- Taxes-Refund -

החזרי מס הכנסה בשירות צבאי או שירות לאומי

הכנסה במהלך השירות הצבאי/שירות לאומי

כולנו היינו שם בשנות העשרה שלנו ויודעים מקרוב את הסכומים המועטים שחיילי צה"ל או מתנדבי השירות הלאומי מרוויחים פר חודש. הסכומים נעים לפי תפקיד ומיקום השירות אך טווח ההכנסה נע בין 800 ל1600 ₪ בחודש. סכומים מועטים אלו ניתנים לכל אורך חודשי השירות הצבאי ואמורים להספיק לחייל/המשרת לאומי לאיכות חייו והתשלומים הנדרשים בסופי השבוע וביציאות הביתה. מכאן נגזרת חשיבות החזרי מס הכנסה בשירות צבאי או שירות לאומי.

גם לאחר השחרור וסיום השירות לאותו אדם צעיר ללא השכלה אקדמאית או עבודה יציבה הנזרק לראשונה למים יש קושי רב בכלכול עצמי. זוהי תקופה לא פשוטה אשר אנשים רבים חווים בה התלבטויות ומחשבות על המשך עתידם והצבת שאיפות עצמיות.

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

לאורך שנתיים – שלוש של שירות צבאי/שירות לאומי וגם בתקופה המגיעה מיד בתום השירות ישנה עזרה מהמדינה בנושאים רבים הנועדו להקל על הצעיר המשוחרר ועל הצעיר הנמצא במהלך שירותו.

עזרה זו באה לידי ביטוי למשל בפטור מתשלום ארנונה בתקופת השירות, הנחה באגרות מסוימות, הנחה בחשבון החשמל ועוד. בין עזרות אלו ישנן גם הטבות הקשורות למס ההכנסה שאותן נפרט כעת.

 

לפני שדורשים עליה החזר, מהי בכלל שיטת המס?

שיטה זו היא שיטה אשר התשלום לרשות המס גדל ביחס קבוע או מתפתח בהדרגה, כלומר, משלמים יותר מיסים ככל שהכנסת המשכורת החודשית גדלה. בזכות שיטה זו כל אדם משלם מיסים באופן שווה ואחיד לדרגה הכלכלית בה הוא נמצא ובכך אנשים המרווחים סכומים נכבדים מאוד לא משלמים בהשוואה לאנשים בעלי משכורת דלה ולהפך. דרך זו יוצרת שוויון בתשלום המס בקרב אזרחי המדינה.

 

אז מהו החזר מס?

כשמדברים על החזר מס, הכוונה היא לקבלת החזר של כספים מרשות המיסים בעקבות ניכוי יתר של הרשות מכספכם. לעיתים עשויים לקרות מצבים שמנוכים סכומים גבוהים יותר על ידי רשות המיסים ממה שנדרש על פי חוק. פעולה זו עשויה לקרות כיוון שבעת חישוב המס במהלך השנה לא נלקחים בחשבון נתונים ופרמטרים המשפיעים על החישוב, ולכן יש להיות על כך בבקרה רבה.

גובה סכום מס ההכנה שעובד צריך להפריש לרשות המיסים מחושב בצורה שנתית, למרות שפועל מס זה מנוכה ממשכורת העובד בצורה חודשית. הניכוי החודשי מבוסס על חישוב משוער של הכנסת העובדים השנתית ולכן מוביל לבעיה זו, כיוון שרק בסוף השנה ניתן לדעת מה הייתה המשכורת המדויקת שאותו עובד הרוויח בשנה החולפת ולפי כך לנכות מס בסכום הנכון.

החזרי מס הכנסה בשירות צבאי או שירות לאומי
החזרי מס הכנסה בשירות צבאי או שירות לאומי

מדוע ניתנים החזרי מס הכנסה בשירות צבאי או שירות לאומי

מדינת ישראל מאמינה במדיניות רווחה בה היא גורמת לאזרחים שלה להרגיש שווים ולכן ניתנות הטבות מס בדרכים שונות. כחלק מאופציות ההטבות קיימות נקודות זיכוי מס המגיעות לחלק מהתושבים וביניהם חיילים ומשרתי המדינה.

נקודת זכות מגיעה לכל תושב במדינה, והיא בעצם הטבת מס כך שנקודת זיכוי מס אחת שווה ל – 218 ₪ היורדים מסכום המס שהאדם חייב לרשות המיסים. עבור חייל משוחרר או לאחר סיום שירות לאומי נקודת זכות אחת מוענקת כל 12 חודשים. על ידי כך, חיילת המשוחררת זכאית לשתי נקודות זיכוי מס במשך שנתיים.

הטבה זו נועדה להקל על המשתחררים משירות לאומי או צבאי ואינם מרווחים סכומי כסף רבים. בנקודה זו של החיים כפי שצוין קודם, הרבה אנשים משוחררים לא יודעים עדיין מה יהיה תחום עיסוק חייהם ולכן אינם מצליחים לעבוד או להרוויח סכומים רבים בתום השחרור.

בנוסף, ישנם לא מעט צעירים הבוחרים להתחיל מיד עבודה מועדפת המעניקה אומנם הטבה גדולה בסיומה אך עדיין עול המיסים מהווה קושי. משך הטבת נקודות זיכוי המס תקפה ל- 36 חודשים שיתחילו להיספר מהחודש השני שלאחר השחרור. כלומר, לצעיר המשוחרר ישנם 3 שנים ראשונות לקבל הטבת מס.

 

דרך מימוש ההטבה

בעת חתימת הסכם העסקה במקום עבודה חדש בשלוש שנים שלאחר השחרור יש לציין הטבה זו על מנת לקבל אותה. מילוי טופס 101 הינה חובה בעת הכניסה למקום עבודה חדש, ובו מציינים באחד הסעיפים המפרטים על כך כי מגיע לך את הטבת המס בזכות היותכם חיילים משוחררים. לרוב בכדי לממש את ההטבה יהיה נדרש לצרף תעודת שחרור.

 

אז מתי בכלל צריך לדרוש החזר מס? אם בכלל

המעקב אחר קבלת הטבות המס במסגרת עבודתכם לאחר השחרור היא באחריותכם. יש לבצע מעקב זה תוך הבנה רבה בזכויות המגיעות לכם ולחפש את האישור לקבלת ההטבה בתלושי המשכורת החודשיים. במידה ובדיעבד ביררתם וראיתם כי שילמתם מס באחת מהתקופות בתוך 3 שנים שלאחר השחרור, ניתן לפעול למען החזרי מס אלו.

החזר המס מבוצע מול רשויות המס בארץ והינו תהליך ארוך, מייגע, מתיש ומלווה בבירוקרטיה רבה. רגע לפני טרום התחלת התהליך, לימדו לעומק על הזכויות המגיעות לכם בכדי שתדעו מה לדרוש. ואם אפשר להמליץ, שימו איתכם כחלק מהצידה לדרך גם המון סבלנות ואיפוק – כי זהו תהליך הלוקח זמן.

תשלום מס שלא לצורך קורה לא מעט בארץ ובמיוחד עם צעירים משוחררים עקב חוסר המודעות לנושא ולזכויות המגיעות. על כל סכום ששילמתם שלא לצרוך ניתן לבקש את החזרו. לפי החוק במדינת ישראל ניתן לדרוש החזר מס עד 6 שנים אחורה בהצגת המסמכים המדויקים.

 

סיכום

להיות חייל משוחרר או צעיר לאחר שירות לאומי במדינת ישראל מאפשר בשלוש שנים הראשונות לקבל הטבות מס וליהנות מהקלת המדינה על צעירים אלו מבחינה כלכלית. אך יש להכיר בהטבות אלו על מנת לדעת לממש אותם. ישנם מצבים בהם הזכות לא מומשה כראוי וסיטואציה זו ניתן ואף רצוי לדרוש החזר מס, אך שימו לב כי זהו תהליך ארוך ומסורבל.

36 חודשים, כלומר 3 שנים ראשונות לאחר השחרור ניתן לקבל הטבה בתשלום המס לרשויות.

בעת מילוי טופס 101 בתחילת העסקה מול מקום עבודה חדש יש לציין כי הינכם חיילים משוחררים ומעוניינים לממש את הטבת המס.

כאשר לא קיבלתם את ההטבה המגיעה לכם. במידה וגיליתם לקראת סוף העסקה כי חויבתם בתשלום מס אתם יכולים לדרוש לקבל החזר מס המגיע לכם.

האמת היא שלא, זהו תהליך המצריך הכרה וידע בתחום הגוזל זמן ואנרגיה אך בסופו של דבר, שווה את זה.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

החזרי מס בפריפריה

החיים במרכז לעומת החיים בפריפריה שונים מאוד במדינתו הקטנה ובכל אזור ישנם היתרונות והחסרונות המובהקים בו. במאמר זה נכיר לעומק

קרא עוד »
החזרי מס נדל"ן

נדל"ניסטים? אתם חייבים להיות בעלי ראש גדול, חשיבה עסקית ותעוזה. זה לא אומר שאינכם עלולים לשאת לפעמים בנטל כלכלי כבד

קרא עוד »
החזר מס לרופאים

החזר המס לסטודנטים לרפואה או לרפואת שיניים ניתן רק לאלו שלמדו רפואה בישראל, לימודי רפואה בחו"ל הם דבר שכיח, אולם

קרא עוד »
×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה