- Taxes-Refund -

החזר מס לרופאים

החזר המס לסטודנטים לרפואה או לרפואת שיניים ניתן רק לאלו שלמדו רפואה בישראל, לימודי רפואה בחו"ל הם דבר שכיח, אולם הם אינם מזכים בהטבת מס. נכון לשנת 2023 ערך נקודת זיכוי הוא 235 ש"ח וערכה השנתי הוא 2,820 ש"ח.

יש לדעת שקיים הבדל בין בוגרי תואר ברפואה שסיימו בין השנים 2007 עד 2014 ובין מי שסיים את לימודיו לאחר סוף שנת 2013.
למסיימי התואר הרפואי משנת 2014 ואילך – יש זכות לנקודת זכות בודדת לשנה שלאחר סיום הלימודים, או לאחריה, וכן לחצי נקודת זכות לשנה המאוחרת לה.
ניתן לממש את ההטבה גם שנה לאחר שנת סיום הלימודים, וזאת מפני שרופאים רבים מבצעים תקופת התמחות בשנה זו ומרוויחים משכורת דלה, כך ששווה להם לדחות את החזר המס לרופאים לשנת עבודה בה תהיה משכורתם גבוהה יותר.

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

המסיימים לימודי רפואה משנת 2007 ועד סוף שנת 2013 – זכאים לנקודת זכות בודדת לכל אחת משלוש השנים הראשונות, ולחצי נקודת זכות בשנתיים המאוחרות להן.
משך ההטבה לבוגרי התואר בשנים אלו הינו 5 שנים בסך הכול.

האם ניתן לקבל נקודות זכות אם סיימתי את התואר בחו"ל?

לא. מס הכנסה מזכה בנקודת זיכוי רק את אלו שסיימו את התואר במוסד מוכר בישראל.

 

רופאים – לוחמים בקרב על החיים

כל מי שבחר במקצוע הרפואה כדי לעשות בו את הקריירה שלו, ידע שהוא לא הולך לשבת על זרי הדפנה או לצאת ללקט פטריות ביער, מעבר לאחריות הרבה ולכישורים הנדרשים, צריך לגייס כוח רצון עשוי ברזל, כדי לעבור את מבחני הקבלה המתישים ולרוץ בלי הפסקה לנשימה, שנים ארוכות בלימודים אינסופיים ובבחינות מורטות עצבים.

רופאים חייבים להיות חדורי מטרה, אחרת מה יתדלק אותם בדרך הארוכה שבין החזון להגשמתו? אולם בסופו של דבר היגיעה אכן משתלמת, בבואם לחדר מיון מלא נפגעי טראומה כשבידיהם הכוח לעזור ולהציל חיים, אין תחושת סיפוק ואושר גדולה מזו. היכולת להנשים בחולה חיים חדשים, להקל על כאב ולהפחית סבל, היא משכרת, בסופו של דבר כולנו חפצים להיטיב. זוהי דרך נעלה לקיים את הצורך הזה.

 

חשבתם פעם למה רופאים זכאים לקבל החזר מס?

כל בוגר תואר במדינת ישראל זכאי לנקודות זיכוי כהטבה במס. אולם לא דומה סטודנט תואר ראשון למדעי החברה והרוח לסטודנט שסיים את לימודי הרפואה שלו. הלימודים הממושכים מקנים לרופא זכויות יתר המתבטאות בהטבת מס במשך תקופה ארוכה, שפריסתה שונה מעט מהטבות מס לבוגרי תארים במקצועות אחרים.

 

החזר מס לרופאים
החזר מס לרופאים

הגשת בקשת להחזר מס לרופאים – כיצד ניתן לבצע הליך זה ביתר קלות?

יתכן ושילמתם מס גבוה משום שלא דיווחתם על ההטבה או משום שלא ביצעתם תיאום מס. רופאים עשויים לעבוד במקביל בקופות חולים, בבתי חולים פרטיים, באוניברסיטאות ולקבל כספי מחקר, מה שעשוי לעלות להם במס גבוה ביותר, אם לא יעשו תיאום מס בין המשכורות מהמעסיקים השונים.

אם אתם נמצאים כעת באותה שנת מס שבה אתם זכאים להטבה. עליכם להגיש טופס 119 ולצרף לו אישור זכאות לתואר אקדמי ממוסד הלימודים בו למדתם את המקצוע. פקיד השומה ינפיק לכם אישור על חצי נקודת זכות לשנה זו, את האישור הזה עליכם להציג בפני המעסיק.

אם אתם מעוניינים לקבל החזר מס לרופאים עבור שנים קודמות עליכם להגיש טופס 135 ולצרף לו אישור על זכאות לתואר אקדמי מהמוסד בו העברתם את שנות לימודיכם. כמובן שלטפסים אלו יש לצרף אסמכתא בנקאית כלשהי כמו המחאה או אישור ניהול חשבון, לשם ידעו פקידי השומה להעביר את המגיע לכם ללא עיכוב.

 

תשלום מס ביתר – רופאים, אתם זכאים להחזר!

מכיוון שבין ההתמחות להסמכת הרופא בפועל ישנו פרק זמן בו משתנים הדברים במהירות, עלולים להיות פערים משמעותיים במשכורתו של הרופא באותה שנת מס. רופא סטאז'ר ישתכר בממוצע 10,000 ש"ח, רופא מתמחה יכפיל את שכרו לכ-25,400 שח ואילו לאחר קבלת תואר של רופא מוסמך, עתיד הרופא בר המזל לקבל משכורת של כ-34,000 ש"ח. גובה מס ההכנסה נקבע בסוף שנת המס, אולם נגבה מדי חודש על פי תחזית ההכנסה של היחיד, הנקבעת על פי רשויות המס.

כך יכול להיות שבחישוב שנתי יידרש הרופא לשלם מס בגובה אחד, אבל בפועל ייגבה ממנו סכום גבוה הרבה יותר שחושב לפי חודשים ספציפיים. יש להגיש בקשה לרשויות המס כדי לקבל החזר של המס שנוכה ביתר. אל דאגה, אינכם תורמים את כספכם למדע, הוא עתיד לחזור אליכם במלואו, רק כדאי שתזדרזו בהגשת הבקשה, כי אם אפשר לקבלו היום, למה לחכות למחר?

 

יומן רופא – חשוב לנהל אותו היטב

מס הכנסה דורש מכל רופא, לרבות פסיכולוג, רופא שיניים ווטרינר, לנהל רישום מסודר של שמות המטופלים, תאריך הגעתם וסכום התקבולים והתשלומים. בנוסף יש לנהל מערכת חשבונות הכוללת חשבוניות, שוברי קבלה, ואת מסמכי ההוצאות של העסק. כל יום ביומן הרופא יתעד את הפרטים הבאים:

  • תאריך
  • שם המטופל או מקבל השירות, בנוסף יש לציין האם נעשה ביקור בית או ביקור לילי.
  • גובה התשלום שהתקבל מהמטופל.
  • במידה והתקבלו תגמולים מגורמים חיצוניים כמו מוסדות וקופות חולים יש לציין זאת ביומן.
  • מספרו של שובר הקבלה שהופק.
  • הערות שונות.

 

יש לשמור את יומן הרופא במשך 7 שנים, עד שחלה עליו התיישנות. רוצים לקבל החזר מס לרופאים? אם אתם זקוקים לעזרה במהלך התהליך, תוכלו לפנות לגורמים מקצועיים, שתחום התמחותם הוא לגרום לכסף שלכם למצוא את דרכו אליכם.

 

רופאים שלמדו את המקצוע בישראל. רופאים שלמדו את לימודי התואר בחו"ל אינם זכאים להטבה.

הראשונים זכאים לנקודת זיכוי אחת במשך שלוש השנים לאחר סיום לימודי התואר, ולחצי נקודת זיכוי בשנתיים שלאחר מכן. האחרונים זכאים לנקודת זיכוי אחת בשנה שלאחר סיום לימודי התואר או לאחריה, וכן לחצי נקודת זיכוי בשנה שלאחר מכן.

 טופס 119 וטופס אישור זכאות לתואר אקדמי.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

החזרי מס בפריפריה

החיים במרכז לעומת החיים בפריפריה שונים מאוד במדינתו הקטנה ובכל אזור ישנם היתרונות והחסרונות המובהקים בו. במאמר זה נכיר לעומק

קרא עוד »
החזרי מס נדל"ן

נדל"ניסטים? אתם חייבים להיות בעלי ראש גדול, חשיבה עסקית ותעוזה. זה לא אומר שאינכם עלולים לשאת לפעמים בנטל כלכלי כבד

קרא עוד »
×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה