- Taxes-Refund -

חוק אזור סחר חופשי באילת

באילת חל חוק ייחודי בישראל אשר מגדיר את העיר כאזור סחר חופשי. החוק נועד להיטיב עם אילת ועם תושביה וכן לעודד בה פעילות עסקיות ותיירותית ולעודד הגירה של תושבים אליה. הצורך בכך נובע ממצבה הייחודי של אילת, עיר מרוחקת משאר מוקדי ההתיישבות בישראל ואשר בעבר גם נמצא תחת סכנה ביטחונית. אז מהו חוק אזור סחר חופשי באילת? מה הוא מאפשר ואיך ניתן ליהנות מההטבות שבו? על כך בכתבה הבאה.

חוק אזור סחר חופשי באילת – מבוא

החוק המגדיר את אילת כאזור סחר חופשי חוקק בשנת 1985 ונכנס לתוקף מייד באותה השנה. החוק נועד לסייע לפיתוחה הכלכלי של העיר אילת באמצעות הקלה במיסים ובהגבלות בירוקרטיות החלות על מעסיקים ועל עסקאות שונות. בנוסף, החוק גם נועד לסייע לאילת להתבסס כעיר תיירות ולעודד בה הן תיירות פנים והן תיירות חוץ אשר תביא איתה מטבע זר. כמו כן, מתוקף היותה עיר קייט, מרבית הפעילות הכלכלית באילת מתרחשת בעונת התיירות ועל כן ההקלות וההטבות נועדות לאפשר לעסקים לשרוד את תקופת החורף בה התיירות מצטמצמת באופן משמעותי והפעילות הכלכלית נפגעת כתוצאה מכך.

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

 

הקלות במע״מ באילת

ההטבה הבולטת והמפורסמת ביותר אשר נקבעה בחוק אזור סחר חופשי באילת היא הפטור במע״מ עבור עסקאות מסוגים שונים. הפטור תקף הן עבור עסקאות בתוך אילת והן עבור עסקאות בהן נרכשים טובין ושירותים מחוץ לאילת על ידי עוסקים באילת והן במקרה ההפוך בו עוסקים מחוץ לאילת רוכשים מוצרים באילת. עם זאת, לחוק קיימים מספר סייגים לגבי סוג הטובין והשירותים בהם ניתן הפטור. להלן הפירוט של סוגי הפטור והעסקאות:

  • מע״מ אפס – עבור טובין אשר נמכרים על ידי עוסקים מחוץ לאילת עבור עוסקים המוגדרים כתושבי אילת, יינתן מע״מ בשיעור אפס כל עוד מדובר ברכישת טובין עבור עסקים באזור אילת. החוק תקף עבור כל הטובין למעט מספר טובין המפורטים בחוק.
  • מע״מ מלא – בעבור שירותים אשר ניתנים על ידי עוסקים מחוץ לאילת עבור עוסקים המוגדרים כתושבי אילת, יש לשלם מע״מ בשירות מלא, כל עוד לא מדובר בשירותים אשר ניתן לנכות אותם על ידי העוסקים באילת. כמו כן, גם כאן מוגדרים מספר חריגים בהן יינתן מע״מ בשיעור אפס.
  • פטור ממע״מ במכירת טובין – מלבד רכישת טובין עבור עוסקים באילת, קיים גם פטור עבור מכירת טובין ושירותים על ידי עסקים אשר פועלים באילת ונמצאים בבעלות תושבי אזור אילת, בלבד שמדובר בטובין ובשירותים לצריכה ולשימוש באזור אילת. גם כאן קיימת רשימת חריגים המפורטת בחוק.
  • ללא פטור מע״מ – בנוסף לאמור, לא קיים פטור ממע״מ ברכישה של טובין או שירותים על ידי תושבי אזור אילת אשר אינם עוסקים הרוכשים את אותם טובים ושירותים מחוץ לאזור אילת.

 

רשימת הפריטים החריגים מהקלות במע״מ

כפי שצוין, ישנם פריטים אשר מחייבים בתשלום מע״מ בעת רכישתם בכל עסקה, בין אם מדובר ברכש של תושבי אילת מחוץ לאזור אילת ובין אם מדובר בעסקה מעוסק באילת לצרכן בתוך אילת כאשר הטובין נועדו לשימוש בתוך אילת. להלן רשימת הטובין:

  • כלל הרכבים הפרטיים המוגדרים כך בחוק
  • אופנוע
  • אופנוע ים
  • טרקטורון
  • טרקטורון משא
  • מסכים ומקלטי טלוויזיה למעט מסכים אשר נועדו לשימוש במלונות באזור אילת
  • כל סוגי הטבק והסיגריות
  • תכשיטים אשר ערכם עולה על סכום של 200 דולר אמריקני
  • בולי דואר

 

פטור ממע״מ בייבוא טובין לאילת

כפי שהחוק קובע, תושבי אילת המוגדרים כעוסקים ומעוניינים לרכוש מוצרים על מנת לשווקם באילת מתוקף עיסוקם, פטורים מתשלום מע״מ על רכישת הטובין גם אם הרכישה היא מעוסק הנמצא מחוץ לאילת. הדבר תקף כמובן גם עבור ייבוא של טובין לאילת ונועד בין השאר לסייע לפיתוח הנמל באילת. עם זאת, החריגים אשר הוצגו בסעיף הקודם תקפים גם במקרה הזה.

כמו כן, חשוב לדעת כי במקרה בו הטובין מיובאים לארץ דרך נמל שאינו נמצא באילת, על הרוכש לשלם את המע״מ עבור המוצרים בעת הייבוא ולאחר מכן עליו לפנות למכס אילת על מנת לקבל בחזרה את המע״מ ששולם. בעת הבקשה על הרוכש להחתים מסמכי ייבוא אשר מאשרים את כניסת הטובין לאילת וכן להציג מסמכים אשר מעידים כי הטובין נועדו לצריכה ולשימוש באזור אילת.

 

קבלת פטור ממע״מ באילת על שירותים

מלבד הפטור על מכירה של טובין, חוק אזור סחר חופשי באילת מאפשר גם קבלה של פטור ממע״מ בעבור שירותים שונים. הפטור ניתן עבור תושבי אילת אשר מקבלים שירותים מנותני שירות שונים, גם אם אינם תושבי אילת. עם זאת, הפטור ניתן רק בעבור שירותים מסוימים אשר הוגדרו מראש בחוק אזור סחר חופשי באילת. להלן השירותים בגינן ניתן לקבל פטור ממע״מ:

  1. שירותי הובלות טובין.
  2. שירותים של התקנות הפעלות או תחזוקה של רכיבים שונים – מעליות, מערכות מיזוג אוויר, מערכות קירור תעשייתיות, מכונות אוטומטיות לעיבוד נתונים ורכבים.
  3. שירות טכנאות שיניים.
  4. שירותי ניהול עבור בתי מלון אאשר אושרו על ידי המנהל.
  5. רכישה של שירותי מלון.
  6. שירותי אדריכלות עבור בתי מלון.

 

פטורים והקלות נוספות עבור תושבי אילת ועסקים הפועלים בה

מלבד הפטורים ממע״מ עבור שירותים וטובין, ניתנים באילת גם הקלות נוספות בתחומי מס אחרים. אחת ההקלות המשמעותיות היא הקלה במס הכנסה עבור תושבי אילת. מדובר בהקלה של 10 אחוז במס ההכנסה עבור כל אדם אשר הוגדר כתושב אילת לאורך כל שנת המס ואשר הכנסתו נובעת מיגעה אישית וכן הכנסתו זו הופקה או נצמחה באזור אילת. ההנחה תקפה להכנסה עד גובה של 241,800 ש״ח בשנה. בנוסף להקלה במס ההכנסה, תושבי אילת זכאים גם להטבה להפחתת עלויות למעסיקים בשיעור של 20 אחוז וכן לפטור ממיסים עקיפים בייבוא טובין לאילת.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

פטור מס הכנסה

פטור ממס הכנסה מסיבות רפואיות ניתן עבור בעלי תעודת עיוור, אנשים שהגישו לפני דצמבר 21 בקשה לקביעת נכות ונקבעה להם

קרא עוד »
×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה