- Taxes-Refund -

החזר מס לנכים

באתר של מס הכנסה ישנו מחשבון ייעודי להחזר מס, בו יכול להשתמש כל אדם שמשלם מס הכנסה. שימוש במחשבון נותן לכם את האפשרות לגלות בקלות ובזריזות האם יש לכם זכאות להחזר מס ובפרט החזר מס לנכים. החזר מס, למי שלא ידע, הוא שם לסכום שלא הייתם צריכים לשלם למס הכנסה, אבל שילמתם בכל זאת כי לא ידעתם או לא הספקתם לעדכן את רשויות המס – וכעת אתם זכאים לקבל אותו בחזרה.

מס הכנסה השיק את מחשבון בדיקת הזכאות להחזר מס כדי שתוכלו לברר אם מגיע לכם החזר מס משש השנים האחרונות. אם התוצאה של השימוש במחשבו היא שמגיע לכם החזר – הכי טוב יהיה להתחיל בהליך ההגשה של הבקשה להחזר מס כמה שיותר מהר. אבל, אנחנו מזהירים אתכן מראש שמכאן העסק מתחיל להסתבך. כדי לקבל החזר מס תצטרכו לשלוח למס הכנסה טפסים רבים וכמות לא מבוטלת של ניירת, כמו בכל הליך בירוקרטי מצוי. בקשה להחזר מס ניתן להגיש באופן עצמאי או עם על ידי חברת החזרי מס.

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

 

החזר מס לנכים

על פי החוק במדינת ישראל, המס שאדם חייב לשלם מחושב על בסיס שנתי. כלומר, גובה המס שכל אזרח צריך לשלם מתבסס על גובה ההכנסה שלו לאורך שנת מס (מהראשון בינואר עד השלושים ואחת בדצמבר). מדינת ישראל היא מדינת רווחה, ועל כן החוק מגדיר גם דברים מסוימים המאפשרים הקלות במס ואף פטור מלא. הדברים הללו נקראים 'נקודות מס'.

בפקודת מס הכנסה, כתוב במפורש שכל אדם שנקבע שהוא סובל מנכות בשיעור של מאה אחוז – יהיה זכאי לפטור ממס הכנסה. גם אדם שנקבעו לו אחוזי נכות בשיעור של תשעים אחוז יהיה זכאי לפטור מלא בנסיבות מסוימות. הפטור נוגע להכנסה מעבודה כעצמאי או שכיר אך לא להכנסה מקצבאות שונות. אולם, מדינת ישראל החליטה שיש צורך בהרחבת הפטור, ולכן יש הקלות מס לנכים גם על הכנסות ממקורות שאינן מיגיעה אישית (שכר עבודה).

 

מהם התנאים לקבלת החזר המס בשל נכות?

להטבות מס כמו החזר מס בשל נכות רפואית, יש שלושה קריטריונים משמעותיים – אחוזי הנכות, משך הנכות ותקרת השכר. נפרט פה בקצרה על כל אחד מהקריטריונים:

  1. אחוזי נכות – בשביל לקבל הקלות במס הכנסה, על מגיש הבקשה להביא אישור מועדה רפואית שהגדירה אותו כנכה בשיעור של מאה אחוז. ניתן להגיש בקשה גם אם הוגדרתם כנכים בשיעור של תשעים אחוז, אבל זה נהיה יותר מורכב.
  2. משך הנכות – כדי לקבל את ההקלות ממס הכנסה, האדם צריך להיות נכה לפי האחוזים שהזכרנו בסעיף 1 יותר ממאה שמונים וארבע יום. הדבר רלוונטי כמובן למי שנפצע וצפוי להחלים, ולא למי שסובל מנכות קבועה.
  3. תקרת השכר – תקרת השכר להקלות במס הכנסה מתחלקת לשניים – הכנסה ממשכורת והכנסה פסיבית. בשנת 2019 תקרת השכר להכנסה ממשכורת עמדה על סך של 615,600 ש”ח, בעוד שתקרת השכר מהכנסה פסיבית עמדה על סך של 73,800 ש”ח.

 

אם המקרה שלכם לא עומד באחד הקריטריונים, או קרוב אליהם מאוד – כדאי לפנות לאיש מקצוע או לחברה להחזרי מס כדי להבין האם ואיך תוכלו לקבל החזרי מס בגין נכות.

החזר מס לנכים
החזר מס לנכים

איך נקבעים אחוזי נכות לצורך החזר מס?

ישנן שתי דרכים לקבוע לאדם אחוזי נכות -על ידי החוק בשילוב תקנות הביטוח הלאומי, ועל ידי חוות דעת של ועדה רפואית. בין החוקים לפיהם ניתן לקבוע לאדם אחזי נכות ניתן למצוא את חוק הנכים, חוק לפיצוי נפגעי גזזת ועוד.

הוועדה הרפואית שדנה במקרה של האדם הספציפי, לא חייבת בהכרח להסתמך על תקנות הביטוח הלאומי, מפני שמדובר במס הכנסה. הועדה יכולה לקבוע אחוזי נכות גם על פי שיקול דעתה.

 

איך מקבלים החזר מס?

החזר מס אפשר לקבל בשתי דרכים – דרך הגשה עצמאית או הגשה באמצעות חברת החזרי מס מקצועית. אם תבחרו להגיש בקשה להחזר מס בעצמכם, תצטרכו למלא שלל טפסים, כולל טופס 1301, טופס 127, טופס 135, עותק של הפרוטוקול של הועדה הרפואית שקבעה לכם את אחוזי הנכות ועוד טפסים רבים ומורכבים.

כמו בכל הליך בירוקרטי, סביר מאוד להניח שהסבב הראשון של שליחת הטפסים לא יספיק, ותצטרכו לצרף עוד טפסים ומסמכים אחרים. אם תבחרו להגיש בקשה באמצעות חברת החזרי מס, כל ה"טופסיאדה" הבירוקרטית תחסך מכם, מפני שיהיו אנשי מקצוע שידאגו עבורכם לכך שתקבלו את הכסף שמגיע לכם.

 

למה אנחנו צריכים בכלל חברה להחזרי מס?

המטרה של חברה להחזרי מס היא להרוויח כסף ולעזור לכם למצות את הזכויות שלכם. כדי להשיג את המטרה הזה, יש בחברה צוותים של אנשי מקצוע הבקיאים בפקודות המס והליכים בירוקרטיים הרלוונטיים למקרה שלכם. הצוותים יסיעו לכם להשיג את הכסף שמגיע לכם, וילוו אתכם לאורך כל התהליך כדי לחסוך לכם זמן ומאמץ.

 

סיכום

לסיכום, כולם יסכימו שמס הכנסה יודעים לגבות מאיתנו כסף. אבל, צריך לזכור שמס הכנסה יודעים גם להחזיר לנו כספים שמגיעים לנו, גם אם הם עושים את זה בדרכם הבירוקרטית והמסובכת. חברה להחזר מס תוכל לעזור לכם להתגבר על הבירוקרטיה ולקבל את הכסף שהחוק קובע ששייך לכם.

אנחנו יודעים שיכולות לעלות שאלות במהלך הקריאה, ולכן בחרנו להוסיף בסוף המאמר חלק לשאלות ותשובות. אנחנו מקווים שהשאלות והתשובות הללו תהיינה מועילות עבורכם.

פטור נכות רפואית של מס הכנסה לא מעניק גם פטור מתשלום דמי ביטוח לאומי. פטור מדמי ביטוח לאומי ניתן אך ורק למי שעומד בקריטריונים הקבועים בפקודת הביטוח הלאומי.

אפשר להגיש בקשה להחזר מס ממס הכנסה לבד, אבל חשוב לנו להדגיש שהחזר מס הוא הליך בירוקרטי מורכב ומתיש. הגשת בקשה להחזר מס באמצעות חברת החזרי מס תעזור לכם גם בתהליך איסוף הטפסים וגם בהתנהלות מול מס הכנסה.

ניתן לפנות לוועדה רפואית על מנת לקבל פטור ממס הכנסה למי שלא נקבעו לו אחוזי נכות מספיקים. במסגרת הוודעה הרפואית יחושבו אחוזי הנכות מחדש, הפעם לצורך בדיקת ההתאמה לפטור ממס הכנסה. אם ימצא כי יש התאמה לפטור, יהיה ניתן לבקש החזר מס רטרואקטיבי.

 

כן, ניתן לקבל החזר מס באופן רטרואקטיבי על שש השנים שקדמו ליום הגשת הבקשה.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

החזר מס ילד נכה

בישראל כיום כל אדם שמשלם מס הכנסה יכול להשתמש במחשבון ייעודי, הנמצא באתר של מס הכנסה. המחשבון מאפשר לכם לגלות

קרא עוד »
×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה