- Taxes-Refund -

החזר מס קנייה לבני משפחה של חלל פעולת איבה

פעולות איבה הן פעולות אשר גובות חיי אדם רבים במדינת ישראל וגורמות ללא מעט משפחות להפוך לשכולות ולחיות לצד אבל. המוסד לביטוח הלאומי מאפשר למשפחה הגרעינית של החלל לקבל החזר מס קנייה במידה והמוצר עליו יש את תשלום המס נועד למטרת עסק עצמאי של משפחת החלל. במאמר זה נסקור את המידע הנחוץ בנושא החזר מס קנייה לבני משפחה של חלל פעולת איבה.

חלל פעולת איבה

חלל פעולת איבה הוא מי שנפל בעקבות פעולה של כוחות צבאיים / ארגון צבאי השייכים למדינה עוינת לישראל. פעולת איבה יכולה לקרות בארץ או במדינות אחרות בעולם ובבסיסה עומדת המטרה לפגוע בעם היהודי.

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

פעולות אלו קורות לצערנו במדינת ישראל יותר ממה שהיינו מאחלים לכך. הן החלו נגדנו בתחילת המאה ה- 19 ונמשכו עוד לפני הקמת המדינה. גם לאחר הקמת המדינה פעולות אלו קורות בתדירות גבוהה ולפני קצת יותר מ – 30 שנים החליטה הממשלה לזכור בטקסי יום הזיכרון הממלכתיים גם את חללי פעולות איבה.

עד יום הזיכרון האחרון בשנת 2021 עמד מספר חללי פעולות האיבה במדינת ישראל על – 3158 חללים. כיוון שאנחנו מדינה קטנה, נסה לחשוב על האנשים היקרים לך ולצערי, תצליח לחשוב על אדם אחד במעגלים החברתיים המקיפים אותך שהוא בן משפחת שכול לחלל פעולות איבה. בעקבות טרגדיה קשה זו למשפחות החללים המדינה החליטה להושיט יד לעזרה מינימאלית, הרי אין שום פתרון לאבל כה גדול, אך כן יש מקום להקל על המשפחות החללים.

 

מהו מס הקנייה?

מס קניה הוא מס המוטל על תושבי מדינת ישראל, על מוצרים צריכה מסוימים כגון – כלי רכב, טלפונים, מכונות כביסה, תנורי בישול, מסכי טלוויזיות ועוד. את מס זה האדם הקונה בחנות אינו משלם באופן ישיר לרשתות המס, אלא הוא מס עקיף. הוא נכלל בתמחור הסופי של המוצר אותו הצרכן קונה בחנות. המוצרים בעלי מס הקניה אינם מוצרים שמטרתם לשימוש יומיומי למשק הבית, מלבד סיגריות ואלכוהול.

שתי המטרות העיקריות העומדות בליבו של מס זה הן:

  1. לגרום לאנשים לצרוך מוצרים מסכני חיים בתדירות נמוכה יותר בכדי בסופו של דבר לשמור עליהם מפני עצמם. מס הקניה חל על סיגריות ואלכוהול כיוון ששניהם תכשירים ממכרים אשר בתדירות גבוה עשויים לגרום לנזק רב לבריאות האדם. מס הקניה המוטל עליהם נועד בבסיסו לייקר את הקניה ובכך לגרום לאנשים רבים לחשוב פעמיים אם לקנות מוצרים אלו.
  2. מס זה מהווה מקור תקציבי גדול לאוצר המדינה, שזהו גוף האחראי על תכנון וביצוע מדיניות כלכלית במדינה. בזכות הגדלת תקציבו מדינת ישראל זוכה לסכומים רבים יותר היעמדו לשירותה בניהול ותכנון התנהלותה הכלכלית.

 

החזר מס

ישנם מצבים רבים בהם ניתן לדרוש מול רשות המיסים במדינה החזר על מס שהם גבו מהמשכורת החודשית/השנתית של תושב המדינה שלא לצורך. בנוסף, ישנם הטבות רבות בנושאים שונים שרשות המיסים מעניקה לתושביה בהתאם לקריטריונים ברורים הקשורים להעסקה, מיקום המגורים ועוד. כל אדם הזכאי להטבה ואינו קיבל אותה יכול לדרוש לקבלה על ידי החזר מס.

תהליך החזר מס הוא תהליך שצריך לבצע מול רשות המיסים ומכאן ניתן להסיק כי זהו תהליך מסורבל ולא פשוט. הוא מתחיל קודם כל בהבנת ההטבה/ההחזרים המגיעים לכם בכדי להגיע מבוססי ידע וביטחון לפרוצדורה הארוכה. בנוסף, תהליך זה כולל בתוכו בירוקרטיה רבה ודורש הצגת מסמכים ורשומות מדויקות.

החזר מס קנייה לבני משפחה של חלל פעולת איבה
החזר מס קנייה לבני משפחה של חלל פעולת איבה

מהו למעשה החזר מס קנייה לבני משפחה של חלל פעולת איבה

ישנן הטבות רבות מטעם המדינה המנסות להקל בצורה מועטה ומינימאלית את הקושי בעקבות האובדן. אין אף דרך לרפא משפחות אלו, אך המדינה והרשויות מציעים להם הקלות במיסים והטבות שונות בתחומי מחייה רבים בכדי לתת את התחושה שהם לא לבד.

מנגנון התמיכה במשפחות אלו הוא החזר מס הקנייה על מוצרים שהן רוכשות. מס הקנייה מורגש היטב בכיס לאזרחי המדינה הקונים מוצרים שמלכתחילה יקרים בבסיסים. שיעורו משתנה בין מוצרים בסוגים שונים ונתון לשינויים לאחר החלטות הממשלה. בני משפחתם של חללי נפגעי האיבה אומנם לא זכאים לפטור קבוע של מס הקנייה, אך כן בעלי האפשרות לקבל החזר חד פעמי מס במקרים מסוימים.

האנשים הקרובים לחלל – ההורים / אלמנות / יתומים הם הקרובים שרשאים לקבל החזר מס קנייה. חברי משפחה אלו זכאים לקבל מענק חד פעמי המשמש כהחזר מס קניה ששולם על מוצר הנקנה למען מטרה עסקית של עסק עצמאי או עבור ביסוס עסק עצמאי חדש.

 

אז כל מוצר חדש שישמש אותי לבניית עסק עצמאי אפשר לקבל עליו החזר מס קניה?

התשובה היא לצערי לא. הזכאות לאותו מס נקבעת בוועדת שיקום מיוחדת (ניתן להסיק מהכתוב כי זה לוקח זמן רב) שבוחנת היטב ולעומק את צרכי המשפחה, ההתנהלות של העסק העצמאי, גובה ההוצאות שיש לו בשביל להצליח ועוד. במידה והועדה הסכימה להעניק למשפחה את ההטבה יש לפנות בהגשת מכתבים ובקשה מסודרת דרך הפקיד במוסד לביטוח הלאומי.

 

בניית תוכניות כלכליות לעתיד העסק

כיוון שהטבה זו ניתנת עבור עסק עצמאי חדש או תחזוק ושימור עסק ישן עבור המשפחה הגרעינית של החלל, ההמלצה היא לתכנן תוכנית כלכלית מראש. תוכנית זו המכילה את הדרכים לתחזוק העסק כוללת בתוכה היקף מס שלוקח חלק חשוב ממנה. החזרי מס יכולים להקל מאוד על העול הכלכלי בתחזוקת העסק ובכך לאפשר התחלה יציבה זולה יותר.

 

סיכום

מס הקנייה נגבה מתושבי ישראל על מוצרי חשמל גדולים ויקרים לרוב, ועל כמה מוצרים אשר לא בריאים לגוף האדם. למשפחות שכולות של חלל פעולות האיבה מגיע החזר של מס זה במידה והמוצרים החשמליים אותם הם קונים נועדו לשימוש של הקמת עסק עצמאי חדש או תחזוק עסק עצמאי ישן.

על אלכוהול וסיגריות המדינה גובה מס קנייה בכדי לגרום לאנשים להפחית את הצריכה בהם.

רק המשפחה הגרעינית של החלל הכוללת את ההורים, אלמנים/אלמנות והיתומים.

משפחות אלו יכולות לקבל מענק חד פעמי עבור מוצר הנועד לתרום לעסק עצמאי של משפחת החלל.

חללים אלו הם אזרחי ישראל אשר נהרגו במהלך פעילות של ארגונים/צבאות עוינים בטח מדינת ישראל או במדינות נוספות בעולם.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

החזרי מס בפריפריה

החיים במרכז לעומת החיים בפריפריה שונים מאוד במדינתו הקטנה ובכל אזור ישנם היתרונות והחסרונות המובהקים בו. במאמר זה נכיר לעומק

קרא עוד »
החזרי מס נדל"ן

נדל"ניסטים? אתם חייבים להיות בעלי ראש גדול, חשיבה עסקית ותעוזה. זה לא אומר שאינכם עלולים לשאת לפעמים בנטל כלכלי כבד

קרא עוד »
החזר מס לרופאים

החזר המס לסטודנטים לרפואה או לרפואת שיניים ניתן רק לאלו שלמדו רפואה בישראל, לימודי רפואה בחו"ל הם דבר שכיח, אולם

קרא עוד »
×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה