- Taxes-Refund -

החזרי מס נדל"ן

נדל"ניסטים? אתם חייבים להיות בעלי ראש גדול, חשיבה עסקית ותעוזה. זה לא אומר שאינכם עלולים לשאת לפעמים בנטל כלכלי כבד כך שאין סיבה שלא תיקחו בשתי ידיים את הטבות המס אותן מעניקה לכם רשות המסים. תוכלו ליהנות מפטורים שונים במס וסוגי קיזוזים על פעולות החייבות בתשלומים נלווים למשכנתא ומס שבח, אם יצא ושילמתם מס ביתר, אתם זכאים להחזר, וכמו שאנחנו מכירים אתכם, אתם לא פראיירים, מוזמנים לקרוא על כל מה שמגיע לכם כהחזרי מס נדל"ן.

3 דרכים לחיסכון בנדל"ן

  • פטורים – ישנה רשימת פטורים ארוכה בחוק המיסוי, המסרבת לקבל את כל המס או את חלקו מהזכאים לפטור.
  • ניכוי מס – באפשרות זו יש לנכות מסך ההכנסות סעיפים שונים המוגדרים כניכויים, סעיפים אלו לא יחושבו בתוך התוצאה הסופית של ההכנסה החייבת במס.
  • נקודות זיכוי – לאחר חישוב גובה המס הנדרש, ישנם הזכאים לנקודות זיכוי, המפחיתות להם בפועל את המס הנדרש לתשלום.

 

מיליוני ישראלים זכאים להחזרי מס מהמדינה!

חברת WinTax מציעה בדיקה מהירה [ללא עלות] לבדיקת זכאות להחזר מס אונליין.

הבדיקה בליווי חברה פרטית להחזרי מס בעלת רישיון, אנו מייצגים מורשים מול מס הכנסה.

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

 

האם אתם זכאים להחזרי מס אדירים? גלו ב-30 שניות!

גלו זכאות ב- 30 שניות >>

החזר מס לשכירים - בדקו עכשיו
דקות
שניות

מס שבח מקרקעין – מה הוא, וכיצד ניתן לקבל החזרי מס נדל"ן בגינו?

ירון וגלית גרים כבר במשך שנתיים וחצי בתל-אביב, גלית, שהגיעה בכלל מרקע של חיי מושב שלווים, איימה להשתגע מהאורבניות הקצבית של העיר הבלתי פוסקת. לאחר דיונים מעמיקים של בעד ונגד, הרבה דמעות מצד גלית והמון רחמים של ירון, הם החליטו למכור את הדירה התל-אביבית שלהם. ירון וגלית שמחו לגלות שהנכס אותו רכשו ב-1,900,000 ש"ח, שווה היום כבר 2,300,000 ש"ח, כך שבחישוב פשוט הם יוצאים ברווח נקי של 400,000.

 

רווח נקי? מי אמר?!

גלית וירון, הכירו: מס שבח – מס המוטל על מוכר נכס יחיד כאשר נוצר רווח מהמכירה. את המס יש לשלם לרשויות. המס מוטל על ההפרש בין מחיר הקניה למחיר המכירה. במקרה שלנו: 400,000 ש"ח. גובה המס הינו 25% על השבח נטו, לאחר שנוכו ממנו הוצאות השבחה של הנכס והוצאות רכישה הכוללות שכר טרחה לעו"ד על הקנייה ועמלת מתווך של עד 2% מערכו של הנכס, וכן יש לנכות גם הוצאות שיפוץ, הוצאות על ריבית משכנתא, פחת, אגרות ומסים. לכן חובה לשמור כל חשבונית המעידה על ביצוע אחד מהפעולות הנ"ל.

 

פטורים בעבר – כבר לא תקפים היום

בעבר, רוב רובה של אוכלוסיית ישראל הייתה זכאית לפטור ממס שבח, וזאת משום שהחוק תמך בשני פטורים אלו: פטור ממס שבח לדירה בירושה, ופטור ממס שבח כאשר מוכרים דירה אחת ל-4 שנים. הפטור השני התייחס גם לבעלי כמה דירות שרצו למכור אותן, כל עוד לא נמכרה דירה בפחות מ-4 שנים, הפטור חל בשלמותו על המוכר.

 

חישוב מס שבח נכון להיום

על פי התקנות שנחקקו בשנת 2014, פג תוקפם של הפטורים המקלים שזיכו כמעט כל אחד מתשלום מס שבח, וכעת ישנם כללים חדשים לזכאים לקבל פטור. הפטור ממס שבח לבעל דירה אחת, חל רק על בעל דירה שנמצאת בבעלותו 18 חודשים ומעלה. מי שמחזיק בכמה דירות צריך לשלם מס שבח לפי חישוב ליניארי. מכיוון שהחוק הוטל רק בשנת 2014, אי הפטור יחול רק על ערך הדירה שהושבח בשנים שמשנת 2014 ואילך.

החזרי מס נדל"ן
החזרי מס נדל"ן

חישוב מס שבח – איך ניתן לבצע זאת בקלות?

רשות המסים מעמידה בפני העוסקים בנדל"ן מחשבון מתוחכם, בו נדרש המוכר להזין את פרטי המכירה, הקנייה והשבחת הנכס. את חישוב המס מבצע המחשבון בצורה מדויקת להפליא.

 

החזר מס לנדל"ן – מהם הפטורים ממס שבח הקיימים למוכרים נכס נכון להיום?

למרות הוצאת הפטורים הגורפים מהחוק, עדיין קיימים פטורים בתנאים מסוימים למוכרי נכסים. יש לבדוק דבר ראשון האם הדירה הנמכרת מוגדרת בתור דירת מגורים מזכה. דירת מגורים מזכה – דירה שבנייתה הושלמה, נמצאת בבעלותו או בחכירתו של אדם פרטי 25 שנה או למעלה מכך, יותר מ-50% משטחה שימשו למגורים בתקופת ארבע השנים שקודם למכירה. (חריגים: בית כנסת וגן ילדים, הנחשבים כמזכים בפטור למרות שאינם משמשים למגורים). דירת מגורים מזכה היא תנאי מקדים לפטור. כאשר דירה הוגדרה כדירת מגורים מזכה, יש למצוא את סוג הפטור הרלוונטי עבור הפחתת מס השבח.  להלן סוגי פטורים הקיימים בחוק:

סוג הפטור הסבר
אחזקת דירה מעל 18 חודשים מס שבח דירה יחידה – המס לא חל על בעל דירה המחזיק בה למעלה מ-18 חודשים. בנוסף אם בעל דירה המחזיק בדירה יחידה, וקיבל דירה בירושה, על הדירה שלא קיבל בירושה, הוא אינו נדרש לשלם מס שבח.
מס שבח ירושה פטור הניתן על מכירה של דירה אותה קבלו בעליה בירושה.

תנאים לפטור:

  • היורש הינו צאצא של המוריש.
  • המוריש היה זכאי לפטור ממס שבח בעת המכירה, לו היה חי.
פטור על מכירת שתי דירות במכירת שתי דירות ביחד, למטרת רכישת דירה אחת, חל פטור על רווח ההון.

תנאי הפטור:

  • מחירן הכולל של שתי הדירות: עד 2,000,000 ש"ח.
  • אם סכום שווי הדירות הינו מעל 3,330,000 ש", לא יינתן פטור ממס שבח.
  • שווי הדירה החדשה שנקנתה הינו לפחות 75% משווי שתי הדירות שנמכרו.
  • לא יעברו יותר מ-12 חודשים בין מכירת הדירה הראשונה לשנייה וכן קניית הדירה החדשה תיעשה בתוך פרק הזמן של עד 12 חודשים לפני או אחרי מכירת הדירה השנייה מבין שתי הדירות.

 

אם שולם מס שבח גבוה משהיה נדרש המוכר לשלם, ניתן לדרוש החזר מס נדל"ן ולקבלו מרשות המסים. לצורך בדיקת זכאות, יש לוודא זאת במערכת בדיקה מדויקת באתר של רשות המס. אם נרשמה זכאות, יש למלא את הטפסים הנדרשים בצורה מקוונת, למלא את הפרטים האישיים, ולקבל החזר מס נדל"ני.

 

החזר מס נדל"ן – בגין המשכנתא

הבנקים המעניקים הלוואת משכנתא מחייבים את הלווים לרכוש ביטוח חיים על שמם וביטוח מבנה על שם הנכס. בחוק המיסוי יש סעיף המורה לנכות מסכום ההכנסה החייבת במס את סכום התשלום לביטוחים. גובה הניכוי הינו 25% מהסכום ששולם לביטוח. כך שאם שולם מס על נדל"ן ביתר, ניתן לבקש החזר תוך הצגה של מסמכים המעידים שאכן נקנו פוליסות ביטוחים לצורך לקיחת המשכנתא.

 

החזר מס נדל"ן לעובדים מהבית

שימוש בנכס גם כשטח משרדי, מנכה מעלויות המס סכום ניכר. כך שעצמאים העובדים מהבית, זכאים לא פעם להחזר מס בשל העובדה כי הנכס שלהם מוגדר גם כשטח לעבודה.

במידה ואתם זכאים לפטור ממס, תוכלו ליהות מאי תשלום של מס או מתשלום חלקי, בנוסף קיימים בחוק סעיפים המורים להגדיר הוצאות שונות כניכויים מסך ההכנסה החייבת במס, מה שכמובן מפחית את המס לתשלום.

במכירת נכס, חייב המוכר לשלם מס על ההפרש בין מחיר קניית הנכס למחיר המכירה.

מס שבח ירושה, אחזקת דירה למעלה מ-18 חודשים ופטור על מכירת שתי דירות לצורך קניית דירה אחת.

במידה והמוכר קנה ביטוח חיים וביטוח מבנה, הוא זכאי לניכוי של 25% מסכום הכסף ששולם לביטוח.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

החזרי מס בפריפריה

החיים במרכז לעומת החיים בפריפריה שונים מאוד במדינתו הקטנה ובכל אזור ישנם היתרונות והחסרונות המובהקים בו. במאמר זה נכיר לעומק

קרא עוד »
החזר מס לרופאים

החזר המס לסטודנטים לרפואה או לרפואת שיניים ניתן רק לאלו שלמדו רפואה בישראל, לימודי רפואה בחו"ל הם דבר שכיח, אולם

קרא עוד »
×

מיליוני ישראלים זכאים להחזרי מס מהמדינה!

חברת WinTax מציעה בדיקה מהירה לבדיקת זכאות להחזר מס אונליין [ללא עלות]

הבדיקה בליווי חברה פרטית להחזרי מס בעלת רישיון, אנו מייצגים מורשים מול מס הכנסה.

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

רלוונטי אליכם? קבלו את כספכם בחזרה מהמדינה!

התחילו בדיקת זכאות ב-30 שניות!

גלו זכאות ב- 30 שניות >>

החזר מס לשכירים - בדקו עכשיו
דקות
שניות

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה