- Taxes-Refund -

פטור מס הכנסה

פטור ממס הכנסה מסיבות רפואיות ניתן עבור בעלי תעודת עיוור, אנשים שהגישו לפני דצמבר 21 בקשה לקביעת נכות ונקבעה להם נכות רפואית בשיעור 100% (או לפחות 90% לפי חישוב משוקלל) ואנשים שהגישו אחרי אותו תאריך בקשה לקביעת נכות ונקבעה להם נכות רפואית בשיעור של 90% לפחות. עם זאת, הפטור על נכות ניתן כל עוד הנכות נקבעה לתקופה של 185 ימים מינימום.
מי זכאי?

מי לא משלם מס הכנסה?

פטור ממס הכנסה מסיבות רפואיות ניתן על פי מבחן עמידה בקריטריונים. האוכלוסייה הפטורה כוללת את אלו המחזיקים בתעודת עיוורון, אלו שעברו קביעת נכות לפני 1 בדצמבר 2021, ונמצא כי הם לקויים רפואית בחומרה של 100% או לפחות 90% לפי ניתוח מחושב של מספר מחלות. עיקרון זה חל גם על מי שעברו קביעת נכות לאחר 1 בדצמבר 2021, ונמצא כי הוא נושא נכות רפואית של מינימום 90%. בתרחיש הזה, אם נכות של 90% התבררה כתוצאה של חישוב ליקויים שונים, אחד הליקויים הללו חייב להיות בשיעור של לפחות 40%. כדי להעניק זכות פטור לנכות, היה צריך להכיר בתנאי למשך מינימום של 185 ימים.

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

מי זכאי לפטור? מהם הסכומים של פטור מס הכנסה נכון ל-2023? 

הקבוצה הפטורה יכולה להרוויח מפטור ממס הכנסה הקשור לעבודה עד לסכומים ספציפיים, מותנה למשך הזמן שבו הם נחשבו נכים. המדרגות נקבעות כדלקמן: 75,360 ש"ח לשנה לנכים בין 185 ימים ל-364 ימים, 409,200 ש"ח לשנה לנכים למינימום 365 ימים ו-628,800 ש"ח בשנה למקבלי הפיצוי השנתי לפי חוק נכים/נפגעי פעולות איבה.

האם ניתן לקבל פטור מס הכנסה על הכנסה שלא מיגיעה אישית?

אנשים עם השתכרות אישית נמוכה מ-75,360 ש"ח בשנה יכולים ליהנות מהפטור על הכנסה שאינה קשורה לעבודה, כמו הכנסה מרווח הון, עד לרף דומה. אותו עיקרון חל גם על המשתכרים פחות מ-309,960 ש"ח בשנה, שיכולים לעשות שימוש בפטור בגין הכנסה מריבית על פיצויי ביטוח בגין נזקי גוף המושקעים בתוכניות הפקדה או חיסכון או קופות גמל, עד לרף המקביל.

פטור מס הכנסה

מה מאפיין ישראלים שמקבלים פטור מס הכנסה?

בישראל אזרחים רבים פטורים מתשלום מס הכנסה בשל שילוב של גורמים כמו השתכרות נמוכה המובילה לחבות מס נמוכה ונקודות זיכוי שמקטינות עוד יותר את חבות המס המינימלית שלהם לאפס. נקודות זיכוי אלו מוקצות על סמך משתנים כמו תושבות בישראל, מצב משפחתי, כישורים אקדמיים, מספר תלויים, מצב נכות או מצב הגירה. כל נקודת זיכוי מפחיתה את חבות המס במאות שקלים מדי חודש.

מי לא משלם מס הכנסה לפי החוק?

הליך הבטחת הפטור ממס הכנסה באמצעות המוסד לביטוח לאומי כרוך בביצוע הערכות רפואיות של המוסד לפונים המבקשים את הפטור. לשאלות הנוגעות לפטור ממס הכנסה, יש לפנות לרשות המיסים. לעומת זאת, פניות בנוגע לוועדה הרפואית יש להפנות לביטוח הלאומי. הפטור ניתן לפי סעיף 9(5) לפקודת מס הכנסה.

מה לגבי פטור ממס הכנסה מבחינת קופות גמל?

הזכאים לפטור ממס הכנסה הם אלו שאושרו כבעלי מינימום של 90% נכות לצמיתות או לתקופה זמנית של 185 ימים לפחות. מי שיוברר להם 75% נכות ומעלה יהיו זכאים להפחתות מס אך ורק בקופות הגמל. אחוזי הנכות נקבעים בחישוב משוקלל במקרים בהם לאדם יש יותר מנכות אחת.

איזה טפסים צריך להגיש כדי לקבל פטור ממס הכנסה מסיבות רפואיות?

לצורך בדיקת זכאות לפטור יש להגיש למס הכנסה את המסמכים הבאים: טופס בקשה לקביעת אחוזי נכות, קבלה על תשלום בסך 679 ₪, מסמכים רפואיים לכל ליקוי נתבע ומסמכים או אישורים המעידים על אחוזי נכות שנקבעו על ידי ועדות אחרות מטעם הרשות. ביטוח לאומי ומשרדים נוספים.

האם מי שלא משלם מס הכנסה יכול לערער?

לאחר שהמס הכנסה קיבל את המסמכים הללו, הם מועברים למוסד לביטוח לאומי, והמבקש מוזמן לבדיקת ועדה רפואית. במהלך הבדיקה יבחנו את המקרה רופא מומחה ומזכירת הוועדה ולאחריה הצגת חברי הוועדה ובקשה להצגת תעודה מזהה עם תמונה. המבקש מציג את טענותיו, חותם על אישור ובמידת הצורך עובר בדיקה גופנית מתאימה. הרופא מסיים את הבדיקה, והחלטתו מועברת למס הכנסה. לאחר מכן מודיעים למבקש על ההחלטה באמצעות הדואר.

במקרה של חוסר שביעות רצון מההחלטה, ניתן לערער לוועדה הרפואית לעררים תוך 45 יום ממועד קבלת ההחלטה. ערעור זה יש להגיש למס הכנסה ועליו להכיל בקשת ערעור בכתב וקבלה על תשלום בסך 979 ₪.

כמה זמן נמשך תהליך פטור ממס הכנסה?

תהליך הפטור כולל הגשת טופס בקשת פטור למשרדי השומה בצירוף פרוטוקול הוועדה שקבע את הנכות. לאחר מכן מגישים טופס בקשה לקביעת אחוזי נכות בצירוף מסמכים רפואיים ואישור תשלום הוצאות הוועדה. לאחר אישור הפטור, הוא יחושב לגבי החלק היחסי של ההכנסה בשנת המס לפי תקופת הנכות שנקבעה באותה שנה. אם הסתיימה שנת המס והפטור לא נוצל, ניתן לקבל החזרי מס עד 6 שנים אחורה.

מהי התקרה להכנסה פטורה ממס הכנסה?

אצל נכה לתקופה של 365 ימים ומעלה, התקרה הפטורה ממס על הכנסה מהכנסה אישית היא 661,200 ש"ח לשנה. במקרים אחרים, בהם נקבעה נכות לתקופה של 365 ימים ומעלה, התקרה הפטורה ממס על הכנסת השתכרות אישית היא 430,800 ש"ח בשנה. 

אם נקבעה נכות לתקופה שבין 185 ל-364 ימים, התקרה הפטורה ממס על הכנסה אישית היא 79,320 ש"ח. תקרות אלו חלות על כל תקופות הזכאות ויינתנו גם להכנסה שאינה אישית רק במקרים בהם ההכנסה האישית נמוכה מסכום התקרה או שלא הייתה הכנסה אישית כלל.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה