- Taxes-Refund -

החזר מס ילד נכה

בישראל כיום כל אדם שמשלם מס הכנסה יכול להשתמש במחשבון ייעודי, הנמצא באתר של מס הכנסה. המחשבון מאפשר לכם לגלות במהירות ובאנונימיות האם יש לכם זכאות להחזר מס ממדינת ישראל. למי מכם שלא יודע – החזר מס הוא סכום מתוך מה ששילמתם למס הכנסה, ולא הייתם צריכים לשלם אותו מאי אלו סיבות. מאמר זה יסייע לכם ללמוד באילו אמצעים ניתן לקבל החזר מס ילד נכה.

מחשבון בדיקת הזכאות להחזר מס שבאתר של מס הכנסה נותן לכל מי שמשתמש בו לבדוק לא רק האם הם היו זכאים להחזר מס על השנה האחרונה, אלא עד שש שנים אחורה. אם המחשבון הודיע לכם שאתם זכאים להחזר – כדאי לכם להתחיל בהליך הגשת בקשה למס הכנסה. אבל, שימו לב שכאן התהליך מתחיל להסתבך. החזר מס הוא הליך מפותל ובירוקרטי. במסגרת החזר המס יש לשלוח למס הכנסה כמות לא מבוטלת של דיווחי הכנסה, אישורים מגופים חיצוניים כמו בתי חולים או ביטוח לאומי, ועוד. את ההליך הזה ניתן לבצע באופן עצמאי או עם חברה המתמקצעת בהחזרי מס.

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

 

החזר מס מפאת ילד עם צרכים מיוחדים

קשה לכלול את כל ההורים לילדים עם צרכים מיוחדים תחת הגדרה אחת, מפני שלכל אחד יש את ההתמודדויות שלו. אולם, מה שניתן לומר על הרוב המוחלט של ההורים לילדים עם צרכים מיוחדים הוא שאת הקושי הכלכלי כולם מרגישים.

מדיניות הרווחה של מדינת ישראל, מקנה מסיבה זו זכות להחזר מס להורים שיש להם ילדים עם צרכים מיוחדים. החזר המס הזה הוא לא צדקה או נדבה, אלא זכות שמעוגנת בחוק. החזרי מס יכולים להגיע לסכומים של אלפי שקלים בשנה. כדאי מאוד להתחיל את התהליך לקבלת החזר המס כמה שיותר מוקדם. החזר מס עבור ילד נכה, נכון לרבעון האחרון של 2021, שווה כ- 5,232 ש"ח לשנה ו- 436 ש"ח לחודש. זה לא יעלים את כל הקשיים הכלכליים שלכם, אבל זה כן סכום נאה.

 

מה התנאים לקבלת החזר מס ילד נכה?

יש מגוון של צרכים מיוחדים שהחוק מכיר בהם כעילה לזכאות להחזר מס, למשל ילדים הסובלים מפיגור שכלי קשה או משיתוק. עוד דוגמא היא ילדים הסובלים מהפרעות נפשיות או ילדים מרותקים למיטותיהם בצורה קבועה וללא כל יכולת לנוע.

חשוב לציין שזה יכול להיות מאוד לא נעים להורה לילד עם אוטיזם בתפקוד גבוה או עם הפרעה נפשית להגדיר את הילד שלו כנכה. זה מובן והגיוני, אבל כן חשוב לזכור מה המטרה – להביא עוד כסף הביתה כדי שלילד יהיה טוב יותר.

בנוסף, חשוב שתדעו שגם אם יש לכם ילד עם צרכים מיוחדים ועד היום לא הגשתם את הטפסים הרלוונטיים להחזר מס, עדיין אפשר להגיש טפסים להחזר רטרואקטיבי של עד 6 שנים אחורה מהיום בו החל הליך הבירור להחזר. פירוש הדבר הוא שככל שתקדימו להגיש את הטפסים – כך ייטב.

החזר מס ילד נכה
החזר מס ילד נכה

איך מקבלים החזר מס?

יש שתי דרכים לקבל החזר מס – הדרך העצמאית או באמצעות חברה מקצועית להחזרי מס. אם תבחרו להגיש בקשה להחזר מס באופן עצמאי, תצטרכו למלא טופס 116 שעוסק בעצם בבקשה להקלה ולתיאום בחישוב של ניכויי המס. מלבד זאת, תצטרכו להביא גם טופס 116 א' מלא, שבו תפרטו את הבקשה שלכם לזיכוי במס מפאת קרוב נטול יכולת.

בנוסף, תצטרכו להביא גם טופס 127 שהוא מהווה דיווח חתום על ידי רופא על מצבו הבריאותי של הילד שלכם. זה טופס חשוב מאוד עבורכם כי הוא מפרט את האישור המקצועי לזכאות שלכם להחזר המס. בבירוקרטיה כמו בבירוקרטיה, ייתכן שתצטרכו לצרף עוד טפסים ומסמכים אחרים המיוחדים למקרה שלכם. אם תבחרו להגיש בקשה באמצעות חברת החזרי מס, כל ההליך הבירוקרטי ייחסך מכם, כמו גם כל הזמן שתצטרכו להעביר בלשכת מס הכנסה.

 

למה אנחנו צריכים בכלל חברה להחזרי מס?

הייעוד של חברה להחזרי מס, מלבד מלהרוויח כסף, הוא לתת לכם עזרה בקבלת הכסף שמגיע לכם בחזרה. כדי להגשים את הייעוד הזה, החברה מעסיקה צוותים של רואי חשבון ויועצי מס הבקיאים בחוקי המס וההליכים הבירוקרטיים של רשויות המיסים.

הצוותים יעברו על התיק שלכם, יוודאו שכל הטפסים מולאו כמו שצריך ושלא חסר שום טופס ושום אישור. הם יעשו את זה כדי שהכסף יגיע אליכם כמה שיותר מהר ולא יתארך כתוצאה מתביעה של מס הכנסה לאישורים נוספים.

 

סיכום

לסיכום, יש אמת בדברי מי שיטען שהכסף לא ישנה את הקושי שחיי היומיום מציבים להורה לילד עם צרכים מיוחדים, אבל הכסף שהחזרי המס מעניקים ללא ספק יכולים לעזור לכל הורה בפן הכלכלי, שגם הוא חשוב. החזרי מס הם הדרך של המדינה להכיר בקושי של הורים לילדים עם צרכים מיוחדים. כסף לא ירפא את הילד שלכם, אבל כן יעזור לכם לשפר את איכות חייו.

בחרנו להוסיף בסוף המאמר חלק לשאלות שיכולות לעלות מקריאה של הטקסט, או שאלות שענינו עליהן בטקסט באריכות ואפשר לענות עליהן גם בקצרה. אנחנו מקווים שתמצאו את השאלות והתשובות מועילות.

אם יש ליותר מילד אחד שלכם צרכים מיוחדים, אתם זכאים לכפל נקודות. המשמעות של כפל נקודות הוא שתקבלו מהמדינה יותר כסף בהחזר המס.

ניתן להגיש בקשה להחזר מס ממס הכנסה באופן עצמאי, אולם צריך לזכור שמדובר בהליך בירוקרטי סבוך. חברת החזרי מס יכולה לעזור לכם ולהגיש את הבקשה ולנהל את כל העניין במקומכם.

לא רק הורים זכאים להחזר מס בעבור ילד עם צרכים מיוחדים. אחים שבית המשפט מינה כאפוטרופוסים של ילד עם צרכים מיוחדים, זכאים להחזר מס כאשר ההורים לא מסוגלים לתפקד בשל גילם או מצבם הפיזי או הנפשי, או אם אינם בין החיים.

 

כן, צריך להגיש בקשת זיכוי ממס בכל שנה מחדש. אבל, גם אם פספסתם תוכלו להגיש בקשה להחזר מס רטרואקטיבי עד 6 שנים אחורה.

זוג הורים לילד עם צרכים מיוחדים שחי בנפרד, זכאי להחזר מס או לזיכוי במס. כלומר, כל אחד מההורים זכאי להחזר מס באופן עצמאי בשל היותו או היותה הורה לילד עם צרכים מיוחדים.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

החזר מס לנכים

באתר של מס הכנסה ישנו מחשבון ייעודי להחזר מס, בו יכול להשתמש כל אדם שמשלם מס הכנסה. שימוש במחשבון נותן

קרא עוד »
×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה