- Taxes-Refund -

החזר מס לחולי סוכרת – כל מה שצריך לדעת

ייתכן שלא שמעתם על זה, אבל מס הכנסה העמידו באתר שלהם סימולטור המיועד לבדיקת זכאות להחזר מס הכולל החזר מס לחולי סוכרת. הסימולטור מקנה לכל אחד את האפשרות לבדוק בחינם ובסודיות מוחלטת האם הוא זכאי למס הכנסה, על ידי הדמיה של דיווח למס הכנסה. פירוש הדבר הוא שאם תזינו בסימולטור את הדאטה המבוקש – תגלו האם יש לכם זכאות להחזר מס משנה מסוימת בשש השנים האחרונות.

החזר מס הוא בעצם סכום מסוים שהמדינה קבעה שמס הכנסה חייב לשלם לכם, אם שילמתם סכום מלא בזמן שהייתם זכאים להנחה על בסיס נקודות זיכוי ולא ידעתם על כך. למעשה, סימולטור בדיקת הזכאות להחזר מס הנמצא באתר מס הכנסה מקנה לכל מי ששילם מס הכנסה בששת השנים האחרונות לפחות, את האפשרות לבדוק האם יש לו זכאות להחזר מס. אם על פי הסימולטור אכן יש לכם זכאות להחזר מס – ככל שתקדימו להגיש את הבקשה שלכם להחזר מס כך יהיה טוב יותר. אבל מי שחושב שזה כזה עניין פשוט, כנראה לא מכיר את מס הכנסה. מכאן כל העיסוק בהחזר המס הולך ומסתבך. החזר מס הוא הליך בירוקרטי, וככזה הוא עמוס בטפסים, ועדות רפואיות ואישורים. יש שתי דרכים להתמודד עם הבירוקרטיה של החזר מס – הדרך האחת היא באמצעות תיווכה של חברת החזרי מס, והדרך השנייה היא לעשות הכל לבד.

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

 

מחלת הסוכרת – המחלה של מדינות העולם הראשון

מחלת הסוכרת היא אחת המחלות הכי נפוצות בעולם המערבי. הקדמה הביאה הרבה שיפורים, ללא ספק, אבל היא הביאה איתה גם את המזון המהיר, השמנוני ועמוס הנתרן.

כיום ילדים ומבוגרים רבים מכניסים מזון מאוד לא בריא לגופם, בשל טעמו הטוב והפרסום שמתעלם מהצד המסוכן של האוכל הזה. צריכה מרובה של מזון עמוס בסוכר ובשומנים, גוררת עימה בעיות בריאותיות רבות, כשבראשן – השמנת יתר וסוכרת. למחלת הסוכרת יש כמה סוגים, הנקראים סוכרת מסוג 1, סוכרת מסוג 2, סוכרת הריון ועוד יותר מחמישה סוגים שונים של המחלה הזו

 

החזר מס לחולי סוכרת

לצערנו, גם מדינת ישראל נמנית על המדינות המתקדמות שמחלת הסוכרת מכה בהן. מנתוני קופות החולים  ניתן לראות שבשנת 2018 היו כחצי מיליון תושבים מעל גיל שמונה עשרה, שהיו חולים בסוג כלשהו של סוכרת. בישראל של שנת 2021, עשרה אחוז מהבגירים הינם חולי סוכרת. ייתכן שלא ידעתם את זה, אבל בחלק מהמקרים – חולי סוכרת יהיו זכאים לפטור מוחלט ממס הכנסה!

אם אתם או מישהו שאתך מכירים חולה בסוכרת, והוא לא ידע על הפטור הזה (והוא עומד בתנאים שלו) – כדאי לכם לבקש החזר מס ממס הכנסה. את החזר המס ניתן להגיש רטרואקטיבית עד שש שנים אחורה מעת הגשת הבקשה.

החזר מס לחולי סוכרת - כל מה שצריך לדעת
החזר מס לחולי סוכרת – כל מה שצריך לדעת

רשויות המס לטובת חולי הסוכרת

אמנם המקור של כל סוגי הסוכרת הוא בהפרעה לתפקוד האינסולין בגוף, אבל יש הבדל בין סוגי הסוכרת בעצימות התסמינים, ההשפעה על חיי החולה ברמת התפקוד בשגרה ועוד. המדינה מכירה בכך שלחולי סוכרת קשיים רבים הנלווים למחלה העגומה הזו, ולכן קבעה אותם בפקודת מס הכנסה  כבעלי זכות לפטור מוחלט. כמובן שהפטור ניתן עד רמת הכנסה מסוימות, ובעבור מגבלות המוגדרות בחוק.

 

מה הם הקריטריונים לקבלת פטור או החזר מס בגין סוכרת?

יש מספר קריטריונים לקבלת נקודות הזיכוי ממס הכנסה בעבור מחלת סוכרת.

  1. התנאי הראשון לקבלת הפטור הוא שחולה הסוכרת עבר ועדה רפואית וקיבל הכרה באחוזי נכות בהיקף של תשעים אחוז.
  2. התנאי השני לכך שמס הכנסה יכיר בחולה סכרת כפטור ממס, היא שאחוזי הנכות שלו נקבעו לתקופה של יותר ממאה שמונים ושלושה יום (כחצי שנה) לפחות.

 

אם אתם מתלבטים האם אתם עומדים בקריטריונים הללו, או שאתם כמעט עומדים בהם – מומלץ לכם להתייעץ עם מומחים בחברה להחזרי מס.

 

קצת מספרים על פטור ממס בגין מחלת הסוכרת

  • אדם שחולה בסוכרת, עומד בכל הקריטריונים לפטור וגם עובד – הכנסות עד היקף של שש מאות וחמש עשרה אלף ש"ח תהיינה פטורות ממס.
  • לעומת זאת חולה בסוכרת שיש לה נכסים, וההכנסה שלה היא מהשכרה שלהם, בין אם מדובר בנכסי מגורים ובין אם מדובר בשטחי מסחר – תקרת ההכנסה שבה היא תהיה זכאית לפטור ממס תהיה מעט נמוכה יותר משבעים ושלוש אלף ש"ח.
  • בנוסף, חולי סוכרת שמקור ההכנסות שלהם הוא בקצבאות כגון דמי ביטוח או פיצויים – זכאים לפטור מלא ממס הכנסה על הכנסות עד היקף של שלוש מאות אלף ש"ח.

 

סיכום

אם נערוך סיכום של הטקסט שקראתם עכשיו, נזכיר לכם שמאוד כדאי לכם לקחת בשתי ידיים את ההנחה שמדינת ישראל דרך מס הכנסה מעניקה לכם אם אתם חולים בסוכרת. נבקש להדגיש שגם אם לא הייתם מודעים לקיום הטבת המס הזו, או שידעתם אבל לא דרשתם אותה – לא מאוחר לבקש החזר מס רטרואקטיבי. את הבקשה להחזר המס ניתן להגיש על ששת השנים שקדמו להגשת הבקשה.

בנוסף לכל המידע שקראתם פה למעלה בטקסט, רצינו לצרף עבורכם, הקוראים, עוד מספר תשובות לשאלות שחשבנו שהיו עשויות לעלות לכם תוך כדי הקריאה. השתדלנו שהתשובות תהיינה ברורות ומספקות, ואנחנו מקווים שתרגישו שיש לכם את כל הידע שאתם צריכים לאחר שתגיעו לסופן.

על מנת לבחור חברה להחזרי מס בדרך הטובה ביותר, תהיו צריכים לערוך השוואה בין חברות החזר המס הקיימות כיום בשוק. בהשוואתכם, בדקו אלו חברות הן זולות יותר ואלו יקרות יותר, ואל תשכחו לשאול את עצמכם למה החברות הזולות יותר יכולות להרשות לעצמן שירותים זולים יותר – האם מדובר בשירות באיכות נמוכה יותר או שהסיבה היא שדווקא יש להם הרבה לקוחות? בנוסף, אל תשכחו לבדוק את המוניטין, הותק של החברה והניסיון שלה ומה כתבו על החברה באינטרנט.

אכן ניתן לערער על החלטות של ועדות רפואית, גם בנוגע לזכאות לפטור ממס הכנסה. את העירור צריך להגיש בתוך חודש וחצי (ארבעים וחמישה ימים). אולם, דעו שעל הערעור יש לשלם מעט פחות מאלף ש"ח.

הפטור ממס הכנסה עבור מחלת סוכרת יהיה בתוקף לכל הזמן שהועדה הרפואית הגדירה לכם את הזכאות לאחוזי נכות.

 

לא, שימוש בסימולטור של מס הכנסה הוא אנונימי לחלוטין, ורשויות המס לא יפנו אליכם אם תשמשו בו.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

החזר מס ילד נכה

בישראל כיום כל אדם שמשלם מס הכנסה יכול להשתמש במחשבון ייעודי, הנמצא באתר של מס הכנסה. המחשבון מאפשר לכם לגלות

קרא עוד »
החזר מס לנכים

באתר של מס הכנסה ישנו מחשבון ייעודי להחזר מס, בו יכול להשתמש כל אדם שמשלם מס הכנסה. שימוש במחשבון נותן

קרא עוד »
×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה