבוע, כאשר במקרה של עצמאי שאינו מאוגד כחברה ההכרה תהיה חלקית. מיתוג ומיצוב המאפיין המשפטי של חברה בע"מ כיישות נפרדת הוא גם יתרון שיווקי. חברה בע"מ נתפסת כגדולה, מצליחה ויציבה יותר מעסק עצמאי כגון עוסק מורשה. משום כך, על פי רוב, חברות בע"מ נוהגות להתקשר בעסקאות וחוזים עם חברות בע"מ אחרות.

 

מכירת החברה

לצד יתרונות אחרים, היות החברה מופרדת משפטית מבעליה מייצר גם אפשרות קלה יותר למכור את החברה. בהקשר הזה ראוי לציין כי חברה בע"מ עשויה להנות מ"מוניטין", כלומר ערך מותג הנפרד מזה של בעליה. במקרה של מכירת חברה, נהוג להעריך לא רק את שווי הפעילות אלא גם את שווי המוניטין.

 

התנהלות עם שותפים

כאשר מספר שותפים פועלים יחדיו בפעילות עסקית, ישנו יתרון משפטי וכלכלי בהקמת חברה בע"מ. בדרך זו כל שותף יקבל מהחברה שכר בגין תפקידו, כאשר הרווחים העודפים יוכלו לשמש את החברה לביצוע השקעות.

 

מה החסרונות של חברה בע"מ?

החיסרון המרכזי הינו כלכלי: עלות ניהול הספרים של חברה בע"מ יקרה יותר מזו של עוסק מורשה או פטור. חברה מחויבת בשיטה המכונה "הנהלת חשבונות כפולה" הכרוכה בפעילות חשבונאית רבה והפקת דוחות רבים לרבות דוח שנתי למס הכנסה. היתרון לעסקים אשר מוגדרים כחברה בע"מ הוא דיוק גדול יותר ושליטה ניהולית טובה יותר בפן הפיננסי.

 

כיצד מקימים חברה בע"מ? אלו השלבים המרכזיים:

  • בחירת שם החברה
  • הגדרת בעלי המניות והדירקטורים
  • ניסוח תקנון החברה
  • שליחת המסמכים לרשם החברות
  • תשלום אגרה לרשם החברות
  • פתיחת חשבון בנק עבור החברה
  • פתיחת תיקים ברשויות המס

חברה מוגבלת כל מה שצריך לדעת

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

מס רכוש

מס הרכוש בישראל הוא מס המוטל על קרקע פנויה שאינה משמשת למטרות חקלאיות. זה כולל קרקע שבה לא ניתן היתר

קרא עוד »
×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה