- Taxes-Refund -

החזרי מס בפריפריה

החיים במרכז לעומת החיים בפריפריה שונים מאוד במדינתו הקטנה ובכל אזור ישנם היתרונות והחסרונות המובהקים בו. במאמר זה נכיר לעומק מי הם הערים והישובים הנחשבים כפריפריה ומהי אחת ההטבות שהמדינה מעניקה לגרים באזורים אלו – החזרי מס בפריפריה.

מהן ההגדרות לפריפריה והאם גם אני מוגדר תחתן?

פריפריה היא מונח שדרכו ניתן לציין אזורים רחוקים מבחינה גאוגרפית מהערים והמטרופולינים הגדולים במדינה. כשמדמיינים פריפריה מדמיינים כפר נידח קטן מאוד באמצע שום מקום מוקף בחקלאות מקומית ואנשים החולבים את החלב בעצמם בכדי לשתות קפה. אז זהו, שלא בדיוק. פריפריה יכולה לכלול בתוכה גם ערים גדולות עם מספר תושבים רבים החיים בה.

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

במהלך השנים במדינה, נוצרו פערים כלכליים חברתיים בין תושבי הפריפריה לתושבי המרכז בערים הגדולות. בבסיס ההבדלים עמדו היקף היצע וביקוש מקומות עבודה טובים ואיכותיים, מחסור בתחבורה ציבורית בהשוואה לערים במרכז ובכך חוסר מענה לצרכי התושבים בפריפריה, דלות בכמות מקומות בילוי ופנאי בערים הפריפריות לעומת המרכז ועוד.

פערים אלו עם השנים אף התעצמו וגרמו לתושבים רבים במדינת ישראל להימנע מלגור רחוק ודווקא להתיישב במקומות מרכזיים יותר במדינה ובכך לשפר את איכות חייהם וחיי ילדיהם העתידיים. לאורך השנים בוצעו מהלכים רבים מטעם רשויות המדינה והממשלה על מנת לצמצם פערים אלו ולגרום ליותר תושבים בארץ לבחור לגור במקומות הפריפריאליים.

מדינת ישראל הציעה בעבר ועדיין מציעה כיום שלל של הטבות, לרוב כספיות, למחליטים לעבור לגור ולהקים את משפחתם בערים והאזורים הפריפריאליים במדינה. על ידי כך, להקים שם קהילה איכותית, חזקה ומתפתחת.

כחלק מההטבות הכלכליות שהוצעו מתאם המדינה לעידוד המעבר, הוצעו גם זיכויי מס לתושבים החיים בערים אלו בכדי להקל על איכות חייהם ולדרבן יותר תושבים לעשות זאת גם.

הפרמטר הכלכלי הינו משמעותי מאוד כמעט לכל בית בישראל ועבור לא מעט אנשים משתנה הכסף יכול לשנות את מיקום מגוריהם. המדינה והרשויות יודעים זאת היטב ולכן פעלו בצורה כלכלית מחושבת לעידוד צמיחה בערים פריפריות. חלק מן הישובים והערים הפריפריאליים הגדולים בארץ הן – אילת, דימונה, מצפה רמון, מרום גולן, קריית שמונה ועוד.

 

החזר מס, הסבר!

כשמדברים על החזרת מס, הכוונה היא לקבלת החזר של כספים מרשות המיסים בעקבות ניכוי יתר של הרשות מכספכם. לעיתים עשויים לקרות מצבים שמנוכים סכומים גבוהים יותר על ידי רשות המיסים ממה שנדרש על פי חוק. פעולה זו עשויה לקרות כיוון שבעת חישוב המס במהלך השנה לא נלקחים בחשבון נתונים ופרמטרים המשפיעים על החישוב, ולכן יש להיות על כך בבקרה רבה.

גובה סכום מס ההכנה שעובד צריך להפריש לרשות המיסים מחושב בצורה שנתית, למרות שפועל מס זה מנוכה ממשכורת העובד בצורה חודשית. הניכוי החודשי מבוסס על חישוב משוער של הכנסת העובדים השנתית ולכן מוביל לבעיה זו, כיוון שרק בסוף השנה ניתן לדעת מה הייתה המשכורת המדויקת שאותו עובד הרוויח בשנה החולפת ולפי כך לנכות מס בסכום הנכון.

החזרי מס בפריפריה
החזרי מס בפריפריה

למי מגיעים החזרי מס בפריפריה?

החוק המעוגן היום במדינה הוא שתושבים המתגוררים לפחות 12 חודשים רצוף באחד מהערים/הישובים הפריפריים בארץ (רשימה מפורטת ניתן למצוא באינטרנט) ,זכאים לזיכוי ממס על ההכנסה עד איזה שהוא סכום שנקבע מראש. זיכוי מס זה ניתן על המשכורת החודשית, פנסיה, תשלומים מקופת הגמל או מעסק לעצמאים של התושב.

התושבים שגרו באזור הפריפרי פחות מ12 חודשים, כלומר פחות משנת מס מלאה, יהיו זכאים לחלק יחסי מזיכוי המס – לפי מספר החודשים שגרו באזור זה. ישנם מצבים בהם הישוב או העיר יוצאת מרשימת הזכאיות למס. במצב זה מי שעדין גר שם והתגורר שם גם בכל שנת המס הקודמת יוכל להמשיך לקבל זיכוי לאותה שנה.

 

ולמי מגיע החזר מס ולא זיכוי?

בכדי לדעת אם מגיע לכם החזר של מס ששילמתם למרות שלא היה נדרש ממכם, עליכם לבדוק האם הזיכוי קרה בזמן אמת או שמגיע לכם לדרוש החזר עליו. במידה והינכם גרים באחד מהערים או הישובים הפריפריים במדינה, ובעת ביצוע מעקב אישי אחר המיסים וההטבות המגיעות לכם ראיתם כי הזיכוי המובטח אינו הגיע – זהו מקומכם להגיש בקשה להחזר מס.

בירור זה צריך לברר בצורה עצמאית, פעולה שעשויה להרתיע לא מעט אנשים עקב הבירוקרטיה הכרוכה בפעולה זו וזמן ההתעסקות המושקע בה. הדרך לקבלת ההחזר תלויה הרבה בכמות הידע שלכם והדרך המבוצעת לקבל ההחזר. נדרשת הבנה בנושא, סבלנות, והכרה בזכויות וההטבות השונות טרם הגשת הבקשה להחזר מס.

במידה ואכן זיהיתם כי מגיעה לכם ההטבה והבנתם לעומק כי היא אינה הגיעה למרות המובטח לכם, צאו לדרך! עליכם להגיש בקשה מתאימה באתר רשות המס ולצרף יחד עם הבקשה את כל המסמכים הרלוונטיים המאששים את בקשתם להחזר מס שלא הגיע כזיכוי. כחלק מהמסכמים שיש לצרף הם – טופס 1010, טופס אישור תושבות תקף מהרשות המקומית, תלושי משכורת ועוד.

 

היתרונות המובהקים בחיים הפריפריאליים

האזורים המרכזים במדינה שלנו מלאים בתעשייה צומחת ומתפתחת, שוק גדל ומתעצם, תחבורה ציבורית נגישה ואיכותית ועוד מגוון אפשרויות לשיפור איכות החיים. אך ניתן להוסיף כי כל העושר הזה עולה סכומי כסף לא מעטים, ולא כל תושבי ישראל יכולים להרשות לעצמם או רוצים להעביר חיים שלמים ברדיפה אחר כסף.

החיים בפריפריה מאפשרים למשפחות ואנשים פרטיים רבים המחליטים לעבור לחיות בהם, מקום לצמיחה, שינוי, השפעה המלווים במחירים לא בשמיים. החיים באזורים אלו מראש זולים יותר ועם פחות אפשרויות פיתוי לבזבוז יום יומי. בנוסף ליתרון משמעותי זה, המדינה מעוניינת בצמיחה של אזורים אלו ולגרום לתושבים איכותיים ומשכילים מהמרכז לעבור לחיות באזורים פריפריים. חלוקת ההטבות הכלכליות, וספציפית הקלה בתשלומי המיסים מורידה עול כלכלי כבד מהמון משפחות בארץ.

תושבים הגרים לפחות 12 חודשים רצוף בעיר/ישוב פריפריאלי זכאים לקבל זיכוי מס.

אדם אשר הבחין כי זיכויי המס המגיעים לו בזכות מקום מגוריו מטעם המדינה לא הגיעו במהלך השנה, יכול לפנות ולדרוש לקבל על כך החזרי מס.

קודם כל, חשוב להכיר בנושא לעומק, להבין היטב כי אכן מגיע לך לקבל החזר ורק לאחר מכן לפעול בנושא. לאחר מכן, יש להגיש בקשה דרך האתר בצירוף מסמכים רלוונטיים.

  1. הגשה זו כרוכה בבירוקרטיה רבה, התעסקות ממושכת ודורשת הבנה רבה בעולם המס.
שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

החזרי מס נדל"ן

נדל"ניסטים? אתם חייבים להיות בעלי ראש גדול, חשיבה עסקית ותעוזה. זה לא אומר שאינכם עלולים לשאת לפעמים בנטל כלכלי כבד

קרא עוד »
החזר מס לרופאים

החזר המס לסטודנטים לרפואה או לרפואת שיניים ניתן רק לאלו שלמדו רפואה בישראל, לימודי רפואה בחו"ל הם דבר שכיח, אולם

קרא עוד »
×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה