- Taxes-Refund -

החזר מס לעיוורים

כיום כל אדם בישראל שמשלם מס הכנסה יכול למצוא מחשבון ייעודי להחזרי מס באתר של מס הכנסה. הודות למחשבון אתם יכולים לגלות במהירות ובקלות האם אתם זכאים להחזר מס ממס הכנסה. רק כדי לוודא שכל הקוראים שלנו יודעים – החזר מס הוא החזר מתוך המיסים ששילמתם למס הכנסה, שלמעשה לא הייתם צריכים לשלם בשל נקודות זיכוי מס שיש לכם. במאמר זה נלמד את כל הדרוש בנושא החזר מס לעיוורים.

המחשבון לבדיקת זכאות להחזר מס שנמצא באתר מס הכנסה מאפשר לכל משתמש לבדוק זכאות להחזר מס לא רק מהשנה האחרונה, אלא גם שש שנים אחורה. אם גיליתם שאתם זכאים להחזר מס – מומלץ לכם להתחיל מוקדם ככל הניתן בהליך הגשת הבקשה למס הכנסה. אולם, החזר מס הוא הליך בירוקרטי ומסובך. במסגרת הליך החזר המס יש לשלוח למס הכנסה כמות לא מבוטלת של טפסים, אישורים ותעודות. החזר מס ניתן לקיים באופן עצמאי או על ידי שכירת שירותיה של חברת החזרי מס.

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

 

החזר מס לעיוורים

אדם שהתעוור, זה רק הגיוני שהחיים שלו ישתנו לחלוטין. ברגע אחד אדם מגלה שלמעשה עיוורים זקוקים לסיוע ולעזרה בכל פעולה שהם עושים. ובאמת, כולם מסכימים שכאשר הבריאות שלנו נפגעת, איכות החיים שלנו נפגעת גם היא באופן ישיר.

דבר אחד שנפגע במיוחד כתוצאה מהתעוורות, ובוודאי שמהתעוורות פתאומית, הוא כושר הפרנסה. כמעט בכל עבודה שהיא, אי אפשר להמשיך לעבוד בצורה בה אדם היה רגיל לעבוד עד אותו הרגע.

בגלל שמדינת ישראל היא מדינת רווחה, הדאגה לעיוורים היא דבר שמעסיק את רשויות החוק. במקרה שאנחנו נדבר עליו – רשויות המס בישראל מעניקות נקודות זיכוי והחזרי מס לעיוורים. אם אתם מכירים מישהו שהתעוור, אולי תגלו שאתם יכולים לעזור לו למצות את הזכויות שלו במס הכנסה אחרי שתקראו את המאמר הזה.

החזרי מס יכולים לסייע שלפחות ההתנהלות הכלכלית תהיה קצת יותר נוחה, אך כמובן שהעזרה הזו לא יכולה לבטל לגמרי את כל הקשיים איתם מתמודד העיוור. אך יחד עם זאת, אין ספק שההיגיון אומר שכל הקלה תתקבל בברכה.

 

החזרי מס לעיוורים – על מה הם תקפים?

למס הכנסה יש רשימה מפורטת של כלל המוצרים והמכשירים שעיוורים יכולים לקבל עליהם הזרי מס, מתוך הבנה שעבור עיוורים המחיר של המוצרים עולה בשל ההתאמות למצבם הפיזי שהם נדרשים לעבור.

למשל, כשבוחנים את רשימת המכשירים שעיוורים זכאים להחזרי מס עליהם, ניתן למצוא מגוון רחב של מוצרי חשמל בסיסיים לבית כמו מקרר, מדיח כלים, מכונת כביסה, כיריים ועוד מכשירי חשמל רבים אחרים, שצריכים לעבור התאמה כדי שעיוורים יוכלו להשתמש בהם בבית.

שימו לב שניתן לקבל החזר מס רק עבור פריט אחד מרשימת הציוד הביתי בכל שנת מס, ובהתאם לתקופת הבלאי הטבעי המוגדרת בחוק. בנוסף, ניתן לקבל החזר מס עבור ציוד ייעודי לעיוורים (להבדיל מציוד ביתי, המפורט ברשימה אחרת). זה נכון שהחזר המס בדרך כלל לא מכסה את השווי המלא של המוצר, אבל החזרי מס יכולים להצטבר עד לאלפי שקלים בשנה, וזה כן סכום נאה גם אם הוא לא תמיד מספיק.

החזר מס לעיוורים
החזר מס לעיוורים

החזר מס לעיוור – איך עושים את זה?

כדי לקבל החזר מס בגין היות האדם עיוור, ניתן לפנות באופן עצמאי למס הכנסה או לשכור את שירותיה של חברת החזר מס. אם תבחרו לפנות למס הכנסה באופן עצמאי, תגלו שמגיש הבקשה צריך להגיש בנוסף לטופס הבקשה עצמו מסמכים רבים כדי לקבל את החזרי המס שמגיעים לו. בין הטפסים והתעודות שצריך להגיש תמצאו תעודת עיוור, פרטי בנק של העיוור, חשבוניות מס על המוצרים שנכללים ברשימה, צילום ספח של תעודת הזהות.

את כל אלה כמובן צריך להגיש לפי הפורמט שמוגדר בהנחיות של מס הכנסה, שאם לא תעמדו בהם – תתבקשו להגיש בקשה מתוקנת. דבר זה יכול ליצור סחבת של חודשים רבים. אם תחליטו לפנות לחברה להחזר מס, יהיה אדם חיצוני, מקצועי ומנוסה שיטפל בבקשה שלכם וידאג שתקבלו את הכסף שמגיע לכם בהקדם האפשרי.

 

למה לשכור חברה להחזר מס ולא להגיש את הבקשה לבד?

התשובה הראשונה והחזקה ביותר לשאלה המופיעה בכותרת היא שמדובר בתהליך בירוקרטי מאוד. כמו כל הליך בירוקרטי, גם הוא מלא טפסים בניסוח קשה, גם בו יש המתנה ארוכה, וגם לו יש נהלים קשוחים שאם לא מקפידים עליהם – הסיכויים שלכם לקבל את הכסף יפגעו.

חברה המתמקצעת בתחום החזרי המס, מעסיקה צוותים של יועצי מס ועורכי דין שמכירים על הפרטים על כל דקדוקיהם. בחברה להחזרי מס יעשו את כל 'העבודה השחורה' בשבילכם תוך הקפדה על כל הכללים – על מנת שתקבלו עם החזר המס הגבוה ביותר האפשרי. אחרי שאמרנו את כל זה, חשוב לנו להדגיש שאתם כן יכולים לעשות את כל תהליך הבקשה להחזר מס לגמרי בעצמכם.

 

סיכום

לסיכום, יש אמת בדברי מי שיטען שהכסף לא יחזיר את הראייה למי שהתעוור, בין אם מדובר בהליך ארוך או באירוע פתאומי. אבל, כן צריך לתת את הדעת על כך שהכסף של החזרי המס יכול לעזור ללא ספק לכל אחד, בוודאי לאדם עיוור שהפרנסה שלו נפגעה. כסף באמת לא מרפא עיוורון, אבל הוא כן יכול לעזור לשפר את איכות חייו של אדם עיוור. בחרנו להוסיף למאמר חלק לשאלות ותשובות על דברים שיכולים לעלות במהלך קריאה של הטקסט. אנחנו מאמינים שתמצאו את התשובות מועילות אם השאלות הללו עלו לכם.

אם יש לאדם עיוור עוד סיבות לקבל נקודות זיכוי במס הכנסה, למשל אישה עיוורת שיולדת, יש לו זכאות לכפל נקודות.

זה נכון שהחזר המס בדרך כלל לא מכסה את השווי המלא של המוצר, אבל החזרי מס יכולים להצטבר עד לאלפי שקלים בשנה, וזה כן סכום נאה גם אם הוא לא תמיד מספיק.

הקריטריון המרכזי הקבוע בחוק לקבלת החזר מס וקבלת נקודות זכות בשל עיוורון, הוא שלאדם נקבעו החל מ- 90 אחוזי נכות. קריטריון נוסף הוא תקופת הנכות. עיוורון של שנה ומעלה גם הוא מהווה תנאי סף לקבלת ההחזר. אם העיוורון נמשך פחות משנה, נדרשת בחינה מעמיקה של המקרה לצורך קבלת ההחזר.

עיוורים שלא מנהלים משק בית עצמאי, אבל גרים בקהילה, ונקבעו להם על ידי הביטוח הלאומי אחוזי נכות בשיעור של שישים וחמישה אחוז או יותר בשל מגבלה נוספת – יהיו זכאים לחמישים אחוז מהחזר המס הקבוע בחוק לאדם עיוור.

 

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

החזר מס ילד נכה

בישראל כיום כל אדם שמשלם מס הכנסה יכול להשתמש במחשבון ייעודי, הנמצא באתר של מס הכנסה. המחשבון מאפשר לכם לגלות

קרא עוד »
החזר מס לנכים

באתר של מס הכנסה ישנו מחשבון ייעודי להחזר מס, בו יכול להשתמש כל אדם שמשלם מס הכנסה. שימוש במחשבון נותן

קרא עוד »
×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה