- Taxes-Refund -

כל מה שרציתם לדעת על ביטוח סיעודי

המילים ביטוח סיעודי יכולות לפעמים לזרות קצת חשש בלב אצל מי שלא מקורב לעולם הזה. לפעמים אפילו מתגנבות מחשבות שאולי לשלם בגיל כל כך צעיר על ביטוח סיעודי, יכול להיות בזבוז כסף. אז מה בעצם אנחנו מרוויחים? ומי כדאי לו שיהיה לו ביטוח סיעודי? כל התשובות לשאלות במאמר הבא.

רבים נוטים לחשוב שאדם סיעודי הוא אדם שהגיע לגיל מבוגר וכבר אינו מתפקד כשם שהיה צעיר. חשוב לדעת כי ההגדרה הזאת אינה מדויקת, אמנם מגיל מסוים לאנשים שהיו בעבר צעירים ובריאים כבר קשה לתפקד כתמול שלשום אך לא זו הדרך להגדיר מי הוא אדם סיעודי.

בדיקת הר הביטוח - אנו מתחייבים להוזיל את תשלומי הביטוח בעד 50%
מלאו את הטופס הבא והתחילו לחסוך בתשלומי הביטוח >>>

רוצים לבדוק אם יש אפשרות להוזלה?
או מלאו את הטופס הבא

 

אדם סיעודי – לא מה שחשבתם

מה שמגדיר אדם, האם הוא סיעודי או לא, זו היא רמת התפקוד היום יומית. האם מצליח לאכול לבד, להתלבש לבד, להתרחץ לבד, האם יש לו שליטה בסוגרים ועוד פרמטרים שמגדירים האם יש לאדם יכולת לתפקד בחיי היום יום באופן בסיסי בצורה עצמאית.

אז נכון שככל שהגיל עולה מעל 65 השנים הראשונות שלנו, יש לנו סיכוי גדול יותר להיות מוגדרים כסיעודיים, אך ישנם מקרים שגם בגיל מוקדם יותר יש הנדרשים לתמיכה סיעודית. המקרים הנכללים כאן יכולים להיות ליקוי בתפקוד בעקבות תאונה, קשה או קלה, או לא עלינו מחלה מולדת או מחלה המתפרצת בגילאים מוקדמים ויכולה לגרום לחוסר בסיסי בתפקוד בחיי היומיום.

 

ביטוח סיעודי – מה זה בכלל?

אז לשם מה נדרש ביטוח סיעודי? ההנחה הבסיסית היא שכאשר אדם נחשב בעל חוסר ביכולת בסיסית לתפקד בחיי היום יום הוא גם אינו יכול לצאת לעבודה ולפרנס את עצמו כראוי. בנוסף, אדם שכזה, בדרך כלל הוא אינו בקו הבריאות השלמה ופעמים רבות ההוצאות החודשיות שלו כוללות הוצאות רבות מתחום הדאגה לבריאות.

אם כך, כמו בכל ביטוח, התשלום על הפרמיה הוא חודשי, וברגע האמת, שהתפקוד לא יהיה מאה אחוז עצמאי, חברת הביטוח תעניק לנו סיוע חודשי וסיוע רפואי. על כן, לפני שתשלמו באופן חודשי את הפרמיה של הביטוח הסיעודי לחברת הביטוח יש לסכם מראש: לשאול את כל השאלות ולוודא שכל מה שרציתם לדעת על ביטוח סיעודי, קיבל את התשובה הראויה.

 

רגע, לא כולם מבוטחים בביטוח סיעודי?

ביטוח סיעודי קיים בישראל במספר אופנים, הראשון זה הוא ביטוח סיעודי דרך מדינת ישראל על פי חוק הביטוח הלאומי בו מבוטח כל אזרח ישראלי. במסגרת חוק זה, לאחר שנים של עבודה ובפרשה לביטוח לאומי מהמשכורת החודשית, מדינת ישראל מעניקה לאזרח הסיעודי את הסיוע הבסיסי בלבד, על פי קריטריונים שנקבעים מראש בהתאם לתפקוד היום יומי של אותו אזרח.

במרבית הפעמים, המענה שמקבלים עבור הביטוח הזה לא עונה על כל הצרכים הנדרשים. ביטוח סיעודי נוסף הוא דרך קופות החולים, בהסדר של חברות הביטוח עם קופות החולים השונות. דרך ביטוח סיעודי זה, ניתן לקבל סיוע בעת הצורך, מעט יותר מבסיסי.

כשמחליטים לשלם את הפרמיה החודשית עבור ביטוח סיעודי דרך קופת החולים, אין לנו אפשרות לבחור מה כוללת הפוליסה. ולגבי המחיר – המחיר של הפוליסה, הוא כפי שקבעו ביניהן חברות הביטוח וקופות החולים.

האפשרות השלישית היא ביטוח סיעודי פרטי. כמו בכל עולם הרפואה, גם כאן, כאשר אנחנו משלמים על שירותים באופן פרטי, אנחנו יכולים להחליט על מה אנחנו משלמים, איך, כמה ומתי. השירות שנקבל בעת הצורך, רוב הפעמים יהיה מהיר יותר, מדויק יותר, ויענה על הצרכים הנדרשים לאותה נקודת זמן, כפי שהם, במלואם ולא רק באופן חלקי.

 

מאיזה גיל כדאי להיות מבוטח בביטוח סיעודי?

אם כך, מאיזה גיל מומלץ להתחיל לשלם על פוליסת הביטוח? כפי שהשכלנו להבין עד כה, סיעודי אין פירושו קשיש, או זקן. אמנם מגיל 65 יש סיכויים גדולים יותר להזדקק לסיוע, אך המצב הזה בו אנו לא מסוגלים לתפקד באופן עצמאי ביום יום, יכול להגיע בכל גיל. ה

שכל הישר אומר שהכי בטוח הוא לשלם עבור פוליסה, בסיסית ככל שתהיה, כבר מגיל צעיר, על כל צרה שלא תבוא. כאשר גדלים ומתבגרים, והסיכוי להזדקק לשירותים ותמיכה סיעודית, גובר, ניתן יהיה להגדיל את הפוליסה כך שתהיה מקיפה יותר ומרגיעה יותר.

 

כל מה צריך לדעת לפני שמתחילים לשלם על הפוליסה

לפני שאנחנו חותמים על הסכמים, אלו הדברים שכדאי לנו לברר ולהשוות בין החברות הקיימות בשוק:

  1. אילו מוגבלויות מכסה הביטוח. האם רק במידה של אי עמידה במבחנים הבודקים תפקוד בסיסי (ADL) או גם במקרה של תשישות נפש? ולגבי שאר המקרים?
  2. לאיזה תקופה מוגבל הכיסוי הביטוחי. אם סוכם שכיסוי ביטוחי יוענק לתקופה של חמש שנים, המחיר החודשי מן הסתם, יהיה זול יותר מאשר כיסוי ביטוחי לכל החיים. יש לברר תחילה.
  3. תקופת המתנה קיימת בכל סוג של ביטוח, אך גם כדאי לברר על מנת למנוע הפתעות מיותרות.

 

האם אפשר לשלם על ביטוח סיעודי דרך העבודה?

לאחר שמנינו את כל הביטוחים הסיעודיים הקיימים, אפשר להבין שהביטוח הנכון ביותר לשלם עליו הוא ביטוח פרטי. ישנם מקומות עבודה שמציעים ביטוחים רפואיים וסיעודיים במחירים מוזלים כי זו היא כוחה של קבוצה. במקרים כאלה יש לברר ולוודא מה כוללת הפוליסה המוצעת לנו דרך מקום העבודה עליה אנחנו משלמים.

במידה ואנחנו שבעי רצון, ניתן בהחלט לשלם על ביטוח סיעודי דרך מקום העבודה שלנו או של בן הזוג שלנו. מנגד, ישנם מקומות עבודה שמציעים גם ביטוח סיעודי לבני משפחה, כל עוד אנחנו האפוטרופוס שלהם. גם במקרים כאלה יש לבדוק שהעסקה משתלמת ואין סיבה לסרב לה.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

מס רכוש

מס הרכוש בישראל הוא מס המוטל על קרקע פנויה שאינה משמשת למטרות חקלאיות. זה כולל קרקע שבה לא ניתן היתר

קרא עוד »
אתר הר הביטוח

עולם הביטוחים נראה לרבים בציבור הישראלי כבלתי מוכר ומעורפל. כולנו מקבלים בכל כמה זמן שיחות טלפון בהן חברות הביטוח שלנו

קרא עוד »
×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה