- Taxes-Refund -

החזר מס רכב היברידי

היקום בו אנו חיים הולך ומתמלא באוויר מזוהם, שמופיע לרוב כתוצר לוואי של מפעלים מתועשים בעת תהליכי הייצור שלהם, ונפלט בתור גזים רעילים לחלל. זיהום האוויר פוגש אותנו בין היתר גם בזמן נסיעה ברכב ממונע, במהלכו חומרים מזהמים נפלטים מהמנוע המעושן של הרכב. כדי לתת מענה ראוי לתופעה המזהמת, בשנים האחרונות החלו לייצר רכבים היברידיים- רכבים שמשלבים מנוע בעירה פנימי (בנזין) יחד עם מנוע חשמלי. באמצעות שילוב זה, נגרמת הפחתה משמעותית של החומרים המזהמים אשר נפלטים במהלך הנסיעה. אם אתה אחד ממי שהחליטו להתאבזר ברכב היברידי, ולתרום במודע או שלא במודע לאיכות הסביבה, כדאי לקרוא וללמוד על החזר מס רכב היברידי שמגיע לך מטעם רשויות המס.

מה הקשר בין רכב היברידי לבין החזרי מס?

כל אזרח ישראלי שרוכש רכב משלם עבורו מס רכישה שעומד על שמונים ושלושה אחוזים, מה שגורם באופן ישיר לתמחור הגבוה של רכבים בארץ. כחלק מהאינטרס הציבורי להפחית את רמת זיהום האוויר, נקבע בחוק כי כל מי שמחזיק באמתחתו רכב היברידי עממי ישלם רק שלושים אחוזי מס רכישה. מתחילת שנת 2020, מס הרכישה עלה לארבעים וחמישה אחוזים, אולם עדיין נותר נמוך ביחס למס הרכישה שנגבה בעת רכישה של רכב ממונע. הודות לעובדה שניתן לקבל החזרי מס רטרואקטיבית עד לשש שנים אחורנית, כל מי שעשה שימוש ברכב היברידי משנת 2014 ואילך יכול לפנות לרשויות המס ולפתוח בקשה להחזר מס בגין הרכישה.

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

החזר מס רכב היברידי
החזר מס רכב היברידי

כיצד פותחים בקשה להחזר מס רכב היברידי?

הבקשה להחזרי מס בגין שימוש ברכב היברידי מוגשת לרשות המיסים ומנוהלת על ידה. כחלק מהגשת הבקשה, המגיש צריך להתעסק בלא מעט בירוקרטיה לאור המסמכים הרבים שהוא נדרש לאגד תחת הבקשה. כמו כן, פקודת המס עשויה להיות מורכבת וקשה להבנה, מה שעשוי לגרור בעקבותיה הגשה לקויה או חלקית של טפסים, ובעקבות כך לעיכוב של התהליך. כדי לגשר על פערי הבנה וחוסר ודאות, רבים מעדיפים להיעזר בגורם מוסמך שיבצע עבורם את "העבודה השחורה", כך שהם לא יצטרכו להשקיע מחשבה יתרה או לשרוף זמן מיותר על הבנת התהליך ויישומו. ישנן חברות שמעניקות שירות ייעודי, כמו איזי החזרי מס, אשר במסגרת שירות זה מוענק סיוע בחישוב הזכאות להחזר מס וכן בהגשת הבקשה עצמה לרשות המיסים.

 

פיננסי

החזר מס הוא היתרון היחיד? גלו מהם יתרונותיו של הרכב ההיברידי

מעבר להחזרי המס שעשויים להיטיב איתנו כאזרחים, לרכב ההיברידי ישנם יתרונות נוספים. ראשית, הוא ידוע בתור רכב חסכוני שמאפשר צמצום של צריכה בדלק, ומכאן צמצום ההוצאות הכרוכות בכך. שנית, הרכב ההיברידי נחשב לרכב נוח, מאחר ועם הלחיצה על דוושת הגז הוא מספק כוח מרבי. כמו כן, הנסיעה בו תהיה שקטה יותר, לרוב ללא רעשי רקע של המנוע וללא רעידות.

התשובה היא חד משמעית, כן. רכב היברידי לא רק טוב יותר לסביבה וצורך פחות דלק מרכב רגיל, אלא אף המחיר שלו לרוב יהיה נמוך משמעותית מהמחירים לרכבים שאליהם התרגלנו בארץ. הסיבה לכך היא שהמדינה מעוניינת לעודד רכישת רכבים היברידיים, ולכן מעניקה הטבות מס משמעותיות עבור רכבים אלו.

כיום, על רכישה של רכב רגיל מוטל מס רכישה בגובה של 83% ממחיר הרכב. אם תרכשו רכב היברידי, מס הרכישה ינוע בין 55%-10% בלבד – חיסכון של אלפי ואף עשרות אלפי שקלים. בנוסף, רכבים בעלי דרגת זיהום נמוכה יוכלו לקבל הטבה של עד 16.5 אלף שקלים במעמד הרכישה.

כן. אם עבור רכב "רגיל" שאתם מקבלים מהעבודה אתם נדרשים לשלם מס שימוש מדי חודש, דעו שעבור שימוש ברכב היברידי שניתן לכם מהעבודה אתם זכאים לקבל החזרי מס – עד 1,010 שקלים בחודש. זהו חיסכון משמעותי שבמצטבר מגיע למעל 10,000 שקלים בשנה שחסכתם!

את הקלות המס המשמעותיות שניתנות עבור רכבים היברידיים תקבלו במעמד הרכישה, אך אם אתם מעוניינים לקבל החזר מס גם בגין השימוש ברכב – תוכלו לעשות זאת על ידי הגשת בקשה להחזר מס. את הבקשה מגישים לפקיד השומה במס הכנסה, וניתן להגישה גם באופן רטרואקטיבי, עד שש שנות מס אחורנית.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

החזרי מס בפריפריה

החיים במרכז לעומת החיים בפריפריה שונים מאוד במדינתו הקטנה ובכל אזור ישנם היתרונות והחסרונות המובהקים בו. במאמר זה נכיר לעומק

קרא עוד »
החזרי מס נדל"ן

נדל"ניסטים? אתם חייבים להיות בעלי ראש גדול, חשיבה עסקית ותעוזה. זה לא אומר שאינכם עלולים לשאת לפעמים בנטל כלכלי כבד

קרא עוד »
החזר מס לרופאים

החזר המס לסטודנטים לרפואה או לרפואת שיניים ניתן רק לאלו שלמדו רפואה בישראל, לימודי רפואה בחו"ל הם דבר שכיח, אולם

קרא עוד »
×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה