- Taxes-Refund -

החזר מס על רכב חשמלי – מהו המס על רכב חשמלי?

כיום בשנת 2023 עמד מס הרכישה עבור רכב חשמלי על 10%. המס צפוי להגיע ב-2024 ל-35%. עם זאת, משתמשי רכב חשמלי במקום העבודה משלמים מס שנגזר מאחוז מסוים ממחיר הרכב שבו הם נוסעים. במידה ובוחרים ברכב חשמלי, ניתן לקבל החזרי מס חודשיים.

מה גובה מיסים על רכב חשמלי?

בישראל קיים 'מיסוי ירוק' לרכבי נוסעים החל משנת 2009. גישה ידידותית לסביבה זו מספקת הטבות מס משמעותיות, ומאפשרת למי שרוכש רכבים בעלי זיהום נמוך ליהנות מהנחות משיעור המס המרבי של 83%. בנוסף, הוענק יתרון מובהק לרכבים חשמליים, בהם מוטל מס קנייה של 10% בלבד.

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

מס על רכב חשמלי נכון לשנת 2023

מסגרת המס העדכנית ביותר, שהוקמה בשנת 2019, צופה העלאה בשיעור המס על כלי רכב חשמליים. המסלול המתווה מצביע על עלייה ל-20% בשנת 2023, בסופו של דבר להגיע ל-35% בשנת 2024. במקביל, חלה עדכון כלפי מטה בסכום המקסימלי המותר לקבלת ההטבה. בתחילה הוצמד ל-75,000 ש"ח, הוא נחתך ל-60,000 ש"ח בתחילת שנת 2023, ובכך למעשה כיווץ את הקלות המס הכוללות.

רכב מחובר למטען

תחנת דלק

איך מקבלים החזר מס על רכב חשמלי?

תהליך השגת החזר מס על רכב חשמלי יכול להיות מעט מורכב. עשויים להופיע מספר מקרים שבהם אנשים שרכשו רכב חשמלי על רקע שינויי המדיניות, בסופו של דבר משלמים יתר על המידה על המס שלהם. לכן, מומלץ ליזום בהקדם בדיקות לגבי החזרי מס רכב חשמלי. ישנן מספר רב של חברות המתמחות בהחזרי מס שיכולות לספק סיוע מומחה בניירת הניירת הנדרשת מול רשויות מס הכנסה.

הכל על החזרי מס על רכב חשמלי
הכל על החזרי מס על רכב חשמלי

מיסים על רכב חשמלי בישראל לעומת מדינות אחרות

בישראל, מס הקנייה החל על כל רכב חדש הוא 83% ניכר ממחיר הרכב, מה שמגדיל משמעותית את עלות הרכב בהשוואה לתקנים בינלאומיים. מס זה מתווסף לחובות פיסקאליות אחרות כמו מע"מ ומכס, מה שהופך את ההוצאה הכוללת לעצומה למדי. עם זאת, בשנים האחרונות הרחיבה ישראל הטבות מסוימות לצרכני רכבים דלי זיהום, כלי רכב היברידיים וחשמליים, בניסיון להפחית את הנטל הכספי.

מס על רכב חשמלי לעומת סוגי רכבים אחרים

בתרחיש הנוכחי, ניתן לסווג את היתרונות העיקריים הקשורים לכלי רכב היברידיים וחלופות ידידותיות לסביבה לשלושה חלקים עיקריים. ראשית, על בסיס רמת הזיהום שלהם, רכבים בעלי פליטת פליטת נמוכה יכולים לתבוע ניכוי מס קנייה של עד 16,500 ש"ח. שנית, רכבים היברידיים וחשמליים נהנים משיעורי מס קנייה מופחתים הנעים בין 10% ל-55% ממחיר הרכב, בניגוד ל-83% הרגיל. עם זאת, יש לציין כי הטבה זו צפויה להתפוגג בהדרגה, ולחול רק על כלי רכב חשמליים בעתיד. לבסוף, בעלי רכבים חשמליים או היברידיים ממקום העבודה זכאים להחזר מס השימוש ששולם על הרכב.

מה היתרונות של החזר מס על רכב חשמלי?

מנקודת מבט כלכלית, היתרון המשפיע ביותר הוא הפחתת מס הקנייה על כלי רכב היברידיים וחשמליים. במהלך השנים, תמריץ זה הגביר משמעותית את רכישת כלי רכב מסוג זה בישראל. צמיחה זו הביאה את הממשלה להחליט על צמצום הדרגתי. יתרון זה כולל אוסף של כללים מגוונים הנוגעים לכלי רכב מסוגים שונים, לרבות רכבים היברידיים עד רמת זיהום 2, רכבים חשמליים נטענים וכלי רכב חשמליים מלאים. 

יתרה מכך, כדי למנוע יתרון בלתי מוצדק לרכבים חשמליים או היברידיים מתקדמים, יש הגבלה עליון להטבה זו. עבור כלי רכב חשמליים, שיעורי מס הקנייה בשנים 2020 ו-2021 נקבעו על 10%, וכך נמשך גם בשנת 2022. עם זאת, בשנת 2023 עלה מס הקנייה ל-20%, והוא צפוי לעלות עוד יותר ל-35% בשנת 2023. 2024. תקרת ההטבות לשנים 2020, 2021 ו-2022 הייתה 75,000 ש"ח, שהופחתו ל-60,000 ש"ח בשנת 2023, וצפויה לקצץ עוד ל-50,000 ש"ח בשנת 2024.

החזר מס על שימוש ברכב חשמלי או היברידי בעבודה

קיים החזר מס משמעותי למי שמשתמש ברכב חשמלי או היברידי ממקום עבודתו. בישראל מודעים הזכאים לרכב חברה למס השימוש שעליהם לשלם מדי חודש, שהוא אחוז ממחיר הרכב ומתווסף להנחות החודשיות במס. 

בחירה ברכב היברידי או חשמלי מאפשרת לאנשים אלה לתבוע החזרי מס משמעותיים. לרכבים היברידיים ההחזר עומד על 500 ש"ח לחודש, בעוד לרכבים חשמליים פלאג-אין ההחזר המלא יכול להגיע גם ל-1,010 ש"ח לחודש. ניתן לתבוע החזר מס זה רטרואקטיבית עד שש שנים אחורה, ובכך לאפשר למשתמשי רכב היברידי לקבל החזר החל משנת 2014.

למה מוטל מס על רכב בישראל?

מיסי רכב הם בעצם עמלות שנגבות על ידי הממשלה על סוגים שונים של כלי רכב, כגון מכוניות, אופנועים ומשאיות. הם נועדו לתרום לתקציב הממשלה, לתמוך בתחזוקה ובפיתוח תשתיות ולהסדיר את השפעת כלי הרכב על הסביבה. 

מס הקנייה, המחושב לרוב כאחוז ממחיר הרכב, משולם בעת קניית רכב חדש. במקומות מסוימים, כמו ישראל, זה יכול להיות אחוז משמעותי, מה שגורם למחירי הרכבים להיות גבוהים בהרבה בהשוואה למדינות אחרות. החזרי מס על כלי רכב, במיוחד עבור אלה שבוחרים ברכבים ידידותיים לסביבה, הם דרך של הממשלה לתמרץ בחירות אחראיות ובעלות קיימא. החזרים אלו יכולים להפחית באופן משמעותי את הנטל הכספי הכרוך בבעלות ותפעול רכב, מה שהופך את זה למשתלם יותר עבור אנשים להשתמש בצורות תחבורה נקיות וירוקות יותר.

האם החזר מס יכול לשנות את נתוני הרכישה של רכבים חשמליים?

עבור אזרחים, החזרי מס פירושם שהם יכולים לחסוך כסף בעלויות הכוללות של בעלות ותפעול רכב. אבל זה לא קשור רק לכסף. יתרונות אלה גם מעודדים אנשים לעשות בחירות טובות יותר לסביבה. על ידי בחירת רכב היברידי או חשמלי, למשל, אנשים יכולים לעזור להפחית את הזיהום ולתרום לכוכב לכת בריא ונקי יותר.

יתרה מכך, תמריצים כאלה גם ממריצים את שוק הרכבים הירוקים, מה שמוביל ליותר מחקר ופיתוח בתחום זה. המשמעות היא יותר אפשרויות בחירה וטכנולוגיות טובות יותר עבור הצרכנים בטווח הארוך. 

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

החזרי מס בפריפריה

החיים במרכז לעומת החיים בפריפריה שונים מאוד במדינתו הקטנה ובכל אזור ישנם היתרונות והחסרונות המובהקים בו. במאמר זה נכיר לעומק

קרא עוד »
החזרי מס נדל"ן

נדל"ניסטים? אתם חייבים להיות בעלי ראש גדול, חשיבה עסקית ותעוזה. זה לא אומר שאינכם עלולים לשאת לפעמים בנטל כלכלי כבד

קרא עוד »
החזר מס לרופאים

החזר המס לסטודנטים לרפואה או לרפואת שיניים ניתן רק לאלו שלמדו רפואה בישראל, לימודי רפואה בחו"ל הם דבר שכיח, אולם

קרא עוד »
×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה