- Taxes-Refund -

פטור ממס הכנסה מסיבות רפואיות

מי שנקבעו לו לפחות 90% נכות משוקללת לצמיתות או לתקופה זמנית של מינימום 185 ימים יכולים לקבל אישור פטור ממס הכנסה לנכה. אם עומדים בתנאים, יש לפנות אל המוסד לביטוח לאומי כדי לתאם ועדה רפואית ואל רשות המיסים כדי להגיש טופס 169. בנוסף, צריך לשלם 679 ש"ח ולהציג מסמכים רפואיים ואישורים על אחוזי הנכות

איך מקבלים פטור ממס הכנסה לנכים?

פטור ממס לנכים כרוך במינימום 90% נכות משוקללת, לצמיתות או זמנית למשך 185 ימים לפחות. מי שנקבע מבחינה רפואית כבעל 75% נכות ומעלה זכאי להטבות מס בקופות גמל בלבד. אם יש יותר מנכות אחת, מחשבון תקנות מס הכנסה קביעת אחוזי נכות משוקלל קובע את אחוזי הנכות.

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

איך מקבלים פטור ממס הכנסה נכות אונליין?

עם התקדמות הטכנולוגיה הדיגיטלית, רוב תהליך הבקשה יכול להיעשות באופן מקוון.

  1. הורדת הטופס: בקר באתרים הרשמיים של המוסד לביטוח לאומי או האגודה למלחמה בסרטן כדי להוריד את הטפסים הדרושים. זה כולל את הטופס הרפואי אותו יש למלא על ידי הרופא המטפל (אונקולוג/המטולוג), וכן את מכתב ההסכמה של המטופל לקבלת החלטה על סמך מסמכים בלבד.
  2. מילוי הטופס: לאחר שבידך את הטופס הרפואי, קח אותו לרופא המטפל. הם ימלאו את המידע הדרוש לגבי מצבך הרפואי. חשוב שכל המידע המסופק בטופס זה יהיה מדויק ומעודכן כדי למנוע סיבוכים או עיכובים בבקשתך.
  3. הגשת הטופס: לאחר שרופאך מילא את הטופס הרפואי, תוכל להגישו בצירוף מכתב ההסכמה של המטופל ושאר המסמכים הדרושים למוסד לביטוח לאומי. ניתן לעשות זאת באמצעות דואר אלקטרוני או בדואר.
  4. בדיקת סטטוס הבקשה: לאחר הגשת בקשתך, תוכל לבדוק את מצבה באמצעות פנייה לסניף הביטוח הלאומי המטפל או בטלפון 6050*. זכרו, מטעמי חיסיון לא יינתן מידע על החלטות הוועדה הרפואית בטלפון.
  5. קבלת ההחלטה: החלטת הוועדה הרפואית תישלח אליך על ידי המוסד לביטוח לאומי. אם תאושר בקשתך לפטור ממס, משרד מס הכנסה ישלח לך הודעה בדבר זכאותך לפטור ממס בצירוף העתק פרוטוקול הועדה הרפואית.

מהי ועדה רפואית לפטור ממס הכנסה?

מלבד אישור פקיד השומה על פטור ממס הכנסה, הוועדה הרפואית לפטור ממס הכנסה היא גוף מכריע בקביעת נכות רפואית למי שמבקש פטור ממס הכנסה. לעתים קרובות הם נותנים מענה לאלה שאינם זכאים לקצבת נכות או לאלה שרק רוצים לקבל הכרה בנכותם הרפואית. אנשים מסוימים, כגון בעלי 100% נכות רפואית או בעלי תעודת עיוורון או לקות ראייה, אינם נדרשים לעבור הערכת ועדה רפואית כדי לקבל פטור ממס הכנסה מסיבות רפואיות. הם יכולים לפנות ישירות לפטור ממס הכנסה.

פטור ממס הכנסה מסיבות רפואיות

מה ההבדל בין רשות המיסים לבין ביטוח לאומי פטור ממס הכנסה?

המוסד לביטוח לאומי מפקח על הבדיקות הרפואיות למבקשים של פטור ממס הכנסה מסיבות רפואיות. כל פניה בנוגע לפטור ממס הכנסה יש להפנות לרשות המיסים, ואילו שאלות הנוגעות לוועדה הרפואית יש להפנות לביטוח הלאומי. פטור זה נקבע לפי סעיף 9(5) לפקודת מס הכנסה. לעומת זאת, ברשות המיסים ובמחלקת מס הכנסה אישור פטור ממס תלוי בעיקר בהגשת המסמכים והטפסים. 

מסמכים לצורך הגשת בקשה לפטור ממס הכנסה

מועמד צריך להגיש מספר מסמכים למס הכנסה לצורך בדיקת זכאות. זה כולל את טופס הבקשה לקביעת אחוזי נכות (טופס 169 למס הכנסה), שובר תשלום מעמ וחיוב בשווי 679 ש"ח, מסמכים רפואיים המתאימים לכל ליקוי ומסמכים או אישורים המעידים על אחוזי נכות שנקבעו על ידי ועדות אחרות של הביטוח הלאומי ומשרדים נוספים. את המסמכים הללו לקבלת פטור ממס לנכה יש להגיש לפקיד השומה במקום המגורים.

מה קורה אחרי שמעדכנים לגבי מס הכנסה נכות ומגישים מסמכים?

השמאי מעביר את כל המסמכים לביטוח הלאומי. לאחר קבלתם מרשות המיסים, הפונה מוזמן לוועדה רפואית. הרופא המומחה והמזכיר של הוועדה בוחנים את המקרה לפני שהמבקש מוזמן לחדר הוועדה. על הפונה להציג תעודה מזהה עם תמונה, למסור את תלונתו לרופא ולחתום על אישור תלונתו והסכמתו לבדיקה. לאחר בדיקה מעמיקה, הרופא יסכם את ממצאיו ויקבל החלטה. החלטה זו בצירוף כל המסמכים מועברת למס הכנסה אשר יודיע למבקש על ההחלטה.

האם ניתן לערער על החלטה של ועדה רפואית מס הכנסה?

אם מעוניינים לערער על החלטת הוועדה, ניתן להגיש ערר לוועדה הרפואית לעררים תוך 45 יום מההחלטה המקורית. ערעור זה חייב לכלול בקשת ערעור בכתב ושובר תשלום בשווי 979 ש"ח. הן הפונה והן מס הכנסה רשאיות לערער על החלטת הוועדה הרפואית. כמו כן, ההליך תקף גם לגבי פטור ממס הכנסה לפנסיונרים וגם לגבי שכירים ועצמאיים שעוד לא פרשו. 

מי יכולים להגיש בקשה לוועדה של פטור ממס הכנסה עקב מחלה?

בקשות לוועדה יכולים להגיש גורמים שונים, לרבות מי שמעוניין לקבל פטור ממס, מי שבעבר נשלל מהם פטור והורים שילדם מקבל גמלת ילד נכה. כמו כן, החל מספטמבר 2019 קובע המוסד לביטוח לאומי את אחוזי הנכות הרפואית לילדים הסובלים מנכות קשה. שיעורים מסוימים של נכות רפואית לצמיתות מזכים יחידים בהטבות מסוימות מרשות המיסים.

מהו התהליך של קבלת פטור ממס הכנסה לנכה?

תהליך בקשת פתור ממס דורש מספר שלבים. להגיש את הבקשה לרשות המיסים ולשלם אגרה בסך 679 ש"ח למוסד לביטוח לאומי. יש לצרף לבקשה את השובר החתום. את הבקשה ניתן להגיש באופן מקוון או למלא ידנית ולשלוח באמצעות מערכת מקוונת של המוסד לביטוח לאומי או בדואר.

מה קורה בוועדה שקובעת נכות מס הכנסה?

בדיון בוועדה יש לפרט את כל הליקויים, המחלות והקשיים. לאחר מכן רופא הוועדה מבצע בדיקה גופנית במידת הצורך. בסיומו יקבע הרופא את ההחלטה על פי המסמכים הרפואיים בתיק והבדיקה שנערכה. רופא הוועדה יקבע את אחוזי הנכות בעקבות התוספת לתקנון.

מי מחליט סופית לגבי פטור ממס הכנסה?

לאחר קבלת החלטה, התיק מועבר למס הכנסה. לאחר מכן יודיע פקיד השומה למבקש על ההחלטה בדבר הזכאות לפטור ממס הכנסה בצירוף פרוטוקול הוועדה הרפואית.

עד מתי אפשר לקבל פטור ממס הכנסה לבעלי נכות נפשית או פיזית?

בקשה זו מיועדת לפטור ממס בלבד ואינה מחליפה את הצורך בוועדות רפואיות בנושאים אחרים של המוסד לביטוח לאומי. החלטת הוועדה מבוססת על מצבך הרפואי, ולא על מגבלות תפקודיות כלשהן. כמו כן, אם נכותך הפיזית או הנפשית החלה לפני שנת המס הנוכחית, אתה עשוי להיות זכאי להחזרי מס רטרואקטיביים עד שש שנים.

מה כדאי לעשות כדי לקבל מס הכנסה פטור ממס בסיום התהליך?

לאחר השלמת תהליך הגשת הבקשה, שקול למלא שאלון שביעות רצון. המשוב שלך יכול לעזור לשפר את התהליך עבור מטופלים אחרים בעתיד. בכל מקרה, הטופס וההנחיות שמספקים רשות המסים מקיפים למדי. המבקש צריך לעבור בקפידה על כל שלב כדי להבטיח שיש לו את הסיכוי הטוב ביותר לזכות בפטור ממס הכנסה.

המלצות למילוי טופס 169 מס הכנסה

השלב הראשון הוא מילוי מדויק של "בקשה לקביעת אחוזי נכות לפטור ממס" (טופס פטור ממס הכנסה שמכונה טופס 169). טופס זה דורש מידע אישי בסיסי כגון שם, כתובת דואר אלקטרוני, מספר טלפון בבית, מספר טלפון בעבודה, תאריך לידה, מין ומספר טלפון נייד.

מה כוללים הסעיפים של טופס 169 א?

לאחר מכן, בסעיף 2 של הטופס, על הפונה לספק מידע מפורט על מוגבלויותיו או מחלותיו. זה כולל ציון האם לאדם יש בעיה נפשית והוא מקבל טיפול, הפרעות בבלוטת התריס, יתר לחץ דם, מוגבלות שכלית, ליקויי שמיעה, ליקויי ראייה, מחלה אורטופדית, מחלה נוירולוגית, מחלות מערכת העיכול, מחלות כבד, מחלת כליות, מחלות לב, מחלות עור , מחלת ריאות, סוכרת, סרטן או כל מצב אחר. 

איזה הסכמה נדרשת כדי להגיש בקשה לקביעת אחוזי נכות לצורך פטור ממסים?

עבור כל מצב, על הפונה לציין אם ברשותו מסמכים רפואיים רלוונטיים, אם נבדקו על ידי רופא בתחום המחלה ואם אושפזו בשל המחלה בשנתיים האחרונות. לשם השוואה, טופס 169 ב הוא המשכו הישיר של המסמך ובו מאשרים את מסירת המידע. במקרה של ליקויי ראייה, חובה לציין גם אם יש להם תעודת עיוורון ממשרד הרווחה – השירות לעיוורים. חשוב לזכור כי אי פירוט פגם או העדר מסמכים רפואיים עלולים לגרום לאי קביעת אחוזי נכות.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

פטור מס הכנסה

פטור ממס הכנסה מסיבות רפואיות ניתן עבור בעלי תעודת עיוור, אנשים שהגישו לפני דצמבר 21 בקשה לקביעת נכות ונקבעה להם

קרא עוד »
×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה