- Taxes-Refund -

חברת החזרי מס

לישראלים רבים יש זכאות להחזר מס, כל אחד ואחת מסיבותיו שלו. הנה כמה דוגמאות לאנשים שיכולים להיות זכאים להחזרי מס – שכיר שנתן תרומות רבות במהלך השנה, הורים לילדים בעלי מוגבלויות, חיילת משוחררת שעובדת כדי לחסוך לטיול הגדול או פועל שלא עבד במשך כמה חודשים במהלך השנה. המגוון של האנשים שיכולים להשתמש בשירותי חברת החזרי מס הוא גדול מאוד.

החזרי מס עשויים להגיע גם לסכומים של אלפי שקלים. את החזרי המס אפשר לדרוש רטרואקטיבית לטווח של עד 6 שנים. אל תוותרו על החזרי המס שמגיעים לכם! הכסף זה שייך לפי החוק לכם, והוא לא נמצא בחשבון הבנק שלכם אך ורק מסיבות טכניות. הדרך הכי נוחה לתפעל את הבקשה שלכם להחזר מס – היא על ידי שימוש בשירותיה של חברת החזרי מס, שמתמקצעת בתחום הזה. ובפרט חברת החזרי מס בעלת ניסיון, שיש לה הכירות מעמיקה עם שלל התקנות והסעיפים שיכולים להוות עילה לזכאות להחזר מס.

מיליוני ישראלים זכאים להחזרי מס מהמדינה!

חברת WinTax מציעה בדיקה מהירה [ללא עלות] לבדיקת זכאות להחזר מס אונליין.

הבדיקה בליווי חברה פרטית להחזרי מס בעלת רישיון, אנו מייצגים מורשים מול מס הכנסה.

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

 

האם אתם זכאים להחזרי מס אדירים? גלו ב-30 שניות!

גלו זכאות ב- 30 שניות >>

החזר מס לשכירים - בדקו עכשיו
דקות
שניות

 

האם אני זכאי להחזר מס?

לפי החוק במדינת ישראל, כל מי שמשלם למס הכנסה חלק מהמשכורת שלו – זכאי להגיש בקשה להחזר מס. העילה לבקשה צריכה להיות, מן הסתם, שהסכום שמס הכנסה גבה ממנו באותה השנה גבוה יותר מהסכום שהוא היה צריך לשלם לרשויות המס באותה השנה.

במס הכנסה רוצים לעזור לכם לדעת אם יש לכם זכאות להחזר מס, וגם לחסוך לעצמם זמן שהם היו צריכים להוציא על בקשות שאין להן בסיס מלכתחילה. לכן הם השיקו סימולטור ייעודי וחינמי, הנמצא באתר מס הכנסה.

באמצעות הסימולטור תוכלו לבצע חישוב כדי לגלות אם מגיע לכם החזר מס, כולל החזרים רטרואקטיביים עד שש השנים אחורה. השימוש במחשבון הוא אנונימי לחלוטין, ואנחנו נפרט על הסיבות לכך בהמשך הטקסט.

 

למה לפנות לחברת החזרי מס ולא לעשות את כל התהליך לבד?

קודם כל, חשוב שתדעו שאתם יכולים לעשות את כל תהליך הבקשה להחזר מס באופן עצמאי לחלוטין. אם אתם קוראים מאמר על חברות להחזרי מס, כנראה שאתם יודעים שאתם יכולים לעשות זאת גם באמצעות שירותיו של בעל מקצוע.

תהליך הבקשה להחזר מס הוא תהליך בירוקרטי להחריד. הוא עמוס טפסים, המתנה שיכולה להמשך גם חודשים, ויש לו נהלים קפדניים שאם לא תקפידו עליהם – יפגעו בסיכויים שלכם לקבל את הכסף שמגיע לכם.

חברה להחזרי מס מתמקצעת בתחום, ומעסיקה צוותים של רואי חשבון ועורכי דין איכותיים שמכירים את כל הנהלים. חברה להחזרי מס תוכל לעשות את כל התהליך המייגע בשבילכם תוך שמירה על כל הכללים – כדי שתצאו עם החזר המס הגבוה ביותר שתוכלו לקבל.

 

איך מגישים בקשה להחזר מס?

התהליך משתנה בין תיק לתיק, ויש מקרים יותר מורכבים ממקרים אחרים. באופן כללי נוכל לומר לכם שתצטרכו לקבץ מסמכים רבים בשביל ההגשה. למשל, תצטרכו להביא דיווחים על כלל ההכנסות שלכם ושל בן או בת הזוג שלכם, טופס 119 שהוא טופס המעיד על הזכאות להטבות מס ועוד טפסים ואישורים אחרים הדומים לו. תצטרכו גם למלא טופס 135, וזה לפני שיבקשו מכם להשלים טפסים ואישורים נוספים בהתאם למקרה שלכם.

 

האח הגדול – רק בטלוויזיה

יש לא מעט אנשים שחוששים  אפילו לפנות לרשות המס, גם אחרי שהם גילו בסימולטור שמגיע להם החזר מס. החשש שלהם נובע מהמחשבה שאולי הם טעו ובכלל לא מגיע להם החזר מס, או שהפניה שלהם תגרום למס הכנסה לעקוב באופן צמוד יותר אחרי התיק שלהם. עוד חשש נפוץ הוא שהבקשה ואפילו ההחזר עצמו יגררו מיסוי נוסף.

אם גם אתם מרגישים ככה – חשוב לנו להרגיע אתכם. אתם צריכים לדעת שרשויות המס לא יחפשו אתכם כל זמן שאתם מתנהלים לפי החוק, וכל זמן שאתם כנים וישרים עם רשויות המס. אם אתם אזרחים שומרי חוק – אתם יכולים להסיר כל חשש מלבכם.

מס הכנסה לא עובד באופן פרטני מפני שהדבר לא משתלם לו. בגלל שמוגשות עשרות אלפי בקשות מכל מיני סוגים כל שנה, מס הכנסה חייב לתפקד כמערכת אחת גדולה. אף אחד לא יכול וגם לא רוצה להתעניין בטופס בקשה ספציפי יותר מהנדרש.

 

האם חברת החזרי מס היא יעילה?

בהשוואה לכלל הבקשות המוגשות למס הכנסה להחזרי מס מדי שנה, ברור לכל שבקשה שמוגשת על ידי חברה המתמקצעת בהחזרי מס – תעשה בצורה אפקטיבית יותר. בנוסף, חברת החזרי מס היא יעילה כי היא חוסכת לכם זמן. החיסכון בזמן נובע מכך שלא תצטרכו להתחיל ללמוד ולחקור את כל תקנות וחוקי המיסוי של מדינת ישראל (שגם לפקידי השומה עצמם הם לא לגמרי ברורים).

עכשיו אתם בטח שואלים את עצמכם – כיצד נבחר חברת החזרי מס? איך אני אדע לבחור את החברה שהכי תדאג לאינטרסים שלי, ותייצג אותי הכי טוב אצל רשויות המס? בטקסט הבא ריכזנו את חמשת הדברים שלדעתנו הכי חשוב לבחון בתהליך הבחירה של חברת החזרי המס שלכם:

 

אין חכם כבעל הניסיון

כאשר אתם מנסים לבחור את החברה שתדאג לבקשה שלכם להחזרי המס שמגיעים לכם, הדבר הראשון שתבדקו יהיה כנראה אם מדובר בחברה עם ניסיון ומה המוניטין שיש לה בקרב הלקוחות והמתחרים.

אם כבר התחלתם לחקור את התחום של החזרים ממס הכנסה, כנראה שאתם כבר יודעים שישנן חברות קטנות, ולעיתים גם קצת מפוקפקות, המתיימרות להעניק את שירותי פעילות להחזר מס – שנפתחות ונסגרות כל הזמן. זוהי בוודאי לא החברה שתרצו לסמוך עליה עם הכסף שלכם. כשהזכויות שלכם עומדות על הכף -אתם חייבים לפנות לחברה שמתנהלת ברצינות.

חברת החזרי המס שאתם מחפשים צריכה להיות חברה מוכרת בתחום, אחת שמפגינה יציבות לאורך שנים. חברה מקצועית ובעלת מוניטין תעסיק צוות בעל ניסיון שידע איך לבצע בצורה המיטבית את תהליך החזר המס – ולהשיג בשבילכם את כל החזרי המס ששייכים לכם.

כדי לברר על רמת הניסיון של חברה – נסו לברר כמה לקוחות יש לחברה, מה הם הסכומים שהחברה הצליחה להחזיר ללקוחותיה מרשויות המס, האם יש לחברה אזכורים בתקשורת ומה אופי הפרסומים.

דבר נוסף שקל וחשוב לבדוק הוא האם אתר האינטרנט של החברה מתוחזק ומעוצב, האם ניתן ליצור עם החברה קשר באמצעות שיחת טלפון או התכתבות במייל. יצירת קשר אך ורק ברשתות החברתיות עשויה להעיד על ניסיון עוקץ, מפני שהדבר לא דורש הרבה השקעה מצד נוכלים.

חברת החזרי מס
חברת החזרי מס

כמה זה עולה לנו?

אם אתם מבקשים לקבל החזר מס, זה מפני שאתם רוצים לקבל כסף (שכמו שאמרנו – שייך לכם בזכות ולא בחסד). מצד שני, אם אתם פונים לחברת החזרי מס אתם תצטרכו לשלם על זמן העבודה של הצוות שטרח ועבד קשה בשביל שתקבלו את כל הכסף שלכם. חשוב לזכור שחברה להחזרי מס משיגה עבורכם כסף, כלומר אתם אמורים להרוויח בכל מקרה.

אצל רוב חברות החזרי המס מודל התשלום המקובל הוא אחוז מסוים מסך ההחזר שתקבלו. כלומר, על החזר מס נמוך תשלמו מעט, ועל החזר מס גבוה יותר. יש לכך יתרונות ללא ספק, אולם יש גם חברות הלוקחות תעריף קבוע. ההיגיון מאחורי המודל הזה הוא שבכל החזר מס מתעסקים כמעט באותם טפסים, וההליך הוא אותו הליך. לתפיסתם, זה לא משנה אם מדובר בהחזר של 100 ש"ח או אם מדובר בהחזר של 100,000 ש"ח.

אם תפנו לחברה להחזרי מס שמשתמשת במודל של תעריף קבוע מראש, תדעו מההתחלה מהו הסכום שתצטרכו לשלם בסופו של התהליך. אם תפנו לחברה שגובה עמלה בהתאם לגובה ההחזר שתקבלו, יכול להיות שתצטרכו לשלם פחות ממה שהייתם משלמים לחברה הגובה תעריף קבוע, אבל ייתכן גם שתצטרכו לשלם יותר.

 

רגע לפני שממשיכים לסעיף שלוש, עוד משהו קטן על עלויות

לפני שאתם מוציאים את כרטיס האשראי, חשוב שתדעו שרוב החברות המובילות בשוק מציעות בדיקת זכאות בחינם. התפיסה כיום היא שחברת החזרי מס אמינה ומקצועית תעניק בדיקת זכאות ללא תשלום וללא התחייבות, כדי להראות לכם את היכולות שלה.

בנוסף, שימו לב שאתם לא מקבלים שירות מחברה שגובה עמלות גבוהות מהנהוג בשוק. נכון, זה דורש מעט יותר עבודה מצדכם מפני שיתכן ותצטרכו לערוך באופן אקטיבי השוואה בין החברות השונות בשביל להבין מה הן העמלות המקובלות, ואילו חברות הן זולות יותר מאחרות.

כמובן שאתם יכולים גם להשתמש בשירותיה של חברה להחזרי מס שגובה מחיר אחיד מראש, ולא בהכרח מקבלת את התשלום שלה במודל של עמלה. גם במקרה הזה, חשוב מאוד לבדוק שהמחיר הוא מחיר הגיוני בקריטריונים של השוק, ושלא יצא שבאתם לחסוך כסף ובסוף שילמתם יותר. הדבר הכי חשוב הוא שתקבלו החלטה מושכלת, תבינו את ההליך ואת האורך שלו ומה מצפה לכם  אצל כל חברה – לפני שאתם משלמים.

 

כשזה מגיע לכסף שלכם – האמינות היא הכל

כאשר אתם באים לבחור את חברת החזר המס שלכם, תרצו לדעת שיש לכם עסק עם חברה בעלת אמינות, חברה שאפשר לתת בה אמון עם כל המסמכים האישיים שלכם, שיכולים להכיל מידע רגיש כמו מצב רפואי או כמות הכסף שיש לכם בבנק. לעיתים יכול להיות קשה לזהות חברה של נוכלים, אך אנחנו ננסה לתת לכם מספר כלים שבאמצעותם תוכלו להבדיל בין חברה אמינה לנוכל שפל.

  1. חברה ללא אמינות – לא תשרוד בשוק לאורך זמן. לעומת זאת, אם לחברה קיימת כבר יותר משנה או שנתיים, סביר יותר להניח שהלקוחות של חברה היו מרוצים ממנה ולכן היא תחשב חברה אמינה.
  2. חוכמת ההמונים שווה זהב כשמודבר באמינות. חברה שמחזיקה דף באחת הרשתות החברתיות הגדולות, מטא (לשעבר פייסבוק) או אינסטגרם, מאפשרת ללקוחות שלה להגיב על השירות שהיא נותנת. זכרו שכל לקוח חווה את העניין הצורה מעט שונה, ולכן סביר להניח תראו ביקורות חיוביות לצד ביקורות שליליות. נסו להבין מה הכיוון הכללי של מקבלי השירות.
  3. עוד אישור לאמינות של חברה להחזר מס היא שיש גוף רציני שעורך לחברה ביקורות. למשל, ארגון אמון הציבור נתן את אישורו למספר חברות בתחום.

 

סודיות ופרטיות

כמו שלא שואלים אישה לגיל שלה, כך גם העניינים הכלכליים שלכם הם עניין שצריך לדון בו בפרטיות ובאישורכם בלבד. כבר ציינו שכשאתם שוכרים את שירותיה של לחברה להחזרי מס – עליכם לתת לחברה כל מיני מסמכים, אישורים ומידע. כמו שכבר אמרנו, המידע הזה נדרש כדע שהחברה תועל לבצע את כל ההכנות הדרושות להגשת הבקשה להחזר המס.

כשאתם בוחרים חברה להחזר מס, חשוב לוודא שאתם עובדים עם חברה אמינה אשר מחמירה בכל מה שקשור לפרטיות שלכם. בוודאי שאין שום סיבה ליצור קשר עם חברה שמעבירה את המידע האישי שלכם לשום גורם חיצוני שהוא לא רשויות המס.

למעשה, הדרישה ההגיונית הזו לסודיות חייבת להופיע בחוזה שלכם עם החברה להחזרי מס, כדי שיהיה עוגן משפטי לדרישה שלכם. כדי לוודא שהפרטיות שלכם נשמרת, בקשו לדעת איפה ואיך החברה שומרת את המסמכים הפרטיים שנתתם לה.

יש חברות ששומרות את הטפסים בפורמט פיזי מאחורי מנעול, ויש חברות ששומרות עותקים דיגיטליים של הטפסים שלכם על שרתים מאובטחים. כיום נהוג לומר ששמירה בפורמטים דיגיטליים היא דיסקרטית יותר (וגם נוחה יותר לתפעול עבור החברה), אבל גם לשמירה בעותק פיזי יש את היתרונות שלה.

 

אל תתפשרו על הנוחות שלכם

כמו שציינו בתחילת המאמר, כל אחד רשאי להגיש בקשה להחזר מס באופן עצמאי. אף אחד לא מכריח שום אדם לשכור את שירותיה של חברה להחזרי מס. אולם, הציבור מצביע ברגליים, ורוב האנשים מעדיפים כן לפנות לחברה מקצועית שתגיש את הבקשה בשמם. הם מעדיפים לעשות זאת מפני שהדבר נוח יותר.

כשאתם בוחרים חברה להחזרי מס, תנו עדיפות לחברות שמשתמשות בטכנולוגיה כדי להאיץ את התהליכים. חשוב שנכון לשנת 2021, הזמן הממוצע לטיפול בבקשה להחזר מס וקבלתו ממס הכנסה נע בין שלושה לארבעה חודשים החל מהרגע שהבקשה הוגשה ועד שמתקבל החזר.

 

סיכום

לסיכום, ריכזנו עבורכם מספר שאלות שהטקסט הזה יכול לענות עליהן, וגם כתבנו להן תשובות כדי שלא תצטרכו לחפש אותן בעצמכם:

להחזר מס זכאי כל אדם ששילם מס הכנסה, ובמהלך השנה אירע לו דבר מה שיכול לזכות אותו בהנחות מס. למשל, לידה יכולה לזכות בנקודות במס הכנסה, והיא שינויי שהתרחש באמצע השנה. תוכלו לבדוק אם אתם זכאים להחזר מס בסימולטור הייעודי באתר של רשות המיסים.

כל אדם רשאי להגיש בקשה להחזרי מס, ואין חובה לפנות לחברה מקצועית להחזרי מס בשביל לקבל החזרי מס. יחד עם זאת לא מעט אנשים נמנעים מלהגיש בקשה להחזר מס, בשל הבירוקרטיה הכרוכה בכך. שכירת שירותיה של חברה להחזרי מס תוכל לפטור אתכם מהעיסוק הבירוקרטי.

אם פניתם וביקשתם החזר מס, מס הכנסה לא יתחיל לעקוב אחריכם באופן קפדני יותר. החזר מס הוא זכות הקבועה בחוק, וכל עוד אתם שומרי חוק – מס הכנסה לא יגלה בכם עניין מיוחד. בנוסף, מס הכנסה מקבל עשרות אלפי בקשות להחזרי מס כל שנה, ואין לו את הזמן או את כוח האדם לעקוב באופן פרטני אחרי כל מי שהגיש בקשה.

חמשת הדברים שהכי חשוב לשים אליהם לב כשבוחרים חברה להחזרי מס הם מוניטין החברה, עלות השירות שהיא נותנת ביחס למתחרות שלה, אמינות החברה, כמה החברה שומרת על הדיסקרטיות שלכם וכמה הליך הבקשה להחזר המס נוח אצל החברה.

לחברה להחזרי מס ניתן לשלם בעמלה מתוך החזר המס שתקבלו, או בתשלום קבוע מראש. היתרון של תשלום בעמלה הוא שאתם לא תוציאו כסף מהכיס, אלא רק תקבלו קצת פחות כסף (בתמורה לעבודה של החברה). היתרון של תשלום סכום קבוע מראש הוא שאם ההחזר שמגיע לכם גבוה יחסית, תוכלו לשלם פחות לחברה מאשר אם הייתם משלמים לפי עמלה.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

שנת מס

השאלה מה היא שנת המס הנוכחית חוזרת על עצמה לעיתים קרובות ומשותפת לשכירים, עצמאיים, בעלי עסקים, נציגים חברות וארגונים פרטיים

קרא עוד »
החזר מס שלילי

מה זה החזר מס שלילי? מענק בגובה 4,000 ש"ח הניתן לעובדים שהכנסתם נמוכה (שכירים ועצמאים) לאחר שהגישו בקשה ועמדו בתנאי

קרא עוד »
×

מיליוני ישראלים זכאים להחזרי מס מהמדינה!

חברת WinTax מציעה בדיקה מהירה לבדיקת זכאות להחזר מס אונליין [ללא עלות]

הבדיקה בליווי חברה פרטית להחזרי מס בעלת רישיון, אנו מייצגים מורשים מול מס הכנסה.

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

רלוונטי אליכם? קבלו את כספכם בחזרה מהמדינה!

התחילו בדיקת זכאות ב-30 שניות!

גלו זכאות ב- 30 שניות >>

החזר מס לשכירים - בדקו עכשיו
דקות
שניות

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה