- Taxes-Refund -

החזר מס לגיל הזהב

במדינת ישראל, כמו ברוב המדינות המערביות והמתוקנות, האזרחים תמיד משלמים מיסים. זו הדרך של המדינה לסייע לנזקקים וזה חלק מהחוק גם בארץ שלנו, מה שמוביל לכך שלאורך השנים כולנו מתרגלים לתשלומים הגבוהים הללו. עם זאת, לא תמיד כאשר מדברים על תשלומי מיסים כולנו מודעים היטב למה שאומר החוק, ואחת מהקבוצות שנפגעות מהעניין פעם אחר פעם היא קבוצת הקשישים.

כלומר, אנשים בגיל הזהב לא תמיד מודעים לזכויות שלהם בנושא של החזרי מס, מה שמוביל לכך שהם לא יבקשו לרוב את ההחזרים המגיעים להם. לכן, אם גם אתם משלמים מיסים גבוהים ואתם כבר בפנסיה, כדאי שתדעו: יש מה לעשות בנידון ויש כזה דבר החזר מס לגיל הזהב. יתרה מכך, אם ההורים שלכם הגיעו לגיל הזה ואתם חושבים שאולי מגיעים להם החזרי מס – אין סיבה שתוותרו על בדיקה כמה שיותר מעמיקה בנושא, אז למה אתם מחכים?

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

"החזרי מס הם כסף שממתין לעובדים, אשר במהלך שנת המס שילמו מס הכנסה בסכום שעלה על הנדרש."

הסיבות העיקריות שבגינן מגיעות לבני גיל הזהב החזרי מס

בבואנו לראות מהם המקרים הקלאסיים שבהם אנשים בגיל הזהב זכאים לקבל החזרי מס, אנחנו רואים שמדובר על כמה וכמה סיבות, כמו לדוגמא:

החזר מס לגיל הזהב
  • ניכוי של מס עבור רווחים מריביות של פיקדונות שונים וניירות ערך. ברוב המקרים הכנסות כאלה חייבות במס שנע בין 15% ל 25%, והכול בהתאם לסוג התוכנית שבה מדובר. עם זאת, לא מעט אנשים מבוגרים בגיל הזהב יוכלו בפועל לקזז את המיסים הללו עם נקודות זיכוי שלהן הם זכאים, מה שיוביל בסופו של דבר לכך שהם יוכלו לשלם הרבה פחות מיסים ולכן חשוב להיות מודעים לכך ואף לבדוק זאת לעומק.
  • רווחים שונים שנכנסים להם משכר דירה. לא אחת קורה שקשיש בגיל הזהב הוא למעשה בעל דירה שמניבה לו הכנסות שעולות על שכ"ד הגבוה מ4500 ₪ והכנסה זו כן חייבת כבר במס. עם זאת, גם במקרים כאלה ניתן לקזז את ההכנסה החייבת במס עם הקלות ונקודות מס שיש לאותו קשיש ולכן בסופו של דבר התשלום לרשויות המיסים יהיה נמוך יותר.
  • נכות של יותר מ 90%. במקרים רבים בני גיל הזהב הופכים להיות נכים בשלב כלשהו בגלל סיבה כזו או אחרת. חשוב להבין שכאשר מדובר על אדם מבוגר שהוא בעל אחוזי נכות מוכרים, אחרי ועדה רפואית, של יותר מ 90%, הרי שהוא זכאי לפטור ממס. עם זאת, לא תמיד הקשישים מודעים לכך ולא תמיד הם הגישו את בקשת הפטור מיד עם קבלת תעודת הנכות. משמעות הדברים היא שעל ידי בקשה רטרואקטיבית, שאפשרית גם עד כשש שנים אחורה, יוכל לקבל אותו קשיש החזרי מס משמעותיים ביותר.
  • צאצאיו של הקשיש מממנים את חייו במחלקה סיעודית. במקרים רבים מה שקורה הוא שהקשיש נמצא במחלקה סיעודית אך מי שמממן את העניין אלה הם הילדים שלו. לכן חשוב לדעת שבמקרים כאלה הילדים יכולים להגיש בשם אותו קשיש בקשה להחזרי מס כי כמובן שהקשיש זכאי לכל אותם ההחזרים.

 

מקרים נוספים שבהם ניתן לקבל החזרי מס בגיל הזהב

מעבר לכל המקרים שראינו עד כה, חשוב להבין שכאשר מדברים על החזרי מס לגיל הזהב, קיימות גם העילות הרגילות והנפוצות הקיימות גם לגבי אנשים צעירים יותר. לדוגמא: החזרי מס בגין עבודה בחלק מחודשי השנה או אפילו החזרי מס בגין הפסדים כאלה ואחרים בשוק ההון.

מה שבטוח צריך להבין, זה שהחזרי מס הכנסה זה בדיוק מסוג אותם הדברים שאם אנחנו לא נפעל לקבל אותם – רשות המיסים לא תחפש אותנו. כלומר, רשות המיסים היא גוף שתמיד יחפש אותנו כדי שנשלם לו אך היא לא תטרח לאתר אותנו כדי להחזיר לנו כספים שמגיעים לנו. במילים אחרות: גם כאשר מדובר על אדם בגיל הזהב עליו לקחת את המושכות לידיים ולפעול למען קבלת החזרי המס המגיעים לו.

כמובן שאם מדובר על אדם שכבר לא יוכל לעשות זאת לבד הרי שילדיו יוכלו לעשות זאת עבורו וחשוב מאוד להיות מודעים לכך. אין שום סיבה לוותר ולהסכים לשלם מיסים גבוהים מידי כי בסופו של דבר, אם מגיעים לנו החזרים, מדוע שלא נפעל כדי שהם יגיעו אלינו כמה שיותר מהר?

המדינה מאפשרת לבני גיל הזהב לקבל הטבות שונות במס, וביניהן – ניכוי מס בגין רווחים מריביות שנצברו בפיקדונות ובחסכונות שונים, קיזוז המס עבור רווחים שונים שמתקבלים במידה ובן גיל הזהב משכיר דירה לאנשים אחרים, החזרי מס עבור שהות במחלקה סיעודית ועוד.

חשוב לדעת שאם בן גיל הזהב עבר ועדה רפואית רשמית ונקבעו לו, מכל סיבה שהיא, אחוזי נכות של מעל 90% – הוא יהיה זכאי לפטור כולל ממס. במידה ואחוזי הנכות נמוכים יותר, הפטור ממס שיינתן לו אמנם לא יהיה מלא, אך הוא יוכל לקבל הקלות מס שונות בהתאם למצבו.

לא. חשוב לדעת שרשות המיסים לא מעניקה הטבות מס באופן אוטומטי, אלא על כל הטבה שאתם חושבים שאתם זכאים לה עליכם להגיש טופס בקשה ייעודי. אם אתם מעוניינים לקבל החזרי מס בגין היותכם בגיל הזהב, עליכם להגיש טופס בקשה לקבלת החזרי מס באופן ידני במס הכנסה.

כאשר מדובר בעיסוק אל מול מערכת המס, תמיד חשוב שיהיה לצידכם איש מקצוע שבקיא ברזי המערכת ויוכל לייעל את ההליך – אך הדבר חשוב אף יותר כאשר מדובר בבני גיל הזהב. על מנת שתוכלו לקבל את מלוא הזכויות שמגיעות לכם, כדאי להסתייע במומחה להחזרי מס.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

החזרי מס בפריפריה

החיים במרכז לעומת החיים בפריפריה שונים מאוד במדינתו הקטנה ובכל אזור ישנם היתרונות והחסרונות המובהקים בו. במאמר זה נכיר לעומק

קרא עוד »
החזרי מס נדל"ן

נדל"ניסטים? אתם חייבים להיות בעלי ראש גדול, חשיבה עסקית ותעוזה. זה לא אומר שאינכם עלולים לשאת לפעמים בנטל כלכלי כבד

קרא עוד »
החזר מס לרופאים

החזר המס לסטודנטים לרפואה או לרפואת שיניים ניתן רק לאלו שלמדו רפואה בישראל, לימודי רפואה בחו"ל הם דבר שכיח, אולם

קרא עוד »
×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה