- Taxes-Refund -

החזר מס רכישה במכירת דירה שניה

מבצעים תהליך של רכישת דירה שניה? אתם בטח מודעים לכך שהרשויות בישראל מגדירות צעד זה כבפריווילגיה, ובשל כך מטילות מס רכישה גבוה יותר, מאשר ברכישת דירת מגורים ראשונה, וזאת מכיוון שדירה זו נחשבת כדירה להשקעה. אל תיפלו ברוחכם! ייתכן ואתם זכאים להחזר מס רכישה במכירת דירה שניה.

מדרגות המס בחישוב מס רכישה על דירה שניה:

סכום שווי ההעסקה שיעור המס רכישה
עד 5,872,725 ₪ 8%
מעל 5,872,725 ₪ 10%
  • סכום שווי העסקה – שווי העסקה כולל את כל הסכום שמשלמים בתמורה לנכס בעסקת המקרקעין. המסכום כולל את המע"מ כאשר משלמים לקבלן על דירה חדשה
  • שיעור המס רכישה – מס רכישה זהו מס אשר הרוכש מחוייב לשלם למדינה על ביצוע עסקת מקרקעין. שיעור המס מתעדכן בכל שנה.
  • שיעורי המס מעודכנים החל מתאריך – 16.01.2023 ועד 15.1.2024

אספנו לכם את כל המידע הרלוונטי על מס הרכישה החל כאשר אתם קונים דירה שניה, ובאילו מצבים תוכלו לדרוש החזר. אם הכסף שלכם לא גדל על שיחים כמו בננות, והוא יקר לכם, המאמר הזה עשוי לשמח אתכם.

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

 

רכישת דירה שניה – מי אמר שזה פיקניק?

על רכישת דירה שניה מטילה המדינה כל מיני חובות תשלום פחות נעימים, כמו: מס רכישה, מס שבח וסוגי עמלות שונות. כל אלו הופכים את משימת קניית דירה להשקעה, ללא פשוטה בכלל. אחד המסים היותר כבדים המוטלים על עסקת קניית הנכס הוא מס הרכישה.

כדי שהעסקה תהיה עניין רווחי בעבורכם, עליכם לדעת מה דרישות החוק ומהן זכויותיכם, לאחר שתהיו בקיאים בעניינים אלו, תוכלו לברר האם מגיע להם החזר מס רכישה במכירת דירה שניה.

 

מהו מס רכישה ומה גובהו במכירת דירה שניה?

חוק מיסוי מקרקעין מציין, שלאחר כל עסקה במקרקעין יש לשלם מס רכישה על כל סכום העסקה, ולא רק על עלות העסקה או על רווח ההון, כנהוג במסים אחרים המוטלים על עסקאות נדל"ן. מכיוון שעסקאות אלו לרוב עולות על סכום של מיליון שקלים, סכום המס הינו גבוה ביותר.

מדינת ישראל גובה מס גבוה יותר עבור דירה שניה, משום שזו נתפסת כלא הכרחית ובסיסית למגורים, אלא מוגדרת כדירה להשקעה.  אולם בתקופת הקורונה בו שרר קיפאון מסוים בתחום מכירת וקניית נכסים, חל שיפור בכל השייך למיסוי רכישה במכירת דירה שניה. כיום מס הרכישה הבסיסי על קניית דירה, עומד על 8% מסך העסקה.

 

איך תחשבו את מס הרכישה בקניית דירה שנייה?

מס הרכישה מחושב לפי מדרגות מס, כך שבקפיצה ממדרגה למדרגה עולה המס הנדרש, מה שמוסיף מאוד לפער המיסוי, משום שאחוז המס הוא גבוה יותר וגם הסכום הכולל של הרכישה. אם יש לכם דרך להפחית בעלויות העסקה, ובכך להוריד במדרגות המס, תוכלו לחסוך סכום גדול מאוד, אותו לא תידרשו לשלם כמס רכישה. בנוסף ניתן להשתמש במחשבון מס רכישה של משרד האוצר.

בעסקאות הגדולות סכום המס עשוי להיות עצום, כך שהחזר מס במקרים כאלו הינו רווח גדול ביותר, שיכול להגיע גם לסכומים של מאות אלפי שקלים.

החזר מס רכישה במכירת דירה שניה
החזר מס רכישה במכירת דירה שניה

כך תדעו כמה מס רכישה עליכם לשלם

רשות המסים מעמידה לרשות הציבור, באתר שלה – מחשבון מדויק לתועלת הרבים, בו יש להזין את סכום העסקה, ומיד מתקבל סכום המס הנדרש. כך תוכלו לבדוק מה גובה מס הרכישה החל על העסקה שלכם.

מתי תוכלו לקבל פטור ממס רכישה?

לאור כל האמור לעיל, פטור על מס רכישה של דירה שניה, נשמע כמו פנטזיה לא מציאותית. אנחנו שמחים לבשר לכם שייתכן ואתם זכאים לפטור ממס רכישה.  פטור ממס רכישה על רכישת דירה שניה ניתן לקבל באם העסקה מוגדרת כ"שיפור דיור", כלומר רכשתם דירה שניה, אולם אתם מתעתדים בזמן הקרוב למכור את דירתכם.

זאת אומרת שרכשתם דירה שניה, לפני מכירת דירה ראשונה, אולם זאת על מנת למכור אותה תוך זמן קצר. במקרה כזה רבותיי, אתם זכאים לפטור מוחלט מתשלום של מס רכישה לרשות המסים.

מכירת הדירה השנייה צריכה להתבצע תוך 18 חודשים, כלומר, אם הספקתם למכור את הדירה תוך שנה וחצי – בוטל המס, אולם אם רכשתם דירה שניה, ולא הספקתם למכור את הראשונה בתוך פרק הזמן הקבוע בחוק – אכלתם אותה, עליכם לשלם מס רכישה לפי מדרגות המס שפורטו למעלה.

 

החזר מס רכישה במכירת דירה שניה – כיצד תבדקו זכאות?

מכיוון שהסכומים של מס הרכישה הינם סכומים גבוהים ביותר, כל טעות קטנה, עלולה לגבות מכם מחיר מפולפל. כדי למנוע היתכנות של הפסד כספי עצום ללא שימת לב, מגישה רשות המסים, באתר שלה, יישום נגיש וקל לשימוש, בו נדרשים בעלי דירות שניות להזין מספר פרטים.

לאחר שהפרטים נקלטים במערכת, מתבצע סנכרון של הנתונים, ומוצגת יתרת הזכות או החובה של הרוכש. במידה וישנה יתרת חובה, יש לשלם לרשות המיסים את הסכום שנותר. במידה ומדובר ביתרת זכות, יש לבקש מרשות המסים את החזר מס הרכישה על מכירת דירה שניה.

 

שורה תחתונה, מתי הכסף אצלכם?

במידה והסכום להחזר נמוך מ-500 ש"ח, יש להזין באפליקציה של רשות המסים את פרטי החשבון של מבקש הבקשה. הסכום אמור לעבור לחשבונכם בתוך ימים ספורים. החזר מס של למעלה מ-500 ש"ח, ידרוש מכם למלא טפסים ולהגישם לבנק שלכם, הוא ידאג להעבירם לרשויות המס, ואלו יפקידו בחשבונכם, את סכום ההחזר על מס הרכישה.

 

שתי הסיטואציות בהן ניתן לקבל החזר על מס רכישה בקניית דירה שניה

לסיכום, שני מקרים יזכו אתכם בהחזר מס או בפטור ממס: במידה ורכשתם דירה שניה ואתם עתידים למכור בקרוב את הראשונה, או אם חלה טעות בחישוב מס הרכישה על סכום עסקת הדירה. אל תהססו לבדוק, לשאול ולהתייעץ עם המומחים, זכותכם לקבל את שמגיע לכם, וכמה שיותר מהר.

מס רכישה זהו מס הניתן על כל סכום העסקה בקניית נכס מקרקעין.

החישוב של מס הרכישה נעשה על פי מדרגות הקבועות בחוק, ניתן להשתמש במחשבון של רשות המסים לחישוב המס ביתר קלות.

שיעור המס הוא 5% לקניית דירה עד למחיר של מיליון שקלים ושלוש מאות אלף.

  1. אם נוצרה טעות בחישוב המס ושולם מס ביתר.
  2. במידה ונקנתה דירה שנייה חדשה והישנה עתידה להימכר בתוך פרק זמן של עד 18 חודשים.
שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

החזרי מס בפריפריה

החיים במרכז לעומת החיים בפריפריה שונים מאוד במדינתו הקטנה ובכל אזור ישנם היתרונות והחסרונות המובהקים בו. במאמר זה נכיר לעומק

קרא עוד »
החזרי מס נדל"ן

נדל"ניסטים? אתם חייבים להיות בעלי ראש גדול, חשיבה עסקית ותעוזה. זה לא אומר שאינכם עלולים לשאת לפעמים בנטל כלכלי כבד

קרא עוד »
החזר מס לרופאים

החזר המס לסטודנטים לרפואה או לרפואת שיניים ניתן רק לאלו שלמדו רפואה בישראל, לימודי רפואה בחו"ל הם דבר שכיח, אולם

קרא עוד »
×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה